Ufak obd cihazınız varsa baglayıp log alabilirsiniz. Orada dijital olarak devri görebilirsiniz rolanti devri 650-70 bandında ve anlık 590 lara düşüyorsa ateşlemede bir problem var demektir ve bu normal bir durum değildir.
Bende 1.4 tsi var rolantide beklerken ufak bir vuruntu hissediyordum ve devir saatimde en ufak oynama olmuyordu. Egimli yerlerde daha da artıyordu. Bir çok yerde araştırdım net bir çözüm yoktu aksi gibi motor hata da vermiyordu. Sadece bende ekstra olarak çıt çıt diye ses geliyordu ondan kıllanarak sırası ile bobin buji enjektör kontrolü yaparken bujide sorun çıktı porselen oynuyodu o esnada ateşlemeyi kesiyordu.
Devre bindiginde kesiklik vs olmamıştı ama sadece rolantideyken oluyordu.
Öncelikle para harcamadan eliniz anahtar tutuyorsa kendiniz ufak kontrollerle deneyin bence. Basitten giderek bobin-buji kontrolleri,yakıt kalitesi,obd cihaz baglayıp ateşlemeden olup olmadıgı,motor kulakları kontrolleri gibi kendimizin yapabilecegi ve bize ciddi oranda fikir verebilecek kontrollerimizi yapabiliriz.
zira bu olay oksijen sensöründen motor şanzıman kulagına hatta volantına kadar çok fazla ihtimallerden dolayı olabilir.
Çünkü sarsıntı yapabilecek ihtimallerin hepsini değiştirerek deneme yanılma yaparsak muhtemelen araç parasının yarısını tekrar harcarız.
Bence ilk kontroller ateşlemeden yani motordan olup olmadıgının kontrolü olmalı
