Değerli Hocalarım,
Murphy kanunlarına göre ters gitme ihtimali olan herşey ters gider. Yine aynı kanunlara göre ters gitme ihtimali olan herşey, ters gitmesini en istemediğimiz bir anda ters gider.
8-10 kg'lık bir stepneyi bagajda taşımamanın bize yıllık kazancı en fazla ne kadar olabilir hesaplayalım. Öncelikle kendi arabamın "think blue eğiticisi" kısmındaki fazladan ağırlık bölümü fotoğrafını ekliyeyim.
Açık bir şekilde belirtiyor ki her 100 kg'lık ağırlık 100 km'de 0,3 lt tüketimi arttırır. Bakın bunu ben demiyorum arabanın kendisi diyor.
Yılda 15.000 km yol yaptığımızı düşünelim. Tam boy alüminyum stepneyi de, kriko aletler vs hepsini 20 kg olarak alalım ki o kadar olması da imkansız hani. Her 0,3 lt x 20 kg / 100 kg = 0,06 lt. 100 km'de normalden 0,06 lt fazladan yakıt tüketeceğiz stepne ile. Yılda bize ne kadar yakıt yaktıracak bu ? 15.000 km x 0,06 / 100 = 9 lt yakıt. Hadi benzin de 4.5 TL olsun. 9x4,5 TL = 40,5 TL. Lastik patlamasında servis size ücretsiz bir yol yardımı sağlamaz çünkü fabrika size stepne koymuştur ve bu bir mekanik arıza değildir. Lastikçi deseniz ayağınıza gelmek için bundan fazlasını alır. Patlayan lastiği söküp taksiyle lastikçiye gitseniz yine bundan fazla tutar.
Şimdi düşünün yıllık 40 TL ve ben bunu mümkün olmayan 20 kg ağırlıktan ve yüksek bir km olan 15.000 üzerinden hesapladım.
Yıllık 40 TL için yolda rezil kepaze olmanın alemi yok. Hadi fazladan bagaj hacmi dersiniz, onun için yer tasarruflu kitler var.
Düşünsenize bize deseler ki yıllık 40 TL hizmet bedeli ile size lastik patlamama garantisi vereceğiz. (hayali örnektir) Hepimiz bu tutarı ödemez miyiz ? Ya da lastik patladı diyelim. Bagajda stepne yok ve yolda kaldık. Hanginiz yola problemsiz devam etmek için 40 TL vermek istemezdi ?
İşin özü şu. Yakıt tasarrufu sizin trafikteki ön görülü kullanımınıza, lastik hava basıncınıza, arabanızın bakım durumuna ve sürüş alışkanlıklarınız ile ilgilidir.
Konforlu bir C segment kullanıcısı tasarruf için bir güvenlik önemlini sökmez. Yıllık 40 liralık bir tasarrufu, yol güvenliğine değişen insanın da tercihi golf olmamalı zaten. 1250 kg bu araba. 900 kg'lık A-B segmenti Fransız ve Japon otoları tercih edilebilir. Hem 40 liradan da fazlası tasarruf edilir bu şekilde.
Değeli Hocalalarım. Tüm yol tedbirlerinizi alın ve yola öyle çıkın. "Kervan yolda düzülür" , "bize bir şey olmaz" , "kaç yıldır kullanıyorum patlamadı" gibi klasik Türk bahanelerine sığınmayın. Motor arızasında ücretsiz yol yardımı alırsınız. Ama stepnesiz kalırsanız yol yardımı aramaya bile çekinirsiniz. Recep İvedik filmindeki gibi aküsüz arabanın çalışmamasını anlatmaya çalışırsınız mesela
Hepinize güvenli ve bilinçli sürüşler.
Saygılarımla.
Sent from my iPhone using Tapatalk