Uzun zamandır yapmayı planladığım ve kışın indirimde iken aldığım ctk marka ses yalıtımı malzemeleri ile 5 gün uğraşarak yalıtımı işlerini bitirdim. Aldığım malzemeleri ve sitenin linklerini aşağıya bıraktım.
Titreşim sönümleyici malzeme olarak
3 paket - CTK PREMIUM İZOLASYON 1,8MM 16 ADET
https://www.otomuziksepeti.com/ctk-premium-izolasyon-16-adet?search=Ctk
Ses absorbe eden kapalı hücre mat olarakta
1 paket - CTK ELASTIC İZOLASYON 80 CM X 50 CM 21 ADET
https://www.otomuziksepeti.com/ctk-elastic-izolasyon-80-cm-x-50-cm-21-adet?search=Ctk
Öncelikle belirteyim bu işlem çok zaman, emek ve sabır isteyen yorucu bir iş.
1. Gün - Aracın iç kısmını tamamen sökmek ve temizlemek için uğraştım. Atelyede heryer araba parçası oldu. Tavanıda söktüm fakat sunroof kısmı kaldı onun bir sürü vidası vardı vazgeçtim geri topladım.
2. ve 3 Gün - İlk katmanın titreşim engelleyen uygulama sürdü dışardan kolay gibi fakat çok uğraştırıcı bir işlem. Rulo ile iyice ezilmesi gerekiyor. Aracın içinde ordan oraya geçerken pantalon zift oldu gitti 300 kaat.
3.gün - Kapalı hücre mat ses absorbe eden malzemenin uygulaması sürdü. Malzemeyi yanlışlıkla bi yere yapıştırınca bir daha sökülmüyor yapan olursa dikkatli olmalı.
4. ve 5. gün - Kapıların sökülmesi ve ilk kat olarak ctk premium 2. kat olarak sünger uyguladım. Ön kapıların içine uygulama yapmak çok zormuş. El girmiyor eller kollar hep çizildi. hoparlörleri matkapla sökerken ve perçinlerken etrafındaki plastikler uğraşsanızda kırılıyor bende perçinlere pul koyarak çözüm buldum.
Arka kapılara uygulama yapmak önlere göre çok daha basitti eliniz giriyor ve açıklık fazla idi. İç kısım resmini çekmeyi unutmuşum. Hoparlör çevrelerini özellikle titreşim yapmaması için alt ve üst kısımlarına bitüsef malzemeyi uygulayıp yanlarınada sünger koydum. Kapı döşemelerindede kablo soketlerine sünger yapıştırdım resim çekmiştim fakat telefon çekmemiş koyamadım.
5 ve son gün davlumbazları söküp iç kısımda kabine ses gelebilecek yerlere uygulama yaptım. Davlumbaz iç kısımları genelde mumlu oılduğundan bazı yerlerini temizleyerek yalıtım uyguladım.
Boya tabancasının içine su koyarak tanzik ile güzelce yıkayarak toz toprağı akıttım.
Hava tabancası ilede vakit geçirmemek için kurulayıp hemen uygulamaya geçtim.
Ön kısımda kabine yakın olan kısımlara yalıtım yaptım diğer yerlere gerek duymadım.
Sonuç olarak Kapı içlerine yapılan ses yalıtımı kapı tokluğunu artırdı ve ses sisteminin seni daha da iyileşti. Çok bas olduğunda bazen titremeler oluyordu onlar tamamen gitti araç dışından bile müziğin sesi artık daha iyi geliyor. Daha az ses açarak müziği daha net duyabiliyorsunuz.
Araba çukurlara girdiğinde içeriye gelen takırtı sesi biraz daha azaldı. Ön tarafta pedalların üst kısmına kadar yalıtım yapmama rağmen aracıncın motor sesinde çok tatmin edici bir azalma olmadı onun için kaput altınada yalıtım yapacağım.
Golf gerçekten diğer araçlara göre yalıtımda başarılı bir araç taban kısmına yapmayıp sadece kapılara yapsanız bile yalıtım sizi tatmin edecektir.
Tabi arabayı hazır sökülmüşken forumda arkadaşlardan (@zulalyol @yusuf )tedarik ettiğim iç denetim sensörü ve alarmıda montajladım. Silecek kollarını sökemedim ve bir parçasını sökebildiğim ön kısımdaki plastikten dolayı buzzere yer uydurdum artık.
Kablolarının iç kısımdan geçirerek ön kısımdan sigorta kutusuna 25A (Aslında 20 yeterli imiş) sigorta bağlayarak elektriği aldım hemen akü arkasındanda şasiye bağlayarak elektrik bağlantılarını tamamladım. Diğer kabloyuda kılavuz ile iç kısma yollayarak BCM B31 nolu pine bağladım.
İç denetim sensörü için tavan lambalarını sökerek sönsörün hazır yeri var oraya yerleştirdim yanlız ters taktım kablo kısmı sola gelsin diye (niye böyle yaptım anlamadım daha sonra söküp düzeltmeye vaktim olmadı artık sonra halledeceğim) Şasiyi hemen tavandan alıp + ve bcm pini için makyaj aynasının oradaki lambayı sökerek klavuzla oraya getirdim oradanda A sütununa göndererek aşağıya çektim.
A sutünu elimdeki yağdan biraz kirlendi ama daha sonra APC ile güzelce fırçaladım tertemiz oldu. Daha sonra sigorta ve Bcm bağlantılarını yaptım. Data kablosunu BCM A15 nolu pine bağlayıp + sınıda zaten kameramın bağlı olduğu sigorta çoklayıcısından aldım. Etrafı toplayıp aşağıdaki kodlamayı yaptım.
Siren ve sensör çalıştı tabi mutlu bir gülümseme ile günü bitirdim. Kumandaya basınca gelen tilt sesi çok hoşuma gitti.
Bol fotoğraf çekmeye çalıştım umarım yapmak isteyen arkadaşlara yol gösterebilir. Herkese iyi günler dilerim.
Titreşim sönümleyici malzeme olarak
3 paket - CTK PREMIUM İZOLASYON 1,8MM 16 ADET
https://www.otomuziksepeti.com/ctk-premium-izolasyon-16-adet?search=Ctk
Ses absorbe eden kapalı hücre mat olarakta
1 paket - CTK ELASTIC İZOLASYON 80 CM X 50 CM 21 ADET
https://www.otomuziksepeti.com/ctk-elastic-izolasyon-80-cm-x-50-cm-21-adet?search=Ctk
Öncelikle belirteyim bu işlem çok zaman, emek ve sabır isteyen yorucu bir iş.
1. Gün - Aracın iç kısmını tamamen sökmek ve temizlemek için uğraştım. Atelyede heryer araba parçası oldu. Tavanıda söktüm fakat sunroof kısmı kaldı onun bir sürü vidası vardı vazgeçtim geri topladım.
2. ve 3 Gün - İlk katmanın titreşim engelleyen uygulama sürdü dışardan kolay gibi fakat çok uğraştırıcı bir işlem. Rulo ile iyice ezilmesi gerekiyor. Aracın içinde ordan oraya geçerken pantalon zift oldu gitti 300 kaat.
3.gün - Kapalı hücre mat ses absorbe eden malzemenin uygulaması sürdü. Malzemeyi yanlışlıkla bi yere yapıştırınca bir daha sökülmüyor yapan olursa dikkatli olmalı.
4. ve 5. gün - Kapıların sökülmesi ve ilk kat olarak ctk premium 2. kat olarak sünger uyguladım. Ön kapıların içine uygulama yapmak çok zormuş. El girmiyor eller kollar hep çizildi. hoparlörleri matkapla sökerken ve perçinlerken etrafındaki plastikler uğraşsanızda kırılıyor bende perçinlere pul koyarak çözüm buldum.
Arka kapılara uygulama yapmak önlere göre çok daha basitti eliniz giriyor ve açıklık fazla idi. İç kısım resmini çekmeyi unutmuşum. Hoparlör çevrelerini özellikle titreşim yapmaması için alt ve üst kısımlarına bitüsef malzemeyi uygulayıp yanlarınada sünger koydum. Kapı döşemelerindede kablo soketlerine sünger yapıştırdım resim çekmiştim fakat telefon çekmemiş koyamadım.
5 ve son gün davlumbazları söküp iç kısımda kabine ses gelebilecek yerlere uygulama yaptım. Davlumbaz iç kısımları genelde mumlu oılduğundan bazı yerlerini temizleyerek yalıtım uyguladım.
Boya tabancasının içine su koyarak tanzik ile güzelce yıkayarak toz toprağı akıttım.
Hava tabancası ilede vakit geçirmemek için kurulayıp hemen uygulamaya geçtim.
Ön kısımda kabine yakın olan kısımlara yalıtım yaptım diğer yerlere gerek duymadım.
Sonuç olarak Kapı içlerine yapılan ses yalıtımı kapı tokluğunu artırdı ve ses sisteminin seni daha da iyileşti. Çok bas olduğunda bazen titremeler oluyordu onlar tamamen gitti araç dışından bile müziğin sesi artık daha iyi geliyor. Daha az ses açarak müziği daha net duyabiliyorsunuz.
Araba çukurlara girdiğinde içeriye gelen takırtı sesi biraz daha azaldı. Ön tarafta pedalların üst kısmına kadar yalıtım yapmama rağmen aracıncın motor sesinde çok tatmin edici bir azalma olmadı onun için kaput altınada yalıtım yapacağım.
Golf gerçekten diğer araçlara göre yalıtımda başarılı bir araç taban kısmına yapmayıp sadece kapılara yapsanız bile yalıtım sizi tatmin edecektir.
Tabi arabayı hazır sökülmüşken forumda arkadaşlardan (@zulalyol @yusuf )tedarik ettiğim iç denetim sensörü ve alarmıda montajladım. Silecek kollarını sökemedim ve bir parçasını sökebildiğim ön kısımdaki plastikten dolayı buzzere yer uydurdum artık.
Kablolarının iç kısımdan geçirerek ön kısımdan sigorta kutusuna 25A (Aslında 20 yeterli imiş) sigorta bağlayarak elektriği aldım hemen akü arkasındanda şasiye bağlayarak elektrik bağlantılarını tamamladım. Diğer kabloyuda kılavuz ile iç kısma yollayarak BCM B31 nolu pine bağladım.
İç denetim sensörü için tavan lambalarını sökerek sönsörün hazır yeri var oraya yerleştirdim yanlız ters taktım kablo kısmı sola gelsin diye (niye böyle yaptım anlamadım daha sonra söküp düzeltmeye vaktim olmadı artık sonra halledeceğim) Şasiyi hemen tavandan alıp + ve bcm pini için makyaj aynasının oradaki lambayı sökerek klavuzla oraya getirdim oradanda A sütununa göndererek aşağıya çektim.
A sutünu elimdeki yağdan biraz kirlendi ama daha sonra APC ile güzelce fırçaladım tertemiz oldu. Daha sonra sigorta ve Bcm bağlantılarını yaptım. Data kablosunu BCM A15 nolu pine bağlayıp + sınıda zaten kameramın bağlı olduğu sigorta çoklayıcısından aldım. Etrafı toplayıp aşağıdaki kodlamayı yaptım.
Siren ve sensör çalıştı tabi mutlu bir gülümseme ile günü bitirdim. Kumandaya basınca gelen tilt sesi çok hoşuma gitti.
Bol fotoğraf çekmeye çalıştım umarım yapmak isteyen arkadaşlara yol gösterebilir. Herkese iyi günler dilerim.