Akü Şarj Cihazı - Yatan Araç Aküsü

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Hsahin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

@hosmyy bendeki eski model 100A. 6v/12 volt için anahtar var geçiş yapmak gerekiyor. Geri kalanını ayar yapmaya gerek kalmıyor. Bir şekilde kendi kendini ayarlayıp gerektiği gibi şarj ediyor. Elektrik gidip gelme durumunda da herhangi bir ayar yapmaya gerek kalmadan tekrar analiz yapıp gerekiyorsa yeniden yüklemeye geçiyor.

Sizin aldığınız ürünün bir alt modeli var 72A olan. Bendeki cihazın yerine üretilmiş diyebilirim. 72A destekli ürün 6/12v geçişi için anahtar kullanıyor. Muhtemelen elektrik kesintilerinde yeniden başlar. Diğerine göre uygun ve daha işlevsel olabilir.
 
Son düzenleme:

Araç 2 gün yatınca uyarı aldım
20251002_141122.jpg
Bu hafta sonu aküyü şarj etmeyi deneyeceğim.
(Tozlar için kusura bakmayın, eşim klimayı bulamayınca camlar açık sürmüş :) )
 
Araç 2 gün yatınca uyarı aldım
20251002_141122.jpg
Bu hafta sonu aküyü şarj etmeyi deneyeceğim.
(Tozlar için kusura bakmayın, eşim klimayı bulamayınca camlar açık sürmüş :) )
Araç uyku modunda normalin üstünde amper çekiyor bence.3 ayrı test yaptım 10 dk ya kadar 250 mA akım çekiyor araç. 50 mA hadi olmadı 100mA çeksin .Almanyaya bugün mail attım buradaki servise yönlendirmeyin diye de belirttim bakalım dönüş yapacaklar mı.10 dk sonunda akımı tamamen kesiyor araç bu mümkün değil aslında ampermetreyi kaçak gibi algılayıp tamamen kapatıyor röle sanırım koruma maksatlı
 
Bağlı harici techizata bağlı olarak 40-40 mA akım çekebilir. Kilitledikten yarım-bir dakika sonra stand-by/uyku moduna geçince çok daha düşük akım çeker.
 
Araç 2 gün yatınca uyarı aldım
20251002_141122.jpg
Bu hafta sonu aküyü şarj etmeyi deneyeceğim.
(Tozlar için kusura bakmayın, eşim klimayı bulamayınca camlar açık sürmüş :) )

İki günde neden bu hatayı verir ki.
İç ışıklar falan açık kalmadı değil mi.
Normal şartlar da çift amfi var ama onlar kontak kapalı iken uyuyor zaten.
Ben bazen üç gün çalıştırmadım olmamıştı.
Sen biraz kullan çalıştır düzelir zaten…
 
Bağlı harici techizata bağlı olarak 40-40 mA akım çekebilir. Kilitledikten yarım-bir dakika sonra stand-by/uyku moduna geçince çok daha düşük akım çeker.
10 mA çeken araçlarda var hadi bu eTSI daha teknolojik ve anahtarsız giriş mevsusundan 50-100 mA arası çeksin 250 çok fazla.Ampermetre bağlanmadan ölçmek mümkün olsa tam uykuda farklı bir değer verir mi bilemedim.3ncü dk ya kadar 8000 m A başlayıp 250 mA kadar düşüp 3 dk ile 7 dk arası sabit 250 mA çekiyor sonra bir röle sesi ve 0 a düşüyor.
 
Araç uyku modunda normalin üstünde amper çekiyor bence.3 ayrı test yaptım 10 dk ya kadar 250 mA akım çekiyor araç. 50 mA hadi olmadı 100mA çeksin .Almanyaya bugün mail attım buradaki servise yönlendirmeyin diye de belirttim bakalım dönüş yapacaklar mı.10 dk sonunda akımı tamamen kesiyor araç bu mümkün değil aslında ampermetreyi kaçak gibi algılayıp tamamen kapatıyor röle sanırım koruma maksatlı
Biraz kullanımımla alakalı aslında kısa mesafeli sürüşler yapıyorum, günlük 1 km ancak...
İki günde neden bu hatayı verir ki.
İç ışıklar falan açık kalmadı değil mi.
Normal şartlar da çift amfi var ama onlar kontak kapalı iken uyuyor zaten.
Ben bazen üç gün çalıştırmadım olmamıştı.
Sen biraz kullan çalıştır düzelir zaten…

Sürdüğüm yerler kısa mesafe olduğundan şarj olması mümkün olmuyor bende, eski aracımda da aynı durumu yaşıyordum o yüzden alışkınım aküyü harici şarj etmeye.
 
Biraz kullanımımla alakalı aslında kısa mesafeli sürüşler yapıyorum, günlük 1 km ancak...


Sürdüğüm yerler kısa mesafe olduğundan şarj olması mümkün olmuyor bende, eski aracımda da aynı durumu yaşıyordum o yüzden alışkınım aküyü harici şarj etmeye.

Tmm dır zaman…
 
Biraz kullanımımla alakalı aslında kısa mesafeli sürüşler yapıyorum, günlük 1 km ancak...


Sürdüğüm yerler kısa mesafe olduğundan şarj olması mümkün olmuyor bende, eski aracımda da aynı durumu yaşıyordum o yüzden alışkınım aküyü harici şarj etmeye.
Kısa mesafe kullanım zaten tescilli akü katili. 8 ay önce aldığım akünün voltaj takibini yapıyorum ,günlük voltaj kayıpları normalden çok. 12v uyarısı alan onca aracın durumu tesadüf değil.Her gün 20 dk ve üstü kullanılan araçlar şarjını yerine koyduğu için sorunsuz gibi görünüyor sadece.Etsi golflerin park halindeki tüketimleri fazla en azından 21 modeller kesin böyle kendi aracımdan biliyorum.Bu durum 22 ve üstü modellerde düzeltildi mi bilmek için birilerinin benim gibi uyku modu amper ölçümü yapması lazım.
 
Son düzenleme:
Kısa mesafe kullanım zaten tescilli akü katili. 8 ay önce aldığım akünün voltaj takibini yapıyorum ,günlük voltaj kayıpları normalden çok. 12v uyarısı alan onca aracın durumu tesadüf değil.Her gün 20 dk ve üstü kullanılan araçlar şarjını yerine koyduğu için sorunsuz gibi görünüyor sadece.Etsi golflerin park halindeki tüketimleri fazla en azından 21 modeller kesin böyle kendi aracımdan biliyorum.Bu durum 22 ve üstü modellerde düzeltildi mi bilmek için birilerinin benim gibi uyku modu amper ölçümü yapnası lazım.
Sizin aracınız tamamen uyku moduna kaç dk. sonra giriyor..?
 
Araç 2 gün yatınca uyarı aldım
20251002_141122.jpg
Bu hafta sonu aküyü şarj etmeyi deneyeceğim.
(Tozlar için kusura bakmayın, eşim klimayı bulamayınca camlar açık sürmüş :) )
Bence bu kadar kısa sürüşlerde S moduna alın sürekli kapanmasın. Alternatör sorunları ortaya çıkmaz umarım bu kullanımda 😐
 
Sizin aracınız tamamen uyku moduna kaç dk. sonra giriyor..?
Bunu tam olarak tespit edemedim, ampermetre akünün (-) eksi kutup başına seri bağlı iken 10 dakika sonra amper sıfıra düşüyor fakat sürücü kapısı üzerindeki led yanıp sönmüyor..Sigorta kontrollerini 80 dk boyunca araç kaput kilidi ve şoför kapısı kilidi manuel kilitli şekilde kontrol ettiğimde bazıları hariç çoğunda 12 volt enerji oluyor..30 dk yada 1 saat gibi kesin uyumalı diye düşünüyorum ama bunu teknik olarak bulabildiğim bir veri yok malesef
 
Ölçü aletini 200mA kademesinde aracı kilitleyip 1 dakika kadar bekleyin. Sonra kapı içindeki kilit/alarm ışığı yanıp sönmeye başlayınca, uyku haline gelmiş oluyor, ölçü aletinin bir kablosunu kutup başına, diğer kabolusunu kutup başı kablosuna tutturup, kutup başı kablosunu kutup başından ayırın. Bu halde mili amper (mA) bir sarfiyat gösterecektir.
 
Ölçü aletini 200mA kademesinde aracı kilitleyip 1 dakika kadar bekleyin. Sonra kapı içindeki kilit/alarm ışığı yanıp sönmeye başlayınca, uyku haline gelmiş oluyor, ölçü aletinin bir kablosunu kutup başına, diğer kabolusunu kutup başı kablosuna tutturup, kutup başı kablosunu kutup başından ayırın. Bu halde mili amper (mA) bir sarfiyat gösterecektir.
3 dakika boyunca amper düşüyor bu uyumadığına işaret bu sürede.Sonra 250 mA civarı sabitleniyor ama ilginç olan 10 ncu dakikada röle sesi ile amper 0 a düşüyor.Bu eski nesil araçlarda böyle mi sanmıyorum.Ecu ampermetreyi kaçak akım gibi algılayıp akımı tamamen kesiyor sanıyorum
 

Bunu tam olarak tespit edemedim, ampermetre akünün (-) eksi kutup başına seri bağlı iken 10 dakika sonra amper sıfıra düşüyor fakat sürücü kapısı üzerindeki led yanıp sönmüyor..Sigorta kontrollerini 80 dk boyunca araç kaput kilidi ve şoför kapısı kilidi manuel kilitli şekilde kontrol ettiğimde bazıları hariç çoğunda 12 volt enerji oluyor..30 dk yada 1 saat gibi kesin uyumalı diye düşünüyorum ama bunu teknik olarak bulabildiğim bir veri yok malesef
Sürücü kapısındaki aracı kitleyimce yanıp-sönen Led normal şartlarda aracın yanına hiç uğramayıp 4-5 gün sonra da yanına gitseniz, yanıp söner, Led’in yanıp-sönmemesi içi çok uzun süreler aracı çalıştırmamanız gerekir. Ancak böyle bir durumda araç artık ekstra ekstra fazla uyku durumuna geçer.
 

Geri
Üst