Golf8 eTSI Motor Acma/Kapama


Katılım
11 Eki 2022
Mesajlar
58
Tepkime puanı
18
Konum
Istanbul
İsim
Gunit
Araç
MK8 R-line 110PS
Merhabalar,

Malumunuz eTSI in alameti farikasi ufak koltuk akusu ile destekleyerek gerektiginde motoru kapatip yakit tasarrufu ve kalkis-hizlanmalarda motoru desteklemesi.
Ancak ozellikle skisik trafikte, surekli ac kapa yapmasi mars motoru konusunda gercekten endiselendirmeye basladi, mars motoru ile ilgili sorun yasayan oldu mu ?
Ayrica bazen, eTSI motoru kapadiginda bir silkeleme oluyor ozellikle dusuk hizlarda skisik trafikte, bunu yasayan oldu mu ?
 

Merhabalar, eğer bu durumdan rahatsız oluyorsan aracı S moduna geçir ve durumu gözlemle. Motor o zaman kapat aç yapmıyor.
ITSI motoru kapama dönemlerinde o tip bir sarsıntı hissetmedim. Bilginize,
 
Upvote 0
Serbest sürüş modundan veya start stoptan sonra çalışması için marş motorundan değil alternatör ile motor çalıştırılıyor. Alternatör bir nevi elektrik motoru gibi işlem görüyor. Start stop sonrası aracı çalıştırırsanız alternatör üzerinde birşeylerin hareket ettiğini göreceksiniz. Bu nedenle de marş motorundan sorun yaşamanız pek olası durmuyor. Aracın serbest sürüşe geçmemesi için de S modunda kullanmanız kafi.
 
Upvote 0
Serbest sürüş modundan veya start stoptan sonra çalışması için marş motorundan değil alternatör ile motor çalıştırılıyor. Alternatör bir nevi elektrik motoru gibi işlem görüyor. Start stop sonrası aracı çalıştırırsanız alternatör üzerinde birşeylerin hareket ettiğini göreceksiniz. Bu nedenle de marş motorundan sorun yaşamanız pek olası durmuyor. Aracın serbest sürüşe geçmemesi için de S modunda kullanmanız kafi.
Peki sizce uzun vadede alternator kaynakli sorun olma olasiligi var midir ? Alternator cok kolay arizalanan bir parcamadir ? Sonucta eTSI dan sikayetci degilim, yakit tuketimimden de memnunum, Sport ta kullanmak ekonomik olmayacagindan gerekmedikce tercih etmiyorum.
 
Upvote 0
Peki sizce uzun vadede alternator kaynakli sorun olma olasiligi var midir ? Alternator cok kolay arizalanan bir parcamadir ? Sonucta eTSI dan sikayetci degilim, yakit tuketimimden de memnunum, Sport ta kullanmak ekonomik olmayacagindan gerekmedikce tercih etmiyorum.
@barbar_gunit alternatör konusunda pek sorun olacağını zannetmem. Şahsi tavsiyem bakım periyodu dışında olsa da 60 binde v kayışı ve alternatör üzerindeki gergisinin değişimi olacaktır.
 
Upvote 0
Merhabalar, eğer bu durumdan rahatsız oluyorsan aracı S moduna geçir ve durumu gözlemle. Motor o zaman kapat aç yapmıyor.
ITSI motoru kapama dönemlerinde o tip bir sarsıntı hissetmedim. Bilginize,
Start stop gibi manuel iptali yapılamıyor mu düğmesi yok mu
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt