Elektronik park freni hatası


Engin5353

Yeni Üye
Katılım
8 Ara 2022
Mesajlar
2
Tepkime puanı
2
Konum
İstanbul
İsim
Enginnn
Araç
Golf 7
Merhabalar 2013 1.6 midlineplus golfumde elektronik park freni hatası alıyorum ustaya götürdüm pc ye bağlandı sol elfreni motoru arızası veriyor yalnız şöyle bi durum var kontağı kapatıp auto hold aktifken elfreni otomatik kendi çekiyor hataya düşmüyor ama araç çalışır vaziyetteyken sürücü kapısını açarsam hata veriyor veya düğmeyle çekmek istersem gene hata veriyor aküyü yeni değiştim şarj durumu 90 iken hiçbir hata yok ama şarj 80 e düştüğünde hata veriyor konuyla ilgili bilgisi olan varmı elfreni motorunu değişmeden önce sizlere de bi sorayım dedim
 
Merhabalar 2013 1.6 midlineplus golfumde elektronik park freni hatası alıyorum ustaya götürdüm pc ye bağlandı sol elfreni motoru arızası veriyor yalnız şöyle bi durum var kontağı kapatıp auto hold aktifken elfreni otomatik kendi çekiyor hataya düşmüyor ama araç çalışır vaziyetteyken sürücü kapısını açarsam hata veriyor veya düğmeyle çekmek istersem gene hata veriyor aküyü yeni değiştim şarj durumu 90 iken hiçbir hata yok ama şarj 80 e düştüğünde hata veriyor konuyla ilgili bilgisi olan varmı elfreni motorunu değişmeden önce sizlere de bi sorayım dedim



Önce sorunun mekaniksel mi yoksa elektriksel mi olduğunu belirlemek gerekir.

bunu belirleyebilmek için;

Frenciye gidin ve hata veren sol arka fren kaliper pistonunu kontrol ettirin. Kaliper pistonunda sıkışıklık varsa ( genelde pistonun körüğü yırtılırsa veya piston körüğü , pistondaki kanalından çıkarsa, piston yüzeyinde paslanma oluşuyor ve böyle olunca pistonun ( balataları sıkıştırmak için) ileri hareket etmesi zorlaşıyor, haliyle hareket edemeyen piston motorun da zorlanmasına neden oluyor, akü voltajı çok iyi iken hareket edip hata vermiyordur ama akü voltajı zayıflayınca , motor pistonu hareket ettirmekte zorlanıp fazla akım çekmesine neden olup, hata verdiriyor olabilir.

Piston temizlenip yağlanır, piston körüğü değiştirilir veya yerinden çıkmış ise yerine oturtulur sorun çözülür.

Kaliper pistonu ve körüğünde sorun görünmüyorsa,

Elektrik motorunda sorun olup olmadığını anlamak için, motoru sabitleyen 2 cıvata sökülür ve motor takılı olduğu yuvadan çıkartılır. Elektrik soketini sökmeden araç çalıştırılır veya ( oluyorsa ) kontak açık iken el freni bir kaç kez çekilip bırakılır.

Bu şekilde boşta çalışan motor hata veriyorsa, motor içinde sıkışma vardır yüksek akım çekerek hata verdiriyordur.

Boşta çalışırken hata vermiyor ama motor yerine takılı iken çalıştırınca hata veriyorsa ( kaliper pistonunda da sorun/paslanma/sıkışma yoksa ) motor ömrünü tamamlamış, yüke binince pistonu itecek güç üretemiyor demektir ve motor değiştirilir.

Hata veren motorun orijinal olup olmadığını da kontrol edin / ettirin. Daha önceden değiştirilmiş ama yan sanayi motor takılmış olabilir. Bu da kısa sürede bozulmasının nedeni olabilir.

Eğer orijinal motor ise, zaten 9 seneyi devirmiş, miyadı dolmuş olabilir. Sorun motordan kaynaklı çıkarsa, diğeri de yakın zamanda bozulacak demektir, bu durumda diğerinin bozulmasını beklemeden tek işçilik ücreti ile iki motoru birden değiştirin.


.
 
Son düzenleme:

Geri
Üst Alt