Yakıt Filtresi Değişimi Hakkında


Evet 2 gün önce periyodik bakımımızı yaptırdık. Yakıt filtresi değişme olayını bu videodaki gibi yaptık. Herhangi bir kodlama yapmadım marş ilk basışta sorunsuz aldı. Mann pu 8028 model yakıt filtresi taktık. Ama içinden çıkan yakıt filtresi markasını ilk defa duydum. Filtrenin hali içler acısıydı. Değişimi yapan arkadaş Mann filtreyi eline alıp bakınca bu filtre 3 bakım değiştirmeden seni götürür dedi direk:)  Bu da içinden çıkan filtre

WhatsApp Image 2020-05-17 at 16.24.12 (1).jpeg

 

İcinden çıkan filtrenin kararmışlığına bakarak işlevini çoktan yitirmiş /pert olmuş iyiki yenisini takmışım görüşü biraz fazla iyimselik

Lakin sadece 750 km kullanılan bir dizel yakıt filtresi de aynı tencere dibin kara seninki benden kara gibi olacaktır.

Motorin denen yakıt kendi özelligi kararmak zaten 

Alın yarım litre mazotu üstübü ye dökün 

1 saat sonra üstübü kapkara olur

Aynı şey benzin için mukayese edilmez derecededir 

Heleki (lpg)sıvı likit petrol gazında üstübü bembeyaz kalır .

 
@Savatage Hocam aynen mazotun öyle bir durumu var. Malum ben urfadayım 2. el aldım burada yakıtların pek iyi olmadığı efsanesi var ve bana satan adam da en az 35 bin km filtreyi değişmediğini biliyorum. Filtre haznesi bile dibi görünmüyordu neredeyse o derece kirliydi. Filtrenin durumu o yüzden pek güzel görünmedi gözüme:)

 
Arkadaşlar yeni konu açmamak adına buradan yazıyorum. Filtre olarak PU 8014 (Su sensörlü) ve PU 8028 (Su sensörsüz) modeller var. Ama araçta sensör var mı yok mu bilmiyorum. Nereden öğrenebilirim?
 
O şekilde yapmak çok tehlikeli hocam., enjektörler zarar görebilir., mazot pompası gereğinden fazla ısındığı için bozulabilir., çok ciddi masraflar açar.,

Doğrusu; benzinciden “pet su şişesine” biraz mazot alınır., filtre çıkartılır., eski mazot enjektör ile çekilir (mama tipi 50-100ml.)., içi güzelce temizlenir., içi boş haldeyken filtre haznesine 100-150ml. mazot koyarsın., sonra filtre yerleştirilir., 4-5dk. beklersin filtre mazotu emsin diye.,

Sonra filtrenin “kenarından” tekrardan mazotu yavaş yavaş hazne “silme dolu” olucak şekilde doldurulur, filtrenin contasını mazot ile hafiften ıslatırsın., kapağını takıp işlemi sonlandırırsın.,

Bu sayede yakıt hattında minimum hava kalmış olur.,

***mazotu eklerken filtrenin ortasındaki deliğinden kesinlikle yakıt eklenmez/eklenmemelidir.!! kenarındaki boşluklardan ekliyoruz, bu sayede filtre görevini yapıp mazotu süzüyor ve iç kısmına alıyor.!! filtrenin ortasındaki delik filtrelenmiş temiz mazotu ateşleme esnasında yakıt hattına gönderen bölgesidir..

Bu şekilde yaptığınızda araç tek marşta çalışır, enjentörler ve mazot pompası zorlanmamış olur.,

Son aşama motor çalıştırılmadan önce, eğer elinizde VCDS kablosu varsa mazot pompası “servis modunda” 2-3 kez çalıştırılır., bu sayede mazot pompası tüm yakıt hattındaki yakıtı devirdaim ederek sistemin içinde kalan havayı tahliye eder..

2009 öncesi üretilen vag grubu araçlarda kontağı açtığınız vakit mazot pompası devreye girerdi., bu sayede kontağı 4-5 kez aç-kapa yaptığınızda sistemin içinde kalan havayı almış olurdunuz., fakat 2009 sonrası bunu kaldırdılar, artık kontağı açtığınız vakit mazot pompası devreye girmiyor..!!

İçi boş filtre haznesine filtreyi takıp yakıt koymadan aracı çalıştırmaya kalktığınızda., (Hiç hesapta yokken ve asıl görevi de bu olmadığı halde) mazot pompası çalışmaya başlayıp hazneyi doldurmak için çırpınacak, hazneye dolan yakıtı filtre önce emecek, sonra yakıt hattına göndermeye çalışacak, bu esnada geçen süreçte hem enjektörler hem de mazot pompası zorlanacak, sistemde hava olduğundan araç halaa çalışmayacak.,

Bu süreç en az 1-2dk. sürer., 1-2dk. en az 9-10 kez marş basma denemesi demek., Ne mazot pompası kalır, ne enjektör kalır anasını ağlatırsınız..!!

Sadece filtreyi söküp yeni filtreyi takıp motoru çalıştırmaya kalktığınızda yine sisteme zarar verirsiniz, çünkü kapağı açtığınız anda sistemin içine hava girmiş olur, ve kabın içi hali hazırda mevcut olan eski yakıt ile dolu olsa bilee kabın içi yeteri kadar dolu olmadığından, aynı şeyler yaşanır..!!

Yani sistemin sağlıklı çalışabilmesi ve ateşlemenin sağlıklı şekilde gerçekleşbilmesi için., filtre kabı ağzına kadar silme dolu olmalı., mazot filtresi de tamamen ıslanmış mazotu içine emmiş olmalı., Aynı zamanda sistemin içinde, yakıt hattında ve mazot filtresi kabında en ufak hava kesinlikle olmamalıdır..!!

Anlatım biraz uzun oldu ama bu söylediğim şekilde yaparak insan en fazla 10dk. kaybeder..

@Ahmet Tokmak

@Algoritmix
Filtreyi değiştirdim ve hava yaptı. Şimdi çözüm öneriniz nedir?
 
Evet 2 gün önce periyodik bakımımızı yaptırdık. Yakıt filtresi değişme olayını bu videodaki gibi yaptık. Herhangi bir kodlama yapmadım marş ilk basışta sorunsuz aldı. Mann pu 8028 model yakıt filtresi taktık. Ama içinden çıkan yakıt filtresi markasını ilk defa duydum. Filtrenin hali içler acısıydı. Değişimi yapan arkadaş Mann filtreyi eline alıp bakınca bu filtre 3 bakım değiştirmeden seni götürür dedi direk:) Bu da içinden çıkan filtre

Ekli dosyayı görüntüle 32608
Bu yakıt filtresi normal değil iyi yerden mazot alınmamış size atmasam 40 bin km de çıkan mazot filtresini gösterirdim bembeyazdı shellden ve vpowerdan başka almam.
 
Arkadaşlar yeni konu açmamak adına buradan yazıyorum. Filtre olarak PU 8014 (Su sensörlü) ve PU 8028 (Su sensörsüz) modeller var. Ama araçta sensör var mı yok mu bilmiyorum. Nereden öğrenebilirim?
Sensör yok 8028 uygun
 
Havayı aldım. Pompa ile filtrenin ordan mazotu çektim. Mazot gelince pompayı durdurdum. Daha sonra enjektörlerin oradaki somunları gevşetip mazotun enjektörlere gelmesini sağladım. 2.çalıltırmada araç çalıştı.
 

Geri
Üst Alt