Start-Stop özelliği hakkında problem


dodis

Yeni Üye
Katılım
21 Eki 2020
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
İsim
Yakıcı
İyi forumlar,
Araştırdığım ve duyduğum kadarıyla start stop belirli koşullara göre çalışıyor motora vs. zarar vermemesi açısından.
Aracımı bu sabah çalıştırdım normalde kapatırım start-stop özelliğini bu sefer açık bıraktım ve 1 dakika sonra ışıklarda durdum motor sıcaklığı 0 derece doğal olarak ve araç stop etti.

Motor ısınmadan bunun çalışması ne kadar doğru zararı yok mu?

 
İyi forumlar,
Araştırdığım ve duyduğum kadarıyla start stop belirli koşullara göre çalışıyor motora vs. zarar vermemesi açısından.
Aracımı bu sabah çalıştırdım normalde kapatırım start-stop özelliğini bu sefer açık bıraktım ve 1 dakika sonra ışıklarda durdum motor sıcaklığı 0 derece doğal olarak ve araç stop etti.

Motor ısınmadan bunun çalışması ne kadar doğru zararı yok mu?
Öncelikle foruma hoş geldiniz hocam.

Ben bu start-stop olayını oldum olası sevmedim, o yüzden yazılımdan kapattırdım. Kafam rahat.

İstersem yine açtırabileceğim.

 
Upvote 0
Öncelikle foruma hoş geldiniz hocam.

Ben bu start-stop olayını oldum olası sevmedim, o yüzden yazılımdan kapattırdım. Kafam rahat.

İstersem yine açtırabileceğim.
Hoşbuldum teşekkürler ,evet bende kullanmıyorum normalde ama bu aralar acaba gerçekten yakıt tasarrufuna etkisi var mı diye denemek istemiştim  :D

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Hoşbuldum teşekkürler ,evet bende kullanmıyorum normalde ama bu aralar acaba gerçekten yakıt tasarrufuna etkisi var mı diye denemek istemiştim  :D
Yakıt tasarrufuna etkisi muhakkak vardır ama bir türlü sevemedim, böyle daha iyi. :)

 
Upvote 0
Motor üreticileri araç cold-start çalıştırıldığında rölantide ısınmasını tavsiye etmiyor.Start-stop’un bu durumda motor ideal sıcaklığa gelmeden çalışmasını gayet normal karşılıyorum. Kendi aracım için de aynı durum geçerli. Sadece sıkışık trafikte stop süresinin çok uzun olmadığı durumlarda kapatıyorum bu özelliği. Çünkü sürekli dur kalk marş motorunun ömründen illa ki birşeyler götürecektir. Zaten gerekli sensör değerleri ve yazılımla en ideal çalışma durumları seçilmiştir.

 
Upvote 0
Motor üreticileri araç cold-start çalıştırıldığında rölantide ısınmasını tavsiye etmiyor.Start-stop’un bu durumda motor ideal sıcaklığa gelmeden çalışmasını gayet normal karşılıyorum. Kendi aracım için de aynı durum geçerli. Sadece sıkışık trafikte stop süresinin çok uzun olmadığı durumlarda kapatıyorum bu özelliği. Çünkü sürekli dur kalk marş motorunun ömründen illa ki birşeyler götürecektir. Zaten gerekli sensör değerleri ve yazılımla en ideal çalışma durumları seçilmiştir.
Cevap için teşekkürler, ben bunu benim araca özel bir sorun olduğunu düşünmüştüm fakat hepsinde aynı ise tabi ki bildikleri vardır

 
Upvote 0
@dodis Evet bende de aynı durum var. Akü sağlıklı ise ilk çalıştırmadan 5 dakika sonra bile devreye girebiliyor.

 
Upvote 0
@ack937 Rölantide ısınmasını tavsiye etmedikleri yazıya nereden ulaşabilirim. Sebeplerini merak ettim. Genelde bu şekilde söyleniyor. Muhalif olmak için sormadım yanlış anlamayın

 
Upvote 0
@farukal En net olacak şekilde, üreticinin yayımladığı bir pdf okumuştum ama şuan bulamadım hocam. İnternette bu işi sistemi ile anlatan videolar da mevcut alternatif olarak. Cold-start engine recommendation tarzı aramalarla bulabilirsiniz. Ben de bu şekilde ararken üretici datasheetlerine, user guide  taslaklara rastlamıştım.

 
Upvote 0
@ack937 Rölantide ısınmasını tavsiye etmedikleri yazıya nereden ulaşabilirim. Sebeplerini merak ettim. Genelde bu şekilde söyleniyor. Muhalif olmak için sormadım yanlış anlamayın
Bana göre rolantide ısınmasını tavsiye etmemeleri, sadece yakıt sarfiyatı ve çevre kirliliği ile alakalı. Yoksa motora zarar vs. gibi bir nedeni olduğunu düşünmüyorum.

Bir aracın temel amacı, bir yerden bir yere girmek. Durduğu yerde bir araç çalışmasının ekstra yakıt ekstra çevre kirliliği..

Ben ise aracı ilk çalıştırmadan 25-30 saniye sonrası hareket ediyorum.

Bunu da mantık olarak şuradan farkettim:

Eko önerilerini aktif ettiğimde, 20-30 saniye civarı eğer rolantide bekliyorsam, start stopu kapatmışsam , 'durur vaziyette motoru calıştırmanın ekstra yakıt harcadığını ve start stopu aktif etmemi belirten' bir uyarı görüyorum. Belki bu zaman ayarlı ve sadece start stopun kapalı olduğunu belirtmek için ve motora zarar vs. ile alakalı olmayabilir.

Her ekonomi sağlayan özellik diğer taraftan yapılan ekonomiyi alıyor diyebilirim. 

Hepsine baktığınızda bluemotion teknolojisi adı altında;

yani start stop güzel birşey, ancak akü ömrü ve marş motoru için olumsuz olduğunu,

partikül filtresi emisyon için ancak daha sonra biriken külü yakmak için rejenerasyon yaparak yakıt harcadığını,

Bazı diğer özelliklerde; 

auto hold'un devamlı kullanımı balatalara, amortisör yay bağlantı parçalarının ömrünü kısalttğını 

..gibi birçok özellikleri barındırır. 

Yani  aracını sadece bir yerden bir yere gitmek olarak kullananın fazla önemsemediği, ancak aracını hem ulaşım hem de yoldaki evi olarak görenlerin bu durumları bilmeleri ve kendince çözümler üretmesi gereken bir araca sahibiz.

@dodis kısacası "Welcome to Golf.."

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@ack937 Rölantide ısınmasını tavsiye etmedikleri yazıya nereden ulaşabilirim. Sebeplerini merak ettim. Genelde bu şekilde söyleniyor. Muhalif olmak için sormadım yanlış anlamayın
Yazı paylaşmayacağım fakat mantık şu diye biliyorum; rölanti devrinde araç daha geç ısınacağı için soğukken daha uzun süre çalışmış oluyor. Bu sebeple de pek tavsiye edilmiyor.

Ama mantıken ara ara hafif gaz vererek sürüşü taklit edersek bence aracın olduğu yerde ısıtılmasında bir mahsur yok. (Araç yatmaya devam edecekse başka)

Lakin ben soğuk havalarda marşa bastıktan sonra 2 dk kadar bekleyip yola çıkıyorum, yol bilgisayarında da yağ sıcaklığını açık tutuyorum. Yağ sıcaklığı 50 °C ye gelene kadar çok sakin kullanıyorum, sonrasında kademe kademe devri yükseltiyorum. 

Yakıt tüketimi konusunda da bildiğim kadarıyla rölantide ısıtıldıktan sonra yola çıkan araba, yolda ısıtılan arabadan daha az yakıyor.

 
Upvote 0
bende oldu olası sevemedim bu özelliği, kendi aracımda yok allahtan ama olsaydı ilk işim aracı çalıştırdığımda de-aktif etmek olurdu sanırım :)

 
Upvote 0
Konusu açılmışken ben de Start&Stop konusunda bir şey sormak istiyorum. 2015 model Highline arabamda "Aracın enerji ihtiyacı yüksek" uyarısı vererek Start&Stop çalışmıyor. Aküyü ölçtürmedim ama marşa basmada falan gecikme yok, ilk marşta tabiri caizse kibrit çakar gibi çalışıyor ama start&stop devreye girmiyor, ilk fırsatta aküyü de ölçtüreceğim ama çalışmama sebebi akü harici bir şey olabilir mi?

 
Upvote 0


Geri
Üst Alt