Golf, leon, skoda vs.. Bunların fiyatları doğuş otomotiv satış politikası gereği ayar çekiliyor.
Aklımdakini söyleyim,
Golf 7 üretim hatları normalde bitirilecekti, corona vurdu planlar değişti. Üstüne golf 8 ufak yazılım eksikleri çıktı, derken daha da uzadı. Nihayetinde Türkiye ye gelişi neredeyse 9 ay ertelendi.
Şimdi şöyle düşünün,
Türkiye pazarında şu anda talep patlaması yaşanıyor. Sınıfının normalde en çok tercih edilmesi gereken aracı da yokluktan bulunamıyor (ilk 6 ay en çok satan C sınıf araçlar listesinde golf neredeyse yok). Doğuş un koruması gereken bir pazar payı var, çünkü bu denli talebin yüksek olduğu pazarda mal getiremezsen, millet başka markaya kaçar.
Bir de hali hazırda golf kullanıcısı (kitlesi) olup aracına değiştirmek isteyen müşteriler kendi aracına yakın seçenek araçlar tercih ediyor, dsg turbo motor vs.. Neden şuan leon konuşuyoruz mesela... Gidipte focus, civic, corolla konuşmuyoruz. İşte siz bu kemik VW grup müşterisini başka markaya kaçırırsanız büyük kayıp olacaktır, hem bugün satış kaybı hem de ileride markaya olan bağlılığı kaybedersiniz.
Nihayetinde, yedekler arasında "genç semih" misali LEON oyuna giriyor ve fiyat skalası da bu duruma göre regüle ediliyor. Yoksa golf ün kepçe, kepçe bulunduğu pazarda golf sattırmak yerine diğer markası leon a müşteri kaçmasını istemez, anında leon fiyatlarını da yukarı çeker.
Golf 8 geldiğinde bakalım yeni leon ile arasında böylesine fiyat farkı olacak mı, göreceğiz.