Yakıt Filtresi Değişimi Hakkında


Katılım
13 Tem 2018
Mesajlar
204
Tepkime puanı
181
Konum
urfa
İsim
ahmet
Selamlar. Golf 1.6 tdi aracımın bakım için gerekli filtrelerini sipariş ettim ve bakımını dışarıda bir yıkamacı yağlamacıda yaptıracağım. Bakımla ilgili bir kaç video izlerken birşey dikkatimi çekti. Yakıt filtresi değiştirilirken haznede kalan mazot şırıngayla çekiliyor ve içerisi iyice kuru bir bez veya kağıt havluyla temizlendikten sonra yeni filtre yerleştirilip hazne kapağı kapatılmadan içerisine şişeyle normal mazot dökülüp sonra kapak kapatılıyor. Doğru olan uygulama bu mudur? İçerisindeki mazoto çekmek zorunda mıyız? Veya diyelim mazotu çektik hazneye mazot eklemesi yapmadan direk boş bir şekilde kapatmanın sakıncası var mıdır? Gideceğim yere bu konuda bilgi sahibi olup doğru uygulama nasılsa o şekilde elemana yaptırmak istiyorum. Fikir vermesi açısından videoyu da paylaşayım. Bir de değişim yapan arkadaş kodlama ile ilgili de bir şeyler yapıyor. 



 
@Ahmet Tokmak hocam benim 2 defa mazot filtrem değişti birinci değişimde usta filtre haznesini temizledikten sonra boş bıraktı daha sonra 8-10 defa kontak aç kapa yaptı araç biraz zor çalıştı.İkinci değişimi kendim yaptım ve paylaştığınız videodaki gibi hazneyi temizledikten sonra filtrenin üzerine kadar mazot doldurdum ve 3 defa kontak aç kapat yaptım tek marşta problemsiz çalıştı.Vagcom kablonuz varsa depodaki pompayı devreye alarak ta hazne dolduruluyor sanırım açıkçası karar sizin ancak tavsiyem boş hazne ile aracı çalıştırmaya uğraşmayın sonradan öğrendim kadarıyla çok zararlı bir durum.

 
Bir saat önce, Ahmet Tokmak yazdı:

Selamlar. Golf 1.6 tdi aracımın bakım için gerekli filtrelerini sipariş ettim ve bakımını dışarıda bir yıkamacı yağlamacıda yaptıracağım. Bakımla ilgili bir kaç video izlerken birşey dikkatimi çekti. Yakıt filtresi değiştirilirken haznede kalan mazot şırıngayla çekiliyor ve içerisi iyice kuru bir bez veya kağıt havluyla temizlendikten sonra yeni filtre yerleştirilip hazne kapağı kapatılmadan içerisine şişeyle normal mazot dökülüp sonra kapak kapatılıyor. Doğru olan uygulama bu mudur? İçerisindeki mazoto çekmek zorunda mıyız? Veya diyelim mazotu çektik hazneye mazot eklemesi yapmadan direk boş bir şekilde kapatmanın sakıncası var mıdır? Gideceğim yere bu konuda bilgi sahibi olup doğru uygulama nasılsa o şekilde elemana yaptırmak istiyorum. Fikir vermesi açısından videoyu da paylaşayım. Bir de değişim yapan arkadaş kodlama ile ilgili de bir şeyler yapıyor. 

Dizel aracımı aldığımdan bu yana 3 defa değiştirdim 3 defasında da filtreyi çıkartıp direkt filtreyi mazot dolu hazneye daldırıp işlemi tamamladı çıkan filtreler ilk gün takıldığı gibi renk değişmesi bile yoktu 2 3 marşta anca aldı. Serviste mazotu çektiklerini hiç sanmıyorum onlar için vakit kaybı bu zamana kadar bir zararını görmedim her 15 de değiştiririm.

 
@Ahmet Tokmak hocam benim 2 defa mazot filtrem değişti birinci değişimde usta filtre haznesini temizledikten sonra boş bıraktı daha sonra 8-10 defa kontak aç kapa yaptı araç biraz zor çalıştı.İkinci değişimi kendim yaptım ve paylaştığınız videodaki gibi hazneyi temizledikten sonra filtrenin üzerine kadar mazot doldurdum ve 3 defa kontak aç kapat yaptım tek marşta problemsiz çalıştı.Vagcom kablonuz varsa depodaki pompayı devreye alarak ta hazne dolduruluyor sanırım açıkçası karar sizin ancak tavsiyem boş hazne ile aracı çalıştırmaya uğraşmayın sonradan öğrendim kadarıyla çok zararlı bir durum.
O ustayı bana getirin siz yorulmayın ben dinlene dinlene gün aşırı döveyim.. o usta ise sanırım ben de sultan sülüman olurum.. insanın düşmanı böyle sadistlik yapmaz.. :angry:  video’da yapan elemanın bile tam doğru yaptığı söylenemez..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles Ali hocam kasap usta çok yapacak birşey yok bu sebepten dolayı yağ bakımını kendim yapıyorum diğer ağır bakımları serviste yaptırıyorum.

 
Arkadaşlar bugün serviste değiştirdim çıkarıp yerine yenisini koydu kapattı çalıştırdım bitti servis fiyatı 290 tl indirim ile 200 e denk geldi arkadaş olduğundan 150 tl ye değiştirdim önceki filtremde berbat durumdaydı açıkçası kapkara pislik içindeydi araç resmen nefes aldı 

 
1.4 benzililerde filtresi değişmiyor muş doğru mu


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
@forzaGilles Ali hocam kasap usta çok yapacak birşey yok bu sebepten dolayı yağ bakımını kendim yapıyorum diğer ağır bakımları serviste yaptırıyorum.
O şekilde yapmak çok tehlikeli hocam., enjektörler zarar görebilir., mazot pompası gereğinden fazla ısındığı için bozulabilir., çok ciddi masraflar açar., 

Doğrusu; benzinciden “pet su şişesine” biraz mazot alınır., filtre çıkartılır., eski mazot enjektör ile çekilir (mama tipi 50-100ml.)., içi güzelce temizlenir., içi boş haldeyken filtre haznesine 100-150ml. mazot koyarsın., sonra filtre yerleştirilir., 4-5dk. beklersin filtre mazotu emsin diye., 

Sonra filtrenin “kenarından” tekrardan mazotu yavaş yavaş hazne “silme dolu” olucak şekilde doldurulur, filtrenin contasını mazot ile hafiften ıslatırsın., kapağını takıp işlemi sonlandırırsın., 

Bu sayede yakıt hattında minimum hava kalmış olur.,

***mazotu eklerken filtrenin ortasındaki deliğinden kesinlikle yakıt eklenmez/eklenmemelidir.!! kenarındaki boşluklardan ekliyoruz, bu sayede filtre görevini yapıp mazotu süzüyor ve iç kısmına alıyor.!! filtrenin ortasındaki delik filtrelenmiş temiz mazotu ateşleme esnasında yakıt hattına gönderen bölgesidir.. 

Bu şekilde yaptığınızda araç tek marşta çalışır, enjentörler ve mazot pompası zorlanmamış olur.,

Son aşama motor çalıştırılmadan önce, eğer elinizde VCDS kablosu varsa mazot pompası “servis modunda” 2-3 kez çalıştırılır., bu sayede mazot pompası tüm yakıt hattındaki yakıtı devirdaim ederek sistemin içinde kalan havayı tahliye eder.. 

2009 öncesi üretilen vag grubu araçlarda kontağı açtığınız vakit mazot pompası devreye girerdi., bu sayede kontağı 4-5 kez aç-kapa yaptığınızda sistemin içinde kalan havayı almış olurdunuz., fakat 2009 sonrası bunu kaldırdılar, artık kontağı açtığınız vakit mazot pompası devreye girmiyor..!!

İçi boş filtre haznesine filtreyi takıp yakıt koymadan aracı çalıştırmaya kalktığınızda., (Hiç hesapta yokken ve asıl görevi de bu olmadığı halde) mazot pompası çalışmaya başlayıp hazneyi doldurmak için çırpınacak, hazneye dolan yakıtı filtre önce emecek, sonra yakıt hattına göndermeye çalışacak, bu esnada geçen süreçte hem enjektörler hem de mazot pompası zorlanacak, sistemde hava olduğundan araç halaa çalışmayacak.,

Bu süreç en az 1-2dk. sürer., 1-2dk. en az 9-10 kez marş basma denemesi demek., Ne mazot pompası kalır, ne enjektör kalır anasını ağlatırsınız..!! 

Sadece filtreyi söküp yeni filtreyi takıp motoru çalıştırmaya kalktığınızda yine sisteme zarar verirsiniz, çünkü kapağı açtığınız anda sistemin içine hava girmiş olur, ve kabın içi hali hazırda mevcut olan eski yakıt ile dolu olsa bilee kabın içi yeteri kadar dolu olmadığından, aynı şeyler yaşanır..!!

Yani sistemin sağlıklı çalışabilmesi ve ateşlemenin sağlıklı şekilde gerçekleşbilmesi için., filtre kabı ağzına kadar silme dolu olmalı., mazot filtresi de tamamen ıslanmış mazotu içine emmiş olmalı., Aynı zamanda sistemin içinde, yakıt hattında ve mazot filtresi kabında en ufak hava kesinlikle olmamalıdır..!! 

Anlatım biraz uzun oldu ama bu söylediğim şekilde yaparak insan en fazla 10dk. kaybeder..

@Ahmet Tokmak 

@Algoritmix 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Valla bu servis bu şekildw yapıyorsa sıkıntı gerçekten nasıl bir anlayış paramızla rezil oluyoruz gerçekten 

 
Organik Süzme keçi yoğurdu teknolojisine iyi güldüm !

 
50 dakika önce, vsoner yazdı:

@forzaGilles hocam bu videoda uzun olan filtreyi takmışlar.

Kısa veya uzun tip fark etmiyor., istediğinizi takabilirsiniz.,ikisi de uyumludur.,

PU 8021 (kısa tip) 

PU 8028 (uzun tip) 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Kısa veya uzun tip fark etmiyor., istediğinizi takabilirsiniz.,ikisi de uyumludur.,

PU 8021 (kısa tip) 

PU 8028 (uzun tip) 
Eyvallah çapları aynı. ama sanki uzun taksak yakıtı daha iyi filtre eder diye düşünüyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt