Yeni motorumuz geliyor. 1.5 TSİ EVO


hayırlı uğurlu olsun hocam bakalım ne tür yeniliklerle karsılasıcaz

 
sırada 1.9 yada 2.0 TDI olsa bari :)  

 
Kısaca özetlersek:

  1. artık maksimum torka 1300 devirde ulaşılabilecekmiş (şu an bu eşik değeri 1400 devir)
  2. yakıt konusunda %10 daha cimriymiş (1 lt daha az yakacakmış)
  3. 130 veya 150 hp gücünde olacakmış
  4. 12.5:1 gibi yüksek bir sıkıştırma oranına ulaşılmış
  5. değişken türbin geometrisine (VTG) sahip yeni turboşarj ünitesi kullanılmış (https://www.youtube.com/watch?v=69B5K3OX6Pw)
Yani hem daha performanslı hem de buna rağmen daha tasarruflu bir motor olduğu iddia ediliyor. Ne diyelim hayırlı olsun :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
videoyu seyrettim. turbo kanatciklari degil havaya yon veren kanallar degisiyor sanirim. hyundainin vgt idi sanirim, onun turbo kanatciklarinin sekli degisiyordu yanlis hatirlamadiysam. bunu yeni gordum. bide sikistirma oranlari ile daha yuksek oktanli benzin mi gundeme gelecek acaba ?.. 97 gibi..

 
Alt devirler epeyi iyi olacağa benziyor bakalım üst devirler nasıl olacak.Twincharge dönemi hızlı geçti, bitti.Bakalım yeni nesiller nasıl olacak.Sanırım yazılım ile de eskisi kadar fazla güç alınamayacak. 

 
Yıl sonu 1.5 tsi tanıtılacak denmiş. Bu motoru ben makyajlı kasayla tanıtacaklar diliyorum. Dolayısıyla sene sonu golf 7e bir facelift niye olmasın ?

 
ilk 1.4 tsı gibi inşallah olmaz degerli dostlarım öyleyse biraz zor günler bizi bekleyebilir :000065-medium:

 
Coştukça coşmuşlar yine :)  Genel gidişin (strok hacmi küçültme - downsizing) aksine ilk defa tekrar ters yöne (strok hacmi artırma - upsizing) döndüler :)  . Bunun kesin sebebini bilemiyorum, tahminim her firmanın yapmaya çalıştığı gibi 1 Benzin Motoru, 1 Dizel Motoru yapıp tüm model yelpazesinde bu motorları düşükten yüksek güce göre ayarlayıp kullanmak. 1.6 TDI bunu yapıyor. Renault'da da 1.5 dCi (gerçi 1.6 dCi da var).

1.4 motor yüksek güçlerde yetersiz kalacağı için tüm yelpazeyi kapsasın diye 1.5 e çıktılar sanırım. Böylece strok hacmi çeşitliliğini azaltacaklar. Ayrıca bu motoru kesip 3 silindirli yaptıklarında güç olarak yeterli olacak.

+ Radikal değişiklikler ile bir üst kademeye geçmişler benzin motorunda

+ Early Intake Valce Closing (EIVC) uygulaması ile içeriye aldıkları hava miktarını normalde gaz kelebeği ile yüksek kayıplarla kısmak yerine, emme supabını kısmi yüklerde erken kapatarak kontrol edecekler. Bu sayede benzin (buji ateşlemeli, Spark Ignition) motorunda 12.5 gibi çok yüksek sıkıştırma oranlarına çıkıyorlar.

+ Püskürtme basınçları 200 bar seviyesinden 300 bar seviyelerine çıkıyor

+ Silindir devre dışı bırakma (ACT deki özellik)

+ Özel kaplama

+ Değişken türbin geometrili ilk benzin motoru, çok karmaşık, yüksek sıcaklığa maruz, elektrik aktüatörlü aşırı doldurma (turbo)

- Çok karmaşık bir motor ve sorunsuz olarak oturması için zamana ihtiyaç olacak. Ne güzel 1.4 TSI ların problemleri giderilmiş idi, şimdi benzer sorunlar olacaktır.

Maalesef gidişat hep daha karmaşık motora doğru. Hatta benzin ve dizel motoru birbirine yaklaştırıp tek yakıta geçme düşünceleri bile çok zamandır çalışılıyor.

Burada bir hatırlatma daha yapalım, daha önce başka bir konuda "Uzakdoğu ve ABD Avrupanın 20 yıl gerisinden geliyor" diye  yazdığımda bazı eleştiriler olmuş idi. İşte yine aynı durum. Zaten çok karmaşık ve gelişmiş motoru 1.4 TSI ACT si olan Avrupalı imalatçı, bir üst kademeye daha çıkıyor ! Bunun adı teknoloji geliştirmek, risk almak, mühendisliktir. Diğer kıtalardaki bu şekilde öncülük yapamıyorlar. Onlar bekliyor bekliyor teknoloji pişip ucuzlayınca uyguluyor.

Ancak burada geliştirilen teknolojinin parasını da VW bize ödetiyor :)  Bir Mercedes kadar sorunsuz olmadığı için arızaları biz ödüyoruz.

 
@calikevet degerli hocam sonrada iyileştiriyor üzülen biz oluyoruz zamanla görücez büyük bir süprizle daha iyi bir motorda gelebilir

 
videoyu seyrettim. turbo kanatciklari degil havaya yon veren kanallar degisiyor sanirim. hyundainin vgt idi sanirim, onun turbo kanatciklarinin sekli degisiyordu yanlis hatirlamadiysam. bunu yeni gordum. bide sikistirma oranlari ile daha yuksek oktanli benzin mi gundeme gelecek acaba ?.. 97 gibi..
95 oktan ve üzerinde çalışacak. İlle de yüksek oktana gerek yok. Motorlarda artık vuruntu algılayıcısı (sensörü) olduğu için, minimum bir oktan sayısının üzerinde olması yeterli. Eğer oktanı yüksek yakıt koyar iseniz motor onu anlıyor ve ateşleme avanslarını ona göre yükseltiyor, verimi ve gücü artıyor.

Kötü yakıt koyar iseniz, vuruntuya giriyor, vuruntu algılayıcısı ile hemen durumu anlayıp bu defa tersini yaparak ateşleme avanslarını azaltıyor (retard) verimi ve gücü düşürüyor ama en azından vuruntu sonucu motorun zarar görmesini engelliyor.

Sonuç olarak oktan sayısı >= 95 yeterli. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Golf8 herşeyi ile çok iddialı bir otomobil olacağı kesin acıktım  son teknoloji ile donatılacak. 

 

Geri
Üst Alt