Şu şartlarda seçiminiz ne olurdu?


Şu şartlarda seçiminiz ne olurdu?

  • Tdi

    Kullanılan: 21 14.7%
  • Tsi

    Kullanılan: 122 85.3%

  • Kullanılan toplam oy
    143
2015 yılında sıfır araç alırken tsi ile tdi arasındaki fark araç fiyatının 1/4 i kadardı ve düşünmeden tsi almıştım. İyi ki de tsi almışım diyorum.
 

Ben uzun vadede kullanmamdım. Fakat boğulma öksürme tıksırma olacağını sanmam. Sadece daha fazla gaza basmak gerekir. Motorun güç ve tork değerleri ortada , zayıf sayılmaz. Bende bir tecrübemi anlatayım yine bir Bodrum dönüşü yanılmıyorsam bir tepenin üzerinde Bafa gölü vardır , oraya doğru tırmanıyoruz araba 2016 Skoda Superb 1.6 tdi 120 hp . arabada 4 kişi ve çantalar var. Araba öldü öldü dirildi. Hiç beklemezdim. Ama çok zorlandı. Çözüm basitti tabi , vitesi manuel kısıma alıp iki kademe düşürerek tork değerinin verimli olduğu kısımda kullanmak. Bence 1.0 tsi da bu şekilde rahatça kullanılabilir. Boğulunca hop vites düşürüp gaza biraz daha basarak. :)
 
Foruma yeni üye olmamız , ehliyeti aldıktan sonra yola dahi çıkmadan gelip buraya üye olduğumuzdan dolayı bilmeden konuştuğumuz anlamına mı geliyor gerçekten :) Ayrıca bir başlık açılmış , herkes fikrini özgürce söylemekte eleştirmekte özgür. Yeni üye olanlara ; bu işi bilmiyorsunuz-hayatında arabaya binmemişsin vs gibi konuşmalar yapabileceğiniz fikrine nasıl kapıldınız mesela?

Manisa-İzmir arasındaki o full virajlı yolu hız sabitleme 110 ile başlayıp bitirdiğinize kendiniz bile inanmıyorsunuz herhalde ? Çünkü o yolda asıl eğim arttığında viraj sayısı da haliyle çıkılabilmesi için orada artıyor. 110 hızla şerit ihlali yapmadan ,arkanıza yaslanarak rahat rahat o virajı alamazsınız. Aksine ben o yolda ve benzer yollarda manuele alıp , F1 vitese geçiyorum bırakın hız sabitlemeyi. Alıyorsanız da konforlu bir yolculuk değil ralli yapıyor gibi bir his verir. İlk kez geçen insanların tedirgin olduğu bir yol orası. Derseniz ki tünel öncesi bölümden bahsediyorum orada öyle aham şaham bir yükselti de yok. Bodrum dönüşü keza aynı şekilde , bölgedeki en dik ve virajlı yokuşlardan biri. Herhalde araba yolda kalmayacak 2020 yılındayız ve 92 model tofaşla bile o yokuşu çıkmışlığım var , yolu tamamlamaktan bahsediyorsak. Passatla bile ben o yokuşu rahat rahat çıktığımı düşünmezken , full yüklü bagajla o yokuşu 1.0 motorla laylaylom çıktığınızı söylemeniz de ilginç gerçekten. Araba da yoruluyor , sürücüyü de yoruyor.

1.0 araba sizi bodruma değil ağrı dağına bile çıkarır , çıkarmaz demiyorum. Ama yokuşta , ağır yükte ve klima sondayken arabayı yoruyor , zorluyor. Sürüş konforu diye de bir şey kalmıyor. 1.5 TSI aracın verdiği sürüş konforunun yarısını bulamıyorsun bahsettiğim şartlarda.
Hocam tuhaf olan kısım ne biliyormusunuz. 1,2tsi araca biniyor fakat 1,0tsi araca çamur atıyorsunuz. Hayır 1,2tsi aracıda 3 sene bindim aynı yollardan gittim. 1,2tsi bariz daha ağır başlıydı 1,0tsi motora göre.
Manisada yaşıyorum her gün izmire gidip geliyorum bazen günde 2 kez. Şimdi 110km hızla gidip geldiğimi size nasıl ıspatlayayım. Gayette konforlu gidip geliyorum. 3 şeritli yolda kim rali yapmış. Dediğim gibi hafta sonları da bodrumdayım. Yola gece çıkarım genelde. Önüme 90km hızla sol şeritte giden tipler çıkmadı sürece 110km hızla gidiyorum. Bu konu hakkında sizinle daha fazla enerjimi harcayamam. :)
 
1.2 tsi manuel kullandim.1.0 dsg var su anda Dsg düşük devirde vites atiyor o sebeple hantalmis gibi hissettirir ama devirli kullanimda gayet iyi.Dsg nin butun motorlari böyle.Ben yüklü uzunyol klima açık sikinti yasamadim.Uludaga bile çok rahat çıkıyoruz.Ama 1.5 daha iyidir heralde...1.0 diye ulkemizde on yargi var ama Avrupa ya deli gibi 1.0 yapıyoruz.Zamaninda nasil 1.3 Multijet te laf ediliyordu onun gibi...
 
@İlker34 1.0 aracınız olsaydı 110 hız sabitleyip çıkardınız tüm yokuşları 😅 bahsettiğimiz yolda ben daha rahat rahat çıkabilen bir arabaya denk gelmedim. Passat 1.6 tdi max sürdüğüm araba. Belki daha üst bir motorla belki olabilir
 
konu 1.0 motor tartışmasına dönmüş, 1.0 motor gerçekten çok başarılı bir çok kez beni şaşırttı.
tabi ki her motorun limitleri belli ancak 1.0 standart sürücüler için gayet yeterli bence.
Ankara-İstanbul otoyolunda gps 132 sabit giderken hacim dezavantajı ile 1.4 TFSI A4ten fazla yakacağını düşünmüştüm mesela ancak daha az yakmıştı :) (yolcu ve eşya ağırlıklarını da hesaba katınca benzer ağırlıkla)
 
Enteresan bir şekilde dıj güçler belli aralıklarla TSI-TDI bombasının pimini çekip buraya bırakıyor, sonra ortalık kan revan… :) Ben malta eriği sevmiyorum, başkası bayılabilir. Karpuz bence çok güzel ama kimisi beğenmeyebilir. Göreceli sorularda çok fazla boğulduğumuz için bir türlü mesafe kat edemiyoruz…

(Bu arada TSI :))
 
2019 1.0 tsi yakın bir arkadaşımın vardı. O dönemde bende de 1.5 tsi vardı ve 3 silindirin vibrasyonunu rahatsız edilir şekilde hissetmiştim. Ancak şu an 1.0etsi kullancısıyım ve elektrik desteğinden olsa gerek vibrasyon yok. Gayet konforlu. Tıkanıyor diyen arkadaşlar neye göre tıkandığını söylüyorlar merak ediyorum. Hafta sonu 1.0tsi Fabia ile 4 kişi bagaj ve arka koltuk boşluklarına kadar dolu kamp için klima full açık yolculuk yaptık. Fabia diyorum 90bg falan sanırım o araç bile gayet güzel gidiyordu. 1.5 ile kıyaslamak zaten saçmalık olur. Daha önce 1.6 dizel de kullanmış biri olarak diyorum ki 1.0tsi motorlar çok daha konforlu. 1.6 dizel tercih edilebiliyorsa 1.0 tsi on kere tercih edilir.
 
Hocam sizin motor/arac degistirme fikriniz var galiba ya da aklinizda tdi mi kaldi 😅 son anketlerinize baktim genel olarak benzer 😅
 
2019 1.0 tsi yakın bir arkadaşımın vardı. O dönemde bende de 1.5 tsi vardı ve 3 silindirin vibrasyonunu rahatsız edilir şekilde hissetmiştim. Ancak şu an 1.0etsi kullancısıyım ve elektrik desteğinden olsa gerek vibrasyon yok. Gayet konforlu. Tıkanıyor diyen arkadaşlar neye göre tıkandığını söylüyorlar merak ediyorum. Hafta sonu 1.0tsi Fabia ile 4 kişi bagaj ve arka koltuk boşluklarına kadar dolu kamp için klima full açık yolculuk yaptık. Fabia diyorum 90bg falan sanırım o araç bile gayet güzel gidiyordu. 1.5 ile kıyaslamak zaten saçmalık olur. Daha önce 1.6 dizel de kullanmış biri olarak diyorum ki 1.0tsi motorlar çok daha konforlu. 1.6 dizel tercih edilebiliyorsa 1.0 tsi on kere tercih edilir.
Düşüncelerinize aynen katılıyorum 2 adet A3 tdi ve golf tdi den sonra 1.0 etsi geçtim başta tereddütlerim vardı fakat ekonomi sessiz konfor serilik her konuda üstün bence kullanmadan karar vermeyin
 
2019 1.0 tsi yakın bir arkadaşımın vardı. O dönemde bende de 1.5 tsi vardı ve 3 silindirin vibrasyonunu rahatsız edilir şekilde hissetmiştim. Ancak şu an 1.0etsi kullancısıyım ve elektrik desteğinden olsa gerek vibrasyon yok. Gayet konforlu. Tıkanıyor diyen arkadaşlar neye göre tıkandığını söylüyorlar merak ediyorum. Hafta sonu 1.0tsi Fabia ile 4 kişi bagaj ve arka koltuk boşluklarına kadar dolu kamp için klima full açık yolculuk yaptık. Fabia diyorum 90bg falan sanırım o araç bile gayet güzel gidiyordu. 1.5 ile kıyaslamak zaten saçmalık olur. Daha önce 1.6 dizel de kullanmış biri olarak diyorum ki 1.0tsi motorlar çok daha konforlu. 1.6 dizel tercih edilebiliyorsa 1.0 tsi on kere tercih edilir.

Hocam 1.0 tsi fabia, polo, ibiza ağırlık avantajından dolayı beygir daha düşük olsa bile seri hissettirmesi normaldir. 3 silindirin gidişinin yanında devir çevirince sesi güzel :)
 

Ben her zaman tsi taraftarıyım. Hatta genel olarak benzinli taraftarıyım. @yunusaktas91'in de dediği gibi bunlar tamamen göreceli kavramlar ve şartlarla alakalı. Mesela ben Antalya'da yaşıyorum, pek fazla yokuş yok, genelde düz yollar var. 2 sene önce 1.2 atmosferik CVT şanzumanlı Suzuki Swift almıştım, şehiriçinde aşık olmuştum ama bir kere İzmir'e, bir kere de Konya'ya gidip yokuş performansını gördükten sonra hemen arabayı satmış ve o kafayla gidip 1.4 tsi 150 HP almıştım.
Yani sözün özü, araba ve yakıt seçimi konusu tamamen kişisel şartlarla ve beklentilerle alakalı.
 

Geri
Üst Alt