Kılavuzdan bir kaç soru


Katılım
23 Kas 2015
Mesajlar
372
Tepkime puanı
9
İsim
Onur
Merhaba Arkadaşlar

Kılavuzu okurken birkaç şey dikkatimi çekti.Uzman arkadaşlar cevap verebilirse sevinirim.

197. sayfada rampa iniş desteğinden bahsedilmektedir.Bu iniş desteği anladığım kadarı ile ek bir donanıma ihtiyaç duymadan dsg olan modellerde var.Sorum bu sistemin çalıştığını nasıl anlarız bir uyarısı göstergesi var mıdır? %6 eğimi olan yollarda gittiğimi düşünüyorum ama bir fark hissetmiyorum.Bu olay hissedilebilir bir durum mudur?

290. sayfada yıkama bölümünde notlarda söyle bir ibare var.Buradaki kalkış destek sisteminin kapatılmasının nedeni nedir ?Kapatmazsak ne olur ?

"Aracı yıkama sistemine sokmadan önce yağmur sensörünü ve kalkış destek sistemini kapatın. "

Burada iki farklı sayfadan bilgi vereceğim öncelikle buradaki sıralamalara göre aracı durdururken birisinde önce P modu daha sonra el freni derken diğerinde önce el freni sonra p moduna alın demektedir.

Sayfa 166 Motorun durdurulması

Sayfa 181 Araç park etme adımları

Şimdilik sorularım bu kadar.Kılavuzu daha hatim etmedim az kaldı.Ekstra bir şey çıkarsa ayrıca onlarıda soracağım.

SAYGILARLA

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
RockandRage dedi:
Merhaba Arkadaşlar

Kılavuzu okurken birkaç şey dikkatimi çekti.Uzman arkadaşlar cevap verebilirse sevinirim.

197. sayfada rampa iniş desteğinden bahsedilmektedir.Bu iniş desteği anladığım kadarı ile ek bir donanıma ihtiyaç duymadan dsg olan modellerde var.Sorum bu sistemin çalıştığını nasıl anlarız bir uyarısı göstergesi var mıdır? %6 eğimi olan yollarda gittiğimi düşünüyorum ama bir fark hissetmiyorum.Bu olay hissedilebilir bir durum mudur?

290. sayfada yıkama bölümünde notlarda söyle bir ibare var.Buradaki kalkış destek sisteminin kapatılmasının nedeni nedir ?Kapatmazsak ne olur ?

"Aracı yıkama sistemine sokmadan önce yağmur sensörünü ve kalkış destek sistemini kapatın. "

Burada iki farklı sayfadan bilgi vereceğim öncelikle buradaki sıralamalara göre aracı durdururken birisinde önce P modu daha sonra el freni derken diğerinde önce el freni sonra p moduna alın demektedir.

Sayfa 166 Motorun durdurulması

Sayfa 181 Araç park etme adımları

Şimdilik sorularım bu kadar.Kılavuzu daha hatim etmedim az kaldı.Ekstra bir şey çıkarsa ayrıca onlarıda soracağım.

SAYGILARLA
197.sayfadakini bilmiyorum ama 290. Sayfada ki için şöyle bi şey geldi aklıma, benzinliklerde bulunan dönerek yıkama yapan fırçaları düşünerek kpnuşuyorum, yağmur sensörü açık olduğunda silecekler çalışabilir bu durumda da silecekler hasar alabilir, bu yüzden yazılmış olabilir

Kalkış destek sisteminden kasıt auto hold ise ona da yine aynı cihaz üzerinden düşünerek, makine tampona yaklaştığında aracı bir miktar zorluyor öne/arkaya doğru, auto holde bir zararı vs varsa o yüzden olabilir, biraz saçma oldu sanırım ama :)

 
RockandRage dedi:
Merhaba Arkadaşlar

Kılavuzu okurken birkaç şey dikkatimi çekti.Uzman arkadaşlar cevap verebilirse sevinirim.

197. sayfada rampa iniş desteğinden bahsedilmektedir.Bu iniş desteği anladığım kadarı ile ek bir donanıma ihtiyaç duymadan dsg olan modellerde var.Sorum bu sistemin çalıştığını nasıl anlarız bir uyarısı göstergesi var mıdır? %6 eğimi olan yollarda gittiğimi düşünüyorum ama bir fark hissetmiyorum.Bu olay hissedilebilir bir durum mudur?

290. sayfada yıkama bölümünde notlarda söyle bir ibare var.Buradaki kalkış destek sisteminin kapatılmasının nedeni nedir ?Kapatmazsak ne olur ?

"Aracı yıkama sistemine sokmadan önce yağmur sensörünü ve kalkış destek sistemini kapatın. "

Burada iki farklı sayfadan bilgi vereceğim öncelikle buradaki sıralamalara göre aracı durdururken birisinde önce P modu daha sonra el freni derken diğerinde önce el freni sonra p moduna alın demektedir.

Sayfa 166 Motorun durdurulması

Sayfa 181 Araç park etme adımları

Şimdilik sorularım bu kadar.Kılavuzu daha hatim etmedim az kaldı.Ekstra bir şey çıkarsa ayrıca onlarıda soracağım.

SAYGILARLA
Değerli Hocam;

yine maşallahınız var.

Bir önceki sorunuzu yanıtlamam yaklaşık 2-3 saatimi almıştı.

Fakat bakalım yardımcı olabilecek miyiz yine?

Kılavuzu okuyan ama okuyup geçmek yerine içselleştirmeye çalışan nadir kişilerdensiniz.

Gönülden tebrikler.

Sorularınız söylenmesi gereken detayları ortaya koymaya vesile olduğundan teşekkür ederim.

*****

197. sayfada rampa iniş desteğinden bahsedilmektedir.Bu iniş desteği anladığım kadarı ile ek bir donanıma ihtiyaç duymadan dsg olan modellerde var.Sorum bu sistemin çalıştığını nasıl anlarız bir uyarısı göstergesi var mıdır? %6 eğimi olan yollarda gittiğimi düşünüyorum ama bir fark hissetmiyorum.Bu olay hissedilebilir bir durum mudur?
Bu özellik arazi araçlarının ihtiyaç duyduğu bir özelliktir. Bir tuşla aktive ediliyor ve bilgi ekranında görüntüleniyor.

Burada da var:

http://binekarac.vw.com.tr/volkswagen-sozluk.aspx?ComponentID=17835

*****

290. sayfada yıkama bölümünde notlarda söyle bir ibare var.Buradaki kalkış destek sisteminin kapatılmasının nedeni nedir ?Kapatmazsak ne olur ?
Bu  tünel tipi yıkama sistemlerinde mevcut olan ve yurdumuzda pek de kullanılmayan bir sistemdir.

Ön veya arka tekerlekleri bir yuvaya oturturuz veya bir kolla çekilir ve makine değil de araç ileri doğru hareket ederek tünelden yıkama aşamalarından geçer. Bu tip yıkama sistemlerinden kasıtla kalkış destek sistemi auto hold'u kapalı tutmamızı yoksa istenmeyen durumlara yol açabileceğinden kasıtla uyarı yapılmıştır.

Yağmur sensörünü silecek kollarını makine kırmasın diye kapatın denmekte.

NOT: Makinede yıkatmak bana kalırsa cinayet, bana kalırsa..  s=s19

*****

Burada iki farklı sayfadan bilgi vereceğim öncelikle buradaki sıralamalara göre aracı durdururken birisinde önce P modu daha sonra el freni derken diğerinde önce el freni sonra p moduna alın demektedir. Sayfa 166 Motorun durdurulması

Sayfa 181 Araç park etme adımları
Tebrikler.. s=flag

Kılavuzdaki bir çelişkiyi keşfettiniz.

Daha bir kaç tane var..

Ben önce 166'ya göre önerdim. Sonra kılavuzda park etme kısmında 181'e bakarak bilgiyi güncelledim sonra deneyimlere bakarak bir tık üste geçtim.

Ayak fren pedalı üzerindeyken N konumuna alınır.

Elelktromekanik park freni aktif hale getirilir.

Ayak frenden çekilir.

Vites P Konumuna alınır.

haline dönüştürdük.

 
@silvershadow

Değerli Murat Hocam yine beni yanıtsız bırakmadığınız için teşekkür ederim.Rampa iniş desteği için arazi araçlarının daha çok kullandığı bir özellik demişsiniz.Bu sistem bizim araçlarımızda varmıdır ? Kitapçıkta 80km altı hızda çalışmaktadır ibaresi var.%6 eğimde öyle çok bir eğim değil ama ben bir fark sezemedim ama devreye giriyorsada ben fark etmiyor olabilirim.Bunu özellikle sormamın nedeni motor freninden daha çok yararlanmak ve frenleri binen yükü azaltmak ama çalışıp çalışmadığı anlayamadım için bir işareti göstergesi vardır diye merak ediyorum.Bursa da olup çekirge yokuşunda deneyebilecek gönüllü arkadaşlar aranıyor  :)

@fcsrn hocam bende ilk başta sizin gibi düşündüm hatta @theGenius Hüseyin hocama da sordum aynı görüşü belirtti oda ama bu sistemin autoholda bu kadar yük bindirmesinden zarar gelmez diye düşündüm , mutlaka farklı bir sebebi olmalı diye konu açma gereksinimi hissettim. :)

SAYGILARLA

 



Merhaba Arkadaşlar



Kılavuzu okurken birkaç şey dikkatimi çekti.Uzman arkadaşlar cevap verebilirse sevinirim.



Burada iki farklı sayfadan bilgi vereceğim öncelikle buradaki sıralamalara göre aracı durdururken birisinde önce P modu daha sonra el freni derken diğerinde önce el freni sonra p moduna alın demektedir.



Sayfa 166 Motorun durdurulması



Sayfa 181 Araç park etme adımları



Şimdilik sorularım bu kadar.Kılavuzu daha hatim etmedim az kaldı.Ekstra bir şey çıkarsa ayrıca onlarıda soracağım.



SAYGILARLA




Her zaman (tek istisna kışın balata ile disklerin birbirine yapışma tehlikesi):


Araç tam durduktan sonra motor Kapatılır.



Araç tam durduktan sonra el freni çekilir.



Ayak frenden alınarak ÖNCE EL FRENİNE BIRAKILIR (vitese değil).



Otomatik ise P pozisyonuna, manuel ise 1. veya R vitesine alınır.



Taşıt tam durmadan P pozisyonuna asla alınmamalı.



Buradaki hassas konu aracın vitese bırakılmasına izin vermemek. Özellikle yokuşlarda bu durum önemli.



Otomatik vitesli araçlarda daha da önemli, yokuşta asla P üzerine araç bırakılmamalı. Önce el freni sonra vites.



İstisna:



Yıkamadan hemen sonra veya kışın yapılacak park işleminde balataların yapışma ihtimaline karşı:



- önceden bir miktar fren ile balata ve diskleri kurutabilirsiniz



- düz zemin ise el frenini çekmeden doğrudan P veya vites konumunu kullanabilirsiniz.





 
RockandRage dedi:
@silvershadow

Değerli Murat Hocam yine beni yanıtsız bırakmadığınız için teşekkür ederim.Rampa iniş desteği için arazi araçlarının daha çok kullandığı bir özellik demişsiniz.Bu sistem bizim araçlarımızda varmıdır ? Kitapçıkta 80km altı hızda çalışmaktadır ibaresi var.%6 eğimde öyle çok bir eğim değil ama ben bir fark sezemedim ama devreye giriyorsada ben fark etmiyor olabilirim.Bunu özellikle sormamın nedeni motor freninden daha çok yararlanmak ve frenleri binen yükü azaltmak ama çalışıp çalışmadığı anlayamadım için bir işareti göstergesi vardır diye merak ediyorum.Bursa da olup çekirge yokuşunda deneyebilecek gönüllü arkadaşlar aranıyor  :)

@fcsrn hocam bende ilk başta sizin gibi düşündüm hatta @theGenius Hüseyin hocama da sordum aynı görüşü belirtti oda ama bu sistemin autoholda bu kadar yük bindirmesinden zarar gelmez diye düşündüm , mutlaka farklı bir sebebi olmalı diye konu açma gereksinimi hissettim. :)

SAYGILARLA
Değerli Onur Hocam;

kızmazsan henüz fark ettiğim sorunun yanıtını vereceğim.

Diğer markalarda işe yarayacak kompresyon bizde işe yaramaz çünkü bizde MSR özelliği mevcut.

MSR Nedir derseniz sözlükte yazanları şöyle aktarayım...

Elektronik motor çekiş kontrolü (MSR), kaygan zeminde motor freni ektisi sayesinde tahrik tekerleklerinin bloke edilme ihtimalini önler. Bu durum sürücü aniden ayağını gazdan çektiğinde veya hızlı bir şekilde vites küçülttüğüne ortaya çıkmaktadır. Motor freni etkisi nedeniyle tahrik tekerleklerinde kayma meydana gelebilir. Bu kayma, kısa süreliğine zemin tutuşunun kaybedilmesine ve sürüş durumunun dengesizleşmesine neden olur. MSR, bu durumlarda sürüş dengesini muhafaza eder ve böylece güvenliği arttırır.
Fakat sizin bahsini ettiğiniz yokuş aşağı iniş desteği sağlayan Eğim iniş asistanı, Tiguan, Tuareg  ve Amarok'ta bulunan bir özellik. Nedir derseniz sözlükten alıntıladım yine:

Eğim İniş Asistanı “Hill Decent Assist” (HDA) Motor yönetim sistemi ve eğim iniş asistanı Hill Decent Assist, motor devrinin kısılması sayesinde ve gerekli olduğu durumlarda frenlere müdahale ederek arazi sürüşlerinde yokuştan güvenli ve kontrollü bir iniş yapılabilmesine olanak tanır.
 

Geri
Üst Alt