205 55 16 ideal lastık basıncı


Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
205 55 16 lastiklerim. Ayda bir düzenli soğuk lastiğe hava basma suretiyle tekrarlarm. Ayri hava kalemim var. Yeni benzinliklerde genelde cihazlarin kalibrasyonu iyi oluyor. Kalemle ayni cikiyor. Genelde sehirler arasi kullanıyorum, duzgun yollarda.

Aslında şunu belirtmek için soruyorum. En yakın benzinli kaç km?
Araçların ağırlığına göre kapıdaki ya da benzin kapağındaki değer farklılık gösterir.
Yani her 205 55 16 aynı değer basılacak diyemeyiz.
Bunun 1.0 motor ile 1.6 TDİ motor aynı araçta farklı olabilir.
Bir de soğuk değer konfor değeri vs. değişkenlik gösterir.
Şehirler arası yol düzgün olacağından fark etmezsiniz ancak şehiriçi sert olabilir.

Yani özetle ben 36 basıyorum demek az bilgidir. Araç tipi modeli kullanın koşulları hava kontrol sıklığı vs. bilgiler olursa daha anlaşılır olur.
 

Kapı içindeki değeri, soğuk lastiğe basıyorum. benim aracım icin yüksüz kullanımda 36 psi. Fakat Ankarada sabah 18 derece olan hava, öğlen 33 derece olabiliyor. Sabah soğuk lastiğe bastığım 36 psi, öğlen yola çıkmadan önce 37 psi ye çikabiliyor. Bu sebeple sabah basıyorsam 35.5 psi civarı basıyorum. Ayrıca, güneşin altında kalan lastikler daha çok ısınacağı için 4 lastik arasında fark oluşabiliyor, bu sebeple lastik basınçlarını sabahları ayarlamanın en doğrusu olduğunu düşünüyorum (kapalı otoparkınız yok ise).

Buna ek olarak, araç yüklü ve içerisinde 4 insan varken basılması gereken basınç bilgisi de yine kapıda bulunuyor. Tam değerleri hatırlamıyorum fakat ön arka lastikler yine aynı değerde diye hatırlıyorum. Bagajı yüklü, fakat tek kişi yapılan yolculuklarda, ön lastikler arka lastiklerden bir tık daha düşük basılabilir diye düşünüyorum. Mevzu aslında aracın ağırlık merkezinin bulunduğu konuma göre lastik basınçlarını ayarlamak. Ağırlık nerede daha fazla ise, basınç da ona göre ayarlanmalı.
 
Son düzenleme:
Kapı içindeki değeri, soğuk lastiğe basıyorum. benim aracım icin yüksüz kullanımda 36 psi. Fakat Ankarada sabah 18 derece olan hava, öğlen 33 derece olabiliyor. Sabah soğuk lastiğe bastığım 36 psi, öğlen yola çıkmadan önce 37 psi ye çikabiliyor. Bu sebeple sabah basıyorsam 35.5 psi civarı basıyorum. Ayrıca, güneşin altında kalan lastikler daha çok ısınacağı için 4 lastik arasında fark oluşabiliyor, bu sebeple lastik basınçlarını sabahları ayarlamanın en doğrusu olduğunu düşünüyorum (kapalı otoparkınız yok ise).

Buna ek olarak, araç yüklü ve içerisinde 4 insan varken basılması gereken basınç bilgisi de yine kapıda bulunuyor. Tam değerleri hatırlamıyorum fakat ön arka lastikler yine aynı değerde diye hatırlıyorum. Bagajı yüklü, fakat tek kişi yapılan yolculuklarda, ön lastikler arka lastiklerden bir tık daha düşük basılabilir diye düşünüyorum. Mevzu aslında aracın ağırlık merkezinin bulunduğu konuma göre lastik basınçlarını ayarlamak. Ağırlık nerede daha fazla ise, basınç da ona göre ayarlanmalı.
Golf 8 için fabrika lastik basınç önerisi hakkında aşağıdaki konuda bir yol almıştık. Golf 7 ile Golf 8 basınç etiketlerinde farklılıkları görünce teknik ve tecrübe olarak fikirler oluşmuştu.

Ayrıca bireysel olarak ben de benzer düşüncelerle edindiğim tecrübeyi ekliyorum. Benzer yanları var..
Herkese selam.

Lastik , lastik basıncı ile ilgili bir çok konu mevcut. Kendimce karşılaştığım durumları belki bir çok konu altına da yazdım ancak faydalı olabilecek olduğunu düşündüğüm konuda ve son bir haftadırda forum içinde yazılanlar ile bağlantılı olarak yeni başlık açmak istedim.

Araçlardaki lastik etkiletlerinin o araca özel olarak, lastik havasının ne kadar basınçta olması gerektiğinin kılavuzu olarak bulunduğunu biliyoruz. Golf 8 ile farklılıklar olduğundan kabaca bir test yapmak istedim.

Aşağıdaki veriler akaryakıt istasyonundan

Ekli dosyayı görüntüle 48023

Tabloda uyan lastik ebatını bulamıyorsanız aracınızın lastik basınç etiketinde yazan lastik ebatları ile eşleştirmek gerekir. Lastik etiketini bulup konuya hakimseniz zaten yukarıdaki tabloya gerek yoktur.

205 55 16 için 36 psi denmiş. Azami denmiş..

Yolda lastiğiniz patladı yedek lastiği taktınız, istasyona geldiniz havaları eşitleyeceksiniz. Acemisiniz. Bu veriler tablolar bana göre bunun içindir. Lastik sıcak, bilginiz yok etrafta kimse yok ama hava basma ihtiyacınız var. Tablo sıcak lastiğe göre azami olarak belirtmiş. Yani aracınızda kaç kişi var ,yük var mı aracın ağırlığı vs. yok, bilinmez.

Tablonun altında da uyarısını yapmış zaten. Buraya yazmıyorum okuyabilirsiniz.

Dün deneme yaptım..

Sıcak lastiğe [golf 7 tdi dsg comf. 16"(etiket öneri 32psi 32psi) primacy 4] kendime ait dijital göstergeli pompa (mc12208) ile 36psi bastım. Hava 27 °C 'ydi. Tek Kullanıcı ve yarım depo yakıt. Başka yük yok. Yani ortalam araç ağırlığından 100 kg fazla diyebilirim. Sıcak asfaltta iyi hissettiriyor ancak kavşaklara yaklaşırken sıklaşan uyarı çizgileri aracı ciddi sarsıyor diyebilirim. Asfalt ek yerleri, küçük çukur vs. Hele ki bir de parke yollara girince insana taş döktürür. Parke kalitesine göre değişkenlik gösterebilir :) . (Süspansiyon vs. olarak düşünmeyelim, aynı aracı tek kullanıcı olarak 100bin km'den fazladır kullanan birisi olarak yazıyorum ve bugüne kadar böyle kullanılmış olduğunu , sadece benim yorumum olduğunu, kişilere göre tercih, coğrafi koşullar sürüş tarzına göre değişiklik gösterebileceğini belirtmek isterim )

Bana çok sert hissettirdi.

Bu sabah lastikler yol yapmamış yani soğuk ve güneş görmemiş haldeyken, dün 36 psi olarak ayarlanmış lastiklerin hepsi 34.5 Psi olarak görünüyordu. (Kontrol anında 23,5 °C)

34.5 psi olan lastikleri 33.5 psi ayarladım. 50 metre gittim. Sonra yarım psi daha düşürdüm yani 33 psi yaptım. Tam istediğim seviyedeydi. Yarım psi, konfor ile konforsuzluk arasındaki geçişi etkiliyor diyebilirim.

Altını çiziyorum, tek kullanıcı ve yük olmadan aldığım değerler..

Tavsiyem tek kullanıcı olarak aracınıza uygun havayı tespit etmeniz. Örneğin tek kullanıcı olarak günlük işe gidip geliyorsunuz. Ve başka yolcu, yük vs. yok. O zaman idealinizi basıp kullanabilirsiniz.

Uzun yolda yolcu sayınıza yükünüze bakarak benim gözlemim her 100 kg artışta 1 psi eklenebilir. Bunu şehiriçi de belli bir yük ile kullanım yapıyorsanız uygulanabilir.

Tabii ki bu durumu kısa yollarda birisini aracınıza aldınız, hemen havaları yükseltelim olarak bakmayalım. :) Uzun yola çıkacaksınız, o zaman kontrol etmekte güvenlik ve yakıt dengesi açısından fayda sağlayacaktır.

Sadece yakıt tüketimi olarak bakarsak 40 psi basalım az yaksın.. lastiğimiz, nasıl ki az havada yıpranıyor, çok havada da yıpranacaktır. Eğer ki ideal basıncı bulursanız, hem lastik yıpranması, ömrünü de düşünerek eşitleyecek, sürüş konforu artacak, yakıtınız da ideal seviyede olacaktır.

Yeni araç ya da bakımlı araç servisten çıkarken ya da teslim edilirken . Örneğin bakım olarak düşünürsek, hem bakım, bakım yapılmasından ötürü olan yakıt ortalama düşüşü durumu daha da azalacak, hem de direksiyon hissi değişir, oh be araç bakım sonrası fark etmiş kendine geldi demiş olduğum zaman da olmadı değil :)

Herkesin kontrol sıklığı değişken. Kimisi neredeyse bakımdan bakıma..

Bu sebeple servislerin 40 psi basması da çok yönlü olarak bana mantıklı geliyor.

Net olarak "basınç değeri bu" olarak değil, olabilir-olmalı-olması gerekir daha uygun oluyor.

Özet olarak az yaksın diye konfordan ,lastikten , güvenlikten olmayalım. Az yaksın istiyorsanız trafiği okuyup, gaz ve fren kullanımını azaltabildiğimiz kadar azaltırsak yakıt tüketimi azalacaktır.

Bu arada lastiğin hamurunun sertliği ya da yumusaklığı da göz önünde bulundurulmalı. Hankook prime2'de 32 psi iyiyken, Michelin primacy 4'te 33 psi iyi diyebilir. Ayrıca Michelin resmi sitesinde de lastik basınç önerisinde aracıma 33 olarak tavsiye ediyor.

Ortalamalara göre belirlenmiş standart değerler, kişilerin kullanımına göre değişkenlik göstereceğini ve herkes kendine uygun çıkarımını yapıp kontrol sıklığına göre maksimum fayda ile sürüş sağlayabilir.

Buna bağlı olarak pompalardaki farklılıklar da göz önünde bulundurularak , devamlı aynı yerde ya da kendinize ait pompanız varsa onu kullanmanız ve aldığınız değerleri karşılaştırarak sonuca ulaşılması daha sağlıklı olacaktır.

Umarım faydalı olur, biraz uzun olmuş kusura bakmayın :)
 
Golf 8 için fabrika lastik basınç önerisi hakkında aşağıdaki konuda bir yol almıştık. Golf 7 ile Golf 8 basınç etiketlerinde farklılıkları görünce teknik ve tecrübe olarak fikirler oluşmuştu.
[/URL]

Ayrıca bireysel olarak ben de benzer düşüncelerle edindiğim tecrübeyi ekliyorum. Benzer yanları var..
Bu açıklamalar hatalı gibi.

Etikette belirtilen bütün lastik basınç değerleri normalde "Soğuk Lastik" için olan değerlerdir. Golf 8 Kullanım Kılavuzu olan paylaşabilir.
Lastikler sıcak iken kontrol etmek zorunda kalırsanız etikette yazan değerlerin en az 3 psi üzerinde olması tavsiye edilir (Michelin).

Diğer arkadaşların dediği gibi, konfor, öyle hoşuma gidiyor, sert, yumuşak gibi tanımlamalar ile lastik basıncı ayarlanmaz. Lastik basınçları imalatcı tarafından aracın aşırı döner / az döner durumu gözetilerek tavsiye edilir. Yani teknik olarak bizim bir insiyatif kullanma şansımız yok.

Kitapçıkta ne yazıyor ise "soğuk değer" olarak, o ayarlanmalı.
Bahsettiğiniz başlığı okudum, bu arkadasin da bahsettiği gibi tablodaki bütün değerler soğuk lastik için.
Golf 8 kullanma kılavuzu :
1689442059233.png
 
Aslında şunu belirtmek için soruyorum. En yakın benzinli kaç km?
Araçların ağırlığına göre kapıdaki ya da benzin kapağındaki değer farklılık gösterir.
Yani her 205 55 16 aynı değer basılacak diyemeyiz.
Bunun 1.0 motor ile 1.6 TDİ motor aynı araçta farklı olabilir.
Bir de soğuk değer konfor değeri vs. değişkenlik gösterir.
Şehirler arası yol düzgün olacağından fark etmezsiniz ancak şehiriçi sert olabilir.

Yani özetle ben 36 basıyorum demek az bilgidir. Araç tipi modeli kullanın koşulları hava kontrol sıklığı vs. bilgiler olursa daha anlaşılır olur.
Benim ev sehrin dışında. Benzinlikle aram 100 150 mt mesafede. Soğuk ve kapi icindeki degerler olmasi önemli. Aracim 1.0 tsi, 205 55 16. Baska varyasyonlarda degerler farkli olabilir. Kapi ici neyse onu yapin, cok araştırılacak konu degil. Adamlar zaten düşünmüş.
 
Benim ev sehrin dışında. Benzinlikle aram 100 150 mt mesafede. Soğuk ve kapi icindeki degerler olmasi önemli. Aracim 1.0 tsi, 205 55 16. Baska varyasyonlarda degerler farkli olabilir. Kapi ici neyse onu yapin, cok araştırılacak konu degil. Adamlar zaten düşünmüş.

Adamlar düşünmüş kullanma kılavuzu da hazırlamışlar ancak bi bakmışsınız ekranda bir görsel değişti ne yapacağım düzeltemedim diyebilirsiniz.

Ben de bu sebeple yazdım zaten. Detay vermeden ben 36 basıyorum dediğinizde koşullar da önemlidir ve diğer aracın etiket değeriyle uyuşmayabilir. Kişisel teknik verilerinizi oluşturabilirsiniz. Elbette kılavuz ve etiket önemli. Ancak aklımızı teslim etmeye gerek yok. Kimisi konforlu kullanmak ister kimisi ekonomi yapmak ister.

36 değer Golf için ekonomi değeridir.
Araç ağırlıkları yakındır ancak c sınıfı 205 55 16 lastik ebatı kullanan araçlar çoğunluğu 32 29 değişkendir.
36 PSİ 205 55 16 için ekonomi amaçlıdır. Yeni Golfte konfor değerini koymadılar yanlış hatırlamıyorsam. E az da yakması lazım araç. Bu sebeple bunu 36 olarak yaptılar diyebiliriz.
 
Son düzenleme:
Adamlar düşünmüş kullanma kılavuzu da hazırlamışlar ancak bi bakmışsınız ekranda bir görsel değişti ne yapacağım düzeltemedim diyebilirsiniz.

Ben de bu sebeple yazdım zaten. Detay vermeden ben 36 basıyorum dediğinizde koşullar da önemlidir ve diğer aracın etiket değeriyle uyuşmayabilir. Kişisel teknik verilerinizi oluşturabilirsiniz. Elbette kılavuz ve etiket önemli. Ancak aklımızı teslim etmeye gerek yok. Kimisi konforlu kullanmak ister kimisi ekonomi yapmak ister.

36 değer Golf için ekonomi değeridir.
Araç ağırlıkları yakındır ancak c sınıfı 205 55 16 lastik ebatı kullanan araçlar çoğunluğu 32 29 değişkendir.
36 PSİ 205 55 16 için ekonomi amaçlıdır. Yeni Golfte konfor değerini koymadılar yanlış hatırlamıyorsam. E az da yakması lazım araç. Bu sebeple bunu 36 olarak yaptılar diyebiliriz.
Varsayimlarla veya kendi dogrularinizla tecrubelerinizle olmaz. Yok konfor yok az yakmasi vs. Kapida yazan değeri yap gec. Yani uzun uzun konusmaya değecek bir konu da değil. Üreten, ürettiği aracı böyle kullanın diyor.
Ben kendi bildigimi yapacağım diyen de izlesin
 
Son düzenleme:
Varsayimlarla veya kendi dogrularinizla tecrubelerinizle olmaz. Yok konfor yok az yakmasi vs. Kapida yazan değeri yap gec. Yani uzun uzun konusmaya değecek bir konu da değil. Üreten, ürettiği aracı böyle kullanın diyor.
Ben kendi bildigimi yapacağım diyen de izlesin

Siz, kapıda 36 yazıyor 36 basıyorum diyorsunuz. Ben de diyorum ki yanlış bilgi veriyorsunuz.
Kendi doğrularınız diye birşey yoksa herkesin aracı da donanımı da kullanım şekli de farklı olacağından kendi ideal basıncınızı bulunuz diyorum, anlayana.

Yani etikette 2 kisi 1 bavul 36 diyorsa , ve aracını tek kişi kullanan biri varsa buna teknik açıdan bilimsel açıdan ne olması gerektiğini nasıl hesaplandığını aktarıyorum. Bunlar tecrübe ile oluşan şeyler. Bilimsel durumlar. Sabah uyandım ve durum bu değil. Bu, mühendis için de böyle son kullanıcı için de böyle.

Burada insanlar hazır cevaba alıştı. Yok öyle ben 36 bastım etiket bu.. gibi bir cevap.. detaylar yok, ince detaylar önemli.

Bir kullanıcı gelir lastik havası ne olmalı der. Kapıda yazanı bas geç demek yazmak için yazılan cevaptır.
Tecrübesi olan kişi de sorgular.
Kimisi orta paket aracına bir üst paketin jantını takar ve lastik basıncı değişken olmak durumundadır. Çünkü üretici etiketi, değişimden önceki ebada göre yapmıştır.

Paylaşılan videoda anlatılmak istenen de , var olan bilgiyi uygulama tecrübe ile aktarmaktır. Ki burada, havasız lastikle gidiniz ya da alabildiğince hava basınız demiyorum.

Arka sayfada 1 bar farkın önemine vurgu yapmak istemişsiniz. 1 bar , 14.5 psi olduğuna göre, üreticinin sunduğu bar değeri de, araç ebandına ve lastik ebadına göre 2 bar ile 2.5 bar aralığında olduğunu görmek zor değil.

Alman mühendisi test etmiş koymuş demeden önce aracın kaç tane kronik sorunu var, bundan bi haber olup alman mühendisi diye genelleme yapmak doğru olmaz.

Tekrar buraya da ekleyeyim. Volkswagen , Golf 8'de konfor lastik basıncı değerini kaldırmış, ekonomi sağlasın diye 36 psi önermektedir.

Yani özetle, kullanma kılavuzunu bile okumayana, forumda teknik tecrübe bilimsel açıklamalar yapmaya çalışıyoruz.

Neyse, sizin düşünceye kalırsa taksi kullanalım geçelim..
 
Son düzenleme:
@ogzogz

@Dağhan Bulanık


Gereksiz polemiklere girmeyin arkadaşlar. Boş yere keyfinizi kaçırır, birbirinizi üzer forum ahalisinin de keyfini kaçırırsınız.

Her hangi bir mevzu hakkındaki görüş, mevzu kişiselleşirse, o mevzunun adı arkası kesilmez, doğrusu ile yanlışı birbirine karışır.

Bu lastik havası işi 2 şekilde uygulanır.

Ya, üreticinin vermiş olduğu değerlere uyarsınız.

Ya da, deneme yanılma yöntemi ile, kendi kullanım stilinize ve tercihinize göre , uygun basıncı belirlersiniz.

Bu kadar basit bir olayı kişiselleştirip, dallanıp budaklandırmaya, sayfalarca yorumlar yazmaya, ben su kadar hava basıyorum, ben bu kadar hava basıyorum muhabbetine girildiğinde polemik başlar. Moraller bozulur, kalpler kırılır, forumun ahengi bozulur.

Tartışılmaya gerek olmayan konular hakkında başlık açmamak gerekir kanaatindeyim.

Böyle masum gibi görünen konu başlıkları, Bir deli kuyuya taş atmış 40 akıllı çıkaramamış mevzusuna döner zaman içerisinde.



.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Geri
Üst Alt