DSG Şıngırtı/Tıkırtı


saintme

Yeni Üye
Katılım
12 May 2022
Mesajlar
7
Tepkime puanı
4
Konum
Konya
Araç
Volkswagen Jetta 2017 1.4 TSI BlueMotion Comfortline
Öncelikle herkese merhabalar.

2017 model, 125 beygir, benzinli, 7 ileri DSG şanzımanlı, Jetta model bir araca sahibim. Aracı 103.000 KM'de iken satın aldım ve 1 yılın sonunda yaklaşık 20.000 KM yol yaptım ve şu an araç 127.000 KM civarlarında. Aracı satın aldığımda herhangi bir ses yok ise de araç yaklaşık 110.000 KM civarlarına ulaştığında kaynağını çözemediğim bir şıngırdama veya tıkırdama sesi geldiği fark ettim. Sesin nereden geldiği önemsenmeksizin aracın her yerindeki döşemeyi (trim) kontrol etsem de sesin döşemelerden gelmediğini anladım ve bu şıkkı öncelikle eleyerek sesin kaput altından gelmekte olduğunu fark ettim. Nihai olarak incelediğim ve izlediğim videolar neticesinde sesin şanzımanda mevcut bir arızadan kaynaklı olarak oluştuğunu düşünüyorum; ancak emin olamadığım için sizlerin de görüşlerini almak istedim.

Bu seslerin ne zaman oluştuğunu liste halinde yazmak istiyorum;​
  1. Belirtmiş olduğum sesler, ekseriyetle motorun belli bir sıcaklığa ulaşmasından evvel geliyor, sonrasında kayboluyor; ancak son dönemlerde motor sıcakken de bu seslerin geldiğini fark ettim. Volan (çark) arızasına ilişkin izlediğim bir videoda, video sahibi olan şanzıman ustası, motor ısınması akabinde oluşan genleşme sonrasında sesin kesilebileceğini söylemişti. Hal böyle olunca aracı sanayiye götürene değin aracın motor halihazırda sıcak olduğu veya ısındığı için aracı sanayiye götürdüğümde araçtan bir ses geldiğine kendi ustalarımı inandıramıyorum, ikna edemiyorum. :D
  2. Şıngırdama sesi, yalnız ve yaklaşık 1200-1800 devir arasında duyuluyor; ancak fark ettiğim kadarıyla bu ses, araç kendini kaldırırken veya yokuş çıkarken zorlandığında geliyor. Yani düz ya da yokuşun az olduğu yerlerde örneğin 1300 devir ile aracımı sabit hızla sürdüğümde bu sesi almıyorum. Araç hangi viteste olursa olsun belirttiğim devirlerde eğer araç zorlanıyorsa bu ses geliyor, rahatlayınca kesiliyor. Zira aracı düşük devirde kullanırken, aracın vitesi düşürmediği bir senaryoda gaza yüklendiğimde de bu sesi duyabiliyorum. Daha öz ifade ile aracı 1300 devir ile kullanırken 1800-2000 devire çıkartmak istediğimde bu ses duyulabiliyor; fakat bir üst maddede belirttiğim gibi aracın motoru sıcak iken bu sesler daha nadir duyuluyor veya hiç duyulmuyor.​
Sorunum aslında şu linkteki ile aynı gibi; fakat emin olamadım. Hatta gelen ses, bu linkteki ile neredeyse, birebir aynı; tabii araç içeresinde bu kadar net ve gürültülü duyulmuyor. Yukarıda anlattığım sebepler yüzünden muhtemelen aracı pazar günü sanayiye park edeceğim ki motor soğukken gelen sesi ustalar da duysun.

Bu sorun ile karşılasan varsa yardımlarını bekliyorum. Şimdiden herkese teşekkür ederim.

Dipçe: Konuyu yanlış yerde açtıysam kusura bakmayın.​
 
Son düzenleme:

Bendede var aynı ses dert edilecek. Sırf bu ses için şanzımana elletmeye gerek yok. Ses şanzımanın içindrki K1 ve K2 çatallardan geliyor. Son modrl passattan bile geliypr şahidim. Dert etme
 
Bendede var aynı ses dert edilecek. Sırf bu ses için şanzımana elletmeye gerek yok. Ses şanzımanın içindrki K1 ve K2 çatallardan geliyor. Son modrl passattan bile geliypr şahidim. Dert etme​
Doğrudur Batu hocam; ancak pek çok DSG şanzıman araç kullandım, hiçbirinde böyle bir ses ile karşılaşmadım. Haliyle şimdi küçük görünen ve daha az maliyet ile giderilebilecek bir sorunun ilerde başıma daha büyük bir dert ve masraf açmasını istemiyorum. :(
 
Son düzenleme:
Açmaz hocam çatal sesi yazarsan bulursun sesi ve açıklamasınıda yapıyorlar. Zaten sende bayağı dikkat ederek açıklamışsın sorunu.
Araç sıcak iken geri ve 1. 2. viteslerde titreme oluyor mu? Yokuş yukarı genelde, hafif gaza basarken düz yoldada olabilir ?
 
Açmaz hocam çatal sesi yazarsan bulursun sesi ve açıklamasınıda yapıyorlar. Zaten sende bayağı dikkat ederek açıklamışsın sorunu.
Araç sıcak iken geri ve 1. 2. viteslerde titreme oluyor mu? Yokuş yukarı genelde, hafif gaza basarken düz yoldada olabilir ?​
Açıkçası hocam, titreme yok (daha doğrusu titremeden kastedilen şey sanırım yok); ama yukarıda da ifade ettiğim gibi özellikle ilk kalkışta, yani 2'nci vitesten 3'üncü vitese geçene değin, yokuş yukarı düşük devirde çıkarken çıkarken ve dediğiniz gibi düşük devirde iken hafif gaza bastığımda bu sesleri duyuyorum; ancak bu seslerin motor ısındığında kesildiği de oluyor.​
 
Son düzenleme:
Açıkçası hocam, titreme yok (daha doğrusu titremeden kastedilen şey sanırım yok); ama yukarıda da ifade ettiğim gibi özellikle ilk kalkışta, yani 2'nci vitesten 3'üncü vitese geçene değin, yokuş yukarı düşük devirde çıkarken çıkarken ve dediğiniz gibi düşük devirde iken hafif gaza bastığımda bu sesleri duyuyorum; ancak bu seslerin motor ısındığında kesildiği de oluyor.
Hiç dert etmeyin ben 2021 passatta bile duydum bu sesi
 
Pekala o halde. Teşekkür ediyorum cevaplarınız için. :)
 
Bugün Konya'daki bir şanzıman ustasına aracı götürdüm. Dün araçta özellikle 1 ve 2'nci vites geçişlerinde titreme olduğunu da fark ettim. Yukarıda bahsettiğim ses ile birlikte sorunları ustaya anlattım ve test sürüşüne çıktık. Ustanın kendisi de sesin nereden geldiğini tam ve kesin olarak belirleyememek ile birlikte şanzıman içindeki K1 ve K2 çatalındaki payın açılması dolayısıyla bu sesin gelebileceğini, kendini aratan arızaların veya seslerin araç sahibi açısından sadece maddi külfete neden olduğunu, benim araca benzer kilometredeki araçlarda volant arızasının genellikle görülmediğini, bu sebeple boşu boşuna masrafa girmemem gerektiğini; ancak kavramanın kesinlikle bozuk olduğunu söyledi. Değişim ile birlikte volanta ve diğer şanzıman ekipmanlarına da bakabileceklerini, belki sesin kavramanın değişimi ile kesilebileceğini de söyledi.

Birkaç yere daha sorduktan sonra muhtemelen kavramanın değişimi için sanayiye gideceğim. Aracımdan inanılmaz memnun olsam da bu DSG şanzımanda bulunan sıkıntılar canımı çok sıktı gerçekten. Araç az yakıyor, güzel gidiyor tamam da kar ettiğimi sandığım, benzin istasyonuna vermediğim parayı şimdi topluca servise vereceğim gibi gözüküyor. Arayı fazla uzatmadan 1 ay içerisinde sanırım aracı tamire vermiş olacağım...​
 
Bugün Konya'daki bir şanzıman ustasına aracı götürdüm. Dün araçta özellikle 1 ve 2'nci vites geçişlerinde titreme olduğunu da fark ettim. Yukarıda bahsettiğim ses ile birlikte sorunları ustaya anlattım ve test sürüşüne çıktık. Ustanın kendisi de sesin nereden geldiğini tam ve kesin olarak belirleyememek ile birlikte şanzıman içindeki K1 ve K2 çatalındaki payın açılması dolayısıyla bu sesin gelebileceğini, kendini aratan arızaların veya seslerin araç sahibi açısından sadece maddi külfete neden olduğunu, benim araca benzer kilometredeki araçlarda volant arızasının genellikle görülmediğini, bu sebeple boşu boşuna masrafa girmemem gerektiğini; ancak kavramanın kesinlikle bozuk olduğunu söyledi. Değişim ile birlikte volanta ve diğer şanzıman ekipmanlarına da bakabileceklerini, belki sesin kavramanın değişimi ile kesilebileceğini de söyledi.

Birkaç yere daha sorduktan sonra muhtemelen kavramanın değişimi için sanayiye gideceğim. Aracımdan inanılmaz memnun olsam da bu DSG şanzımanda bulunan sıkıntılar canımı çok sıktı gerçekten. Araç az yakıyor, güzel gidiyor tamam da kar ettiğimi sandığım, benzin istasyonuna vermediğim parayı şimdi topluca servise vereceğim gibi gözüküyor. Arayı fazla uzatmadan 1 ay içerisinde sanırım aracı tamire vermiş olacağım...​
Model yılı km ve motor nedir
 
Benzer sesi ben de nadiren duyuyorum. Aracı ilk çalıştırmadan sonra kasis öncesi yavaşladığım sırada 1 ve 2. vites geçişlerinde bazen bu sesi çıkarıyor, devamında ses gelmiyor. Yetkili servise danıştığımda normal olduğu, sorun çıkacak bir durumun olmadığı söylenmişti. Sakınılan göze çöp batar felsefesiyle bu sesi unuttum ben de. :)
 
Bugün Konya'daki bir şanzıman ustasına aracı götürdüm. Dün araçta özellikle 1 ve 2'nci vites geçişlerinde titreme olduğunu da fark ettim. Yukarıda bahsettiğim ses ile birlikte sorunları ustaya anlattım ve test sürüşüne çıktık. Ustanın kendisi de sesin nereden geldiğini tam ve kesin olarak belirleyememek ile birlikte şanzıman içindeki K1 ve K2 çatalındaki payın açılması dolayısıyla bu sesin gelebileceğini, kendini aratan arızaların veya seslerin araç sahibi açısından sadece maddi külfete neden olduğunu, benim araca benzer kilometredeki araçlarda volant arızasının genellikle görülmediğini, bu sebeple boşu boşuna masrafa girmemem gerektiğini; ancak kavramanın kesinlikle bozuk olduğunu söyledi. Değişim ile birlikte volanta ve diğer şanzıman ekipmanlarına da bakabileceklerini, belki sesin kavramanın değişimi ile kesilebileceğini de söyledi.

Birkaç yere daha sorduktan sonra muhtemelen kavramanın değişimi için sanayiye gideceğim. Aracımdan inanılmaz memnun olsam da bu DSG şanzımanda bulunan sıkıntılar canımı çok sıktı gerçekten. Araç az yakıyor, güzel gidiyor tamam da kar ettiğimi sandığım, benzin istasyonuna vermediğim parayı şimdi topluca servise vereceğim gibi gözüküyor. Arayı fazla uzatmadan 1 ay içerisinde sanırım aracı tamire vermiş olacağım...​

kavrama arızalı diye bir kavram yok. kavrama da fren balatası gibi aşınır. Ustaya sormak lazım fren balataları azalınca fren balataları arızalı mı diyormuş?

Manuel aracınız da olsa debriyaj balatası değişimi yapacaktınız. Aynı şey olarak düşünün. Bunlar sarf malzemedir.

Çatal sesi çoğu dsg de var. Kullananlar normal diyor.
 
Benzer sesi ben de nadiren duyuyorum. Aracı ilk çalıştırmadan sonra kasis öncesi yavaşladığım sırada 1 ve 2. vites geçişlerinde bazen bu sesi çıkarıyor, devamında ses gelmiyor. Yetkili servise danıştığımda normal olduğu, sorun çıkacak bir durumun olmadığı söylenmişti. Sakınılan göze çöp batar felsefesiyle bu sesi unuttum ben de. :)
Ses fazlaca gürültülü ve herkes tarafından duyulabilir şekilde geldiği için gerçekten rahatsız ediyor. Bugün arkadaşımın Passat’ını kullandığımda, normal olarak, böyle bir sesi duymadım. Ayrıca vites geçişlerine baktım ve benim aracımın özellikle 1 ve 2’nci viteste oldukça sarsıntılı ve gürültülü olduğunu fark ettim. Ek olarak her zaman olmasa da araç “sıçrama” da yapıyor. Kavramanın değişmesi gerektiğine ikna oldum gibi :)
Daha önce herhangi bir dsg ile alakalı bir işlem yapıldı mı
Bununla ilgili bir bilgim yok; ancak zannetmiyorum.
kavrama arızalı diye bir kavram yok. kavrama da fren balatası gibi aşınır. Ustaya sormak lazım fren balataları azalınca fren balataları arızalı mı diyormuş?

Manuel aracınız da olsa debriyaj balatası değişimi yapacaktınız. Aynı şey olarak düşünün. Bunlar sarf malzemedir.

Çatal sesi çoğu dsg de var. Kullananlar normal diyor.
Tabii durum böyle. Şanzımanlı her aracın şanzımanı bir süre sonra eskiyecektir ki dediğiniz gibi bunlar sarf malzemelerdir. Benim problemim sesin kaynağını bulamamam ve bunun beni gerçekten fazlası ile rahatsız etmesi.

Kısacası gelen ses anlık bir ses değil. Bugün bindiğim Passat’ta da özellikle 1’den 2’ye geçişlerde bir sesin geldiğini fark ettim; ama bu, bir anlık ses ve vites geçtikten sonra kayboluyor ki bu ses zaten benim aracımda da mevcut ve önemsemiyorum. Aracımdan gelen ses gerçekten oldukça rahatsız edici düzeyde ve konuyu açarken yazdığım mesajda da söylediğim gibi belirli bir aralığa kadar sürekli devam ediyor. Tam tarif edemesem de ses sanki iki metalin birbirine vurması veya çarkların dönmesi ile çıkardığı seslere benziyor. Bakım ve değişim için de muhtemelen Ankara’ya gideceğim.
 

Ses fazlaca gürültülü ve herkes tarafından duyulabilir şekilde geldiği için gerçekten rahatsız ediyor. Bugün arkadaşımın Passat’ını kullandığımda, normal olarak, böyle bir sesi duymadım. Ayrıca vites geçişlerine baktım ve benim aracımın özellikle 1 ve 2’nci viteste oldukça sarsıntılı ve gürültülü olduğunu fark ettim. Ek olarak her zaman olmasa da araç “sıçrama” da yapıyor. Kavramanın değişmesi gerektiğine ikna oldum gibi :)

Bununla ilgili bir bilgim yok; ancak zannetmiyorum.

Tabii durum böyle. Şanzımanlı her aracın şanzımanı bir süre sonra eskiyecektir ki dediğiniz gibi bunlar sarf malzemelerdir. Benim problemim sesin kaynağını bulamamam ve bunun beni gerçekten fazlası ile rahatsız etmesi.

Kısacası gelen ses anlık bir ses değil. Bugün bindiğim Passat’ta da özellikle 1’den 2’ye geçişlerde bir sesin geldiğini fark ettim; ama bu, bir anlık ses ve vites geçtikten sonra kayboluyor ki bu ses zaten benim aracımda da mevcut ve önemsemiyorum. Aracımdan gelen ses gerçekten oldukça rahatsız edici düzeyde ve konuyu açarken yazdığım mesajda da söylediğim gibi belirli bir aralığa kadar sürekli devam ediyor. Tam tarif edemesem de ses sanki iki metalin birbirine vurması veya çarkların dönmesi ile çıkardığı seslere benziyor. Bakım ve değişim için de muhtemelen Ankara’ya gideceğim.
Hocam aynı sorun bendede var kaynağı bulabildiniz mi bende titreme yok nadiren sıçrama da yapıyor düşük hızlarda yapıyor bu sorunu
 

Geri
Üst Alt