Kalorifer radyatörü (araba ısınmıyor)


Myasinc

Üye
Katılım
30 Mar 2020
Mesajlar
48
Tepkime puanı
40
Konum
Antalya
İsim
Yasin
Arkadaşlar merhaba, maalesef arabanın sıcak kaloriferini açtığımda arabanın içi hiç ısınmıyordu. Bugün Van VW servisine gittiğimde kalorifer radyatörünün içinin kireç tutmuş olabileceğini yada içinde hava olabileceğini söylediler. Eğer tamir edilemezse kalorifer radyatörünü değiştirmeleri gerekeceğini anlattılar. Salı günü için randevu aldım. Ancak aklıma takılan birkaç husus var.

1) Bu durum başına gelen var mı? Hangi çözüm metotlarını uyguladınız? Servisinde yaptırmak mı yoksa sanayideki bir eleman da bu mekanizmayı halledebilir mi ?

2) parça değiştirilmesi gerekiyorsa parçayı direkt orada bulunan parçadan mı taktırayım yoksa internetten daha uygun fiyatlar var oradan temin edip mi taktırayım. Ya da hangi marka taktırmak gerekir. Birde bunların parça kodu bilgisi olan var mı?

Araç: Golf 7 2012 model 1.2 TSİ otomatik şanzıman

___Teşekkürler___

8740D3D9-DF10-4E9B-A178-02F4A07EBE28.png

 
@tgun89 @HONEY teşekkür ederim üstadlar.  Gönül ister ki G13 ve G12evo veya muadillerinde g12++ alıp eklemek. Ancak internet sitelerinde baktığımda o kadar pahalıydı ki malum bu korona sürecinde alım gücümüz kazancımız belli bi miktar düştü. İnşallah bir sonraki sefere G13 eklemek nasip olur :))

 
Upvote 0

Selam arkadaşlar, 

Birde klimanın sıcak veya soğuk üfleme probleminin yönlendirme motoru kaynaklı olduğunu söyleyeyim. Burda arkadaş olayı güzel anlatmış, bakmanızı tavsiye ederim. 



 
Upvote 0
Arkadaşlar tekrar merhaba, vw servisinde bana verilen fiyatın pahalılığından dolayı sanayide birkaç ustaya danışmak istedim. Araç kaloriferinin ısıtmadığını söyledim. Ellerinde kalorifer radyatörü temizlemek için bir Makine varmış günde 5-6 aracın kalorifer radyatörünü temizlediklerini %80-90 başarı sağladıklarını söylediler. Tamam dedim deneyeyim diye başladık.

1) Aracın kalorifer radyatörünün giriş ve çıkış hortumlarını söktü. Makineye taktı.

2) Makinenin ilacı varmış ama porçöz kadar güçlü bi kimyasal değil dediler yoksa zarar verir dediler bir çay bardağı kadar döktü makineye üstüne de neredeyse 20-30 litre su koydu.

3) Makinenin süresini 45 dk olarak ayarladı ve su sıcaklığını 55 derece yaptı. Makine süre bitene kadar devir daim yaptı durdu. Süre bitince haznesinde çamur benzeri birikintileri gördük temizledik. Makineyi daha sonra 20 dk olarak ayarladı ve süre sonunda artık çamur kir pas birikmemişti.

4) Bu aşamadan sonra usta temizlendiğine kanaat getirdi ve eksilen antifrizi (castrol spf organik) iki buçuk litre kadar soğutma suyu haznesine koydu. 
5) Sistemde hava kalmasın diye haznenin üstündeki boruyu çıkardı ve araç çalışır vaziyette iken içerde eleman gaza bastıkça motordan devir daim eden antifriz tekrar hazneye doldu. Sanırım bu aşamada havasını aldı sistemin.

6) Son olarak hararet 90’da iken bile hiç ısınmayan araba artık çok güzel ısınır oldu. Akşam tekrar kullandım. Hararetin 90’a gelmesini beklemeden bile 60’larda bile sıcacık üfler oldu.

( bu sistem için usta işçilik ücreti ile beraber 180 lira aldı. Vw Servisi ise arıza tespiti için 200-250 ₺ ve parça değişirse 900 üstü olabileceğini söylemişti. Ayrıca sanayideki kaç ustaya sorduysam radyatöre direkt porçöz dökmenin çok tehlikeli olacağını radyatörü delip yeni parça almaya mecbur bırakıyorlar dediler.) Bugün 180 liraya bu sıkıntıyı hallettik. Ustanın kullandığı makineyi fotoğraflara ekleyeceğim. 

Ekli dosyayı görüntüle 40116

Ekli dosyayı görüntüle 40117
Deneyimlerinizi bu kadar detaylı paylaştığınız için teşekkür ederiz

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt