Manuel? Dsg?


Merhaba, benimde 30 binde 2019 model dsg kavrama değişeceği söylendi. İyi niyet garantisinden %70 karşılanıyor o da 3 yaşına kadar dediler. 3 yaş dolunca iyi niyetinde pek faydası kalmıyor. Çok titiz kullanmama rağmen dsg biraz şans işi malesef.
 

Merhaba, aracım 2019 kodiaq 1.5 tsi 103.000 km’de. Geçen ay aracımın şanzıman yağı ve şanzıman yağ filtresini değiştirttim. Aracımın şanzımanı Dq381 kodlu 7 ileri yağlı kavrama denilen bir dsg şanzıman tipi. Bu şanzımana uyumlu olduğunu tespit ettiğim febi marka 49700 kodlu şanzıman yağını koydurttum. Şanzıman Yaklaşık 5 litre yağ aldı. Ben ne olur ne olmaz diye 7 litre yağ almıştım. Fakat Usta yağı bastıktan sonra seviye tapasından fazla yağı geri akıttı ve kabarcıklar gelmeye başladığında da seviye nin tamam olduğunu söyleyerek tapasını kapattı. Ayrıca Şanzıman yağı filtresini Skoda yetkili servis ten yaklaşık 980 tl ye orjinalini almıştım ve bunu taktırdım. Gelelim bu yağ değişiminden sonra yaşadığım sıkıntılara.
Şanzıman yağını değiştikten 4-5 gün sonra bir uzun yola çıktım. Herhangi bir sorun yoktu. Hatta vites geçişleri çok daha pürüzsüz hale geldi. Fakat kırmızı ışıkta ayağım frene tam basıyor ve vites D konumunda iken şanzımandan gelen bir titreme hasıl oldu. Direksiyonda hissettiğim bir titreme bu. Şanzıman yağı ve filtresi değişimi Öncesinde kesinlikle yoktu bu titreme. Net olarak bunu söyleyebilirim.
Yetkili Servis ürünü olan şanzıman yağının kodu ile benim almış ve şanzımana koydurmuş olduğum febi marka şanzıman yağının kodları tam olarak birbirleri ile aynı ( G055 529 A2) Zaten yağın seviyesinde bir eksiklik olsa ve ya yanlış bir yağ olsaydı mutlaka vites geçişlerinde bir sorun olurdu. Vuruntulu , sarsıntılı geçiş gibi. Ama dediğim gibi vites geçişleri lokum gibi. Hiçbir sorun yok. Sadece ve sadece rolantide beklerken ve vites D konumunda ayağım frende iken bu titreme oluyor. Şunu de eklemek istiyorum. Bu rolantideki titreme de daima olmuyor. Bazen kırmızı ışıkta beklerken titreme başlıyor ve kesilmiyor. Vitesi N ye aldığımda titreme yok oluyor ama Bazen de aynı yol şartlarında kırmızıda beklerken ve vites D konumunda ayağım frendeyken titreme falan olmuyor. Sebebini anlayamadım. Benzer sorunu yaşayan oldu mu acaba? Olduysa nasıl çözdü. Yardımcı olabilecek olan var mıdır?
 
Golf te kullanılan DSG, 7 lerde ilk kullanıldığından beri sorunları gittikçe azalmış ve fakir bir ülke olduğumuz için WV'nin son dönemde artık komple değişim yerine -diğer ülkelerde hiç alışık olmadığımız şekilde- parça değişim hizmeti de sunmaya başladığı, çok rahat/seri ancak kullanım şartlarına göre biraz kırılgan kuru DSG.

2023 itibarıyla bilinen DSG sorunlarının çoğunun çözüldüğünü söylüyor ST'ler ama "Abi para varsa A3 al" demeyi de ihmal etmiyorlar zira ondaki DSG'nin hemen hemen aynı olmakla birlikte daha sorunsuz olduğunu söylüyorlar... Aaraştımak lazım...

Bana göre DSG li Golf ile manuel Golf birbirinden farklı araçlar gibi. DSG kullanımda bu derece fark yaratıyor diyebilirim. Sıfır aldığım iki 7'yi de manuel aldım sırf DSG korkum yüzünden. 8'i çok bekledim ancak DSG'nin yapısal olarak büyük oranda aynı ve kuru olduğunu öğrenince hevesim kaçtı. DSG'nin ıslak olan türü çok daha dayanıklı ve yüksek torka dayanıklı. Sanırım şu an 8 de kullanılan DSG, GEN3 olarak biliniyor.

Diğer taraftan DSG arızasının bu kadar bilinir olması biraz da çok yüksek satış rakamlarından kaynaklı; bunu da göz ardı etmemek lazım. Yoksa piyasada arızaya DSG'den daya yatkın başka çift kavrama aktarım sistemleri de var elbette. Hiç başım ağrımasın deniyorsa sonsuz oranlı bir Corolla alıp binmek mantıklıdır ancak Golf''ten vazgeçmiş olmak sonraları biraz üzebilir :)

Umutla Golf'e ıslak DSG gelmesini bekliyorum.
 
Merhaba, aracım 2019 kodiaq 1.5 tsi 103.000 km’de. Geçen ay aracımın şanzıman yağı ve şanzıman yağ filtresini değiştirttim. Aracımın şanzımanı Dq381 kodlu 7 ileri yağlı kavrama denilen bir dsg şanzıman tipi. Bu şanzımana uyumlu olduğunu tespit ettiğim febi marka 49700 kodlu şanzıman yağını koydurttum. Şanzıman Yaklaşık 5 litre yağ aldı. Ben ne olur ne olmaz diye 7 litre yağ almıştım. Fakat Usta yağı bastıktan sonra seviye tapasından fazla yağı geri akıttı ve kabarcıklar gelmeye başladığında da seviye nin tamam olduğunu söyleyerek tapasını kapattı. Ayrıca Şanzıman yağı filtresini Skoda yetkili servis ten yaklaşık 980 tl ye orjinalini almıştım ve bunu taktırdım. Gelelim bu yağ değişiminden sonra yaşadığım sıkıntılara.
Şanzıman yağını değiştikten 4-5 gün sonra bir uzun yola çıktım. Herhangi bir sorun yoktu. Hatta vites geçişleri çok daha pürüzsüz hale geldi. Fakat kırmızı ışıkta ayağım frene tam basıyor ve vites D konumunda iken şanzımandan gelen bir titreme hasıl oldu. Direksiyonda hissettiğim bir titreme bu. Şanzıman yağı ve filtresi değişimi Öncesinde kesinlikle yoktu bu titreme. Net olarak bunu söyleyebilirim.
Yetkili Servis ürünü olan şanzıman yağının kodu ile benim almış ve şanzımana koydurmuş olduğum febi marka şanzıman yağının kodları tam olarak birbirleri ile aynı ( G055 529 A2) Zaten yağın seviyesinde bir eksiklik olsa ve ya yanlış bir yağ olsaydı mutlaka vites geçişlerinde bir sorun olurdu. Vuruntulu , sarsıntılı geçiş gibi. Ama dediğim gibi vites geçişleri lokum gibi. Hiçbir sorun yok. Sadece ve sadece rolantide beklerken ve vites D konumunda ayağım frende iken bu titreme oluyor. Şunu de eklemek istiyorum. Bu rolantideki titreme de daima olmuyor. Bazen kırmızı ışıkta beklerken titreme başlıyor ve kesilmiyor. Vitesi N ye aldığımda titreme yok oluyor ama Bazen de aynı yol şartlarında kırmızıda beklerken ve vites D konumunda ayağım frendeyken titreme falan olmuyor. Sebebini anlayamadım. Benzer sorunu yaşayan oldu mu acaba? Olduysa nasıl çözdü. Yardımcı olabilecek olan var mıdır?
Neden öyle bir sorun oluştu bende merak ettim.
Sanki yağ 5 litreden fazla alıyor diye aklımda kalmış bir ara araştırırken. Ankara da ihtiyacınız olursa iyi özel servis önerebilirim.
 
Dsg ilk çıktığında çok sorunluydu sonrasında gittikçe iyileştirildi ben 2017 Golf 1.4 tsi -dsg 4 yıl 70 bin km kullandım herhangi bir sorun olmadı şimdi yeni golf 8 1.5 dsg aldım Golf 8 de Dsg daha da pürüzsüz ayrıca dsg arızaları ilk çıktığında araç fiyatının nerdeyse 3 de 1 kadar dı şimdi nerdeyse ortalama 90 binde bir sorun çıkarttığını varsaysak en fazla 30 bin masraf olur ki o da artık bu araba fiyatları yanında hiç bir şey değil ve de 90 binde o masrafı defalarca az yaktığı için amorti etmiş olur . Yani dsg korkusu asılsız .

Diğer taraftan manuel araçta biraz güçlü olması kaydıyla sürüşü daha keyifli 1.0 golf 7 manuel'den hiç keyif alamamıştım alt devirler çok cansızdı ama 1.4 golf 6 manuel şimdiye kadar en çok keyif aldığım araç oldu .Keşke 1.5 manuel 150 beygir Golf 8 olsa tadından yenmez :)
 

Geri
Üst Alt