Aşırı berbat konfor ve jant lastik ilişkisi


Sanki sizin ilacınız 16" Hita.

 

@tiesay az önce bahsettiniz janta baktım. Doverlerden daha iyi duruyor. Biraz piyasa araştırmasıyla sonuca varacağım. orjinal yayı da servisten alacağım için jant yay ve lastik cebimi bayağı zorlayacak.

 
Soğuk press başa bela çukurda tümsekte kasiste her yerde tak tuk ses cıkartır sanki bi traktör kunllanıyormuşsunuz gibi malesef benden önceki akıllı sahip de bunu yapmış soğuk press yaptırmış yani keşke hiç ellemeseymiş en kısa zamanda eibach geçiceğim bende spor yay yada FR yay takarsanız konforu yakalarsanız forumda cokca konu var bunla ilgili orjinal leon fr yay yakın düzelecektir. 

 
Malesef aracınız kasap birisi tarafından mahfedilmiş. Soğuk presli araca binerken 2 kez düşünün derim ayrıca jantlarınız orjinal değilde replika ise acilen değişim yaptırın veya baharı bekleyin değiştirin. Ucuz etin yahnisi yenmez durumu olmuş konforunuz sıfıra yaklaşmış araçtan soğumadan müdahele edin derim.

 
@yusufacs evet tumseklerde kamyon resmen.fr yay duymamıştım ama fr larin konforunu beğeniyorum bı deneyeyim teşekkürler ☺️

 
@uranusgrey_golf evet resmen katletmiş arabayı. Resmen kütük gibi şuan. Jant ve yay değiştirmekle sadece yay değiştirmek arasında kararsızım. 3.5 mm kaliteli bir spor yay taksam memnun kalır mıyım acaba? Jant orjinal mi onu da bilmiyorum nasıl öğrenebilirim? Teşekkürler.

 
18 jant ve pres yaydan sonrasını okumadım ... ama sarı sitede çıkma orjinal yay bulunur 16/17 jant ve yumusak bir lastikle bayağı toparlar. 1.2 TSI torsiyon olduğu için 1.4 kere göre toleransı düşüktür.

 
@uranusgrey_golf evet resmen katletmiş arabayı. Resmen kütük gibi şuan. Jant ve yay değiştirmekle sadece yay değiştirmek arasında kararsızım. 3.5 mm kaliteli bir spor yay taksam memnun kalır mıyım acaba? Jant orjinal mi onu da bilmiyorum nasıl öğrenebilirim? Teşekkürler.
Jantın içerisine bakarak 7-8dk da anlarsınız. 1 lastiği kriko ile kaldırın jantı sökün iç kısmının resmini atın birde parça koduna bakın yeterlidir. Yayları orjinal veya 3.5mm kaliteli yay alabilirsin. Ben hiçbir aracımda yayı orjinal harici takmadığım için o konuda forumdakilere sor derim. Daha önce yaptıran birisinden mutlaka ürün linki fiyatı isteyin.

 
Soğuk pres diye bir şey yok, yay preslenmez sanayicilerin para kazanmak için uydurduğu bir durum olarak görüyorum. Mesleğimden örnek vereyim ahşabı sıkıştırarak yoğunlaştırırsanız çizilmeye, eğilmeye ve su alma gibi özelliklerini iyileştirebilirsiniz fakat en önemli olan mekanik direnciyle ilgili büyük sorunlara neden olursunuz. Yayda bir metaldir ve sıkıştırdığınız zaman elastikiyet modülüyle ilgili parametreleri değiştirirsiniz fakat yine mekanik direnciyle ilgili problemler yaşarsınız. Araçlarımızın zeminden gelen darbeleri sönümleyen en önemli parçalarından biri amortisördür gerekli darbe emilimini yapamayan bir yay bu darbeleri daha hassas olan ön takım parçalarına iletir. Buda ileride size masraflar açabilir. Benim size acizane tavsiyem o yayları biran önce aracınızdan söküp atın. Sanayide ve youtube de soğuk pres yayları ısıtıp eski haline getirdiğini söyleyen arkadaşlar var bu lafı duyduğunuzda oradan koşarak uzaklaşın. Nasıl ki bir demir teli her büktüğümüzde zayıflayıp kopuyorsa yayda böyledir. 

Son olarak eğer ben konforuma bakarım dan dun istemiyorum derseniz 16 jant takıp keyfinize bakın. Arada çukurlarda bam güm ve görüntü biraz daha iyi olsun isterseniz 17, yok benim araba bakınca mermi gibi dursun güzel gözüksün derseniz 35 mm orjinal bir yay takıp 18 jant 40 yanakla kasislerden ve çukurlardan kaçarak keyfinize bakın :)  18 jantta her çukura düştüğünüzde keşke 16 mı alsaydım diyebilirsiniz.

 
15 inç Lyon jantlardan 18 inç orjinal durban jantlara geçiş yaptım 3.5 cm eibach spor yaylarla birlikte. Konfor çok fazla değişmedi tüketim 0.5 lt artti. Orjinal jant ve spor yay tavsiye ederim konforda artış olacaktır

 
16" Dover hepsini döver



...

 
@Mmt0634 haklısınız. Bu yorumları okuduktan sonra 18 den vazgeçip 16 takmak istiyorum ama bu mereti bu haliyle görenler (jant-sunfoof-on arka far takımı)  highline sanıyor şaşırıyor.😂 16 jant fikri yakın gelmeye başladı sanırım bunları satmadan alıp deneyeceğim
Aynen değerli hocam bende sizin düşündüğünüz gibi yaptım...

18 ler halan daha duruyor 2 yıl olacak neredeyse açıkçası 15 jantin görüntüsüne halan daha alışamadım 18 leri ne takabiliyurum ne satabiliyorum...:)

Eskiden yıkar balkonun karşına çeker keyifle cayimi içerdim çok güzel görünürdu 18 durban ayrı bi görüntüsü vardı ama bebek olunca neredeyse düz yolda bile gereksiz sallandığımizi fark edince direk 15 teneke janta geçtim...

Eşim oğlum ve ben çok rahat ettik fakat görüntü yok mu o görüntü ne yalan soyleyeyim halan daha alışamadım arada bi önceki durban li resimlere bakıyorum o ayrı konu....

Saygılar...

 
Arkadaşlar bende de 17" Madrid jant var. Bende aynı konfor sorununundan şikayetçiyim. Eski aracım Opel corsa bile bu araçtan daha konforlu geliyordu. Lastik olarak 225 45 17 var aracın üzerinde. Acaba çözüm olarak lastik yanak kalınlığı artırılabilir mi? 225 55 17 janta geçsem bir miktar konfor olur mu? Bir de kötü gözükür mü?

 

Yani konu hep alım gücümüze geliyor ama ne yazık ki durum bu , uzun soluklu kullanmayı düşündüğüm tüm arabalarıma alırım Bilstein'ları , evet pahalı ama hem sertlik ayarı , 30-50mm arası alçaltma seviyesi vs. çok iyi bir üründür. Ben hiç diğer markaları almadım ama elbet sertlik ayarlı Coiloverlar mevcuttur. 

Yaylarınız ne yazık ki şu an hurda , uzun süredir araç bu şekilde devam ediyorsa ön amortisör üst takozlarınız da gitmiştir ve konfor ve ses düzeyinizi çok fazla etkiler.

Max:35mm'den fazla down edilmek istenen arabanın muhakkak amortisör grubunun seviyesi indirmeyle doğru orantılı değişmelidir. Sadece konfor değil en önemli etken olan fren mesafe artışı da söz konusudur.  

https://www.bilstein.com/int/en/product/bilstein-b16/

 

Geri
Üst Alt