Buisto05

Yeni Üye
Katılım
2 Ocak 2023
Mesajlar
11
Tepkime puanı
1
Konum
istanbul
İsim
Burak
Araç
Volkswagen Golf 7
Merhaba Arkadaşlar,

2 hafta kadar önce VW Golf 2016 1.6 TDİ DSG araç aldım. aracımda parikül arızası mevcut öte yandan fren balatalarının da değişmesi gerekiyor bir de ön takımda gıcırtı ses mevcut özellikle kasis ve bozuk yollarda. rot&balans ayarıda düzgün değil. biraz titreme de yapabiliyor yüksek hızlarda. Yani aşağı yukarı sorunları bu şekilde. Tabi tespitlerim doğruda olmayabilir ancak gözlemlerim bu yönden.

Sizce aracı yetkili servise sokup baştan aşağı baktırıp gerekli müdahaleleri yaptırmak mı yoksa dışardan iyi bir usta bulup ona yaptırmak mı daha mantıklı olur? Sizin bilgi ve tecrübelerinize göre iki seçenek arasındaki fiyat farkı ne olur ? Tabiki hangi işlemlerin yapılacağını tam ne olarak söyleyemiyorum ancak yüzde% olarak nasıl bir fiyat farkı olur sizce. Teşekkür ederim
 

Merhaba Arkadaşlar,

2 hafta kadar önce VW Golf 2016 1.6 TDİ DSG araç aldım. aracımda parikül arızası mevcut öte yandan fren balatalarının da değişmesi gerekiyor bir de ön takımda gıcırtı ses mevcut özellikle kasis ve bozuk yollarda. rot&balans ayarıda düzgün değil. biraz titreme de yapabiliyor yüksek hızlarda. Yani aşağı yukarı sorunları bu şekilde. Tabi tespitlerim doğruda olmayabilir ancak gözlemlerim bu yönden.

Sizce aracı yetkili servise sokup baştan aşağı baktırıp gerekli müdahaleleri yaptırmak mı yoksa dışardan iyi bir usta bulup ona yaptırmak mı daha mantıklı olur? Sizin bilgi ve tecrübelerinize göre iki seçenek arasındaki fiyat farkı ne olur ? Tabiki hangi işlemlerin yapılacağını tam ne olarak söyleyemiyorum ancak yüzde% olarak nasıl bir fiyat farkı olur sizce. Teşekkür ederim
Açıkcası durumunuz müsaitse yetkili servis tercih etmeniz daha konforlu olacaktır.
Ama hangisi daha iyi derseniz ben sanayi ustalarının daha tecrübeli olduğunu düşünüyorum. Ben kendi adıma sanayideki ustama götürürdüm. ( yetkili servislerin pahalı olmasından dolayı) ama yetkili servis konfor anlamında çok daha rahat.
 
Upvote 0
Tanıdığınız usta yoksa servis en doğru seçenek. Maalesef sanayi esnafının hepsi olmasa da büyük bir kısmı yamyam gibi iş yapmayıp hazır olanı da bozuyorlar masraf artıyor.
 
Upvote 0
Merhaba Arkadaşlar,

2 hafta kadar önce VW Golf 2016 1.6 TDİ DSG araç aldım. aracımda parikül arızası mevcut öte yandan fren balatalarının da değişmesi gerekiyor bir de ön takımda gıcırtı ses mevcut özellikle kasis ve bozuk yollarda. rot&balans ayarıda düzgün değil. biraz titreme de yapabiliyor yüksek hızlarda. Yani aşağı yukarı sorunları bu şekilde. Tabi tespitlerim doğruda olmayabilir ancak gözlemlerim bu yönden.

Sizce aracı yetkili servise sokup baştan aşağı baktırıp gerekli müdahaleleri yaptırmak mı yoksa dışardan iyi bir usta bulup ona yaptırmak mı daha mantıklı olur? Sizin bilgi ve tecrübelerinize göre iki seçenek arasındaki fiyat farkı ne olur ? Tabiki hangi işlemlerin yapılacağını tam ne olarak söyleyemiyorum ancak yüzde% olarak nasıl bir fiyat farkı olur sizce. Teşekkür ederim
Rot balans için Hunter cihaz kullanan bir lastikçi&rotçu tercih edin. Serviste pahalıya gelebilir. Balans kontrolünde jantlarda eğrilik olup olmadığı da belli olacaktır.
Ön takımdaki gıcırtı sesi kaçınılmaz, burçlardan geliyor. Lastiklerinde yırtık yoksa yağlatabilirsiniz. Yırtık var ise değişim kaçınılmaz.
Partikül konusunda çeşitli seçenekler mevcut. İptal taş değişimi vs vs. Yıkatma işine girmeyin zaten problem varsa kısa süre sonra tekrar hortlayacaktır. Arıza koduna göre değerlendirilmeli çözüm yöntemi.
Fren balatası konusunda servis tercih ederim. Malum asbest kalktığından beri balatalar ötüyor. Serviste değiştirirseniz garantisi olur. Eko balata yerine orijinal balata kullanın.

Hangi işlemi yaptırırsanız yaptırın garantisi olsun malum artık herşey çok pahalı.
 
Upvote 0
Merhaba Arkadaşlar,

2 hafta kadar önce VW Golf 2016 1.6 TDİ DSG araç aldım. aracımda parikül arızası mevcut öte yandan fren balatalarının da değişmesi gerekiyor bir de ön takımda gıcırtı ses mevcut özellikle kasis ve bozuk yollarda. rot&balans ayarıda düzgün değil. biraz titreme de yapabiliyor yüksek hızlarda. Yani aşağı yukarı sorunları bu şekilde. Tabi tespitlerim doğruda olmayabilir ancak gözlemlerim bu yönden.

Sizce aracı yetkili servise sokup baştan aşağı baktırıp gerekli müdahaleleri yaptırmak mı yoksa dışardan iyi bir usta bulup ona yaptırmak mı daha mantıklı olur? Sizin bilgi ve tecrübelerinize göre iki seçenek arasındaki fiyat farkı ne olur ? Tabiki hangi işlemlerin yapılacağını tam ne olarak söyleyemiyorum ancak yüzde% olarak nasıl bir fiyat farkı olur sizce. Teşekkür ederim
Mümkünse yetkili servise yaptırın.Kendimden örnek vereyim,araç geçen sene mayıs ayında ağır bakıma girdi.Kavrama,triger seti,devirdaim disk balata vb. değişti.Yetkili servis böyle bir ağır bakıma 32 bin lira istedi.Dışarı yetkisiz bir serviste de 27 bin lira gibi bir fiyat çıkardılar.Atıyorum yetkisiz servisi tercih ettiniz.Olur da balatanın pimini takmazlar,beyne kodlamayı unutur,orjinal parça mı çakma parça mı kullanılıyor belli değil gibi problemlerle karşılaşmanız mümkün.Ve böyle bir problemle kapılarını çaldığınızda size ne tepki verecekleri bile belli değil.Ancak yetkili serviste bu tür hatalara düşmeleri mümkün değil.Düşseler bile en iyi şekilde telafi etmek zorundalar.Tekrar kendi aracımdan örnek veriyorum,yine böyle bir bakım yapılırken aracı liftten indirirken sürtmüşler.E haliyle hem onarımını yapmak zorunda kaldılar hem de hediylere boğdular.Ayrıca düzenli bir şekilde araca ne olup ne bittiğini Volkswagenim uygulamasından kontrol edebiliyorsunuz.Ve en sonunda satarken aracın açıklamasında Tüm bakımları yetkili serviste yapılmıştır metni kapı gibi duruyor.Sırf 3-5 bin lira için değmez,yani kısa vadede iyi ama uzun vadede canınızı sıkabilir.Ancak çok önemli bir durum yoksa far ampülü değişimi vs. kendi parçanızı götürüp dışarıda yaptırabilirsiniz.Ayrıca yetkili serviste tanıdığınız varsa orijinal parçayı dışarıdan daha ucuza yaptırabilirsiniz.Ayrıca balataları değiştirirken eko balata taktırmamaya dikkat edin.
 
Upvote 0
Merhaba Arkadaşlar,

2 hafta kadar önce VW Golf 2016 1.6 TDİ DSG araç aldım. aracımda parikül arızası mevcut öte yandan fren balatalarının da değişmesi gerekiyor bir de ön takımda gıcırtı ses mevcut özellikle kasis ve bozuk yollarda. rot&balans ayarıda düzgün değil. biraz titreme de yapabiliyor yüksek hızlarda. Yani aşağı yukarı sorunları bu şekilde. Tabi tespitlerim doğruda olmayabilir ancak gözlemlerim bu yönden.

Sizce aracı yetkili servise sokup baştan aşağı baktırıp gerekli müdahaleleri yaptırmak mı yoksa dışardan iyi bir usta bulup ona yaptırmak mı daha mantıklı olur? Sizin bilgi ve tecrübelerinize göre iki seçenek arasındaki fiyat farkı ne olur ? Tabiki hangi işlemlerin yapılacağını tam ne olarak söyleyemiyorum ancak yüzde% olarak nasıl bir fiyat farkı olur sizce. Teşekkür ederim
Ön takımda kasislerde çıkan sesler ya burç ya da amörtisör üst takozu olabilir.Araçlar haliyle eskiyor,bir de eski sahibi hor kullandıysa normal.Bir baktırın derim.
 
Upvote 0
Rot-Balans ayarı, ön takım gıcırtı sesi bunları halletmek kolay fiyat çok tutmaz.

(fren balatası hakkında);
Araç 2016 model olduğu için yetkili serviste yapılacak —>tüm işlemlerde (yedek parça ve işçilikte) %25 indirim hakkınız mevcuttur, yani fren balatası değişimini yetkili serviste yaptırdığınızda fiyat dışarda yaptırmakla arada çok fiyat farkı olmayacaktır., Eğer araç 7 yaşını doldurmuşsa bu indirim %30 olacaktır., dışarda taktıracağınız kaliteli marka balata ile serviste taktırmanız arasında olsa olsa cuzi bir fiyat farkı olur., ***buna ilaveten yetkili serviste değişen her parçanın 2 yıl garantisi vardır.

Fren hidroliği değişimi, Buji değişimi, Antifriz değişimi gibi işlemleri dışarda yaptırmayın., bu tip işlemleri dışarda yaptırmanız ile yetkili serviste yaptırmak arasında fiyat farkı olmuyor., hatta bazen yetkili serviste daha uygun oluyor.!

(partikül filtresi hakkında);
Arızanın tam olarak ne olduğunu ve neden kaynaklandığını bilmek lazım., sadece temizlenerek giderilebilecek bir durum söz konusu ise çok masraf açmayacaktır., ama yok partikül filtresi —> çok tıkanmış temizlenerek giderilemiyecek bir durumda ve değişmesi gerekiyor ise o zaman partikül filtresi çok pahalı bir parça olduğundan işiniz zor., değişim gerekiyorsa ciddi bir bedel ödemeniz gerekir.,

***Alternatif olarak (seramik taşı) değiştirerek maliyeti azaltabilirsiniz,

Bazen sanayide ustalar temizleriz eski haline gelir diyorlar ancak kısa bir süre sonra yeniden arıza verdiğine şahit oluyoruz., tekrar temizliyorlar çok geçmeden yeniden arıza veriyor., böyle durumlar yaşanabiliyor., partikül için düzgün bir yer ve dürüst bir esnaf bulmanız lazım yoksa paranızı almaktan başka bişey yapmaz.,

Bu konuda yapıcağınız en mantıklı şey; önce VW marka araçların (profesyonel yazılım işiyle) ECU vs.. ile uğraşan yerler var (tamirhane değil)., böyle bir yerde DPF ‘nin (doluluk/tıkanıklık) miktarını bilgisayar ile ölçtürüp sonrasında partikülün doluluk oranına göre (filtre seramik taşının değişimi veya yeni dpf değişim) ne yapılacak ise onların beraber çalıştığı veya önerdiği bir yerde işlemleri yaptırmanız daha sağlıklı bir çözüm olacaktır. Ve işlemler bittikten sonra seramik taşı değişimi vs.. yapıldıysa mutlaka adaptasyonun yapılması gerekir.

***değişim vs.. yapılacak ise eski partikül filtresini (DPF ‘yi) asla tamirhaneye bırakmayın onlara vermeyin., eski de olsa o partikül filtresi çok ciddi para ediyor., onlar sizden alıp ciddi paralara satıyorlar asla vermeyin., siz kendiniz satıp yaptığnız masrafı azaltmış olursunuz. Ayrıca (dpf iptali) yapalım sorunu kökten çözmüş olursunuz gibi söyleyen yerler olursa yaptırmayın., (dpf iptali) yapmak başka sorunları beraberinde getirir.
 
Upvote 0
Hepinize cevaplarınızdan dolayı teşekkür ederim. Bir tanıdığımızın yetkili olduğu bir yetkili servis bulduk, tüm eksiklerine baktırıp fiyat alacağım. Mantıklı gelirse yaptıracağım. Fazla gelirse ve dışardan yaptırmaya karar verirsem sizlerin tanıdığı yerler var mı diye tekrar yazarım tavsiyede bulunursanız memnun kalırım. İstanbulda yaşıyorum. Herkese saygılar sevgiler.
 
Upvote 0
Hepinize cevaplarınızdan dolayı teşekkür ederim. Bir tanıdığımızın yetkili olduğu bir yetkili servis bulduk, tüm eksiklerine baktırıp fiyat alacağım. Mantıklı gelirse yaptıracağım. Fazla gelirse ve dışardan yaptırmaya karar verirsem sizlerin tanıdığı yerler var mı diye tekrar yazarım tavsiyede bulunursanız memnun kalırım. İstanbulda yaşıyorum. Herkese saygılar sevgiler.
Açtığınız konuda gelişmeler hakkında bilgilendirme yaparsanız., ilerde benzer sıkıntıları yaşayacak arkadaşlar için yararlı olacaktır., geçmiş olsun..
 
Upvote 0
Hepinize cevaplarınızdan dolayı teşekkür ederim. Bir tanıdığımızın yetkili olduğu bir yetkili servis bulduk, tüm eksiklerine baktırıp fiyat alacağım. Mantıklı gelirse yaptıracağım. Fazla gelirse ve dışardan yaptırmaya karar verirsem sizlerin tanıdığı yerler var mı diye tekrar yazarım tavsiyede bulunursanız memnun kalırım. İstanbulda yaşıyorum. Herkese saygılar sevgiler.
Ben yetkili servise son yaşadığım tecrübelerden sonra tamamen karşı biriyim. En azından küçük şehirlerde. Servisteki adamlar tamamen bilgisiz. Bir şey öğrenen serviste durmuyor zaten.
Dışarda öneri üzerine gideceğiniz bir servis yetkiliden daha iyi müdahale edecektir. Tek kriter güvenilir servis bulmakta.
 
Upvote 0
1 defa yetkili servis dışında tavsiye üzerine ( iyi usta dediler düzgün adam dediler ) sanayideki bir ustaya aracı bakıma götürdüm, iç mekandan ihtiyaç olan bir parçayı başka bir müşteri aracından söküp benim araca takmayı teklif etti, değiştiğini sahibi farketmez zaten dedi. Daha önce servis dışına hiç gitmemiştim, bu olaydan sonrada büyük konuşmayayım elimden geldikçe yetkili servise gitmeye çalışırım.
 
Upvote 0
Kardeşim bildiğin güvendiğin iyi bi özel servis varsa yoksa direk yetkili servise götür. kafan rahat olur. ileride satarken de yetkili servis bakımlı olması büyük avantaj sağlar sana.
 
Upvote 0
merhabalar , yetkili servis ile görüştüm, kendileri de temizleme işlemini zaten yakınlarındaki saniyideki bir ustaya yaptırıyorlarmış. Bilirsiniz yetkili bayii servisleri çok fazla tamir kırma dökme toplama ile uğraşmaz direkt yeni parça takar . Ancak malum parça çok pahalı olduğu için tamir yaptırabilmek adına bir ustayla anlaşmışlar. Söylediklerine göre partikül filtresini kesip temizliyorlar ve sonrasında kaynak yapıyorlarmış. Kesmeden temizleme işlemi yapıldığında neredeyse hiç faydasını görmezsiniz dediler ki bir çok yer kesmeden yapıyor. İşlemi yaptırdıktan sonra tecrübelerimi sizinle paylaşacağım. Balata değişimi ve ön takımdan gelen sesler için baayi fiyat verecek onun hakkında da sizlere yazacağım .
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt