"İyi Niyet" Kimine Niyet, Kimine Kısmet :)


Akif Nalca

Üye
Katılım
2 Tem 2018
Mesajlar
291
Tepkime puanı
336
Konum
tokat
İsim
akif
Arkadaşlar özellikle benim gibi servis bağımlıların her zaman aklında aracım servis bakımlı olsun , olur da sorun yaşarsam (özellikle DSG)  iyi niyetten yararlanırım düşüncesi vardır. Forumlara baktığımda özellikle kavrama konusunda yararlanabilen ,yararlansa bile neredeyse dışarıdaki onarım ücreti ödetilen ya da hiç  yararlanamayanlar var.  Sürekli gittiğim servisle konuştuğumda  arızanın ve bozulan parçanın kodunu  merkeze gönderdiklerini eğer bu durum kronik bir durum ise ve araç servis bakımlıysa iyi niyet adı altında indirim yapılabileceğiiı belirttiler. Hatta böyle bir durumda servis bakımından birinde birkaç aylık gecikme bile olsa yine de yararlanma durumu oluyormuş. Örneğin mikroşalter neredeyse herkes iyi niyetten değişti ama diyelim ki devirdaim yada alternatör bozuldu garanti bittiyse her gün de servise gitsen birsey değişmez herhalde. Bu konuda  arkadaşlar olumlu yada olumsuz neler yaşadınız yada fikriniz nedir?  

 
Aracım garanti süresi içinde krank keçesinden yağ kaçırıyor dedider garanti kapsamında yaptılar bende güvenerek hiç bakmadım kaçak durdumu durmadımı diye. Kışlık tekerleri değiştirirken farkettim aynı yerde kaçak var götürdüm servisi tamam bakalım dediler sonra aradılar aracın garantisi biteli 2 ay olmuş bu bizden kaynaklı sorun değil 4 bin TL ama size 1400 olur dediler. Kabul etmedim birçok yeri aradım ama nafile . Servis kendi yapamadığı sorunu bile müşteriye yansıtıp üzerine dışarıda 250 ₺ ye yapılabilen soruna aldığı para 5 kat oldu. Şimdi benim araç 4 yıllık hala servis bakımlı DSG arızalandı diyelim servis ne kadar para ister sizce iyi niyet diyerek tabi.🙂. Aynen şöyle diyecek efendim normalde 15 bin ama iyi niyetten 8 bin TL. E abicim dışarda orjinal parça takan 5 bine takıyor noldu sizin iyi niyet. Olsa olsa art niyet garantisi olur.

 
Ben de pek güvenmiyorum açıkçası bu iyi niyet muhabbetine sadece satarken sorun yaşamamak için aracı servise bakıma götürüyorum. Kasım ayında debriyaj silindiri yağ kaçırıyordu 2200 TL fiyat çıkardılar size özel 1200 TL'ye hallederiz dediler. Araç çıktıktan sonra 100 KM bile yol gitmeden tekrar yağ kaçırmaya başladı. Götürdüm araç 1 hafta kaldı tekrardan yapıldı denildi. Fakat şunu da söylediler "Eğer tekrar aynı arıza ile gelirseniz garantiden değişim sağlayamayız" Yani tek görevi debriyaj pedalını yerine geri itmek olan bir parçanın nasıl kullanıcı hatası yüzünden yağ kaçırdığına inanmak çok zor.

 
Fakat şunu da söylediler "Eğer tekrar aynı arıza ile gelirseniz garantiden değişim sağlayamayız"
Normalde ısrar üzerine muhtemelen ücretsiz veya sembolik bir rakamla yapacakları işleme siz ücret ödeyerek hizmet alıyorsunuz. Sonra daha 100km olmadan tekrar aynı hatayı veriyor ve bir daha olursa garantisi yaparız diyor öyle mi? 

Siz de ona deyin ki, bir daha aynı hatadan gelirsem hem paramı iade alırım hem de işi bilmediğiniz ve vaktimi çaldığınız için sizi dava ederim. 

Hale bak, ben burda sinirlendim valla :)

 
Normalde ısrar üzerine muhtemelen ücretsiz veya sembolik bir rakamla yapacakları işleme siz ücret ödeyerek hizmet alıyorsunuz. Sonra daha 100km olmadan tekrar aynı hatayı veriyor ve bir daha olursa garantisi yaparız diyor öyle mi? 

Siz de ona deyin ki, bir daha aynı hatadan gelirsem hem paramı iade alırım hem de işi bilmediğiniz ve vaktimi çaldığınız için sizi dava ederim. 

Hale bak, ben burda sinirlendim valla :)
Ondan sonra bir kez daha değişti zaten bu defa servise gitmedi araba sanayide 600 TL aldı usta. Aracı 2. kez almaya gittiğimde yan sağ koltuk sona kadar geriye çekilmiş sonuna kadar yatırılmış arabada mı uyudular o gece anlamadım. Bu ne diye sorduğumda cevap veremediler. Bir de 2. kez bırakmadan önce araçla test sürüşüne çıkalım siz de gelin dediler dedim olur hem hangi güzergahta gidiyorsunuz onu görmüş olurum. Araba daha soğukken sürekli dip gaz gidiyorlar bunun debriyaj silindiriyle ne alakası var diye sorduğumda baskı balata kaçırıyor mu (Araç daha 27.000'de) diye bakıyorum diye yanıt alıyorum. Açıkçası burada ki servisten soğudum. Araç sahibi yanındayken böyle kullanıyorlarsa servise aracı bıraktığımızda kim bilir nasıl kullanıyorlar aracı. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ondan sonra bir kez daha değişti zaten bu defa servise gitmedi araba sanayide 600 TL aldı usta. Aracı 2. kez almaya gittiğimde yan sağ koltuk sona kadar geriye çekilmiş sonuna kadar yatırılmış arabada mı uyudular o gece anlamadım. Bu ne diye sorduğumda cevap veremediler. Bir de 2. kez bırakmadan önce araçla test sürüşüne çıkalım siz de gelin dediler dedim olur hem hangi güzergahta gidiyorsunuz onu görmüş olurum. Araba daha soğukken sürekli dip gaz gidiyorlar bunun debriyaj silindiriyle ne alakası var diye sorduğumda baskı balata kaçırıyor mu (Araç daha 27.000'de) diye bakıyorum diye yanıt alıyorum. Açıkçası burada ki servisten soğudum. Araç sahibi yanındayken böyle kullanıyorlarsa servise aracı bıraktığımızda kim bilir nasıl kullanıyorlar aracı. 
Baskı balata konusu doğru hocam, Yani sabit hızla giderken bir anda dip gaz yapınca belli oluyor kaçırıp kaçırmadığı. Eğer devir bir anda yükseliyor araç hızlanmıyorsa baskı balata kaçırıyor değişmesi gerekiyor.

Ama tabi bunu yağ sıcaklığı yükselmeden yaparlarsa ben de rahatsız olurum sizin gibi.

 
Baskı balata konusu doğru hocam, Yani sabit hızla giderken bir anda dip gaz yapınca belli oluyor kaçırıp kaçırmadığı. Eğer devir bir anda yükseliyor araç hızlanmıyorsa baskı balata kaçırıyor değişmesi gerekiyor.

Ama tabi bunu yağ sıcaklığı yükselmeden yaparlarsa ben de rahatsız olurum sizin gibi.
Ama sorun şurada benim şikayetim baskı balata değildi ve baskı balatanın kaçırıp kaçırmadığını anlamak için 3. viteste 100'e kadar çıkmanın ne anlamı var? 2. viteste 20 ile giderken dip gaz yapınca bile anlaşılacak bir şey bu.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar özellikle benim gibi servis bağımlıların her zaman aklında aracım servis bakımlı olsun , olur da sorun yaşarsam (özellikle DSG)  iyi niyetten yararlanırım düşüncesi vardır. Forumlara baktığımda özellikle kavrama konusunda yararlanabilen ,yararlansa bile neredeyse dışarıdaki onarım ücreti ödetilen ya da hiç  yararlanamayanlar var.  Sürekli gittiğim servisle konuştuğumda  arızanın ve bozulan parçanın kodunu  merkeze gönderdiklerini eğer bu durum kronik bir durum ise ve araç servis bakımlıysa iyi niyet adı altında indirim yapılabileceğiiı belirttiler. Hatta böyle bir durumda servis bakımından birinde birkaç aylık gecikme bile olsa yine de yararlanma durumu oluyormuş. Örneğin mikroşalter neredeyse herkes iyi niyetten değişti ama diyelim ki devirdaim yada alternatör bozuldu garanti bittiyse her gün de servise gitsen birsey değişmez herhalde. Bu konuda  arkadaşlar olumlu yada olumsuz neler yaşadınız yada fikriniz nedir?  
Şirket aracı olan Full yetkili servis kayıtlı A6 3.0 tdi quatro için şanzıman yağı 120.000 km de değişmesi gerekiyormuş şöför 130.000 de değiştirmiş. Araç 160.000 de şanzıman arızası verince iyi niyete sokmadılar 85bin soktular.

 
Bizim aracımız Golf 2013 TDI DSG, 2017 yılındaydı sanırım yolda bıraktı. Mekatroniği değişti 350 TL'ye iyi niyetten. Geçtiğimiz yaz Temmuz ayında da kavraması değişti 1850 TL gibi bir rakama. Normalde 10 bin TL imiş. Bilemem artık..

Kavrama için götürdüğümde, çok sıkıntılı olmasa da tarif ettim durumu ve iyi niyet kapsamında merkeze sunacaklarını söyledi servis danışmanı ve ertesi gün yapılmış olarak teslim etti. Ve aracın 7 yaşını doldurmasına da 2 hafta kalmış olduğunu ve halledeceğini söylemişti. Öyle de oldu. 

Aracın neredeyse her işlemi, Maltepe Erel yetkili servisinde yapıldı. Genelde memnun ayrılıyordum fakat yağ ücreti çok fazla gelmeye başlamıştı artık. Bu sene başında oradaki servis danışmanına serviste bakım yaptırmaya devam edersem araç daha yaşlansa bile herhangi bir durumda iyi niyete sokabileceklerini söyledi bana. Bunu ''Erel'' olarak yapıyoruz dedi. Müşterimizi mağdur etmemek adına, senelerdir bize gelen aracın arızasına ekstra indirimler sağlıyoruz ve bunların bir kısmını Doğuş'tan talep ederek daha az ödetmiş oluyoruz müşteriye demişti. Tabi yazılı bir kağıt yok. Fakat kendinden ve dediklerinden çok emindi söylerken.

Açıkçası bu yaz sonu gene bakım zamanı geldiğinde 8 yılllık olmuş olacak bu araç ve ben gene kafam rahat olsun diye Erel'e mi götürsem diyordum fakat bu sefer L Moly yağ alıp öyle mi götürsem diye düşünüyorum. Hem çok kişi memnun hem de çok daha uyguna gelir. Castrol'a devam edecek olsam da dışarıdan mı temin etsem de götürsem diye düşünüyorum artık. 

Çünkü 700 TL gibi bir yağ parası çıkıyor TDI'ya. Cidden çok fazla. Tabi iskontolar vs var ama ne kadar faydası oluyor bilmiyorum artık..

Bu yazıyı, forumdaşlara fikir vermesi açısından ve iyi niyetten(göreceli) yararlandığımı söylemek için yazdım.

 

Geri
Üst Alt