Ender

Moderatör
Katılım
28 Haz 2015
Mesajlar
5,932
Tepkime puanı
4,485
Konum
Alanya
İsim
Ende Hoca
Araç
Golf 7 1.6 TDI Highline Trp. + MK 7,51.4 TSİ Golf R line + GTI 2.0 300 hp MK5 + MK6 ...
Merhaba Dostlar,
Aracimin Yağ/Periyodik Bakımını Kendimiz yaptik Eli Yatkın olan Herkes aslında bakımını kendisi yapabilir diye düşünüyorum. Evimin yaninda Almanyadan dönüş yapan Zeki Ustamizin Atölyesini Kullandım işlemler için Tam bizim kafadan kendisi :)
Boyle bir imkanınız yoksa üzülmeyin Aracınızın Krikosu ile de düz bir zeminde sizlerde yag değişimini yapabilirsiniz.
Yağ Konusunda belirtmiş olduğum 5w 40 LL Castrol 5 Lt.Orijinal Yağ almıştım Filtre grubu için ise Orijinal Mann filtrelerinin satıldığı Filtre Marketim online alışveriş sitesinden aldım. Yağ Filtresi ve yakıt filtresinin değişimini de yaptik. Bence bu değişimlere önemli olan Orijinal ürün ve aracın Şase numarasından sorgulama kaydıyla doğru ürünü kullanmak.
Aracimin onceki bakımı 60 bin km de olmuş olsana yine forumda konusu bulunan Yakıt hattı problemlerinden kaynaklı işlemlerin çözümü sonrası yağın değişmesinden fayda olduğundan günü km si dolmadan değişim yaptik ki bunun Büyük faydası var.
Dikkat etmeniz gerekenler;
*Yağ değişimi için yağın tamamının süzülüp çıkmasını sağlamak ( 1 saate kasat sürebilir beklemek)
* Yağ filtrsinin sökülmesi ve değişimi için uygun yol takip edilmeli, burada temiz eldiven kullanmak , Yağ filtresi çantasını yeni Yağ ile yaslamak ve 100 -200 ml yeni yağın Yağ filtresine eklenmesi ile Yağ filtresini gereken tork değerinde (25 ) Eski haline kavuşturmak.
*Tüm işlemlerin doğru yapıldığını gözle kontrol edip işlemlerin yapildigi bölgelerin wd 40 yada genel temizleme spreyle ile temizlenmesi
* Tüm işlem bittikten sonra Aracınızın Yağ seviyesinin ideal ölçüde olduğundan emin olmak kaydıyla, Rolantide 5-10 dakika kadar çalışıp yağın dolaşımını sağlanması ve kontrollerin yapılması (sızma eksik vs)
*Aracın Bilgisayara bağlanarak Varsa hataların silinmesi ve yeni bakım aralığının ayarlanması
* Kısa bir Test sürüşü ile sonlandırmak.
Kazasız belasız Surusler sıkıyorum herkese keyifli forumlar.
 

Ekli dosyalar

  • 20220520_132831.jpg
    20220520_132831.jpg
    142.1 KB · Görüntüleme: 41
  • 20220521_133959.jpg
    20220521_133959.jpg
    107.9 KB · Görüntüleme: 41
  • 20220521_141436.jpg
    20220521_141436.jpg
    85.8 KB · Görüntüleme: 41
  • 20220521_150444.jpg
    20220521_150444.jpg
    316.2 KB · Görüntüleme: 35
  • yag filtresi.png
    yag filtresi.png
    132.2 KB · Görüntüleme: 29
  • yakıt filtresi gti.png
    yakıt filtresi gti.png
    79.7 KB · Görüntüleme: 25
Son düzenleme:
Elinize sağlık Ender hocam

Güzel ve detaylı açıklayıcı bilgilendirmeleriniz için de teşekkür ederiz.

Fotoğraflara ilk baktığımda aracın liftteki hali çok tedirgin etti. Tavan yukarı değdi değecek gibi görünüyor ya 😳

Krikoyla aracın önünü kaldırınca karterin içinde atık yağ tam boşalmaz endişesi var doğru mudur bilmem. Yoksa ben de kendim yapmayı istiyorum bu işlemleri..
 
Elinize sağlık Ender hocam

Güzel ve detaylı açıklayıcı bilgilendirmeleriniz için de teşekkür ederiz.

Fotoğraflara ilk baktığımda aracın liftteki hali çok tedirgin etti. Tavan yukarı değdi değecek gibi görünüyor ya 😳

Krikoyla aracın önünü kaldırınca karterin içinde atık yağ tam boşalmaz endişesi var doğru mudur bilmem. Yoksa ben de kendim yapmayı istiyorum bu işlemleri..
Öncelikle Teşekkür ederim ; tavan plastik kaplama degse de sıkıntı yaratmayacak cinsten bizde dikkatlice kaldırdık ki Egzost sisteminde küçük bir kaçak vardı söktük kaynatıp onardık öyle taktık kısacası normalde o kadar yukarı kaldırılmaz bakımlarda :)
liftte 30 dakika beklettik arkasından yere indirip 20 dakikada öyle bekletip sonra mıknatıs ile yağ karteri içerisinde olabilecek olan motor vb aşınma metal çapakları temizlemek istedik şükür benim araçta hiçbirşey çıkmadı Karter tapası bölgesini temizleyerek karter takıldı ve yağ koyuldu süreç bu şekilde.
Karterin içindeki yağ tamamen boşalıyor 1 saat beklenirse iyice süzülebiliyor lakin kendimiz yapmasaydık 5-10 dakika sonra yağ koyar ustalar o kadar beklemezler. önemli olan karterde ki yağ değilde filtredeki yağ süzülmesi ki karterin tapası çıkaerılıp tahliye etmeye başladığında filtre basıncı da azalıyor ve filtreyide söküp tamamen yağın aşağı inmesi sağlanıyor. Bu şekilde yaptığınızda Sizde sorun yaşamazsınız.
Not: Yağ filtresinin contasını değişirken yeni yağ ile hafif yağlanmalı ve yağ filtresi kabı genel temizleyici ile temizlenmeli filtre içindeki çapaklardan bu şekilde kurtulabirsiniz.
 

Geri
Üst Alt