Manuel Şanzıman Yağı Değişimi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan YASOGRC
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

@erdalslh

Arkadaşın sorunu yalnızca bahsettiğiniz durumdan dolayı değildir, İlaveten uyumlu olmayan yanlış şanzıman yağı kullanması da buna etkendir,

Bu araçtaki gibi 180 bin km’de önceden hiç değişmemiş yağı değiştirmeye kalkarsa evet “bahsettiğiniz sebebten” dolayı bu sorunları yaşamasını kaçınılmazdır,

Ancak 70-80 bin ‘de ve uyumlu olan doğru yağ ile değiştirseydi hiç bir sorun yaşamayacaktı,

Araba —> bir nevi araç sahibine bu zamana kadar nerelerdeydin diye sitem ediyor, bu yetmezmiş gibi bir de yanlış yağ kullanılıyor, olay bundan ibaret.,

Ayrıca muhtemelen %90 ihtinalle yağ değişimi (işlevini kaybetmiş) yağ dolum tapasından yapıldığı için sistemde şuan eksik yağ olma durumu söz konusu,

Mk7 kasa manuel vitestli araçlarda kullanılan şanzıman eski nesil Mk5 ve Mk6 kasalarda kullanılan şanzımandır, Bu şanzıman herhangi bir değişiklik yapılmadan Mk7 kasalarda da kullanılmıştır, ANCAK Mk7 kullanılan MQB platformun tasarımı gereği şanzımanın açısal konumu 12 derece değişikliğe uğramıştır,

Bunun neticesinde şanzımanın yağ dolum tapası işlevini kaybetniştir, VW yeni MQB platformuna geçtiğinde dolum tapasında herhangi bir değişikliğe gitmemiştir, dolum tapaso işlevini kaybettiği için buradan yağ dolumu yapmak ciddi miktarda eksik yağ dolumu ile sonuçlanır,

Yayınlanan teknik bültende yağ dolumu için akünün alt yan kısmındaki şanzıman havalandırma deliğinden yapılması gerektiği belirtmektedir, Fakat bunu sanayideki ustalar bilmezler, Sonuç hüsran…
Eski yağın içinde dişlilerin aşınmış talaşları var ve her vites atışında bunlar aralara girerek kolay vites geçişi yapıyor. Sizler sanzuman yağını akıcı olması için değiştirmekle hata ediyorsunuz . Eski yağın içinde o minik parçalar da kaybolup sonsuzlğa gidiyor :(
Arkadaşlar ben bayadır kullanıyorum aracımı şuan ehhh diyorum bazen geri vitese geçmiyor diğer viteslerde sorun yok.Yaptırdığım zaman Bir hafta sonra gittim vites ayarı yapıldı şimdilik kullanıyorum aracı.hale yağdan emin değilim iyi bir marka yağ kullanın.doluluk oranı ne oranda onu da bilmiyorum.
Size önerim güzel bir yağ ve iyi işçilik yapan yere gidin :)
 

Arkadaşlar konuyu hortlatıyorum manuel aracımın debriyaj seti baskı balatayı (sachs)ve Şanzıman yağını(değişik bir marka) değiştireli 1 hafta oldu.Vites geçişlerinden hiç memnun değilim yağ gibi akmasını istiyorum sanki voswagene binmiyoruz.Sizce yağdan mı kaynaklı yoksa setle mi alakalı olabilir sorun acaba? yağ önerilerinize ihtiyacım var ☹️
Herhangi bir işlem yaptınız mı?
 
LIQUI MOLY TOP TEC MTF 5200 75W-80 (21688) ŞANZIMAN YAĞI
yağ olarak bunu koyun vitesler pamuk gibi olur .

ayrıca bir bilgi veriyim 1. 2. ve geri vites geçişlerinde takılarak geçiyor gibi oluyorsa eğer
vites çerçevesini kaldırınca altında siyah köpük var onu da kaldırın görselde görünen kırmızı okla gösterdiğim deliğin olduğu yere
tornavida sokarak vitesi sabitleyin
sonra görseldeki yaylı mekanizmanın yayını sıkıştırdıktan sonra çevirerek yayın sıkışık biçimde kalmasını sağlayın
daha sonra şanzıman üzerdeki siyah okla gösterdiğim L şeklindeki çubuğu ittirip çevirerek şanzımanın vites mekanizmasını kilitleyin
sıkışık durumdaki yaylı mekanizmayı bıraktırın vites halatı ayarlanmış olur
ayar işi bittikten sonra kilitlemiş olduğunuz şanzıman ve vitesi çözün
dikkat edilecek nokta bu yaylı mekanizmadan iki adet var birisi aşağı yukarı diğeri sağa sola hareket ettiriyor
siz sağa sola hareket ettireni ayarlayacaksınız
 

Ekli dosyalar

  • şanzıman sabitleme.JPG
    şanzıman sabitleme.JPG
    42.2 KB · Görüntüleme: 17
  • vites ayar.JPG
    vites ayar.JPG
    17.8 KB · Görüntüleme: 17
  • vites deliği.JPG
    vites deliği.JPG
    29 KB · Görüntüleme: 17
LIQUI MOLY TOP TEC MTF 5200 75W-80 (21688) ŞANZIMAN YAĞI
yağ olarak bunu koyun vitesler pamuk gibi olur .

ayrıca bir bilgi veriyim 1. 2. ve geri vites geçişlerinde takılarak geçiyor gibi oluyorsa eğer
vites çerçevesini kaldırınca altında siyah köpük var onu da kaldırın görselde görünen kırmızı okla gösterdiğim deliğin olduğu yere
tornavida sokarak vitesi sabitleyin
sonra görseldeki yaylı mekanizmanın yayını sıkıştırdıktan sonra çevirerek yayın sıkışık biçimde kalmasını sağlayın
daha sonra şanzıman üzerdeki siyah okla gösterdiğim L şeklindeki çubuğu ittirip çevirerek şanzımanın vites mekanizmasını kilitleyin
sıkışık durumdaki yaylı mekanizmayı bıraktırın vites halatı ayarlanmış olur
ayar işi bittikten sonra kilitlemiş olduğunuz şanzıman ve vitesi çözün
dikkat edilecek nokta bu yaylı mekanizmadan iki adet var birisi aşağı yukarı diğeri sağa sola hareket ettiriyor
siz sağa sola hareket ettireni ayarlayacaksınız
Benimde geri vites geçmiyor yeri geliyor 5-6 defa boşa alıp geri atmaya çalışıyorum birde 4. Viteste gaza basınca vites titreme yapıyor diğer viteslerde olmuyor bu yay ile mi alakalı acaba
 
Benimde geri vites geçmiyor yeri geliyor 5-6 defa boşa alıp geri atmaya çalışıyorum birde 4. Viteste gaza basınca vites titreme yapıyor diğer viteslerde olmuyor bu yay ile mi alakalı acaba
geri vitese geçmekte zorlanıyorsa bahsettiğim yaylı mekanizma değil de diğer aşağı yukarı yapan yaylı mekanizma ile alakalı
bahsettiğim şekilde yayları çektirip vites ve şanzıman kolunu kilitleyip yayları bıraktırınca geri vites düzelir. sen iki mekanizmayı da çektirip bıraktır.
4. viteste titreme yapması bununla alakalı değildir titreme yaptıracak bir durum yok vites ayarında. viteste titremeyi debriyaj balatası yapar genelde
ama sade 4 te olması ilginç
 
geri vitese geçmekte zorlanıyorsa bahsettiğim yaylı mekanizma değil de diğer aşağı yukarı yapan yaylı mekanizma ile alakalı
bahsettiğim şekilde yayları çektirip vites ve şanzıman kolunu kilitleyip yayları bıraktırınca geri vites düzelir. sen iki mekanizmayı da çektirip bıraktır.
4. viteste titreme yapması bununla alakalı değildir titreme yaptıracak bir durum yok vites ayarında. viteste titremeyi debriyaj balatası yapar genelde
ama sade 4 te olması ilginç
Baskıyı yeni değiştirdim ama birde tamir takımına baktırıcam
 
geri vitese geçmekte zorlanıyorsa bahsettiğim yaylı mekanizma değil de diğer aşağı yukarı yapan yaylı mekanizma ile alakalı
bahsettiğim şekilde yayları çektirip vites ve şanzıman kolunu kilitleyip yayları bıraktırınca geri vites düzelir. sen iki mekanizmayı da çektirip bıraktır.
4. viteste titreme yapması bununla alakalı değildir titreme yaptıracak bir durum yok vites ayarında. viteste titremeyi debriyaj balatası yapar genelde
ama sade 4 te olması ilginç
Bilgi olması adına paylasiyorum. Golf 6 manuel.1.4 tsi ben aldığımdan beri 4. viteste diğerlerinde olmayan hafif bir titreme var belli bir devirde el viteste kullanmiyorum .11. seneye yaklasiyoruz 130 bin km oldu :)
 

Geri
Üst