Şanzıman yağı değişmeli mi?


Ofarukko

Katılımcı Üye
 
Katılım
7 Eki 2019
Mesajlar
1,332
Tepkime puanı
1,218
Konum
İstanbul - Başakşehir
İsim
Ömer faruk
Arkadaşlar merhaba bildiğiniz gibi Golflerde kuru kavrama var ve şanzıman yağı değiştirilmiyor diye biliyorum. sadece kavrama yada herhangi bir arıza durumunda olunca değiştiriyorlar diye söyleniyor. Yanlış biliyor da olabilirim neyse.
Islak kavrama olan Tiguan da mesela her 60 binde bir şanzıman yağ değişimi olduğunu duydum. Bu konu hakkında fikirleriniz ve düşüncelerinizi merak ediyorum çok sağlıklı bilgi bulamadım sağolsun Mert’in videosu var ama forumda da konuşulsun istedim :)
 

Merhaba 1.6 2010 DSG 90 k golf araçta da ilk kalkışta nadiren . vites sanki boşa düşüyor gibi oluyor hatta 1 ya da R simgesi yanıp sönüyor sonra kendiliğinden vitese girip yürüyor . Bulunduğım ilçede usta şanzıman yağından olur . Hafta içi bir bakalım gerekirse değişelim dedi. Sonuç olarak değişiyormuyıuz? önceki 2014 octavia da 100k ya kadar değişmeden kullanmış satmıştım sorun da olmamıştı . Özellikle bir yağ var mı önerilen ? ben almadım ustada da var mı bilmiyorum
 
Upvote 0

Ben şahsen dsg aracım olsa geliştirilmiş tüp taktırırdım, Yapılmışken mekatronik şanzıman yağınıda değiştirirdim..
70/80 binlerde tüp %90 gevşeme yapıyor sıkarsanız plate çatlıyor..
Yada Debriyaj bitimine yakın yapılsa daha güzel olur. Debriyaj - Tüp - Yağlar - işçilik 10 bin tutar sanırım ortalama uzun yıllar sorunsuz kullanılır.
 
Upvote 0
Ben şahsen dsg aracım olsa geliştirilmiş tüp taktırırdım, Yapılmışken mekatronik şanzıman yağınıda değiştirirdim..
70/80 binlerde tüp %90 gevşeme yapıyor sıkarsanız plate çatlıyor..
Yada Debriyaj bitimine yakın yapılsa daha güzel olur. Debriyaj - Tüp - Yağlar - işçilik 10 bin tutar sanırım ortalama uzun yıllar sorunsuz kullanılır.
60 k da alınca lpg taktırmıştım . geliştirilmiş tüp ? neresi gevşeme yapıyor tam anlayamadım
 
Upvote 0
Merhaba 1.6 2010 DSG 90 k golf araçta da ilk kalkışta nadiren . vites sanki boşa düşüyor gibi oluyor hatta 1 ya da R simgesi yanıp sönüyor sonra kendiliğinden vitese girip yürüyor . Bulunduğım ilçede usta şanzıman yağından olur . Hafta içi bir bakalım gerekirse değişelim dedi. Sonuç olarak değişiyormuyıuz? önceki 2014 octavia da 100k ya kadar değişmeden kullanmış satmıştım sorun da olmamıştı . Özellikle bir yağ var mı önerilen ? ben almadım ustada da var mı bilmiyorum
Doğuş faturasında yazan şanzıman yağı ürün kodu G055512A2
Hidrolik yağı kodu da G004000M2
Piyasada önerilen, kullanılan nedir bilmiyorum ama.
 
Upvote 0
Arkadaşlar merhaba bildiğiniz gibi Golflerde kuru kavrama var ve şanzıman yağı değiştirilmiyor diye biliyorum. sadece kavrama yada herhangi bir arıza durumunda olunca değiştiriyorlar diye söyleniyor. Yanlış biliyor da olabilirim neyse.
Islak kavrama olan Tiguan da mesela her 60 binde bir şanzıman yağ değişimi olduğunu duydum. Bu konu hakkında fikirleriniz ve düşüncelerinizi merak ediyorum çok sağlıklı bilgi bulamadım sağolsun Mert’in videosu var ama forumda da konuşulsun istedim :)
Merhabalar
VW grup araclarda dsg sanziman bulunan araclarda dsg yagi ve filitresi her
Arkadaşlar merhaba bildiğiniz gibi Golflerde kuru kavrama var ve şanzıman yağı değiştirilmiyor diye biliyorum. sadece kavrama yada herhangi bir arıza durumunda olunca değiştiriyorlar diye söyleniyor. Yanlış biliyor da olabilirim neyse.
Islak kavrama olan Tiguan da mesela her 60 binde bir şanzıman yağ değişimi olduğunu duydum. Bu konu hakkında fikirleriniz ve düşüncelerinizi merak ediyorum çok sağlıklı bilgi bulamadım sağolsun Mert’in videosu var ama forumda da konuşulsun istedim :)
Merhabalar
DSG şanzımanınızın hasar görmemesi ve vites değiştirme şikayetlerinin önüne geçmek için DSG Yağ Değişimi gereklidir! Fabrika protokolüne göre her 60.000 km'de bir DSG yağ değişimi yapılmalıdır. DSG yağı zamanında değiştirilmiyor mu? Ardından, pahalı DSG onarımlarına yol açan gereksiz yere yüksek maliyetlerin olasılığını artırırsınız
 
Upvote 0
Islak kavrama, yani balataların yağ içinde çalışan tür şanzımanlarda modeline göre 60.000 civarı filitresiyle yağın değişmesi gerekiyor.
Dsg veya manual şanzımanlarda olan kuru kavramalar konusunda bir ikilem var.
Youtube da tamirci kanalları kesinlikle bunlarında 100.000km. civarı değiştirilmesini öneriyorlar.
Vw yetkili servişleri ise bu görüşte değil. Balıkesir yağcı da servis danışmanı değiştirmiyoruz dedi.
Daha sonrasında bir teknikerle yaptığım görüşmede

"Yağ değişimi yaptığımız bazı şanzımanlarda ötme gibi şikayetler oldu o yüzden deiştirmiyoruz."
şeklinde bir cevap aldım.

Bir diğer iddia ise vw serisi manual şanzımanların içinin bölmeli olduğu ve seviye tapasının dolması şanzımanın içinin tam olarak
dolması anlamına gelmiyor oluşu sonuç olarak bazı dişli grupları yağsız kalabiliyor teorisi.

Benim araçta manual ve değişim düşünmüyorum.
Manuel viteslerde degisim gerekmez Ama konturol sart
 
Upvote 0
1.2 tsi dsg 81000 km de golf 7 2015 model aracım bende şanzıman ve mekatronik yağını değiştirmek istiyorum hangi marka alınmalı kaç kg lık yağlar almak lazım bilgi verebilirmisiniz teşekkürler
 
Upvote 0
1.2 tsi dsg 81000 km de golf 7 2015 model aracım bende şanzıman ve mekatronik yağını değiştirmek istiyorum hangi marka alınmalı kaç kg lık yağlar almak lazım bilgi verebilirmisiniz teşekkürler
Servisten almanız iyi olacaktır. piyasaya göre çok fark yok. Dikkat etmeniz gereken değişim yapılırken şanzıman kapağını açtırıp tüpü ideal düzeyde sıktırmak.
Tüpün oringi yırtık ise değişmeli .. Tüpün takıldığı yerde çatlak var ise geliştirilmiş tüp uygulanmalı..
iki yağ değişim + sıkarlarsa tüpü iyi olur. / iki yağ değişir + Geliştirlmiş tüp mükemmel olur. bütçe ile alakalı ...
 
Upvote 0
@Ofarukko gözümden kaçmış , gerçekten son derece faydalı bir video olmuş teşekkürler @mehmetmert

Oktay ustayla telefonda görüştüm , Mert’in yaptığı gibi mekatroniği indirip çapak temizleme ve tüp kontrolü olacak şekilde değişim 1 saat sürüyormuş. Dilerseniz mekatroniği indirmeden üzerinde de yağını değiştirebiliriz diye belirtti Oktay Usta. Çapak temizliği ve tüp kontrolü olması daha mantıklı kafam rahat eder. Orijinal yağlarla toplam maliyet 1000 TL’imiş. Kendim de bir konu açmıştım şanzıman yağı değişimi ile ilgili kafamda soru işaretleri vardı fakat Oktay Usta işinin ehli biri önümüzdeki hafta ben de yağ değişimi için gideceğim.
Fiyat super
Inan simdi pisman oldum bende 15 gun once degistirdim Passat b8 aracimin bana maliyeti 410 euro oldu yag filter ve iscilik
 
Upvote 0
@Ofarukko gözümden kaçmış , gerçekten son derece faydalı bir video olmuş teşekkürler @mehmetmert

Oktay ustayla telefonda görüştüm , Mert’in yaptığı gibi mekatroniği indirip çapak temizleme ve tüp kontrolü olacak şekilde değişim 1 saat sürüyormuş. Dilerseniz mekatroniği indirmeden üzerinde de yağını değiştirebiliriz diye belirtti Oktay Usta. Çapak temizliği ve tüp kontrolü olması daha mantıklı kafam rahat eder. Orijinal yağlarla toplam maliyet 1000 TL’imiş. Kendim de bir konu açmıştım şanzıman yağı değişimi ile ilgili kafamda soru işaretleri vardı fakat Oktay Usta işinin ehli biri önümüzdeki hafta ben de yağ değişimi için gideceğim.
Oktay usta için iletişim bilgisi alabilir miyim?
 
Upvote 0
Fiyat super
Inan simdi pisman oldum bende 15 gun once degistirdim Passat b8 aracimin bana maliyeti 410 euro oldu yag filter ve iscilik
Ustanın yeri nerede hocam yazmanız mümkün mü İstanbul ise süper olur Ankara için ise 1 ay sonra yine olur orada olacağım inşallah
 
Upvote 0
Mart ayında değiştirdim geçişlerde baya farketti. Eski yağ resmen kahverengi olmuş incecik olmuş bu yüzdende geçişlerde biraz araç zorlanıyordu şimdi şükür marttan beri yağ gibi bence değiştirilmeli.
 
Upvote 0
Oktay Usta Gümüş Ok Dsg Atatürk sanayideymis.Ankara da bu işlemi yaptırıp memnun olan kimse var mı?
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt