Vag Grubu Araçlara ait Bagaj Kilidi Dişli Sistemi Onarımı


OKAN7716

Üye
Katılım
22 Tem 2016
Mesajlar
202
Tepkime puanı
139
Konum
Ankara
Araç
Seat Leon FR Plus 1.4 EcoTSI 150 hp DSG F1
Öncelikle merhaba arkadaşlar yakın bir zaman önce bagaj kilit motoruna ait bir arıza ile karşılaştım. İnternet üzerinden araştırdığım bilgiler doğrultusunda Golf, Passat, Tiguan ve Polo'larda bu soruna sıkça karşılaşılmış kimisi komple kilidi değiştirerek çözüm üretebilmiş. (Özellikle soğuk iklime sahip ısıların düştüğü yerleşim noktalarında) Sorunu tamir etme yoluna giderek kısa sürede gidermiş bulundum ve elimden geldiğince fotoğraflarla bilgi edinilmesi açısından paylaşmak istedim. Başınıza gelmesi durumunda binlerce lira elektrikli bagaj kilidine işçilik/parça maliyeti ayırmamanız işte yardımcı olmak istedim :)

WhatsApp Image 2022-03-16 at 13.48.54 (2).jpeg
Sıralama belirttiğim üzere 1, 2 ,3 ve 4 olacak şekilde olmalı. Plastik parçaları sökerken özellikle metal segman kısımlarından destekli ve yavaş olacak şekilde kendinize çekerseniz kırılma/hasar v.b durumlarla karşılaşma olasılığı azalacaktır. NOT: 4 adet torx vidayı söktükten sonra bagaj kapağına ait olan son büyük plastik parçayı (4. parça) çekerek sökünüz ! (Stop lambalarına ait plastik kapakları sökerek daha rahat sökme gerçekleşebilir tercih size bağlı.

WhatsApp Image 2022-03-14 at 16.45.36 (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-03-14 at 16.45.36 (4).jpeg
Kilidi tutan 2 adet (Sağ ve Sol) M8 adı verilen vidalar mevcut. M8 Torx ismi verilen bu vidalama aparatı her nalbur ve yapı marketlerde ne yazık ki mevcut değil. Ben internet üzerinden siparişini gerçekleştirdim. (40 tl kargo dahil) Standart Torxtan farkı 12 dişli bir yapıya sahip olması. (Sanayi ağzıyla: M8 freze diş/fare-sıçan diş ve 12 diş M8 adı veriliyor.)

WhatsApp Image 2022-03-14 at 16.45.36.jpeg

Elektrikli bagaj kilidine bağlantısı bulunan 4'lü kablo soketi mevcut. ikisi (+/- ve diğer 2 uç bagaj switchine ait) Üst kısımda bulunan tırnağı düz tornavida ile biraz kanıttırarak soketi çıkartabilirsiniz.

WhatsApp Image 2022-03-16 at 13.48.54.jpeg

WhatsApp Image 2022-03-14 at 16.45.36 (3).jpeg

Fotoğraf çekmeyi unutmuşum fakat buradaki işlem çok kolay. İşaretlemiş olduğum sağ ve sol kısımlarda ufak tırnaklar mevcut. Bu tırnakları ufak bir düz tornavida yardımı kanırtarak sökebilirseniz ve sonrasında üst plastik parçayı sökerek bir sonraki işleme geçmemiz gerekiyor.

WhatsApp Image 2022-03-16 at 13.48.53 (2).jpeg

İşaretlemiş olduğum metal parçaları ilk etapta düz kalın bir tornavida yardımı ile biraz gevşetme yoluna gitmelisiniz. Sonrasında kargaburun, pense ya da yan keski ile dik bir şekilde kaldırarak dişli sisteminin yer aldığı plastik kutudan kurtarabilirsiniz. (2 metal parça sabitleme ve kapatma görevi görmekte.)

WhatsApp Image 2022-03-14 at 16.45.36 (2).jpeg



WhatsApp Image 2022-03-14 at 16.45.37.jpeg

Kırılan malum dişli bu parça. İnternette fazlasıyla mevcut ortalama 45-50 lira (kargo dahil) Parça yapısı itibari plastik/fiber karışımı imal edilmiş. Özellikle soğuk havalarda ya da kullanıma ömrüne tamamlayarak kırılıyormuş.

WhatsApp Image 2022-03-14 at 16.45.36 (2).jpeg

İşaretlemiş olduğum noktalardan öncelik olarak elektrkli motoru sökmeniz gerekiyor. Sonrasında kırılan plastik dişliyi düz tornavida ile sökebilirsiniz. ( NOT: Kırılan dişli üzerinde ok ile belirttim siyah renkli dişlinin arkasına geçmiş olan parça) zemberek yay sistemi mevcut. Bu parça içerisindeki gergi yayını sakın sökmeyin toplaması çok zor hatta imkansız diyebilirim. Söktükten sonra dikkatli bir yerde muhafaza edin. Bahsi geçen bu parça zaten zarar görmüyor.Ayrıca motorun alt kısmında yer alan 2 adet metal terminal bağlantısı var montaj yaparken onlara dikkat edin katlanıp kırılma olasılığı biraz yüksek.

WhatsApp Image 2022-03-16 at 13.48.53.jpeg
Yeni dişli minik bir kutu geldi. n11, trendyol, gittigidiyor v.b sitelerde fazlasıyla mevcut.

WhatsApp Image 2022-03-16 at 13.48.53 (1).jpeg

En önemli noktalardan bir diğeri ise bir önceki aşamada belirttiğim zemberek (yaylı gergi) sistemini ayarlayarak yeni takacağınız dişli sistemine entegre etmek olacak. Sistemin çalışma prensibi çok kolay fakat biraz kafa karıştırabilir. Zembereği (Fotodaki siyah parça) dişlinin arka kısmına monte ediyorsunuz ve ortalama 1 tur olacak şekilde sarıyorsunuz. Zembereği sarmadan yapılan işlem geçersiz olacaktır. (gergi sistemi ile dişli mekanizması kendisini tekrardan kuruyor.) En önemli kısım kesinlikle burası fakat video ile açıklamak gerekir ki ben malesef o an tek olduğum için çekemedim. Özetleme gerekirse büyük dişliyi bağlı olan kare parça (itici) büyük dişliye en yakın noktada olacak şekilde konumlandırılmalıdır. Ürünü monte ettiğinizde az çok dişlilerin çalışma sistemlerine hakimseniz rahatça toplayabilir sağlamasını monte etmeden dışardan da yapabilirsiniz. İşlemi tam tersi olacak şekilde toplayabilirsiniz. Ankara'da sorun yaşayan arkadaşlarımız olursa bu konuda yardımcı olmak isterim. Herkese İyi forumlar.

WhatsApp Image 2022-03-16 at 13.48.54 (1).jpeg
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2022-03-16 at 13.48.53 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2022-03-16 at 13.48.53 (2).jpeg
    77.5 KB · Görüntüleme: 19
  • WhatsApp Image 2022-03-16 at 13.48.53 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2022-03-16 at 13.48.53 (1).jpeg
    90.8 KB · Görüntüleme: 22

Elinize sağlık hocam. Deneyimlerinizi bize de aktardığınız için teşekkür ederiz. Birgün lazım olmaz inşallah :) olursa da sizin konuya baka baka yaparız artık.

Bu küçük dişlilerden çektiğimiz nedir yahu, bir de klima yönlendirme dişlisi vardı böyle
 
Elinize sağlık hocam. Deneyimlerinizi bize de aktardığınız için teşekkür ederiz. Birgün lazım olmaz inşallah :) olursa da sizin konuya baka baka yaparız artık.

Bu küçük dişlilerden çektiğimiz nedir yahu, bir de klima yönlendirme dişlisi vardı böyle

Malesef bilinçli olarak bu yöntemler tercih ediliyor firmalar tarafından. Ömrü dolsun servisten/yedek parçadan kazanalım mantığı hakim hocam. Bagaj Kapağını kapatırken çok kibar ve dikkatli kapatır oldum bu tecrübeden sonra :) Hatta güzelce gresledim dişlileri ve alıştırdım manuel olarak sonrasında bagaj fitillerine silikon sprey sıkarak destekledim. İşin kötü tarafı bu dişli kırılınca malesef bagaj kapağınız ne kitleniyor ne kapanıyor üstelik ekranda sürekli bagaj açık uyarısı kalıyor.
 
Emeğinize ssğlık.Geçenlerde biraz sert açmış olmalıyım ki dişli kırıllmış.Bu kadar nazik ve kırılgan olduğunu fark etmeme neden oldu.
 
Emeğinize ssğlık.Geçenlerde biraz sert açmış olmalıyım ki dişli kırıllmış.Bu kadar nazik ve kırılgan olduğunu fark etmeme neden oldu.
bagaj kapağınızı kapattığınız açtığınız da dişli sıyırma ses gelerek kilitleme/kapama yapamıyorsa dişli kırılmış olabilir hocam.
 
cevap veren herkese çok teşekkürler.
 
Paylaşım için teşekkürler çok faydalı olmuş. Benim araçta bagaj açılmıyor motor sesi geliyor bagajı da açmayı başaramadım. Plastik aksamlarin sökümü vs bir sürü iş Kayseri'de bu işi adam akıllı yapabilecek bi yer tavsiye edebilir misiniz?
 

Geri
Üst Alt