Golf 6 Hakkında Tavsiyeleriniz Nelerdir?


Daha önce 2011 model kullandım şuan 2012 model kullanıyorum bir sıkıntı yaşamadım. 2011 160’lık manuel 2012 122’lik manuel tsı motor’du

Kronik sorun olarak aklıma gelen iki sorun var yakıt boruları tsı olanlarda belli bir zaman sonra kasaya sürtüp ses yapıyor sünger ve cırt yardımıyla bunu çözüme kavuşturabilirsin youtube’da detaylı videoları var tsı motor yakıt boruları ses sorunu yazarsan karşına çıkar

Bir diğer sorun bir çok golf 6’da duydum debriyaj bilyasından ses gelmesi onuda değişmen gerekebilir parça çok pahalı değil sökme takma pahalı. Başka aklıma gelen bir sorunda tavan döşemeleri sarkar kesin senden önce yapılmadıysa eğer bir masraf kalemide o olabilir çok pahalı değil 600-700 tl’ye çözülebilir sarkma başlangıcı gözlük kabının olduğu yerden başlar dikkatli bakarsan ilanlarda bir çok arabada fark ediliyor ama dediğim gibi oda dert değil halledilir

160’lıkta problem yaşamadım ama sıfır almıştık altı ay 7 bin km kullanmıştım biz sorun yaşamadık tabi ama çok fazla sorun yaşayan bende duydum 

122’lik olanı golf dışında passat jetta scırocco araçlarımda olmuştu onlar dahil hiç birinde sorun yaşamadım tercih edebilirsin yakıt ortalama 7.5 gibi düşün

Hasar kaydı boya değişen içine sinmesine bağlı bir durum bana göre içine siniyor ve bakımlı bir araçsa kaza fotoğraflarınıda görüyorsan hasar boyutu belliyse 10 bin tl civarlarına kadar kabul edilebilir ( ama bu kısım tamamen göreceli ) hangi paket ve hasar durumuna göre karar vermen gerekli hayırlı olsun şimdiden farklı soruların olursa yine yardımcı olabilirim
@Gökhan Bilgin

Yakıt borularındaki ses sorunu dediğiniz gibi basit ise problem edilecek bişi olarak görmüyorum şahsen ben.

Debriyaj bilyesindeki ses debriyajdan ayağı kaldırınca gelen ses ise 10 yıllık tofaş kullanıcısıyım ne olduğunu iyi biliyorum :)

Dediğiniz gibi genelde parçadan çok işcilik sorunu olduğu için şuanki araçtada zaten çoğu şeyi kendim yapıyorum yapabildiğim şeyler olduğunda.

600 700 tl civarına halloluyorsa tavan döşemesi oda dediğiniz gibi dert olacağını düşünmüyorum çünkü belirttiğim gibi tofaş kullandığım için bu tür paralardaki masraflar çok gelmiyor alışkanlıktan olsa gerek. Alırken onada dikkat ederim ama.

160lık bakalım işte güzel bi usta ile alınabilir mantıklı araç olduğu sürece.

7.5 litre çok gelmiyor şahsen ortalama bi yakıt çünkü yaktığın yakıtın hakkını verebiliyor.

Hasar kaydında bende aynı şekilde düşünüyorum 10 bin tl ye kadar alınabilecek olması tabiki ağır kayıt olmadığı sürece.

İçime sinmesinde problem yok sadece önemli olan arabanın yolda giderkenki durumunu etkileyecek bi kaza olmaması. Boyaya da takılan bi insan değilim.

Tabiki teşekkür ederim sorularım olduğunda sizlere tekrardan danışacağım ve hatta arabayı alırken de sizlere sorabilirim fiyat bakımındanda mantıklı araç mı diye :)

 

Dsg olayı biraz şans biraz da kullanımla alakalı. 20 defa el değiştirmiş dsg ile ilk sahibinden alınmış bir dsg araç tabiki aynı olmayacaktır. Bu yüzden dsg alırken yetkili servis bakımlı olması ve çok fazla el değiştirmemiş olması iyi olacaktır. Sosyal medyada gördüğümüz kadarıyla dsg alınmaz diyen arkadaşlar bütçesi yetse çoktan dsg alır. 
@AhmetCakmak 

Evet dediğiniz gibi şansıma çok güvenen bir insan değilim ve aldığım insanın nasıl kullandığını bilmediğim için birazda manuele yöneliyorum işimi şansa bırakmak istemiyorum. Sosyal medyadaki düşüncelerinize katılıyorum. Eski bir araç kullanıyorum ve bakımına çok önem veren bi insanım arabamın. Araba sevgisi küçük yaşta başlayınca daha fazla dikkat ediyo insan. Aracıma sürekli çevremde laf edenler var işte hurdaya binilirmi ondan ne anlıyosun sonradan gördüğümde birçoğunda aynı araçtan aldığını kullandığına rastlıyorum. Açık sözlü bi insan olduğumdan hiç çekinmem söylemem gerekeni. Soruyorum hani hurdaydı neden aldın  gibisinden hemen ben öyle bişey demedim gibi cevaplar veriyorlar.

Bu yüzden hiç bir araçla ilgili önyargıda bulunmuyorum buna şanzıman da dahil. Sadece düşüncelerimi doğrulamak istedim .

Bilgilendirme için teşekkürler :)

 
@ahmet_kaaraacaa debriyaj’dan gelen ses aynen örnek verdiğin gibi :)  genelde kuş serisinde olur debriyaj’a bastığında ses kesilir. Düzgün bir usta bulursan onuda hallediyorlar parça değişimi vs olmadan ama alacağın araçta baskı balata gibi bir sorun olursa aradan onuda çıkarmış olursun 

Golf 6 hakkında bir kaç kritik bilgi daha vereyim esp opsiyondur

 Dizel bluemotıon modellerde , 160’lık araçlarda manuel dsg farketmez ve tüm dsg versiyonlarda standart geldi onun dışında opsiyondur onuda anlamak için vitesin önünde ki kısıma bakman gerekli 2011 yılına kadar üretilen araçlarda esp off yazıyorsa esp var demek 2011 ve sonrası araçlarda kayan araç simgeli bir tuş olur esp olmayanlarda asr off yazar

Highline paket bakıyorsan farklı donanımlar göreceksin onlar hakkındada bilgi vereyim 2011 yılına kadar led stop opsiyon baktığın araç highline ama 2010 modelse şaşırma halojen stop gördüğünde 2011 ikinci yarıya kadar karartılmış arka ve yan camlar opsiyondu daha sonra standart oldu bluetooth usb gibi donanımlar en dolusunuda alsan yok sonradan eklemek kolay ve mümkün bknz : rcd330 ekran başka aklıma bir şey gelmedi 

Bi-xenon far opsiyondur replika far stoplu araçlara orijinal gibi bir hava katmaya çalışanlar var 

Orijinal bi-xenon farlı bir araçta mutlaka far yıkama olur orijinal led stop’lu araçta kayar sinyal olmaz replika stoplar homojen bir şekilde yanmaz. Şahin’de var olan mor veya kara stop’tan örnek al :)  

Almak istediğin bir araç olduğunda konuya link paylaşırsan yine ona görede yorumlarız 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ahmet_kaaraacaa debriyaj’dan gelen ses aynen örnek verdiğin gibi :)  genelde kuş serisinde olur debriyaj’a bastığında ses kesilir. Düzgün bir usta bulursan onuda hallediyorlar parça değişimi vs olmadan ama alacağın araçta baskı balata gibi bir sorun olursa aradan onuda çıkarmış olursun 

Golf 6 hakkında bir kaç kritik bilgi daha vereyim esp opsiyondur

 Dizel bluemotıon modellerde , 160’lık araçlarda manuel dsg farketmez ve tüm dsg versiyonlarda standart geldi onun dışında opsiyondur onuda anlamak için vitesin önünde ki kısıma bakman gerekli 2011 yılına kadar üretilen araçlarda esp off yazıyorsa esp var demek 2011 ve sonrası araçlarda kayan araç simgeli bir tuş olur esp olmayanlarda asr off yazar

Highline paket bakıyorsan farklı donanımlar göreceksin onlar hakkındada bilgi vereyim 2011 yılına kadar led stop opsiyon baktığın araç highline ama 2010 modelse şaşırma halojen stop gördüğünde 2011 ikinci yarıya kadar karartılmış arka ve yan camlar opsiyondu daha sonra standart oldu bluetooth usb gibi donanımlar en dolusunuda alsan yok sonradan eklemek kolay ve mümkün bknz : rcd330 ekran başka aklıma bir şey gelmedi 

Bi-xenon far opsiyondur replika far stoplu araçlara orijinal gibi bir hava katmaya çalışanlar var 

Orijinal bi-xenon farlı bir araçta mutlaka far yıkama olur orijinal led stop’lu araçta kayar sinyal olmaz replika stoplar homojen bir şekilde yanmaz. Şahin’de var olan mor veya kara stop’tan örnek al :)  

Almak istediğin bir araç olduğunda konuya link paylaşırsan yine ona görede yorumlarız 
2011 Highline Golf 6'mda arka led stoplar yoktu çünkü o zamanlar 2010 Ağustos ve sonrası üretim araçlar 2011 model olarak geçiyor, benim aracım da öyleydi :)  

öncelikle merhabalar golf 6 1.4 tsi bir araç almayı düşünüyorum siteye yeni kayıt oldum bana yardımcı olurmusunuz
Highline altı donanımlar bence çok boştur, mümkünse Highline almaya çalışın. Comfortline alacaksanız 2011 üretim öncesinde çift bölgeli dijital klima vardır ancak jantlar tenekedir ve koltuk döşemeleri 2011 sonrasına göre daha kalitesizdir. 2011 üretim Comfortline'lerde koltuk döşemeleri ve jantlar Highline ile aynı olmuştur ancak çift bölgeli dijital klima kaldırıldı, yerine analog klima geldi :)  2010 üretim 2011 model 1.6 tdi dsg highline kullandık, yaklaşık 1.5 senede 30000 km yapıp satmıştık. Gayet güzel bir arabaydı ve herhangi bir sorun yaşamamıştık ama ben süspansiyonlarını sevmiyordum. Fazla yatıyordu ve o kadar yatmasına rağmen çok da konforlu değildi.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@ahmet_kaaraacaa debriyaj’dan gelen ses aynen örnek verdiğin gibi :)  genelde kuş serisinde olur debriyaj’a bastığında ses kesilir. Düzgün bir usta bulursan onuda hallediyorlar parça değişimi vs olmadan ama alacağın araçta baskı balata gibi bir sorun olursa aradan onuda çıkarmış olursun 

Golf 6 hakkında bir kaç kritik bilgi daha vereyim esp opsiyondur

 Dizel bluemotıon modellerde , 160’lık araçlarda manuel dsg farketmez ve tüm dsg versiyonlarda standart geldi onun dışında opsiyondur onuda anlamak için vitesin önünde ki kısıma bakman gerekli 2011 yılına kadar üretilen araçlarda esp off yazıyorsa esp var demek 2011 ve sonrası araçlarda kayan araç simgeli bir tuş olur esp olmayanlarda asr off yazar

Highline paket bakıyorsan farklı donanımlar göreceksin onlar hakkındada bilgi vereyim 2011 yılına kadar led stop opsiyon baktığın araç highline ama 2010 modelse şaşırma halojen stop gördüğünde 2011 ikinci yarıya kadar karartılmış arka ve yan camlar opsiyondu daha sonra standart oldu bluetooth usb gibi donanımlar en dolusunuda alsan yok sonradan eklemek kolay ve mümkün bknz : rcd330 ekran başka aklıma bir şey gelmedi 

Bi-xenon far opsiyondur replika far stoplu araçlara orijinal gibi bir hava katmaya çalışanlar var 

Orijinal bi-xenon farlı bir araçta mutlaka far yıkama olur orijinal led stop’lu araçta kayar sinyal olmaz replika stoplar homojen bir şekilde yanmaz. Şahin’de var olan mor veya kara stop’tan örnek al :)  

Almak istediğin bir araç olduğunda konuya link paylaşırsan yine ona görede yorumlarız 
@Gökhan Bilgin  ya şöyle söyliyim, donanım olarak dediklerine dikkat edicem alırken inşallah denk getirebilirim :)

Tabiki highline olması önemli diğerleri ona göre bayağı  boş.

Ama led stoplar, farlar olmasada onları zaten kendim yapmayıda düşünüyorum çünkü arabayı kafadan 3 sene binicem bu süreçtede modifiye anlamında elimden geleni yapıcam. Kuş serisi binicisi olarak modifiyeye bayağı düşkün olduğumdan onlar kaçmaz :)

Bluetooth falan olmasada çok görmüyorum örnek verdiğin rcd330 gibi değişiklikler yaparımki bluetooth önemli benim için.

Bu arada şahinde bahsettiğin stoplar eğer yanlış bilmiyorsam sonradan çıkma stoplar çünkü orjinalinde fabrika çıkışı olarak üretilmedi olarak biliyorum. Tek fark şahinlerde vidalar dışardan görünürken doğanlarda tabiki yüksek modellerde geçerli olarak stopların vidaları gizli. Mor kara yada soluk stoplar sonradan kullanıcıların ekledikleri türler.

Zaten temiz bi araçla karşılaşıp alırsak modifiye hakkında sizlere sorularımı iletir düşüncelerinizi alırım.

 
2011 Highline Golf 6'mda arka led stoplar yoktu çünkü o zamanlar 2010 Ağustos ve sonrası üretim araçlar 2011 model olarak geçiyor, benim aracım da öyleydi :)  

Highline altı donanımlar bence çok boştur, mümkünse Highline almaya çalışın. Comfortline alacaksanız 2011 üretim öncesinde çift bölgeli dijital klima vardır ancak jantlar tenekedir ve koltuk döşemeleri 2011 sonrasına göre daha kalitesizdir. 2011 üretim Comfortline'lerde koltuk döşemeleri ve jantlar Highline ile aynı olmuştur ancak çift bölgeli dijital klima kaldırıldı, yerine analog klima geldi :)  2010 üretim 2011 model 1.6 tdi dsg highline kullandık, yaklaşık 1.5 senede 30000 km yapıp satmıştık. Gayet güzel bir arabaydı ve herhangi bir sorun yaşamamıştık ama ben süspansiyonlarını sevmiyordum. Fazla yatıyordu ve o kadar yatmasına rağmen çok da konforlu değildi.
@DuzboruDownpipe dijital klima meselesini biliyorum hatta 2011 öncesi yanlış bilmiyor isem comfortline modellerdede bulunurken sanki çok gelmiş gibi ilerisinde kaldırmışlar.

Merak ettiğim highline ın bütün modellerinde alcantara koltuk var mı ?

önemli olan noktalardan biri olarak onu düşünüyorum. Çünkü stoplar farlar kolayca değişilebilir ama koltuklar imkansız gibi :(

km dede bi arkadaşım 240 binde geçenlerde tdi aldı ve kendisi vag grubu motorcu ve bana bakımlar düzgün olduğu sürece motor ömrünün 500 bini cok rahat görebileceğini söyledi .

Güzel motorlar fakat hassas motorlar anladığım kadarıyla.

Süspansiyonlardada 4 bağımsız süspansiyon olduğunu biliyorum doğrumudur?

Dedikleriniz lastik jant seçimiyle biraz daha rahatlatılabilir diye düşünüyorum. 

Vede son olarak viraj performanslarının iyi olduğunu duydum tabiki göreceli bi kavram ama sizce nasıl ?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@DuzboruDownpipe dijital klima meselesini biliyorum hatta 2011 öncesi yanlış bilmiyor isem comfortline modellerdede bulunurken sanki çok gelmiş gibi ilerisinde kaldırmışlar.

Merak ettiğim highline ın bütün modellerinde alcantara koltuk var mı ?

önemli olan noktalardan biri olarak onu düşünüyorum. Çünkü stoplar farlar kolayca değişilebilir ama koltuklar imkansız gibi :(

km dede bi arkadaşım 240 binde geçenlerde tdi aldı ve kendisi vag grubu motorcu ve bana bakımlar düzgün olduğu sürece motor ömrünün 500 bini cok rahat görebileceğini söyledi .

Güzel motorlar fakat hassas motorlar anladığım kadarıyla.

Süspansiyonlardada 4 bağımsız süspansiyon olduğunu biliyorum doğrumudur?

Dedikleriniz lastik jant seçimiyle biraz daha rahatlatılabilir diye düşünüyorum. 

Vede son olarak viraj performanslarının iyi olduğunu duydum tabiki göreceli bi kavram ama sizce nasıl ?
Benim bildiğim kadarıyla Highline'lerde koltuk döşemesi hiç değişmedi, yarı kumaş yarı alcantara şeklinde devam etti. Arada tek tük Vienna deri opsiyonlu araçlar çıkıyor ama 100 arabanın 1 inde bile yoktur.

Bizim Golf 6 Tdi sattığımızda 85 bindeydi, hala bizden alan kişide. Yağ bakımı haricinde bir şey yapılmadı ama Cay Tdi'larda 150 bin üstünde turboya ve enjektöre dikkat etmekte fayda var. Her turbo dizelde dediğim geçerli.

Golf 6 da motor fark etmeksizin arka süspansiyonlar bağımsızdır. Mqb gibi torsiyon bağımsız ayrımı yoktur.

Süspansiyon fena değil ama benim gördüğüm bir eksiydi, kişisel yorumum yani. Eibach spor yayla düzelirdi bence cam filmi hariç full orijinal bindik :D

Viraj performansı, yol tutuşu bence gayet iyidir ama alacağınız araba manuel, çoğunda esp yoktur bilginize. Üstte Gökhan Hocam yazmış zaten.

 
TDI Cay motor ozelinde konusursam, enjektorler hassas ve problemleri ile biliniyor. Butun alman araclari ve vw'de de orjinal filtre kullanilmasi elzem. TDI'de turbo sorunu pek yoktur. Bakimli araclarda 250-300k orjinal turbo ile binmek mumkun..

 
@ahmet_kaaraacaa hocam merhaba konunun tümünü okuyamadım ama arkadaşım golf 6 sını satıyor 1.4 tsi 122 highline sunroof beyaz renk güzel bir araç isterseniz ilanı duruyor ise paylaşırım.

 
Benim bildiğim kadarıyla Highline'lerde koltuk döşemesi hiç değişmedi, yarı kumaş yarı alcantara şeklinde devam etti. Arada tek tük Vienna deri opsiyonlu araçlar çıkıyor ama 100 arabanın 1 inde bile yoktur.

Bizim Golf 6 Tdi sattığımızda 85 bindeydi, hala bizden alan kişide. Yağ bakımı haricinde bir şey yapılmadı ama Cay Tdi'larda 150 bin üstünde turboya ve enjektöre dikkat etmekte fayda var. Her turbo dizelde dediğim geçerli.

Golf 6 da motor fark etmeksizin arka süspansiyonlar bağımsızdır. Mqb gibi torsiyon bağımsız ayrımı yoktur.

Süspansiyon fena değil ama benim gördüğüm bir eksiydi, kişisel yorumum yani. Eibach spor yayla düzelirdi bence cam filmi hariç full orijinal bindik :D

Viraj performansı, yol tutuşu bence gayet iyidir ama alacağınız araba manuel, çoğunda esp yoktur bilginize. Üstte Gökhan Hocam yazmış zaten.
@DuzboruDownpipe Anlıyorum teşekkür ederim dizel düşünmüyorum ama yinede aklımda bulunsun.

Tabiki kişiden kişiye değişir evet süspansiyon ama dediğin gibi eibach yayla daha kıvamında bi araç olabilirmiş :)

 
@omurkadir Hocam şuan değil şuan param çıkmadı parayı bekliyorum ama çıktığında sizlere tekrardan ulaşırım satılmamış isede talip olabilirim teşekkürler.

 

Geri
Üst Alt