Yeni aracım golf 7


Genco53

Üye
Katılım
27 Ara 2022
Mesajlar
108
Tepkime puanı
59
Konum
İatanbul
İsim
Gencay
Araç
Golf VII
Herkese merhaba,
2013 dizel otomatik 140binde bir golf ile 2023e giriş yaptık. Citroen c4 den bu araca geçtim. Aldığım araç highline donanıma sahip.
Konfor olarak üst seviyelere geçtim. Arkada oturan eşim de bu aracın daha konforlu olduğunu söyledi. 90binde kavrama değişmiş, 120 binde de ağır bakımları triger vs. Yetkili serviste değişmiş. Bende amortisör üst takozu ve z rotları değişip, klasik filitre bakımı, luqui molly top tec 4200 ile de bakım yaparak yollara çıktım.
Araçta (1 yıllık )syron 4 mevsim lastik mevcut. Beni pek mutlu etmedi ama bir süre kullanmayı düşünüyorum.
Lastiklerle ilgili sorum şu ilerde yanağı biraz daha kalın bir lastiğe geçiş yapabilir miyim? Bu lastiğin ebadı ne olabilir? Marka olarak michelin primacy 4 düşünüyorum.
-Diğer bir husus araçta serviste takılmış olan efb akü mevcut, forumda okuduğum bazı bilgiler neticesinde bunun ekonomik anlamda müşterilere alternatif sunulması yönünde olduğu söyleniyor. Stop start devreye giriyor fakat, hillholder tuşu devredeyken stop eden aracım start edemiyor. Bu noktada bilgi verebilecek olan var mı?
  • önlerde bosh,arkalarda deliphi marka balata yeni değişmiş sağ arka balatam ses yapıyor bunu balata spreyi vs birşeyle giderebilir miyim?
  • Araçta torpido ile ön cam arasında tam orta yerden bir zırıltı sesi geliyor araç hareket halindeyken bunla ilgili bir tecrübe yaşayan arkadaşımız var mı o sesi nasıl kesebiliriz?

Değerli vaktinizi ayırıp yazdıklarımı okuduğunuz için teşekkür ediyorum. Kazasız belasız sürüşler dilerim. Saygılarımla
 

selam kardesim aracin hayirli olsun lastikler michelin primacy + 225 45 17 taktir.
ses gelen balatayi orjinali ile degistir.
aku amg varta ile degistir.
bakimlari yetkili serviste yaptir orjinal parcadan sasma.
Sanayi isine hic girme, yan sanayi cakma malzeme kotu iscilik.
sanziman mekatronik yagini , tupun oringini degistir.
dsg sanzuman nazik olup cobuk bozulur ani kalkislardan kacin , Sıkişik trafikte s modunda kullan. park kurallarina uy hayirli isler kardesim
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Herkese merhaba,
2013 dizel otomatik 140binde bir golf ile 2023e giriş yaptık. Citroen c4 den bu araca geçtim. Aldığım araç highline donanıma sahip.
Konfor olarak üst seviyelere geçtim. Arkada oturan eşim de bu aracın daha konforlu olduğunu söyledi. 90binde kavrama değişmiş, 120 binde de ağır bakımları triger vs. Yetkili serviste değişmiş. Bende amortisör üst takozu ve z rotları değişip, klasik filitre bakımı, luqui molly top tec 4200 ile de bakım yaparak yollara çıktım.
Araçta (1 yıllık )syron 4 mevsim lastik mevcut. Beni pek mutlu etmedi ama bir süre kullanmayı düşünüyorum.
Lastiklerle ilgili sorum şu ilerde yanağı biraz daha kalın bir lastiğe geçiş yapabilir miyim? Bu lastiğin ebadı ne olabilir? Marka olarak michelin primacy 4 düşünüyorum.
-Diğer bir husus araçta serviste takılmış olan efb akü mevcut, forumda okuduğum bazı bilgiler neticesinde bunun ekonomik anlamda müşterilere alternatif sunulması yönünde olduğu söyleniyor. Stop start devreye giriyor fakat, hillholder tuşu devredeyken stop eden aracım start edemiyor. Bu noktada bilgi verebilecek olan var mı?
  • önlerde bosh,arkalarda deliphi marka balata yeni değişmiş sağ arka balatam ses yapıyor bunu balata spreyi vs birşeyle giderebilir miyim?
  • Araçta torpido ile ön cam arasında tam orta yerden bir zırıltı sesi geliyor araç hareket halindeyken bunla ilgili bir tecrübe yaşayan arkadaşımız var mı o sesi nasıl kesebiliriz?

Değerli vaktinizi ayırıp yazdıklarımı okuduğunuz için teşekkür ediyorum. Kazasız belasız sürüşler dilerim. Saygılarımla
Hayırlı olsun vw polo dahil kalitesi sınıfının referansı olarak üretilen kalitede konforda araçlar.
Fiyat performans pişman olmazsınız belirli km lerde kronik veya kullanıma bağlı sorunlar görülebilir.
Bence Vag dsg ve Tsi serisinde görülen piston vs.. sıkıntıları yüzünden büyük kayıp yaşadı.. Diğer problemler kabul edilebilir.

Hilholder konusunda fikrim yok arıza kaydına bakmak lazım..

Sert balatalar diskleri de erken bitiriyor. Ön arka Yumuşak balataya geçin ses kalmaz. Hella veya ate dışında ürün kullanmayın.. Y servis pahalı.. bende ıslık gibi arada vik vik sesler çıkıyordu. Hella ile çözüp Hidrolik yağıda Dot 5.1 ile değişti zımba gibi duruyor.:)

Orta konsoldan gelen zırıltıya bende aşırı sinir oluyorum soğuk havalarda motor ısınana kadar çok fazla zırıldıyor. Yazın orta konsol torpidoyu söküp temas bağlantı noktalarına bez bant veya alternatif ne uygulanır araştırıp uygulama yapmayı planlıyorum en kötü kauçuk gres sıkacağım bir şey bir yere çarpıyor ama çok fazla parça var tespiti zor. Konsola elimle baskı uyguluyorum azalıyor.

Unutmadan Dsg tüpünün o ringini değiştirip uygun torkla sıksınlar sonra 1 litre mekatronik yağı değiştir.. Gevşek tüp debriyajı erken bitirir takılı olduğu plate gövdeyi kırar.. İstanbulda formen var tüm işini çözer ama pahalı gibi işçiliği videoları var izleyebilirsin.
 
Upvote 0
Filitre seti olarak filtron ya da mann ile değişim yapmak istiyorum. Bu ürünlerin sahtesinin piyasada çom fazla olduğu söyleniyor. Tecrübe eden, kıyaslama yapan arkadaşlar varsa orjinal ürünlere nerden ulaşabilirim. Teşekkür ederim.
 
Upvote 0
Herkese merhaba,
2013 dizel otomatik 140binde bir golf ile 2023e giriş yaptık. Citroen c4 den bu araca geçtim. Aldığım araç highline donanıma sahip.
Konfor olarak üst seviyelere geçtim. Arkada oturan eşim de bu aracın daha konforlu olduğunu söyledi. 90binde kavrama değişmiş, 120 binde de ağır bakımları triger vs. Yetkili serviste değişmiş. Bende amortisör üst takozu ve z rotları değişip, klasik filitre bakımı, luqui molly top tec 4200 ile de bakım yaparak yollara çıktım.
Araçta (1 yıllık )syron 4 mevsim lastik mevcut. Beni pek mutlu etmedi ama bir süre kullanmayı düşünüyorum.
Lastiklerle ilgili sorum şu ilerde yanağı biraz daha kalın bir lastiğe geçiş yapabilir miyim? Bu lastiğin ebadı ne olabilir? Marka olarak michelin primacy 4 düşünüyorum.
-Diğer bir husus araçta serviste takılmış olan efb akü mevcut, forumda okuduğum bazı bilgiler neticesinde bunun ekonomik anlamda müşterilere alternatif sunulması yönünde olduğu söyleniyor. Stop start devreye giriyor fakat, hillholder tuşu devredeyken stop eden aracım start edemiyor. Bu noktada bilgi verebilecek olan var mı?
  • önlerde bosh,arkalarda deliphi marka balata yeni değişmiş sağ arka balatam ses yapıyor bunu balata spreyi vs birşeyle giderebilir miyim?
  • Araçta torpido ile ön cam arasında tam orta yerden bir zırıltı sesi geliyor araç hareket halindeyken bunla ilgili bir tecrübe yaşayan arkadaşımız var mı o sesi nasıl kesebiliriz?

Değerli vaktinizi ayırıp yazdıklarımı okuduğunuz için teşekkür ediyorum. Kazasız belasız sürüşler dilerim. Saygılarımla



Forum ' a hoş geldiniz. Hayırlı, keyifli, aktif paylaşımlar dileğiyle.

Aracınız hayırlı olsun.

Güle güle kullanın, kazasız, belasız, arızasız günlerde inşallah.



Aracınızda kullanabileceğiniz orijinal lastik ebat ölçüleri :


Delphı sert balatadır, hem ses yapar hem diskleri fazla aşındırır. Bir an önce söküp atın.

Arkalara da Bosch balata taktırın, sessizliğin keyfini sürün.

Para önemli değil diyorsanız ATE kullanın. Ama fiyat farkı çok fazla.



Akünüz ya araca uyumsuz ya da ömrünü tamamlamak üzere. Olması gereken Amper değerinden düşük veya yüksek amperde akü takılmış ise tanıtım yapılmamış da olabilir.

Bu nedenle , öncelikle Akünüzün fabrika çıkışı AGM mi EFB mi ve kaç amper olması gerektiğini tespit etmek gerekiyor. Bunun için yetkili servise gidip, sasi no ile sorgulatmanız gerekiyor. Orada fabrikada takılan akü özellikleri ve amper değeri net bir şekilde belirtilir.

Fabrikada takılan akü nün amper değerinden en fazla 2 amper düşüğünü veya yükseğini kullanabilirsiniz. 2 amperden yüksek veya düşük amper değerinde akü kullanıldığında, akünün ( vac com ile ) sisteme tanıtılması gerekmektedir.

Fabrika çıkışı EFB akü takılmış olan araca sonradan AGM takılabiliyor ama EFB ile devam etmek daha ekonomik ve sağlıklı olur. Çünkü AGM akü sıcak ortamı sevmiyor. Motor bölümü aşırı sıcak olduğu için, keçe kılıf kullanılsa dahi AGM aküler motor bölümünde gerçek performansını gösteremiyor. AGM kullanma mecburiyeti yoksa EFB akü kullanmak her zaman daha sağlıklı ve ekonomik seçimdir.

Ama fabrika çıkışı AGM akü takılmış olan araca sonradan EFB takmak uyumsuzluk sorunları çıkarabiliyor. AGM akü ile devam edilmeli.

Sahte Mann filtre ile karşılaşmaktan çekiniyorsanız, orijinal ürün sattığından emin olduğunuz bir satıcı bulamazsanız, Mahle veya Hengst filtre bulmaya çalışın. Sahtesi pek yok piyasada ve kalitesi mann ile kafa kafaya.

Filtron en son seçeneğiniz olsun.


Göğüsten gelen zırıltıya kafayı takmayın. Yok sayın.

Bizim araçta sıfır km den beri o zırıltı mevcut. Ön göğüsün içinde boşta kalmış bir element var.

Araç soğukken ve devirsiz sürüş anlarında hissedilir en çok.

Göğüs sökülmeden sonuca ulaşmak mümkün görünmüyor.


.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt