Sanırım sıkıntı ölçülerden çok lastiklerde. Michelin Energy Saver'lar için bir çok yerde yol tutuşta sıkıntı okudum. Yazın kuru hava da bile hafif yokuşta birazcık yüklensem patinaja kalıyorum. Kışlık olarak kullandığın Nokian D4'ler aynı ölçüde ve elimden gelse yaz kış kullanırım, yol tutuş açısından muhteşem lastikler.

Yazlıklar için ilk fırsatta Continental düşünüyorum ancak araç henüz 16.000 km'de, lastikler bu kadar yeni iken masraf yapmak içimden gelmiyor. O yüzden çok zorlamadan kullanmaya çalışıyorum. 
Kışlık lastik patinaja kalmama durumunda daha başarılıdır çünkü düz kalanllar yerine enine kanallarda var. Hangi yazlık lastiği alırsanız alın kışlık lastik kadar başarılı olamaz bence o konuda. Dunlop bluresponse var bende ve bende patinaja çabuk kalmasından şikayetçiyim, 2000 model 1.4 75 clio bile yağmurlu hava da 2. Viteste patinaja kalıyor. :)

Ek olarak yukarı da ki yazınızda yol tutuş ve sürüş dinamikleri konusuna pek katılamayacağım. Golf bırakın üst  sınıfı, kendi sınıfında en üstte değil. Önce kafadan, sonra 4 tekerden kaymaya çok meyilli. 

Focus astra vb c segment neyse ama Bmw 3 serisinin yanına yaklaşamaz bence. Tabi dediğiniz gibi kişiden kişiye değişir. 

 
Kışlık lastik patinaja kalmama durumunda daha başarılıdır çünkü düz kalanllar yerine enine kanallarda var. Hangi yazlık lastiği alırsanız alın kışlık lastik kadar başarılı olamaz bence o konuda. Dunlop bluresponse var bende ve bende patinaja çabuk kalmasından şikayetçiyim, 2000 model 1.4 75 clio bile yağmurlu hava da 2. Viteste patinaja kalıyor. :)

Ek olarak yukarı da ki yazınızda yol tutuş ve sürüş dinamikleri konusuna pek katılamayacağım. Golf bırakın üst  sınıfı, kendi sınıfında en üstte değil. Önce kafadan, sonra 4 tekerden kaymaya çok meyilli. 

Focus astra vb c segment neyse ama Bmw 3 serisinin yanına yaklaşamaz bence. Tabi dediğiniz gibi kişiden kişiye değişir. 
Ankara'da yaşayanlar Seğmenler yokuşunu iyi bilir, o yokuşu çıkarken ani bir sollamada 40 ile giderken benim aracımın çok fazla patinaja kalmasını beklemem, neticede 125 BG bir araba. En fazla ilk anda kökleyince ufak bir patinajdan sonra yola tutunup yukarı tırmanmasını beklerim ancak o rampada sık sık ESC ışığımın yanıp söndüğünü bir türlü ilerleyemediğimi biliyorum. Her ne kadar yaz lastikleri kış lastikleri kadar tutunamasa da Michelin Energy Saver'lar sanırım bu konuda baya kötüler. Islak zeminde zaten kimse güvenmiyor da kuru zeminde fren mesafesi dahil bu kadar zayıf olmalarını beklemiyordum. Açıkçası güvenlik opsiyonları standart olan bir markada böyle güvensiz bir lastik şaşırtıcı. O nedenle ekstra temkinli ve sakin kullanıyorum.

Sanırım yol tutuşu konusu yanlış anlaşılmış, BMW 3'ten daha iyi yol tuttuğunu söylememişim, verdiği his daha iyi demişim. 3 Serisi bence yola yapışmış hissi vermiyor, ha yola iyi tutunuyor o ayrı ama sürerken ki his farklı geliyor bana. Daha uzun şasiden kaynaklı olabilir, neticede araba ufaldıkça ve alçaldıkça daha güvenli hissettiriyor olabilir. Bunu daha iyi tarif edebilmek için 1 serisi ile 3 serisini eş zamanlı denemeyi tavsiye ederim. Aynı markanın iki aracı arasında nasıl bir sürüş farkı olduğuna şaşırmıştım.

Tabi yol tutuşunu zorlar iken standart şehit şartları için üretilmiş bir araçla 70 derecelik viraja 140 ile girmekten bahsetmiyorum (rakamlar bağlayıcı olmasın abartmak maksatlı yazdım). Burada asıl dikkat ettiğim husus yolda ani bir hareket yapmak gerektiğinde ya da viraja olması gerekenden hızlı girilip fren yapıldığında aracın ne kadar kontrolden çıktığı ve yola geri döndüğü.  

 
Bende 1.2 Tsi golf var süspansiyon konusunda torsiyon Çubugu hiçde rahatsız edici değil ve bağımsız süspansiyona göre daha sağlam bence Türkiye şartlarına ve yollarına en uygun süspansiyon torsiyon Çubuklu süspansiyondur. Bu resimlerde ki viraj ve hız limitleri bile farklı insanları kandırmayın Adamlar en üst pahalı Tdi motorlarında dahi bu süspansiyonu kullanıyor. Bırakın bu işleri 

 
@Merter iyi akşamlar hocam fark ettiyseniz 1.2 tsi ın bir üst motor seçeneği 1.4 tsi da bağımsız süspansiyon var

ve yine 1.6 tdi motorun bir üst motor seçeneği olan 2.0 tdi da da bağımsız süspansiyon var 

vw türkiye dağıtıcısı doğuş oto pazar araştırmasında vergileri ve yüksek fiyat sebebiyle satışının düşük olacağını anladığı 2.0 tsi 2.0tdi gibi motor seçeneklerini türkiyede satışa sunmuyor öyle ki almanya da her renkten en az 5 en fazla 15 renk boya seçebilirken aracı satın alırken, amerika fransa ispanya vs çeşitli ülkelerde her renk araç satışa sunulmuyor bu da bi nevi böyle birşey

yüksek maliyet oluştuğu için 1.0 tsi 1.2 tsi gibi modeller ekonomi sınıfı görüldüğü için bazı parçalarda ucuza kaçılmış demeyelim de maliyeti düşürme adına bazı şeylerden ödün verilmiş o ödün verilen şey konfordur gerçek anlamda yol tutuşunu hissedersiniz

uzun bir yazı oldu ama dikkat ederseniz yüksek motor seçeneklerinde deyim yerindeyse golf ü golf yapan R gibi modellerde torsiyon çubuğu vs bulamazsınız 

2 bin motor araçların vergisi yüksek bu motor seçeneklerinde de bağımsız süspansiyon mevcut 

amacım 1.2 tsi ve 1.6 tdi golf 7 araçları kötülemek değil yanlış anlaşılmasın bende 1.4 tsi kullanıyorum ve kendi deneyimlerimden biliyorum tecrübe diyelim ama gönül isterdi ki bu motorlu golf 7 lerde de bağımsız süspansiyon olsun ama araç alırken konfor isteyenler bunu kesinlikle göz ardı etmesin

bununla beraber avrupa ülkeleri artık fosil yakıt yakan benzinli ve dizel motorları bitirmeye kararlı önümüzdeki seneden itibaren 2020 diyelim üretim elektrikli motorlara kayacak ancak ilk bitirmek istedikleri dizel motorlar 3 seneye bir yeni euro 5-6 gibi motor emisyon normlarını yükseltiyorlar euro 7 bile olsa fazladan filtre olmuş olcak yani euro 6 euro 5 den daha iyi dah performanslı diye birşey söz konusu değil normları tutturmak amaçlı fazladan filtresi olan motordur Türkiyede dizel araçlar bu kadar popülerken bizde durum nasıl olacak gerçekten ilgiyle takio ediyorum

 
@Yucelbro Guzel bir aciklama olmus fakat merak ettiğim bagimsiz süspansiyon da da viraj denge çubuğu var var mi yada ben var diye biliyorum buda torsiyon la normal 1.4 bağımsız dedigimiz Golflerde fazla fark hissedilmiyor hatta torsiyon Golf daha saglam Türkiye şartları icin bence..Cok nokta baglantili tam bagimsiz süspansiyon isin icine girince asil konfir yol tutus o zman belli olur diye düşünüyorum.

 
Merhaba söylediklerinizde çok ayrılmıyoruz Fakat benim söylemek istediğim formda herkes bilir bilmez konuşuyor Ben daha önce 1.4 tsi da kullandım Aradaki fark 160-170 km hızlardan sonra daha çok hissettiriyor 0-100 de 9.1 ile 9.9 saniye arasındaki farkı anlamak gerçekten cok zor. Tabiki 200 cc daha büyük olan bir motor yüksek hizlara çıkmada daha iyi ivme gösterir. Aradaki fark 10 bin Tl ye degermi ?tartışılır Herkesin düşüncesine saygı göstermek gerekir Arada 1 lt ye yakın bir şehir içi avantaji ile 1.2 tsi da tercih edilebilir. Sitemim 1.2 tsi performansını kotuleyenlere İnsanları yanlış yönlendirmek hiç adil değil Sonuç olarak ekonomi Türkiye de önemli faktör. İsteyen biraz parasına kıyar 1.4 tsi alır İstemeyen biraz daha parasına göre daha ekonomik olan 1.2 tsi alir İkiside çok performanslı ve ekonomik motorlar tercih sizlerin İyi akşamlar 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@fanajal iyi geceler hocam af buyrun bi anımı anlatayım geçen yaz aracımın bakım zamanı geldi tatile çıkmadan halledeyim istedim iki yetkili bayiinin servisinde de birinde %30 diğerinde %40 iskonto indirim vardı rekabet yapıyorlar her neyse gece nöbetten çıkmıştım uyumadan yola çıkayım dedim farklı şehirdeki servisler bunlar yola cıktım 2 saatte servisde sabah 8:30 da bakıma girdi aracımız sonra uzadı da uzadı yıkama yapmayın dedim erken cıksın istedim 11 bucuk gibi işlemler bitti aracımız cıktı kahvaltı yapmadım için öğle yemeği yemek istedim onu da paket yaptırdım yolda yerim diye uyku basmaya başladı farklı şehirdeyim eve dönmek istiyorum bi an önce, yolda 1 saat iyiydi 1 saat yolum kalmıs yolda uyku basmaya başladı yemek yedikten sonra ama dayanmaya çalışıyorum cam açıyorum yok klima açıyorum yok sigara içiyorum yok su içiyorum yok 20 km ilerde opet var akaryakıt istasyonunda yüzümü yıkarım dedim sonrasında yarım saat yolum kalıyor 

çok uzattım akaryakıt istasyonunu geçmişim uyku öyle basmıs ki bayılıp ayılıyorum araçta neyse dedim ıskaladık istasyonu ilerde dururum demeye kalmadı yine gözler gitmiş gözümü açtığımda

köprü girişindeyim refüje 10 mt var burundan girmek üzereyim köprü refüjüne muhtemelen araç aradaki köprü boşluğundan aşağıya nehre uçacak içinde ben bir sağ bir sol bir sağ bir sol kurtardım o panik haliyle  aracımızda bağımsız süspansiyon vardı 1.4 tsi higline bildiğiniz geyik testini yaşadım midline plus olan diğer 1.6 tdi da ise şehir içinde kontrolsüz kavşakta 4 yol diyelim bir arac burnunu çıkardı diye sağ sol yapmak zorunda kaldım highline ile yaptığım olay rampa aşağı hız 90km midline 1.6 tdi ile yaşadığım şehir içi hız 70 km midline arka tekerleği kaldırdığımı hissettirdi panikledim kurtardım ama kötü oldum ben bu iki olayda bağımsız süspansiyonun ani durumda ne işe yaradığını öğrendim her iki durumda birbirine benzer bağımsızda rampa aşağı ve daha hızlı iken torsiyonlu da düz yol şehir içi hız iki durumda da kaza olmadı çok şükür Allaha ama iki süspansiyonun farkını anladım

dipnot: uykusuz yola çıkmayalım

 
@Yucelbro Hocam bende Bursa çevre yolunda 120 ile giderken koskocaman kamyondan düşen hal kasasina çarpıyordu m kis günü sag sol zor kurtardık.Aracim 1.0 Dsg.Benimkine de Kasa testi diyelim.Araclarimizin yol tutusu guzel.Size cok gecmis olsun.

 
@fanajal sağolun hocam Allah kaza bela vermesin kimseye benim yaşadıklarım kendi suçum ama bu kamyondan düşen şeyler kendi elinizde değil

2017 yazında afyon denizli yolunda bir kamyondan tuğla düşüp duruyordu o aklıma geldi şimdi sollayana kadar neler çekmiştim çok sıkıntılı olay büyük geçmiş olsun

 
@fanajal iyi geceler hocam af buyrun bi anımı anlatayım geçen yaz aracımın bakım zamanı geldi tatile çıkmadan halledeyim istedim iki yetkili bayiinin servisinde de birinde %30 diğerinde %40 iskonto indirim vardı rekabet yapıyorlar her neyse gece nöbetten çıkmıştım uyumadan yola çıkayım dedim farklı şehirdeki servisler bunlar yola cıktım 2 saatte servisde sabah 8:30 da bakıma girdi aracımız sonra uzadı da uzadı yıkama yapmayın dedim erken cıksın istedim 11 bucuk gibi işlemler bitti aracımız cıktı kahvaltı yapmadım için öğle yemeği yemek istedim onu da paket yaptırdım yolda yerim diye uyku basmaya başladı farklı şehirdeyim eve dönmek istiyorum bi an önce, yolda 1 saat iyiydi 1 saat yolum kalmıs yolda uyku basmaya başladı yemek yedikten sonra ama dayanmaya çalışıyorum cam açıyorum yok klima açıyorum yok sigara içiyorum yok su içiyorum yok 20 km ilerde opet var akaryakıt istasyonunda yüzümü yıkarım dedim sonrasında yarım saat yolum kalıyor 

çok uzattım akaryakıt istasyonunu geçmişim uyku öyle basmıs ki bayılıp ayılıyorum araçta neyse dedim ıskaladık istasyonu ilerde dururum demeye kalmadı yine gözler gitmiş gözümü açtığımda

köprü girişindeyim refüje 10 mt var burundan girmek üzereyim köprü refüjüne muhtemelen araç aradaki köprü boşluğundan aşağıya nehre uçacak içinde ben bir sağ bir sol bir sağ bir sol kurtardım o panik haliyle  aracımızda bağımsız süspansiyon vardı 1.4 tsi higline bildiğiniz geyik testini yaşadım midline plus olan diğer 1.6 tdi da ise şehir içinde kontrolsüz kavşakta 4 yol diyelim bir arac burnunu çıkardı diye sağ sol yapmak zorunda kaldım highline ile yaptığım olay rampa aşağı hız 90km midline 1.6 tdi ile yaşadığım şehir içi hız 70 km midline arka tekerleği kaldırdığımı hissettirdi panikledim kurtardım ama kötü oldum ben bu iki olayda bağımsız süspansiyonun ani durumda ne işe yaradığını öğrendim her iki durumda birbirine benzer bağımsızda rampa aşağı ve daha hızlı iken torsiyonlu da düz yol şehir içi hız iki durumda da kaza olmadı çok şükür Allaha ama iki süspansiyonun farkını anladım

dipnot: uykusuz yola çıkmayalım
Okurken gerildim hocam. İyi kurtarmışsınız geçmiş olsun.

 
Arkadaşlar herkese merhaba, bende başıma gelen bi kaç olayı paylaşmak isterin;

2006 model 1.6 fsi octavia elegance aracım ilk aracımdı, yakıt olarak tatmin etmesede oturaklılık olarak araç çok başarılıydı. 3 yıl kullandığım bu araçtan menmuniyetim yüzünden 2015 model sıfır octavia aldım ancak günlük kullanımda girdiğim virajlara yeni aracımla girdiğimde güvensizlik hissediyordum. İnternette yaptığım araştırmalar sonucu eski aracımda süspansiyonun bağımsız, yeni aracımda ise torsiyon olduğunu öğrendim ve 6 aylıkken yeni aracımı sırf bu yüzden elden çıkardım, çünki gerçekten güven eksikliği yaratıyordu araç.

Aracımı sattıktan sonra özellikle bağımsız süspansiyonlu olan 2016 model superb stlye aracımı aldım ve ankara çevre yolunda kızılcahamam mevkiinde(bilenler bilir tatlı virajları bardır) en sağ şeritte yağmurlu havada giderken sağ iki tekerin aynı anda suya girmesiyle 4 şeritli yolda araç en sola fırladı yerden kesilip ve refuje vurdum. Sağ sol sağ sol yaparak toplayanildim aracı ve o anda arkamda seyreden araçlar benim durumumu gördükten sonra yanımda geçerken yavaşlayarak, adeta çok iyi kurtardın şeklinde el işareti yaparak geçip gittiler.

Eminim ki, torsiyonlu bi araç olsaydı o sırada altımda takla felan atmam içden değildi. Şimdi bazı arkadaşlar superb als mesafesi uzun felan diyecek ancak bu tamamen süspansiyonla alakalı die düşünüyorum naçizane.

Kaza sonrası bu aracımıda satıp, 2016 model leon tdi araç aldım ve hızlı virajlarda araç adeta altımdan kayıyordu. Fren kondisyonlarıda çok kötüydü ve aracı yanlızca 600 km iken almama rağmen hiç bir şekilde yol tutuşu olarak beni tarmin etmediği için, 2018 model sıfır golf aldım. Şuan kullandığım golf te bağımsız ve hem firen mesafesi hem konfor hemde güvenlik olarak fazlasıyla tatmin ediyor beni.

Sonuç olarak hernekadar fark yok desek te, emin olun bazı durumlarda bağımsız ve torsiyonlu farkı çok bariz bir şekilde hissediliyor.

Herkese iyi forumlar...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
@niccoli_42 öncelikle geçmiş olsun, örnekleriniz gerçekten çok dikkat çekici ama kazayı hafif bir şekilde atlatmanızın bağımsız süspansiyondan çok sizin direksiyon hakimiyetinizin iyi olmasından kaynaklandığını düşünüyorum, torsiyon ile bağımsız süspansiyonun yol tutuşu ve güvenlik açısından birbirine benzer optimize edildiğini düşünüyorum. İyi bir lastik seçimiyle torsiyonlu golfün fabrika çıkışlı energy save lastikli bağımsız süspansiyonludan daha iyi yol tuttuğunu söyleyebilirm, ancak konfor açısından malesef farkı bizzat bariz derecede gözlemledim, size 2.0tsi bağımsız süspansiyonlu golfün geyik testini paylaştım belki izlememiş olabilirsiniz, golfün arkasını nasıl çabuk bıraktığını görebilirsiniz bağımsız süspansiyon malesef tek başına iş yapmıyor, süspansiyonun sertlik derecesi aracın ağırlık dağılımı, lastik seçimi, elektronik kontrol sistemleri vs birçok etken var golf 7 lerde bizzat birçok kez bilerek limitleri zorladığım şehir içi dönüşlerde bile arkadan çok çabuk bıraktığını gördüm. 1.6 tdi golfüm var ama 1.4 1.2 tsi da kullandım 1.0 bilmiyorum ama o da benzerdir diye düşünüyorum. Bu konuda her zaman herkesin bildiği gibi focus 👍



 

@Yucelbro Merhaba torsiyon cubuklu süspansiyon iki tekeri birbirine bir cubukla baglanan bir sistemdir kabaca 4 tekerin bagimsizligi yol tutusta sizin anlattiginiz olayla alakasi yok Bu sistem yuksek hizlarda daha dengeli gibi gozuksede saglamlik acisindan daha sikinti cikaran bir sistemdir Turkiye sartlarina yollarina en uygun sistem torsiyonlu süspansiyondur Refleks ve manevra sertlikleriniz fren baskiniz vb sartlar olaylari cok cok degistirir 

 

Geri
Üst Alt