Auto Hold rampada aracı bırakmıyor.. yardım..


ugur.dogan

Katılımcı Üye
 
Katılım
28 Ara 2021
Mesajlar
776
Tepkime puanı
330
İsim
Uğur
Araç
Golf
Merhaba Arkadaşlar, aracım 2014 golf manuel. Bugün fark ettim, auto hold yokuşta aracın kalkmasına izin vermiyor. Neden olabilir, kavrama durumu gayet iyi 50. 000 km de araç daha
 

Benim de başıma böyle bir şey gelmişti. Balatayla diskin arasına taş girdiyse bunu yapabiliyor. Diskte herhangi bir çizilme var mı? Eğer arasına taş girdiyse düz bir yolda 120-130 bandında arkanızda kimse yokken el freni çekerek (Araç durana kadar) taşı düşürmeyi deneyebilirsiniz. Ben servise gittiğimde bir şey yapmamışlardı taşı el freni çekerek düşürmüştüm.
Şu konuya göz atabilirsiniz;
 
Merhaba Arkadaşlar, aracım 2014 golf manuel. Bugün fark ettim, auto hold yokuşta aracın kalkmasına izin vermiyor. Neden olabilir, kavrama durumu gayet iyi 50. 000 km de araç daha
Auto hold ile Hill holder farklıdır.

Hiç mi bırakmıyor yoksa geç mi bırakıyor?

Geç bırakıyorsa devamlı düz zeminde kullanılıyorsa aracınızın kalkışında uyguladığınız gaz ve devir durumuna göre alışkanlık oluşuyor.

Ani bir yokuş ya da iniş durumlarında önceki alışkanlıklarına göre gaz tepkisi ve eğim dengesinde farklılık oluştuğu için daha fazla gaz alma ve geç bırakma ihtiyacı duyuyor. Aksi taktirde duruş şeklinize göre geriye ya da ileriye kaçması söz konusu. Bunun önüne geçmesi için geç bırakıyor olabilir.
 
Benim de başıma böyle bir şey gelmişti. Balatayla diskin arasına taş girdiyse bunu yapabiliyor. Diskte herhangi bir çizilme var mı? Eğer arasına taş girdiyse düz bir yolda 120-130 bandında arkanızda kimse yokken el freni çekerek (Araç durana kadar) taşı düşürmeyi deneyebilirsiniz. Ben servise gittiğimde bir şey yapmamışlardı taşı el freni çekerek düşürmüştüm.
Şu konuya göz atabilirsiniz;
Hocam merhaba biraz riskli bir öneri olmuş. Allah korusun frenlerden biri dengesiz tutsa araç bir tarafa çeker
 
Selamlar
Benim aracımda manuel, kemer takılıdır diye düşünüyorum :) ekranda da yeşil olarak yanıyordur.
Debriyajı sona kadar bıraksanız az bi gazla bırakması lazım,
Farklı bir arızası yoksa Vagcomda ne seviyede erken yada geç bırak diyede bir seçenek vardı, aklıma gelen, farklı bir arıza yoksa belki en geç bırak seçili ise
 
Hocam merhaba biraz riskli bir öneri olmuş. Allah korusun frenlerden biri dengesiz tutsa araç bir tarafa çeker
Servis bir şey yapmadığı için bu yola başvurdum. Benim denediğim yol 3 şeritli boş bir yoldu. Orta şeritte giderken bunu yapmıştım evet dediğiniz doğru biraz riskli fakat servis bir şey yapmayınca en azından o taşı düşürmenin en kolay yolu bu. Diğer bir yolsa balatayı söküp içinden taşı çıkartmak olabilir.
 
Auto hold ile Hill holder farklıdır.

Hiç mi bırakmıyor yoksa geç mi bırakıyor?

Geç bırakıyorsa devamlı düz zeminde kullanılıyorsa aracınızın kalkışında uyguladığınız gaz ve devir durumuna göre alışkanlık oluşuyor.

Ani bir yokuş ya da iniş durumlarında önceki alışkanlıklarına göre gaz tepkisi ve eğim dengesinde farklılık oluştuğu için daha fazla gaz alma ve geç bırakma ihtiyacı duyuyor. Aksi taktirde duruş şeklinize göre geriye ya da ileriye kaçması söz konusu. Bunun önüne geçmesi için geç bırakıyor olabilir.
Auto hold ile Hill holder farklıdır.

Hiç mi bırakmıyor yoksa geç mi bırakıyor?

Geç bırakıyorsa devamlı düz zeminde kullanılıyorsa aracınızın kalkışında uyguladığınız gaz ve devir durumuna göre alışkanlık oluşuyor.

Ani bir yokuş ya da iniş durumlarında önceki alışkanlıklarına göre gaz tepkisi ve eğim dengesinde farklılık oluştuğu için daha fazla gaz alma ve geç bırakma ihtiyacı duyuyor. Aksi taktirde duruş şeklinize göre geriye ya da ileriye kaçması söz konusu. Bunun önüne geçmesi için geç bırakıyor olabilir.
Hiç bırakmıyor
 
Selamlar
Benim aracımda manuel, kemer takılıdır diye düşünüyorum :) ekranda da yeşil olarak yanıyordur.
Debriyajı sona kadar bıraksanız az bi gazla bırakması lazım,
Farklı bir arızası yoksa Vagcomda ne seviyede erken yada geç bırak diyede bir seçenek vardı, aklıma gelen, farklı bir arıza yoksa belki en geç bırak seçili ise
Evet kemer takılı, daha önce olmuyordu. Ne yapmam gerekiyor bilemedim
 
Standart düz mantık, ben olsam deneyebileceğim tekşey,
Auto hold da durup salıp salamamsına bakıp . Ayak frende auto holdu kapatır. Kayma ne seviyede oluyor bakarım direk elfrenine geçer onuda indirir ayakta feeni az salar başka bir hata geliyormu ona bakarım ve yine auto holdu aktif edip yine denerim.
Halada bişey değişmiyorsa servise götürürdüm.
 
Bu Auto Hold a oldum olası karşıyım. Aracı aldığım gün kapattım bir daha da gerek duymadım.
Eskiden araçlarımda Hill Holder vardı çok kullanışlıydı.
Şimdi de Golf 7 de Adanada zaten pek yokuş yok olan küçüklerde de araç geri kaçana kadar freni bırakıp gaza dokunuyorum ve devam.
 
Şimdi de Golf 7 de Adanada zaten pek yokuş yok olan küçüklerde de araç geri kaçana kadar freni bırakıp gaza dokunuyorum ve devam.
Ahmet Hocam elektromekanik park freni devrede, auto hold kapalı , kemerler takılıysa D konumunda kaza basınca otomatik olarak park freni devreden çıkar. Ekstra park frenini bırakmaya gerek yok.
Siz de bu şekilde yapıyorsunuz değil mi?

Bazen eğimde durmak ya da gitmek arasında kaldığında gaz hafif veriliyor ve geri kaçma durumu söz konusuysa park auto hold kendiliğinden tutuyor.

Aşağıdaki videoda örneği var.

Yalnız bir grafik ya da zamanlama hatası olmuş. Park freni devredeyse arka stop lambası yanmaz. Auto hold tutuyorsa stop lambaları yanar. Ancak park freni devrede , auto hold devre dışı ve frene basılıyorsa stoplar yanar.
 
Son düzenleme:
Ahmet Hocam elektronik park freni devrede, auto hold kapalı , kemerler takılıysa D konumunda kaza basınca otomatik olarak park freni devreden çıkar. Ekstra park frenini bırakmaya gerek yok.
Siz de bu şekilde yapıyorsunuz değil mi?
Auto Hold hep kapalı ve kemer arabaya binince yarım kontak yapar araç kendine gelsin diye beklerken mutlaka takarım kemeri sonra marş.
Yalnız Auto hold kapalı iken elektronik park freni devreye girmiyor sanıyordum ben. Giriyosa auto hold gibi olmaz mı.
Auto holdun o öne ilk anda fırlatması olmadığından veya freni bırakınca aracın yürümesinden dolayı elektronik park freni de devre dışı sanıyordum.
 
@Terms Ahmet hocam siz yazarken yukarıya ek yapmışım.

Araca bindiğiniz anda zaten park freni devrede. Sadece ilk kalkışta park frenini devre dışı yapmanıza gerek yok. Onu belirtmek istedim. Diğer türlü yokuşta iseniz ve auto hold devre dışıysa ve güvenli bir kalkış yapmak istiyorsanız manuel olarak park frenini devreye alır, öyle kalkarsınız.
 
Son düzenleme:
@ogzogz Şimdi anladım.
Bende dur kalk ta elektronun park freni devreye giriyor diyorsunuz anladım.

Aynen dediginiz gibi aracı park ederken freni çekiyorum. Birde geçtiğimiz yaz Trabzona kız istemeye gittiğimizde acaip bor yokuşta durmuştum o zaman el frenini manüel çekmiştim kavramayı zorlamamak için.
 

@ogzogz Şimdi anladım.
Bende dur kalk ta elektronun park freni devreye giriyor diyorsunuz anladım.

Aynen dediginiz gibi aracı park ederken freni çekiyorum. Birde geçtiğimiz yaz Trabzona kız istemeye gittiğimizde acaip bor yokuşta durmuştum o zaman el frenini manüel çekmiştim kavramayı zorlamamak için.
Yukarıya da ekledim. Örneğin bir yola dahil olacaksınız ve birleşim yeri eğimli. Bu esnada durmak ile gitmek arasında kaldığında geri kaçma durumunu algılarsa auto hold aracı tutuyor ancak devre dışıyken park freni tutuyor mu ona denk gelmedim.
 

Geri
Üst Alt