1.0 TSI Yokuş Yukarı Geri Manevrada Aşırı Zorlanma


Ali_Electric

Yeni Üye
Katılım
5 Kas 2022
Mesajlar
17
Tepkime puanı
8
Konum
Ankara
İsim
Ali
Araç
VW Golf 8 Impression
Ankara’nın sert rampalarında geri manevra yaparken araç (mk8 manuel) aşırı zorlanıyor. Debriyaj balatası kokusu yayılıyor.
Auto hold açık şekilde yapıyorum manevrayı.
2-3 bin devire kadar doldurup öyle debriyajdan ayağımı çekiyorum.

Bu kadar zorlanma ve balata kokusu normal mi, ben mi yanlış kullanıyorum yoksa araçta bir sorun mu var?
 

Ankara’nın sert rampalarında geri manevra yaparken araç (mk8 manuel) aşırı zorlanıyor. Debriyaj balatası kokusu yayılıyor.
Auto hold açık şekilde yapıyorum manevrayı.
2-3 bin devire kadar doldurup öyle debriyajdan ayağımı çekiyorum.

Bu kadar zorlanma ve balata kokusu normal mi, ben mi yanlış kullanıyorum yoksa araçta bir sorun mu var?
Araç kaç km de
 
Upvote 0
Hocam Auto Hold araci tutuyor sizde 3 bin devire kadar cikip debriyajdan ayaginizi çekince araç bir yandan gitmeye bir yandan durmaya calisiyor haliyle balata siyirip kokusu yayiliyor.Arac gidemiyormus gibi oluyor.Azicik gaz verip ayağınızı yavaşça debriyajdan kaldırın sonra gaz miktarini artirmaya başlarsanız daha güzel olur.
 
Upvote 0
Hocam Auto Hold araci tutuyor sizde 3 bin devire kadar cikip debriyajdan ayaginizi çekince araç bir yandan gitmeye bir yandan durmaya calisiyor haliyle balata siyirip kokusu yayiliyor.Arac gidemiyormus gibi oluyor.Azicik gaz verip ayağınızı yavaşça debriyajdan kaldırın sonra gaz miktarini artirmaya başlarsanız daha güzel olur.
Gazı az verince hiç kalkmıyor hocam. 15-20 yıldır düz vites kullanıyorum, acemi değilim diyebilirim.
Sanki eski LPG’li motoru bitik araba gibi zorlanıyor
 
Upvote 0
Peki Auto hold kapalı iken denediniz mi hocam ?

2000-3000 devire yükseltip debriyajı çekmek biraz sakıncalı gibi geldi bana. Debriyaj balatasında fazla aşınmadan dolayı yakarsınız koku da ondan gelir.

Debriyajın kavrama noktasını hissettiğinizde gazı yavaşça artırmak ve debriyajdan ayağınızı çekmeye devam etmek bir çözüm olabilir.

Autohold yeterli torku hissettiğinde bırakıyor frenleri çünkü. Yeterli olmadığını hissettiği zaman siz gazı artırsanız bile debriyaj pozisyonu aynı ise yeterli teması sağlamadığı için tork artmıyor ve baskı ısınıp yanmaya başlıyor. Bir defa iki defa derken erkenden debriyaj baskı balatası yıpranması sonucu ile karşılaşabilirsiniz.

Benim kişisel tavsiyem sorun yaşadığınız o durumda autoholdu kapatarak eski alışkın olduğumuz şekliyle manevra yapmaya çalışmak olacak. Daha sonra debiyaj kavrama noktası ve gaz miktarı arasındaki bu dengeye alıştığınızda autoholdu açık bir vaziyette deneyebilirsiniz.
 
Upvote 0
Peki Auto hold kapalı iken denediniz mi hocam ?

2000-3000 devire yükseltip debriyajı çekmek biraz sakıncalı gibi geldi bana. Debriyaj balatasında fazla aşınmadan dolayı yakarsınız koku da ondan gelir.

Debriyajın kavrama noktasını hissettiğinizde gazı yavaşça artırmak ve debriyajdan ayağınızı çekmeye devam etmek bir çözüm olabilir.

Autohold yeterli torku hissettiğinde bırakıyor frenleri çünkü. Yeterli olmadığını hissettiği zaman siz gazı artırsanız bile debriyaj pozisyonu aynı ise yeterli teması sağlamadığı için tork artmıyor ve baskı ısınıp yanmaya başlıyor. Bir defa iki defa derken erkenden debriyaj baskı balatası yıpranması sonucu ile karşılaşabilirsiniz.

Benim kişisel tavsiyem sorun yaşadığınız o durumda autoholdu kapatarak eski alışkın olduğumuz şekliyle manevra yapmaya çalışmak olacak. Daha sonra debiyaj kavrama noktası ve gaz miktarı arasındaki bu dengeye alıştığınızda autoholdu açık bir vaziyette deneyebilirsiniz.
Teşekkürler cevap için.
Bir önceki seferde aynı yerde auto hold kapalıyken manevra yapmıştım. Yine yeterli gücü ve torku sağlayamadı araç. Veya kavrama noktasına ben hala alışamadım.
Sanki geri vites dişli oranı büyük ve dik yokuş için pek uygun değil diyeceğim ama VW mühendislerine hakaret olacak :)
 
Upvote 0
Bu motorda tecrubem yok ama geri vites orani ile 1. Vitesi karisitiran arkadaslar olmasin. Geri vites sanki 2 de kalkiyormussunuz gibi bir oranda olabilir hocam ve gercektende o motor kaldirmayabilir bunu. Size tavsiyem su motto olacak " Bizde geri vites yok, gerekirse ileriden döneriz."
 
Upvote 0
Hocam araç yeniyken baskı kokusu gelir bu çok normal. Biraz daha zaman verin aracınıza. hem siz de alışırsını huyuna suyuna bu arada.
 
Upvote 0
Kendi şahsım 1.2 manuel arabamda bu zor kaldırma olayını gerçekten dik bir yokuşta birkaç kez yaşadım.Bendende koku geldi.

Devamlı autohold aktif kullanıyorum,hiç iptal etmem.Ayagimi debriyaj dan biraz çektigimde arabayı salıyor zaten.Holdu salması için bence devir ve torka gerek yok diye düşünüyorum.
Bunun kullanım yeteneğiyle ilgili olduğunu düşünüyorum.Gaza az basıp debriyaj dan ayağını iyi bir oran ayarlayıp çekerek kaldırmak lazım.
Fazla gaz yüksek devir ayağı debriyaj da fazla tutmak maalesef kokuya ve aşınmaya neden oluyor.
 
Upvote 0
Bu motorda tecrubem yok ama geri vites orani ile 1. Vitesi karisitiran arkadaslar olmasin. Geri vites sanki 2 de kalkiyormussunuz gibi bir oranda olabilir hocam ve gercektende o motor kaldirmayabilir bunu. Size tavsiyem su motto olacak " Bizde geri vites yok, gerekirse ileriden döneriz."
Evet hocam zorlamanın anlamı yok. Başka yere park etmek gerekir.
 
Upvote 0
Kendi şahsım 1.2 manuel arabamda bu zor kaldırma olayını gerçekten dik bir yokuşta birkaç kez yaşadım.Bendende koku geldi.

Devamlı autohold aktif kullanıyorum,hiç iptal etmem.Ayagimi debriyaj dan biraz çektigimde arabayı salıyor zaten.Holdu salması için bence devir ve torka gerek yok diye düşünüyorum.
Bunun kullanım yeteneğiyle ilgili olduğunu düşünüyorum.Gaza az basıp debriyaj dan ayağını iyi bir oran ayarlayıp çekerek kaldırmak lazım.
Fazla gaz yüksek devir ayağı debriyaj da fazla tutmak maalesef kokuya ve aşınmaya neden oluyor.
Ben de iptal etmiyorum. Auto hold Mk8’de, Mk7’ye göre biraz daha iyileşmiş. Tam ayarında bırakıyor.
Biraz daha ayağımızın alışması gerekiyor demek ki.
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt