Golf 6 1.4 TSI Sarsıntılı Çalışma ve Gaz Yememe


orkun

Yeni Üye
Katılım
24 Haz 2021
Mesajlar
2
Tepkime puanı
1
İsim
orkun inaç
Arkadaşlar merhaba,
2009 model 1.4 TSİ golf aracım var, 3 yıldır kullanıyorum hiç sorun yaşamadım derken geçen yıl ve bu sene kış aylarında aracım ilk marş basmada sarsıntılı çalışma ve gaz yememe sonrasında egzozdan bazen siyah duman atıp istop etme gibi sorunlar gösterdi ve halen ara ara bu durumu yapmaktadır.. EPC ve motor arıza lambası yanıyor. Doğuda çalışıyorum ve -28 -35 dereceleri görüyor burası. Havaların sıcak olduğu dönemlerde ilk marş basmada sorun yok fakat yüksek rolantide 40 sn kadar çalışıyor ve bu sırada egzozdan yüksek ses hafif patlatma gibi tıslama gibi sesler geliyor anlık tüketim 4.5 lt gösteriyor ve zamanla azalıyor, sonrasında herşey normale dönüyor rolantide anlık yakıt tüketimi 0.6 lt'ye ya kadar düşüyor, arabanın çekişinde hiçbir sorun yok. Sizlerde bahsettiğim durumlarla karşılaşan var mı ,var ise nasıl çözüm buldunuz bir öneriniz var mı ne yapmalıyım?
 
atesleme ile ilgi sorun yasiyorsunuz gozukuyor. pistonlardan bir veya birden fazlasinin devreye girmemesinden motor sarsintili calisiyor ve yeterlo hareketi saglayamayip bir zaman sonra istop ediyor olabilir.

sorun bana hava / yakit ile ilgili geldi

eger siyah duman sabah ilk calistirmada atiyorsa, arac rolantisini rayina oturtmak icin yakıt karışımını zengin ayarlayip yanma odasına yolluyor olabilir. bu yuzden yanma kalitesi dusecegi icin siyah duman atiyordur. yakit tuketiminiz bu yuzden yuksek gozukuyor.

yakit sisteminizdeki elemanlari (enjeksiyon vb.) / hava/yakit karisimini ayarlayan sensorleri, filtreleri vb. kontrol ettirmek gerek.

daha once bu sorunlari yasarken hic ustaya gosterdiniz mi? surekli bu durumda aracinizi calistirmaniz saglikli degil.

en dogrusu ustaya/servise gitmeniz.

bu arada kullandiginiz antifiriz ve yag bulundugunuz cografya icin uygun mudur?
 
Son düzenleme:
Upvote 0
atesleme ile ilgi sorun yasiyorsunuz gozukuyor. pistonlardan bir veya birden fazlasinin devreye girmemesinden motor sarsintili calisiyor ve yeterlo hareketi saglayamayip bir zaman sonra istop ediyor olabilir.

sorun bana hava / yakit ile ilgili geldi

eger siyah duman sabah ilk calistirmada atiyorsa, arac rolantisini rayina oturtmak icin yakıt karışımını zengin ayarlayip yanma odasına yolluyor olabilir. bu yuzden yanma kalitesi dusecegi icin siyah duman atiyordur. yakit tuketiminiz bu yuzden yuksek gozukuyor.

yakit sisteminizdeki elemanlari (enjeksiyon vb.) / hava/yakit karisimini ayarlayan sensorleri, filtreleri vb. kontrol ettirmek gerek.

daha once bu sorunlari yasarken hic ustaya gosterdiniz mi? surekli bu durumda aracinizi calistirmaniz saglikli degil.

en dogrusu ustaya/servise gitmeniz.

bu arada kullandiginiz antifiriz ve yag bulundugunuz cografya icin uygun mudur?
Geçen sene bobin ve buji değiştirdim. Değişimi yaptıktan sonra siyah duman atma durdu fakat yüksek rölanti ve patlatmalı çalışma devam etti. Enjektörlerin temizliği için ortalama 10-15 bin km de bir ara ara enjektör temizleyici kullandım. Ama çok bir değişiklik olmadı. Ustaya da gittim servise de götürdüm makinaya bağladılar bir şey çıkmadı, akşam bıraktım ki sabaha kadar iyice soğuma olsun arabayı ilk çalıştırmayı usta yapsın diye inanın usta da sorun yapmadı :))) Bulunduğum şehirde usta bulma konusunda sorun yaşıyorum ama memlekete gittiğimde çözüm bulacak birilerini bulabilirim inşallah.Teşekkür ederim.
 
Upvote 0
Arkadaşlar merhaba,
2009 model 1.4 TSİ golf aracım var, 3 yıldır kullanıyorum hiç sorun yaşamadım derken geçen yıl ve bu sene kış aylarında aracım ilk marş basmada sarsıntılı çalışma ve gaz yememe sonrasında egzozdan bazen siyah duman atıp istop etme gibi sorunlar gösterdi ve halen ara ara bu durumu yapmaktadır.. EPC ve motor arıza lambası yanıyor. Doğuda çalışıyorum ve -28 -35 dereceleri görüyor burası. Havaların sıcak olduğu dönemlerde ilk marş basmada sorun yok fakat yüksek rolantide 40 sn kadar çalışıyor ve bu sırada egzozdan yüksek ses hafif patlatma gibi tıslama gibi sesler geliyor anlık tüketim 4.5 lt gösteriyor ve zamanla azalıyor, sonrasında herşey normale dönüyor rolantide anlık yakıt tüketimi 0.6 lt'ye ya kadar düşüyor, arabanın çekişinde hiçbir sorun yok. Sizlerde bahsettiğim durumlarla karşılaşan var mı ,var ise nasıl çözüm buldunuz bir öneriniz var mı ne yapmalıyım?
Motor ışığı yanıyorsa hata kodlarına bakarak daha net yorum yapabiliriz. manifold girişinde çok fazla kurum birikmiş olabilir. o da ilk çalışma performansını etkiler.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt