"Amerikan Park Lambası" olayı..


Amerikan park lambası hakkında ne düşünüyorsunuz?

  • Aktif ettim/ettirdim, kullanmaktayım.

  • Aktif etmedim/ettirmedim dolayısıyla kullanmıyorum ve beğenmiyorum.

  • Aktif etmedim/ettirmedim, beğeniyorum, ben de yapmak istiyorum.


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.

ogzogz

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
2 Mar 2017
Mesajlar
4,252
Tepkime puanı
5,715
İsim
Ogz
Herkese selamlar.

Amerikan park lambasının "Amerika"da zorunlu olan,
araçların sinyal lambasının ya da tampon (ekstra reflektör) veya far grubunda diğer lambaları işleyişini etkilemeyecek konumda yanması gereken ,
aslında günümüz gündüz sürüş farları gibi de düşünülebilen eski araçlarda dahi bulunan,
fark edilebilirliği amaçlayan "turuncu ışık" diyebiliriz.

Ülkemizde yasak olduğunu bildiğimiz,
kimisi gizli özellik adı altında,
kimisi de ekstra modül vs. ekleyerek/ekleterek "uygulama" yaptığı,

modifiyenin birinci adımı olarak düşünülen "amerikan park olayı"nın
sizce olumlu ya da olumsuz olarak model farketmeksizin neredeyse iki araçtan birinde gördüğümüz bu olayın,
teknik olarak ve sürüş güvenliği ya da yanıltıcı olarak gerekliliği/gerekmediği hakkında fikirleriniz nelerdir?
 
Son düzenleme:

Gündüz farı varken Amerikan parkları açmak bana gereksiz geliyor. Özellikle yeni model araçlardaki gündüz ledi hoş duruyor.
 
Bazı araçlara yakışıyor gerçekten, yapılmasında bir mahzur görmüyorum.

Lakin amerikan park sevenlerin önemli bir kısmı park+sis şeklinde gezdikleri için rahatsız edici olabiliyor.
 
Cevaplar ve oylama için teşekkürler.

Diğer sürücülere zararı olmayan bir özellik.

Diğer sürücülerin hata yapmasına neden olabilecek bir durum görmüyorum

Yapana kızılmaz/sövülmez bence trafikte

Poz verirken açık olabilir ancak trafikte sürüş anında anlık kararlar söz konusu.

Bu sebeple arkadaki araç sinyal mi verdi yoksa sabit mi yanıyor kısmında geçen sürede sizi ya da diğer sürücüleri ikileme düşürmeye yetebileceğini düşünüyorum.


Bazı araçlara yakışıyor gerçekten, yapılmasında bir mahzur görmüyorum.

Lakin amerikan park sevenlerin önemli bir kısmı park+sis şeklinde gezdikleri için rahatsız edici olabiliyor.

Nerde keko var, arabasinda amerikanlari+sisleri acmis, mobil pavyon, kekolar seviyor, ben sevmiyorum

Hem sinyallerin sabit olması bunun yanında sis lambaları led ve sürüş farları halojen ampulü led ile değişim yapılmış araçlarda sinyal zaten zor görünüyor.
Bir de bana göre büyük çoğunluğu ayrı bir sürüş karakterine de bürünüyorlar maalesef.
 
Son düzenleme:
Bence her arabada yapılmaması gerekiyor. Bazı arabalarda sinyaller amerikan park yapılmış oluyor, adam kavşaktan geliyor sinyal vermiş ama hiç belli değil. Trafikte aksamalara belki de kazalara sebep olabilir. Ben de arabayı aldığımda gizli özelliklerden açılmıştı, ilk işim kapattırmak oldu. Zaten gündüz sürüş lambaları varken çok da gerek duymadım.
 
Benim aracım halojen farlı olduğu için ben seviyorum birşey katıyormuş gibi duruyor bana göre , Ancak cift u ledli olsaydı aracım amerikan park lambasını kullanmazdım.
 
Olumlu-olumsuz durumları arkadaşlar yazmış., bunlara ilaveten amerika kıtasında satılan amerikan parklı Golf ‘lerin turuncu ışığı farın sinyal lambası bölgesinde değildir., yani farın tasarımı/mühendisliği farklıdır., bizde amerikan parkları açanlar sinyal lambalarını açıp sabit yanmasını sağladığı için ampül bir süre sonra aşırı ısıdan duyları eritiyor., farın iç kısmına ve tesisata zarar veriyor., tabii bu uygulamayı yapanların çoğunun bundan haberi de yok.
 
amerika kıtasında satılan amerikan parklı Golf ‘lerin turuncu ışığı farın sinyal lambası bölgesinde değildir., yani farın tasarımı/mühendisliği farklıdır.,
Örnek olarak eklemek istedim.
images-1.jpegimages-3.jpegimages-2.jpeg
Bu farı TR ye getirtip aracına takıp muayeneye giren olmuş mudur acaba
 
Örnek olarak eklemek istedim.
Ekli dosyayı görüntüle 54606Ekli dosyayı görüntüle 54607Ekli dosyayı görüntüle 54608
Bu farı TR ye getirtip aracına takıp muayeneye giren olmuş mudur acaba
Golf 7.5'ta yukaridaki görünen resimdeki turuncu kısımlar reflektördür. Tam alt kısmında, gündüz sürüş lambası dış tarafında ayrıca yanan bir yer var.


Ayrıca stopta da yanlarda ledler konumlandırılmıştır.


Golf 7'de reflektör tasarim farda dış üst köşede var.

Golf 8'de tamponlar reflekör ve fardan yana uzanan çizgide led olarak görünmekte.

Far tipi ve tasarımına göre değişkenlik gösterebiliyor konumları.
Bu şekilde olması , sinyal performansını etkilemiyor.

Muayeneden geçer ya da geçmez bilmiyorum.
Ancak mevcut farlarda sinyal üzerinden aç kapa yapıp geçenler olduğunu varsayarsak buna da bir formül bularak geçebilirler.
 
Son düzenleme:
Örnek olarak eklemek istedim.
Ekli dosyayı görüntüle 54606Ekli dosyayı görüntüle 54607Ekli dosyayı görüntüle 54608
Bu farı TR ye getirtip aracına takıp muayeneye giren olmuş mudur acaba
Muhayene sıkımtısı olmaz., 5-6 sene önce forumda bir arkadaş Çift ULed ‘li Bi-Xenon Plus (USA Specs.) farları yurt dışından getirtip takmıştı, ancak usa farların hiç bir anlamı yok çünkü farın köşesinde olan turuncu kısım sadece reflektör vazifesi görüyor yani o bölgenin ışık görevi yok., amerikan park görevini farın sol alt köşesinde (3 adet küçük diyot led) bu vazifeyi üstleniyor., çok ucuz görünümlü belli-belirsiz yanan bişey., zifiri karanlıkta bile fark edilmeyecek kadar basit bir aydınlatması var., bu sebebten Euro Specs. farlar daha kıymetlidir., Ayrıca Euro Specs. farlarda farın içindeki sinyal lambası da Led ‘tir., ancak USA Specs. ‘lerde halojendir., Farın köşesindeki turuncu reflektör yansaydı o zaman güzel olurdu ama rekletörün aydınlatma görevi bulunmuyor., USA Specs. örnek resimler;

Mk7 USA Specs. örnek resim;
53813133-A3DE-42A5-884E-4DF94AD32266.jpeg

Mk7,5 USA Specs. örnek resim;

D799EEE2-E464-4513-BC10-25D20E5DE72B.jpeg
 
Son düzenleme:
Muhayene sıkımtısı olmaz., 5-6 sene önce forumda bir arkadaş Çift ULed ‘li Bi-Xenon Plus (USA Specs.) farları yurt dışından getirtip takmıştı, ancak usa farların hiç bir anlamı yok çünkü farın köşesinde olan turuncu kısım sadece reflektör vazifesi görüyor yani o bölgenin ışık görevi yok., amerikan park görevini farın sol alt köşesinde (3 adet küçük diyot led) bu vazifeyi üstleniyor., çok ucuz görünümlü belli-belirsiz yanan bişey., zifiri karanlıkta bile fark edilmeyecek kadar basit bir aydınlatması var., bu sebebten Euro Specs. farlar daha kıymetlidir., Ayrıca Euro Specs. farlarda farın içindeki sinyal lambası da Led ‘tir., ancak USA Specs. ‘lerde halojendir., Farın köşesindeki turuncu reflektör yansaydı o zaman güzel olurdu ama rekletörün aydınlatma görevi bulunmuyor., USA Specs. örnek resimler;

Mk7 USA Specs. örnek resim;
Ekli dosyayı görüntüle 54619

Mk7,5 USA Specs. örnek resim; Ekli dosyayı görüntüle 54620
Çok teşekkür ederiz, bu kadar detaylı bilgi verdiğiniz için.
Golf ansiklopedisi gibisiniz. :)
 
Bence de işin orijinalinde olanla sonradan modül/kodlama ile yapılan aynı şeyler değil yanıltma olasılığı anlık reflekslerde bu sebepten önemli diye düşünüyorum.
Ayrıca balkan ülkelerinde de buna benzer olarak gündüz de farların açık olması zorunlu.
 

Merhaba,

Bende uzun bir süre bu uygulamayı yapmaya karar verdim ve geçen hafta sonu uyguladım. Sonrasında kendi aracımı farklı bir araçtan dikiz aynasından takip etme imkanı buldum.

Şöyle ki; %40 oranında ayarladığım için araç dururken baktığınızda sinyal verildiği anlaşılıyor. Fakat seyir halinde 3-5 metre mesafeden sinyal verildiği zaman anlaşılmıyor. Dolayısıyla bu özelliği ya %20 civarına çekeceğim ya da kapatacağım. Gerçekten diğer araçlar sizin manevranızı anlayamayabilir.

Saygılarımla.
 

Geri
Üst Alt