Güçlendirilmiş mekatronik tüp ve şanzıman yağı hakkında


Cem

Üye
Katılım
24 Mar 2016
Mesajlar
172
Tepkime puanı
39
İsim
Cem
Arkadaslar internette youtube formen motors diye bir firma var mekatronik tüpü güçlendirilmiş tavsiye edıyor sanzıman arızası olmasın dıye bırde sanzıman yagının değişmesini söylüyor yorumlarınız nelerdir ayrıca şehir içinde dsg li araclar için 100 km gecmıyorsanız sport modunda kullanın dıyor yorumlarınız nelerdır
 

Yok o usta alman bir arkadaştan temin ediyor tüpü diğer markalara sorunlu diyor tüm videolarda, diğer illerde anlaşmalı yerleri var 4/5 bin tutuyor yönlendirdiği yerler onu arayıp fiyat belirliyor. Kartel sistemi :)
Bu aldığımız markada ebay dahil aylık 4/5 bin adet tüp sattığını söylüyor ilan var.
Herkes malını övüyor sorun olursa takan usta karışmıyor.:)
Ankara bayisi bu tüpü sürekli taktıklarını sorunsuz olduğunu söylüyor. Yalnız ?
Birçok firmanın sorun yaşadığımız için mi bilmiyorum danıştığımızda bize söyledikleri orjinal tüp kalsın ! plate vidalandığı yeri kırmadı ise contasını değiştirip çok sıkmadan, yeni hidrolik konarak devam edilmesi. Yetkili serviste yağ fiyatları 2 katı haberiniz olsun.. 2.5 litre şanzıman ,1 litre mekatronik 1200 lira ödersiniz daha fazlada olabilir. şanzıman yağın litresine 400 civarı dediler.. /Dışarda hidrolik ve şanz. yağı yarısından ucuz.. Şunu gözlemledim tüpte en ufak basınç kaybı sızdırması çok ciddi sorunlar çıkarıyor.
Plate tüpün takıldığı bölgede sorun yok ise o ringi değişsin çok sıkmasınlar eski tüp dursun, Geliştirilmiş tüp olayına girmeyin.
 

Ekli dosyalar

  • 3cb67a2c-7b0a-46e1-a36f-a53cdbd8b22e.jpg
    3cb67a2c-7b0a-46e1-a36f-a53cdbd8b22e.jpg
    87.3 KB · Görüntüleme: 55
  • 37f8b9f2-7fe5-411f-b61e-dfcb90c59448.jpg
    37f8b9f2-7fe5-411f-b61e-dfcb90c59448.jpg
    98.5 KB · Görüntüleme: 54
Upvote 0

evet geçen ay 4000 tl idi. Şimdi 6000 olacakmış. Yolunacak kaz muamelesi yapıyorlar. Mal iyidir anlarım da bu fiyat artışını anlamam. Kur sabit. Hadi almana dan geliyor desek. Anlamak zor. Ben sağlam tüpte conta değişimi yeterli diye düşünüyorum. Anladığım kadarıyla bu tüpte stok basınç yok. Mekatronik içindeki pompa basınç üretiyor bu tüpte saklıyor rezerv olarak. Conta da gevşerse pompa çok çalışıyor ve anlık olarak yeterli basınç sağlamıyor. Çok gevşerse de pleytde kırılma oluyor. Anlamak zor. Yeni pazar oluştu. Şimdilik herşey güzel. Bakalım ileride ne olacak.
 

Ekli dosyalar

  • 7DE74D05-D145-413C-99DC-1C3A85E6406C.jpeg
    7DE74D05-D145-413C-99DC-1C3A85E6406C.jpeg
    105 KB · Görüntüleme: 74
Upvote 0
Mekatronik arızalarında tüp konusunun ciddi alakasının olduğunu düşünmekle birlikte illaki bizim tüpümüzü almalısınız tavrını yanlış buluyorum. İllaki denk kalitede aftermarket ürünler vardır.
Misal şu iki ürünün bu ürünle aynı performansı vermeyeceğini neye dayanarak söyleyebilecekler?
 
Upvote 0
Selam Cuma cumartesi günümü yedi tüp mevzusu bayağı süre önce aldığımız tüp triger setine değişimine denk getirdik.
Usta trigeri değiştirdi sonrası yılan hikayesi trigerin ardından denemeden hazır kısmen sökük araç tüpüde takalım dedim çok ciddi sıkıştırmalarda dur kalk arada geçişlerde hissiyat vardı. Arkadaşımın aracı bu arada bende hiseddiyordum..
Neyse tüpü taktık araç yürümedi tüpü temin ettiğimiz firma bayimizden yeni tüp alın eskisini kargolarsınız dedi güven verdiler ve tüplerde 1000 de 1 bile sorun olmadığı belirtti..
cuma günümüzü yediği gibi 8.30 geldiğinden iş yerini kapattı usta araç kaldı sonrası git gel perişanlık .. Ustalar çok para almak için oyalanıyor 10 ustadan 7 kadarı böyle inş bu oran artmaz bunu yapma nedenleri fazla para talep etmek.. Trigeri 2 saat de değişende var 2 gün kalsın diyende öyle diyorsa bırakmamak lazım..
Tüpü takmak kolay tek zor yanı üstten dolum olacak ise marş motorunu sökmek 1.2 tsi için böyle..
neyse araç yürümediği için sonraki gün kendi aracımla tüpü aldığımız firmanın bayisinden yeni tüpü alıp ustaya gittik taksın diye yine oyalanıyor iyice asabımız bozuldu 30 dakikalık iş 4 saat sürüyor. tüpü taktı yol testi adaptasyonu dedim gerek yok dedi dolandı birşey yok dedi verdi aracı tmm dedi iş yerinden çıktık baktık geçişler sorunlu ciddi vurma yapıyor.
Arada dişli sesi bu ustaya gidersek tüpten bana ne diyecek, arkadaş araç sahibi katil olacak tüpü temin ettiğimiz firmaya gittik adaptasyon vs.. düzelmedi tüpten olmaz dedi :) o bu şu derken debriyaj balatasına antifriz kaçmış olabilir dendi triger sente atlatsa hata kodu düşer tüpten olsa yürümez iki tarafta net bir şey söylemedi..
Sinirlendik iyice yıkamacıya gittik debriyaj ünitesi üst havalandırmadan verdik köpük pril ne varsa bekledik 20 dakika sonra durulama suyu yürütmeden rolantide 30 dakika iyice ısınıp kurumasını bekledik bayağı toparladı bakalım 1 kaç gün deneyeceğiz.. iki günümüz böyle gitti basit bir iş olsa da işi o işte yetkisi ve uzmanlığı olana götürmek lazım sorun olduğunda ben taktım bana der triger ve tüp montajına utanmadan 2500 tl istedi birde utanma yok mlsf çoğunda dikkatli olun..
Şanzumandan volanta su geçince volant kitlemesi olmasın?
 
Upvote 0
Orijinal tüplerle bu araçlar bugünlere geldi.
Conta değişip sıkılması bence de yeterli.
Kaçıran araç kendini belli eder zaten.
 
Upvote 0
Yok o usta alman bir arkadaştan temin ediyor tüpü diğer markalara sorunlu diyor tüm videolarda, diğer illerde anlaşmalı yerleri var 4/5 bin tutuyor yönlendirdiği yerler onu arayıp fiyat belirliyor. Kartel sistemi :)
Bu aldığımız markada ebay dahil aylık 4/5 bin adet tüp sattığını söylüyor ilan var.
Herkes malını övüyor sorun olursa takan usta karışmıyor.:)
Ankara bayisi bu tüpü sürekli taktıklarını sorunsuz olduğunu söylüyor. Yalnız ?
Birçok firmanın sorun yaşadığımız için mi bilmiyorum danıştığımızda bize söyledikleri orjinal tüp kalsın ! plate vidalandığı yeri kırmadı ise contasını değiştirip çok sıkmadan, yeni hidrolik konarak devam edilmesi. Yetkili serviste yağ fiyatları 2 katı haberiniz olsun.. 2.5 litre şanzıman ,1 litre mekatronik 1200 lira ödersiniz daha fazlada olabilir. şanzıman yağın litresine 400 civarı dediler.. /Dışarda hidrolik ve şanz. yağı yarısından ucuz.. Şunu gözlemledim tüpte en ufak basınç kaybı sızdırması çok ciddi sorunlar çıkarıyor.
Plate tüpün takıldığı bölgede sorun yok ise o ringi değişsin çok sıkmasınlar eski tüp dursun, Geliştirilmiş tüp olayına girmeyin.
Hocam peki tüpü serviste değiştirsek olmaz mı? Daha doğrusu tüpte arıza varsa servis değişime gidiyor mu?
 
Upvote 0
ben yaklaşık 2 ay önce 1.6 tdi passat aracımda dgs basınç tüpünü değiştirdim.

115binde ağır bakımlar esnasında kontrol ettim.

conta kopmuş ve baya gevşemişti bende değiştirttim.

değişimden önce:

ilk çalıştırdığımda Rye aldığımda 2-3 saniye bekliyordum hareket etmek için

aynı şekilde D konumunda ileri içinde 2-3 saniye bekliyordum.

gaza basıyorum devir yükseliyor ama ileri veya geri gitmiyordu.

yada

park edicem geldim diyelim Rye aldım geri gitmek istediğimde bu sefer1-2 saniye bekliyordum.

bazı durumlarda malum parktan çıkarken yada hızlı manevra yaparken bekleme süresi canımı sıkıyordu

bende değiştirdim


değişimden sonra

kesinlikle beklemek yok hızlıca basınç yağ devri yaptığı için süre 0'a indi.

benim gibiyse değiştirin daha 50-60bndeyse yağını ve contayı değiştirip sıktırın.

reklam olmasın diye yerin adını yazmadım.
 
Upvote 0
Yetkili serviste yağ fiyatları 2 katı haberiniz olsun.. 2.5 litre şanzıman ,1 litre mekatronik 1200 lira ödersiniz daha fazlada olabilir. şanzıman yağın litresine 400 civarı dediler.. /Dışarda hidrolik ve şanz. yağı yarısından ucuz.. Şunu gözlemledim tüpte en ufak basınç kaybı sızdırması çok ciddi sorunlar çıkarıyor.
Plate tüpün takıldığı bölgede sorun yok ise o ringi değişsin çok sıkmasınlar eski tüp dursun, Geliştirilmiş tüp olayına girmeyin.
Hocam siz şimdi yetkili servise gitmeyip “kazıklanmaktan” kendinizi korudunuz ama özel serviste ettiğiniz kâr neydi, önceki mesajınızla birleştirerek okuyunca pek anlayamadım.
 
Upvote 0
Merak ettiğim durum, Yetkili Servis tek conta degisimi yapar mi yoksa mekatronik değişimi mi der...bence degisim ve buyuk maliyet...
 
Upvote 0
Kesinlikle. Eger tüpte ve plate de bir zarar yoksa conta yenilenip 150 Nm tork degeriyle tüp sıkılıp işlem tamamlanabilir.

Bu tuplerin gevşeme sebebi oturduğu govdenin alüminyum ve kalinliginin da cok ince olmasindan kaynakli. Aliminyum malzeme zamanla genişleyip yavaş yavaş tüpü bırakıyor.

Ben parçayı piyasaya gore nispeten ucuza temin ettiğimden dolayı açtırmışken taktırdım.
Kesinlikle katılıyorum, bu iş mucize bir parçaymış gibi iyice abartılmaya başladı
 
Upvote 0
Kesinlikle katılıyorum, bu iş mucize bir parçaymış gibi iyice abartılmaya başladı
sanki bu tüp takılınca kavrama da hiç bitmeyecekmiş gibi. Tek faydası bu tüp ile conta gevşeme sorunu daha az olacak. Ama bu demek değil ki başka bir soruna neden olmayacak. Orijinal her zaman orijinaldir :)
 
Upvote 0
Selamlar. Öncelikle işlerimin aşırı yoğunluğundan geç yazabildim kusura bakmayın. Sorunlarınız cevabı çok uzun uzun olacağından kısa basit cevaplarla anlaşılır bir şekilde yorum yapacağım.
Hocam peki tüpü serviste değiştirsek olmaz mı? Daha doğrusu tüpte arıza varsa servis değişime gidiyor mu?
Tüpü Yet servis değiştirmiyor mekatronik ünitesinin bir parçası olduğundan sanırım. +çok gevşek tüpü açtığınızda sökerken patlama plate kırma olasılığı var. Birde ustaların genel söylemi mekatronik ünitesinde hidrolikle çalışan oringli parçalar pistonlar ve contaları kaçırma yapıyor. Garantili yöntem mekatronik sökülerek tamir takımı oringler değişir eski yağ komple temizlenir.
Tüpün basıncı azaldıkça belli başlı parçalarında değişim zamanı gelmiş oluyor. Yetkili servis her sektörde olduğu gibi garanti tümden değiştirir. Video ekleyeceğim fikir vermesi açısından..
Mekatronik arızalarında tüp konusunun ciddi alakasının olduğunu düşünmekle birlikte illaki bizim tüpümüzü almalısınız tavrını yanlış buluyorum. İllaki denk kalitede aftermarket ürünler vardır.
Misal şu iki ürünün bu ürünle aynı performansı vermeyeceğini neye dayanarak söyleyebilecekler?
Bizim tüpümü al gerisi kötü söylemi bence de uygun değil, kendi ürününü ne kadar test edip kalite standart belgesi aldın diye sorarlar. :)
Şanzumandan volanta su geçince volant kitlemesi olmasın?
ısınana kadar bekleyip 80/100 km kadar sakin kullandık toparladı bayağı triger seti değişirken sağ taraftan sente sabitleme aparatı için söktüğünde debriyaj balatası volanın olduğu kısmın üstünde havalandırmadan akmış. Kesinleşti araç 170 binde balata azaldığından belirtileri çok oldu, yeni balata olsa belki bu kadar hissettirmez.


Hocam siz şimdi yetkili servise gitmeyip “kazıklanmaktan” kendinizi korudunuz ama özel serviste ettiğiniz kâr neydi, önceki mesajınızla birleştirerek okuyunca pek anlayamadım.
Yetkili servise gitsek çıkan rakamı duyunca vazgeçerdik patlayana kadar devam.:) 2L şanz- 1L mekatronik yağı bile 1200 üstünde oda ellerinde yok.:) Özel servise giderken alacağınız ürünlere dikkat ederseniz yarı yarıya uygun olur.. Örnek ina triger seti + işçiliği yetkili servis 2000 bine yapar mı.. Bu tip müdahaleleri yetkili servis henüz yapmıyor. Eskiden enjektör kronik sorunlu idi tüm araçlar çağrıldı yenisi ile değişti.. Dsg içinde bir ekip olsa takım contası tüpü yenilenmiş mekatronik takılsa çıkan üniteleri takım contalarını yenileyip basıncını test edip taksalar mucizevi bir ürün değil, Tasarlayan mühendisin gözünden kaçmış detaylar yada planlı yapılmış ne derseniz başa bela orası kesin. :)
 

Ekli dosyalar

  • indirdsfsd.jpg
    indirdsfsd.jpg
    49.1 KB · Görüntüleme: 21
Upvote 0
Şu youtube de yayın yapan ustaların çoğu reklam amaçlı yayın yapıyor. Bakın görün ne kadar düzgün iş yapıyoruz. Yok efendim servisten daha iyiyiz, bakın servis arabayı ne hale getirmiş, yok efendim görüyorsunuz sorun buy muş falan filan bir sürü muamele. Sonra adam soruyorlar bir fiyat veriyor servisle aynı.
Herkes işini düzgün yapsa böyle şeylere ihtiyaç duymaz kimse. Ama adamlar haklı o kadar cahil usta var ki aracı götürüyorsun adam senin aracını deney tüpü gibi kullanıyor.
 
Upvote 0

Şu youtube de yayın yapan ustaların çoğu reklam amaçlı yayın yapıyor. Bakın görün ne kadar düzgün iş yapıyoruz. Yok efendim servisten daha iyiyiz, bakın servis arabayı ne hale getirmiş, yok efendim görüyorsunuz sorun buy muş falan filan bir sürü muamele. Sonra adam soruyorlar bir fiyat veriyor servisle aynı.
Herkes işini düzgün yapsa böyle şeylere ihtiyaç duymaz kimse. Ama adamlar haklı o kadar cahil usta var ki aracı götürüyorsun adam senin aracını deney tüpü gibi kullanıyor.
Katılıyorum size örnek olması sistemi anlamak açısından paylaşım yapıldı öneri tavsiye değildir.
Yetkili servisin en büyük hatası 100 bin km ye gelmeden servise çağırıp mekatronik tüpünüzü kontrol edelim sıkalım yağınızı da değiştirelim dememesi.
Alt karter koruma sökülerek yapılabilir. 1 Oring / 1 Litre mekatronik yağı.. Zamanında 2.0 tdi motorlur araçların enjektörünü ücretsiz değiştirdi.
Bu noktada hukuk işliyor ve dava edeceğiniz kişiyi incelediğinizde kaybedeceğinizi biliyorsunuz.

2+2 garantisi uzatılmış ve garantili passat tsi dsg aracıma 3 kere yazılım atıp oyaladılar. Sonra mekatronik + debriyaj değişecek ne kadar aracın 4 de 1 fiyatı, o dönemde çok mağduriyet yaşandı, aynı dönemde çinde'ki araçlara 7 sene ücretsiz değişim, kısacası hoca ...... cemaat meselesi,
Ustaların durumu geçinemiyorum o bu olabilir. tampon sökmeye 5 dakikalık iş 500 lira..
Tampon söker 5 saat oyalanır o süreçte dpf enjektör manifolt temizliyor elin hansı:)

Ben 25 senedir Elektronik devre kartlarının onarımını gizli projeler yapan birisi olarak o kadar kazanmıyorum.
Kalifiye işinin ehli alaylı yetişmiş iş yapıyor geri kalanı ya durmuyor yurt dışı yada büyük firmalarda çalışıyor.
ZF dışında adam gibi şanzıman yok..:) Boşa alacksın yükü alıp el freni çekeceksin en azından honda kadar olamadınız mı :)
Koca şehirde toplasanız 10 kişi çıkmaz gerçekten işini bilen teorik ve pratiğini çözmüş ve üstüne katabilen geliştirebilen.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt