Golf 7 lastik tercihi


Michelin Primacy 4 'te bu S1 ve S2 konusu biraz kafa karıştırıcı., S1 mi daha iyi yoksa S2 mi daha iyi ve daha sessiz biraz muamma., sağlıklı bir bilgi de yok gibi..

 

@thelordof 

Kıyaslama aşağıda. Ekli dosyayı görüntüle 36509

Şartnameler ses iyileştirmeleri olarak geçiyor. Primacy'lerde S1 S2 önceki üretilenlere göre daha düşük yuvarlanan direnci anlamına geliyor. Bu sebeple yakıt tüketimi etikette A olarak geçiyor.

91H olanda lastik içeriğinde de farklılıklar olduğundan 1 desibel artmış görünüyor. Ancak bu desibel olayları benim bildiğim lastiğin dışarı verdiği gürültü, aracın içine değil. Dolaylı yoldan dışarıdan gelecek gürültü de kötü yalıtımlı bir araçta içeriye de olumsuz olarak fark ettirecektir.

200 kmlere çıkılmıyorsa 91H tercih edilebilir. Daha konforlu olacaktır.  

Ben 91V C A olanı kullanıyorum. Memnunum. Bir gün aynı ayarda bi 91V A A etiketli bir lastik denersem yazarım.

Bir de yakıt farkı var.

Ekli dosyayı görüntüle 35011

(Tamamen kullanılan yol ve kişinin kullanım tarzına göre değişiklik gösterir. Bunlar sadece teknik verilerdir.)
@thelordof   

91 V  tüketim etiket C  ses 68db

91 V S1 tüketim etiket A  ses 68db

91 H S2 tüketim değeri A  ses 69db

91 V ile 91V S1 arasında yuvarlanma direnci düşürülmüş bu nedenle tüketim A olmuş.

91 V ile 91 H S2 arasında yuvarlanma direnci 91 V S1'den de daha iyileştirme yapılarak A tüketim olmuş. (Tüketim değerlerinde A+ olmadığından A görünüyor) 

Yani toparlarsak 91V'ye göre 91V S1 tercih edilmesi yakıt tüketimini düşürür (ancak ince hesaplama yaparsak, dizel araç mı alsak yoksa benzinli mi hesabına döneceğinden, sırf S1 diye daha fazla para ödeyecekseniz tercih etmemenizi tavsiye ederim.)

Çok yüksek süratlere çıkılmıyorsa 91 H de tercih edilebilir. Ancak bunun dezavantajı 1desibel artış var. V değerli Lastikler H değerli lastiklere göre yapısal güçlendirmeleri daha fazladır. Ancak yuvarlanma direnci düşüşü olduğundan diğerine kıyasla biraz daha sertleştirmiş olabilirler.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz Güzel yorumunuz için tşk ederim. Çok hız yapan biri değilim. Malum radarlar veya her yerde iyi olmadığı için. :)  

2020 üretimli  450Tl gibi bir fiyata 91H S2 modelini buldum. Michelin bayi de bu modeli kalmıştı sadece.

 
Michelin Primacy 4 'te bu S1 ve S2 konusu biraz kafa karıştırıcı., S1 mi daha iyi yoksa S2 mi daha iyi ve daha sessiz biraz muamma., sağlıklı bir bilgi de yok gibi..
Bu kadar çeşitlendiğini bilmiyordum. Bu kadar dallandırma yapmasalarmış keşke. Bir de bir yerde aynı modelin her çeşidini bulmakta zor. S1 varsa S2 yok, H lisi varsa V lisi yok gibi vs.

 
@ogzogz Güzel yorumunuz için tşk ederim. Çok hız yapan biri değilim. Malum radarlar veya her yerde iyi olmadığı için. :)  

2020 üretimli  450Tl gibi bir fiyata 91H S2 modelini buldum. Michelin bayi de bu modeli kalmıştı sadece.
Rica ederim.

S1 S2 farkı biraz netleşti aslında.

Şuan için 91V nin S2 modeli yok, aynı zamanda 91H nin de S1 modeli yok. 

 
Merhabalar , burdaki 45 ve 50 ölçüleri cm veya mm değil sizi yanıltmasın onlar taban ölçülerine göre lastik yüksekliğini belirleyen katsayılar yani
205 50 17 lastiğin yanak yüksekliği
(205 x50 )/100 : 102.5 mm
225 45 17 için ise 101.2 mm yani arada 1.3 mm fark var size herhangi bir konfor katmaz , birde ara ölçü olduğu için daha pahalıya mal olur diye düşünüyorum.Golf için 225 45 17 ideal bir ölçü hem konforlu hem sportif lastik tercihine göre belirleyebilirsiniz 205 55 16 - 225 45 17 - 225 40 18 bunların dışına çıkmamak lazım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


@cengizkpt Dijon'lar bildiğim kadarıyla 7x17, bunlara 205 Lastik takılır evet, 225 zaten jantın üst sınır, normalde tavisye edilen aralığı 205-215, en düşük ise 195'e kadar takılabilir.

Yanak yükseklikleri:
205x50x17 - 103mm
225x45x17 - 101mm
205x55x16 - 113mm
215x50x17 - 108mm
225x50x17 - 113mm

Bu durumda @erkanwrc hocamında dediği gibi 205x50x17 mantıklı değil, yanak 225x45x17 ile aynı, ancak illa konfor daha iyi olsun derseniz 225x50x17 takılırsa çap farkı %4 değişim oluyor. Ben lastik alırken baya danıştım, %4 herhangi bir problem yaratmayacağına ikna oldum ancak daha az kullanılan bi lastik olduğu için fiyat farkı yüksek olduğundan sadece 225x45x17 aldım, ancak halen aklımda keşke 225x50x17 alsamıydım acaba diye  :D  225x50x17'nin yük endekside 94, XL değil ama daha yumuşak olur mu tam anlayamadım, XL olmadığından yumuşak olur muhtemelen, yanak daha kalın olduğu için yüksek basınçla daha fazla yük kaldırabiliyor sanırım. Deneme imkanı olsa kesin dener daha yumuşak ise takardım aslında, çamurluk arası boşlukda bir nebze azalır ve daha hoş dururdu bence.


Üreticinin lastik ölçüleri tavsiyesi;

195 65 R15 (yazlık-kışlık)

205 55 R16 (yazlık-kışlık)

205 50 R17 (**sadece kışlık) 8mm 'den daha büyük baklalı zincir takılmaması gerekir..!!

225 45 R17 (yazlık/ve belirli koşullları sağlamak şartıyla kışlık takılabilir..) zincir takılamaz..!! DCC ve Spor süspansiyon donanıma sahip araçlarda bu ebatta kışlık lastik kullanımı önerilmez..!!

225 40 R18 (sadece yazlık)

235 35 R19 (sadece yazlık)
İlginiz için teşekkürler. Bu durumda 17 jantlarda galiba en iyisi 225/45/17 ölçülerinde lastik kullanmak olacak.

Bu ölçülerde dört mevsim lastiği önerisi olan var mı? (İstanbul'da yaşıyorum). Halihazırda 16 jantlar ile Michelin CrossClimate kullanıyorum ancak yıpranması çok hızlı olduğundan pek memnun değilim.

 
semperit hakkında. 

ilk izlenimlerim genelde olumlu, yumuşak, ses çekilebilir düzeyde. frenleme mesafede iyi. 

canımı sıkan husus şu, sol ön teker hava kaçırıyor. patlak değil, sibop da sağlam. 

2 haftafa 2 defa indi 24psi a kadar. söküp baktılar, sıkıntı yok. 

sonra eleman barkodu hatırladı, semperitte oluyormuş meğer!

iç yanağın içindeki barkodu söktüler, ondan dır diye. bakalım nolacak? 

bu tür sorun duyan var mı içinizde? 

 
@Seastar76 var hocam conti premium contact var bende de sol arka lastik ayda bir basinc uyarisi veriyor 28 24 19 her seferinde degisik degisik olcuyorm sibob saglam ama patlak varmi bilmiorm 10k km lik lastikler

 
@Seastar76  jant iç kenarlarını sert bir fırça ile temizleyip bir kimyasal(yapıştırıcı gibi) sürüyorlar. Denemenizi tavsiye ederim. 

 
semperit hakkında. 

ilk izlenimlerim genelde olumlu, yumuşak, ses çekilebilir düzeyde. frenleme mesafede iyi. 

canımı sıkan husus şu, sol ön teker hava kaçırıyor. patlak değil, sibop da sağlam. 

2 haftafa 2 defa indi 24psi a kadar. söküp baktılar, sıkıntı yok. 

sonra eleman barkodu hatırladı, semperitte oluyormuş meğer!

iç yanağın içindeki barkodu söktüler, ondan dır diye. bakalım nolacak? 

bu tür sorun duyan var mı içinizde? 
Ben yinede sadece sol ön teker devamlı iniyorsa onda bir mimimal çivi kaynaklı bir patlak oldugundan şüphelendim(çivi batıp çıkmıstır, bu nedenle direk çivi aramadan minimal delik olusumu varmı ona bakmak lazım)

Bakıldımı ?

Barkod hikayesinden olsa hepsi hava kaçırır)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Savatage 2 kere küvette bakıldı, bugün sonuncusunda 65 psi bastılar, başka yerden kaçırsa görürlerdi

 

Geri
Üst Alt