Benim 2023 model golf 8’imin kapı fitilleri hariç hiç bir yerinden tirim sesi gelmez oldu havalar soğuyunca, onuda aracı yıkıyorum 2 hafta sessiz sakin geziyorum


Benim 2023 model golf 8’imin kapı fitilleri hariç hiç bir yerinden tirim sesi gelmez oldu havalar soğuyunca, onuda aracı yıkıyorum 2 hafta sessiz sakin geziyorum
Benim 2023 model golf 8’imin kapı fitilleri hariç hiç bir yerinden tirim sesi gelmez oldu havalar soğuyunca, onuda aracı yıkıyorum 2 hafta sessiz sakin geziyorumgerçekten şu da var konu golfe has değil bir akrabamın 4 milyonluk 2024 model 1 aylık Range Rover Evoque 1.5 dynamic SE aracını Muğla - Antalya arasında kullanıp tirim seslerini duyduktan sonra inanmayıp yok ya olamaz bu nasıl olur bu araçtan gelmiyordur deyip durup bagajı kapıları her yerini kontrol ettikten sonra ön kadrandaki pianoblack parçalardan geldiğini elimle paçaları mıncıkladktan
sonra anladım hatta video da çektim galerimde duruyor buraya atabilseydim atacaktım. Sonra gittim golf 8’ime sarıldım aynı yolda (yol soğuk asfalt zift üzerine çakıl dökülen yol Fethiye-Antalya yolu) okadar tirim sesi almıyorum golften hatta kışın şu sıralar hiç gelmiyor.
%100 sarjla yola cıkıp 3 kere sarja girip bu 3 sarja 2000 lira verdiler.
evden sarj imkanın yok diyelim Yola cıkmadan önce evden %100 lük sarjı isleminide hadi %80 olarak yine dısardaki ticari sarj istasyonunda yaptıgını düsün 700 de öyle verdin
Toplam 2700 liraya istanbuldan kapadokyaya 720 km yol geldiler
**** Evet 140 sabit bastılar
**** Evet sartlar kış mevsimi
Ben tdi golfle 140 sabit 100 km de 5,5 ortalama yakarım
700 km de 38,5 litre motorin harcamış olurum
38,5 x 45,5 = 1750 lira
Bana istanbul => kapadokya maliyeti 140 sabit hızla 1750 lira.
Elektrikli araçlarla ilgili kafasında cızırtı / parazit olanlar icin hesaplamalar.
Elektrikli araç full evden sarj edilip full sehir ici kullanılması gereken bir ulasım makinesidir .
Bu kuralların dısına cıkıldıgında error verir
Onu konusuyoruz ya
1600 e id4
2750 ye id7 veriyolar
Alırmısınız ?
Hocam bayılıyorum sizin sıfır araştırma içeren şöyledir böyledir yorumlarınıza ancak lütfen araştırın. Ev-database isimli sitede tüm veriler var. İd7 ortalama 149 wh tüketim sunarken Kia ev 9 ise 221 wh tüketim sunuyor. Katalog veri değil, gerçek tüketim verisi. Bazı mesafede menzil önem kazanır bazı mesafede şarj hızı. İd 7 her iki yönden makul sayılabilecek bir araç. Kiloları harici sürtünme katsayısı önemli bir kriter. İd7 sürtünme katsayısı 0.21 iken ev9 0.28 aradaki fark çok fazla. Aynı aracın büyük küçük bataryasına bakarsanız reel tüketimde ağırlık biraz tüketim artışı getirse de çok büyük bir etki genelde yaratmıyor.@Kaaan95.ky
Kia ev9 ağırlık : ?
vw İd7 ağırlık: ?
En kötü örnekten kasıt kütle ise?
Kia ev9 2400 kg (kendi web sitesinden)
Vw id7 2230 kg (kendi web sitesinden)
İd7 Anca %10 ekonomiktir kia ev9 a göre
Malikanem / villam / bağ evim / köy evim/ ahırım / garajım var diyenler kendi sarjimı kendim yapıcam diyenler ?
Bu sekilde kütle/verimlilik endekslerini iyi analiz etsinler
Vw aslan parcası ceryanlı passat getirdi . (Hemde sedan ceryanlı passat)
Kosup alalım diyen bu hesaplamaların hepsini iyi yapmak zorunda.
Batarya büyüklügü arttıkça Kitaptaki menzil göze hoş gelebiliyor ama araç agırlıgı artıyor verimlilik azalıyor . (Kitap verileri yalan oluyor)
Bataryası 90 kw olan ev9 kia
Keza 86 kw olan id7
Ben uzun yolda şarj kervansaraylarında bu kadar vakit harcamaya Karsıyım üstelik petrollü araca göre 1/2 ekonomisi falanda yok ticari sarj istasyonlarında
Sehiricinde evinden sarjla 1/5 ekonomi ye itirazımız yok tabi .
Burada Golf e torpil gecmek / kayırmak? eeee zaten forumun adı golf. Tutkusu
Vw üretiyor diye piyasaya mecburiyetlerden godoslama dalan elektrikli İD serilerinin faullerini görmezden gelemeyiz ?
golf'ten çok diğer araçların bilgileri var skoda cupra forum adı w ag olarak genel yapılsın bence herkes yazsınGurubun adının Golfnefreti olarak değiştirilmesini öneriyorum…
https://www.golftutkusu.com/topic/14222-forum-ici-oneri-ve-gorusleriniz-nelerdir/Gurubun adının Golfnefreti olarak değiştirilmesini öneriyorum…
biz forumdonanımdan sonra buraya geçerken oradaki tüm golf sahipleri olarak gelmiştik, doğal olarak golften başka arabası olan yoktu ve isim de öyle bulundu. ama yaklaşık 10 yıl geçti ve doğal olarak bir çok kişi arabasını değiştirdi, yılların dostluğuyla da kimse buradan ayrılamıyor. Golf forumu olarak görmemek lazım burayı, golf sevenler forumu gibi görmek lazım : )golf'ten çok diğer araçların bilgileri var skoda cupra forum adı w ag olarak genel yapılsın bence herkes yazsın
forumdonanımdan buraya neden toplu şekilde gelindi, geçmişi merak ediyorumbiz forumdonanımdan sonra buraya geçerken oradaki tüm golf sahipleri olarak gelmiştik, doğal olarak golften başka arabası olan yoktu ve isim de öyle bulundu. ama yaklaşık 10 yıl geçti ve doğal olarak bir çok kişi arabasını değiştirdi, yılların dostluğuyla da kimse buradan ayrılamıyor. Golf forumu olarak görmemek lazım burayı, golf sevenler forumu gibi görmek lazım : )
Bizi bu hale düşüren VW e yazıklar olsun, güzelim Golf 6 - Golf 7 leri ne hale getirdiler. Ben hala arada sarı siteden ilanlara bakarım , eski araçlarıma denk gelirmiyim diyeGurubun adının Golfnefreti olarak değiştirilmesini öneriyorum…
Hocam bayılıyorum sizin sıfır araştırma içeren şöyledir böyledir yorumlarınıza ancak lütfen araştırın. Ev-database isimli sitede tüm veriler var. İd7 ortalama 149 wh tüketim sunarken Kia ev 9 ise 221 wh tüketim sunuyor. Katalog veri değil, gerçek tüketim verisi. Bazı mesafede menzil önem kazanır bazı mesafede şarj hızı. İd 7 her iki yönden makul sayılabilecek bir araç. Kiloları harici sürtünme katsayısı önemli bir kriter. İd7 sürtünme katsayısı 0.21 iken ev9 0.28 aradaki fark çok fazla. Aynı aracın büyük küçük bataryasına bakarsanız reel tüketimde ağırlık biraz tüketim artışı getirse de çok büyük bir etki genelde yaratmıyor.
Şarj konusuna gelince 800 volt mimarili araçlarda sorun yok, eski teknolojiye bakarsanız evet beklersiniz. Ancak izmirden Osmangazi köprüsü Gebze çıkışına 3 kişi dolu bagaj 130 başndında devam edip 2 şarj alarak gitmem 4 saat 15 dk civarı alıyor. Şarj almam ise %10-80 arası 18 dk. Zaten bu süreçte araçtakilerin ihtiyacı olması üzerine Balıkesir Gemlik durdum, orada da şarj %10 altına düşmediği için 15 dk gibi sürede tamamlayıp yoluma devam etmiş oldum. Ve bu yolculuğun maliyeti bana 120 liralık ilk şarj, ikisi toplam 630 lira olan 2 şarj olmak üzere 750 liraya geldi.
Menzili bile olmayan id4 kullanıcılarının memnuniyetini dinleyin id3 gelince golf satışlarının bu fiyat bandında nasıl çakılacağını rahatlıkla görürsünüz.