Jump to content

silvershadow

Sürüş profili seçme Özelliği (PDA)

Recommended Posts

Sürüş profili seçme Özelliği

Opsiyonel donanım kodu: PDA

Tutarı: 393,5  TL. (Vergiler dahil)

Muafiyet ve Zorunluluklar: 1.2 Motorlu araçlarla alınamaz


Sürüş profili seçme

Sürüş profili seçici (Driving profile selector) bizdeki opsiyonel donanım listesindeki adıyla "Sürüş Profil Seçme Özelliği" kendi başına Comfort, Normal, Eco, Sport  ve  ayrıca ayarlarını sizin yapmanıza izin verdiği "Individual" denen kişiselleştirilmiş bir ayar moduna da sahiptir. İlk jenerasyonda üç olan sürüş modları sonrakilerde geliştirilmiştir.

Sürüş modundan hangisini seçimi kısayol tuşu olan vites konsolunun yanındaki tuşa basarak medya ekranında çıkan ayar ekranından veya sürüş yardımcıları menüsünden yapılır.

Yapılan bu ayarlarla:

1. Direksiyon: Direksiyon tepkilerini hızlandırıp yavaşlatabileceğiniz spor veya normal mod seçilerek kontrol edilebilir.

2. Motor: Motor tepkilerini hızlandırıp yavaşlatabileceğiniz spor veya normal mod seçilerek kontrol edilebilir.

3. Farlar: Bi-Xenon farlara sahipseniz Farların virajlarda hareketlerinin hızını kontrol edebileceğiniz anlamına gelir.

https://youtu.be/MwsKOx-wmiA

Gelelim sürüş Profili seçimine...

Medya ekranı görüntüsü şöyledir:

j5qojD.jpg

Araç DSG olacaksa Sürüş Profili Seçimi opsiyonu olmazsa olmazlardandır.

Çünkü aksi takdirde DSG kendisini meyilli yolda ve süzülme esnasında boşa almıyor. 

Sürüş Profili Seçiminde Eco modda süzülme haline geciyor, hem motor nefes alıyor, hem DSG dinleniyor ömrü uzuyor hem yakıt ekonomisi hem de araç içi ses azaldığından konforu artıyor.

manuel araçlarda ise olmazsa olmaz bir özellik değildir. DSG olmayınca yetişkinler için teknolojik oyuncaklardan biridir o kadar.

Eco modun devreye girme koşulları var...

Boşa alma; hafif meyilli yolda, yokuş aşağı ve 120km hız sınırına kadar görev yapar ve frene dokunur dokunmaz vitese alıp kompressör yaparak güvenlikten de  ödün vermez.

Ayrıca eco modu ayağınızı gazdan cektıgınız an araç kendını boşa alıp ekranda da bunu belırtıyor. yakıt tuketımıne etkısı hıssedılır düzeyde ve olumlu yönde

Fakat sürüş profili gaz, vites kutusu ve direksiyon hassasiyetini ayarlaması bakımından alınası bir opsiyon.

özellikle spor modda gaz tepkimesi oldukça canlanır ve motorun sesini duymaya başlarsınız. Hatta R veya GTI'da araç içi motor sesi simülasyonunun şiddetinni dahi ayarlamak mümkün.

Sürüş profili seçiminin ise 1.4 araçlarda alınabileceğini hatırlatalım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Murat hocam, 1,2 motorda bu opsiyonun alınamama sebebi nedir acaba?

eğer motorun yapısından kaynaklanmıyorsa,

belki 2016 modellerde gelir mi diye umut edecem :)

çünkü şimdi kullandığım polo tam otomatik ve bu dediğiniz boşa alma durumu var, salınırken anında motor devir göstergesi 1000 devirin altına iniyor...

@silvershadow

2016 için comfortline'da 6,5" ekranın standart olması ve bu opsiyonun 1,2'de alınabilir olması diye beklentilerim var,

bir de 16" jant toronto'nun ülkeye girmesi... :'(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Murat hocam, 1,2 motorda bu opsiyonun alınamama sebebi nedir acaba?

eğer motorun yapısından kaynaklanmıyorsa,

belki 2016 modellerde gelir mi diye umut edecem :)

çünkü şimdi kullandığım polo tam otomatik ve bu dediğiniz boşa alma durumu var, salınırken anında motor devir göstergesi 1000 devirin altına iniyor...

@silvershadow

2016 için comfortline'da 6,5" ekranın standart olması ve bu opsiyonun 1,2'de alınabilir olması diye beklentilerim var,

bir de 16" jant toronto'nun ülkeye girmesi... :'(

Benim de Golf GTE beklentim var :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Murat hocam, 1,2 motorda bu opsiyonun alınamama sebebi nedir acaba?

eğer motorun yapısından kaynaklanmıyorsa,

belki 2016 modellerde gelir mi diye umut edecem :)

çünkü şimdi kullandığım polo tam otomatik ve bu dediğiniz boşa alma durumu var, salınırken anında motor devir göstergesi 1000 devirin altına iniyor...

@silvershadow

2016 için comfortline'da 6,5" ekranın standart olması ve bu opsiyonun 1,2'de alınabilir olması diye beklentilerim var,

bir de 16" jant toronto'nun ülkeye girmesi... :'(

Değerli Hocam;

Çok özür dilerim.

Henüz fark ettim mesajınızdaki mention'u.

Olasılıklar şöyle:

1. Bunun motor gücüyle alakası olmamalı.

Çünkü

1.6 TDI 110 beygirlik Highline ile alınabiliyor.

2. Bağımsız süspansiyonla ilgisi olamaz

çünkü: 1.6 TDI 110 beygirlik Highline ile alınabiliyor.

bana kalırsa sadece pazarlama stratejisi.

1.2 motoru cazip kılacak donanımlar verilmiyor DCC veya ACC veya sürüş profili seçimi veya Discover pro veya Vienna koltuklar..

Bir başka nedeni  de şu olabilir:

Tüm opsiyonel donanımlara, tüm motor ve donanım seçeneklerinde alma imkanı  verilseydi nerede kalırdı kendisini özel ve farklı hissetmesini sağlayacak detaylar?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Murat hocam DCC ile farklı mıydı bu? Sürüş profili alınsa DCC yi kapsıyor mu?

@silvershadow

@chekich26

Değerli Üstadım;

DCC sürüş profilini kapsayan ve onun süspansiyonların sertliğini de ayarlama imkanı bakımından daha gelişmiş versiyonudur.

Hocam sadece sürüş profili alındığında vitesin yanında mode tuşu oluyor mu?

Sent from my iPhone using Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Murat hocam DCC ile farklı mıydı bu? Sürüş profili alınsa DCC yi kapsıyor mu?

@silvershadow

@chekich26

Değerli Üstadım;

DCC sürüş profilini kapsayan ve onun süspansiyonların sertliğini de ayarlama imkanı bakımından daha gelişmiş versiyonudur.

Hocam sadece sürüş profili alındığında vitesin yanında mode tuşu oluyor mu?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Doğrudur HOcam oluyor.

O tuş kısayol tuşudur.

Aynı menüye medya ekranında sürücü yardımcıları menüsünden de ulaşılabiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Murat hocam DCC ile farklı mıydı bu? Sürüş profili alınsa DCC yi kapsıyor mu?

@silvershadow

@chekich26

Değerli Üstadım;

DCC sürüş profilini kapsayan ve onun süspansiyonların sertliğini de ayarlama imkanı bakımından daha gelişmiş versiyonudur.

Hocam sadece sürüş profili alındığında vitesin yanında mode tuşu oluyor mu?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Doğrudur HOcam oluyor.

O tuş kısayol tuşudur.

Aynı meniye medya ekranında sürücü yardımcıları menüsünden de ulaşılabiliyor.

Düğme olmadan da o ekrana ulaşabiliyorsak eğer yanlış hatırlamıyosam @MSE Muhammed Abi bu özelliği vagcom la açmış ancak tuş olmadığı için kullanamadığımızı söylemişti, düğmeye gerek yoksa özelliği de kullanabiliriz eğer o özellik bu özellikse,  yanlışsam Muhammed Abi düzeltsin :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Murat hocam DCC ile farklı mıydı bu? Sürüş profili alınsa DCC yi kapsıyor mu?

@silvershadow

@chekich26

Değerli Üstadım;

DCC sürüş profilini kapsayan ve onun süspansiyonların sertliğini de ayarlama imkanı bakımından daha gelişmiş versiyonudur.

Hocam sadece sürüş profili alındığında vitesin yanında mode tuşu oluyor mu?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Doğrudur HOcam oluyor.

O tuş kısayol tuşudur.

Aynı meniye medya ekranında sürücü yardımcıları menüsünden de ulaşılabiliyor.

Düğme olmadan da o ekrana ulaşabiliyorsak eğer yanlış hatırlamıyosam @MSE Muhammed Abi bu özelliği vagcom la açmış ancak tuş olmadığı için kullanamadığımızı söylemişti, düğmeye gerek yoksa özelliği de kullanabiliriz eğer o özellik bu özellikse,  yanlışsam Muhammed Abi düzeltsin :)

Değerli Eren Kardeşim;

Bu menünün çıkması için bu donanımın bulunması gereklidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yani sunumu anlamaliyim dcc alaindiginda surus profili secme de beraberindemi geliyor

Doğrudur Hocam.

Zaten donanımın tam ismi : "Adaptif Şasi kontrolü "DCC" ve Sürüş profili seçme"dir.

Detayları merak ediyorsanız BUrada :

http://www.golftutkusu.com/opsiyonlar-ve-atolye/adaptif-sasi-kontrolu-'dcc'-ve-surus-profili-secme-(pdd)/

OPOLAT bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@silvershadow Murat hocam düğme dışında nasıl bir donanıma ihtiyaç oluyor acaba ?

Değerli Muhammed Hocam;

Teknik/mühendislik altyapısını bilmemekle birlikte

Kesin olarak bildiğim seçtiğiniz profile göre direksiyon tepkilerini ve DSG'nin devirini ve de motorun gaza verdiği tepki hızını kontrol edebilen bir tür düzenleyici ünite var. Bu Chip Tuning yapanların kullandığı ünitenin benzeri olmalı.

Bu ünitenin herkeste olduğunu sanmam. Çünkü maliyettir bu. tek bir vidanın dahi maliyetinin hesaplandığı devasa sayılarda üretimde böylesi bir masrafa girilmez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@silvershadow Murat hocam düğme dışında nasıl bir donanıma ihtiyaç oluyor acaba ?

Değerli Muhammed Hocam;

Teknik/mühendislik altyapısını bilmemekle birlikte

Kesin olarak bildiğim seçtiğiniz profile göre direksiyon tepkilerini ve DSG'nin devirini ve de motorun gaza verdiği tepki hızını kontrol edebilen bir tür düzenleyici ünite var. Bu Chip Tuning yapanların kullandığı ünitenin benzeri olmalı.

Bu ünitenin herkeste olduğunu sanmam. Çünkü maliyettir bu. tek bir vidanın dahi maliyetinin hesaplandığı devasa sayılarda üretimde böylesi bir masrafa girilmez.

Anladım hocam. Bu sorunun tam yanıtını bulabilirsek ve herhangi bir ekstra donanıma gerek olmadığı anlaşılırsa vag.com ile açılabileceğini düşünüyorum. Direksiyon ve motor ayarları kısmında drive select ile ilgili ayarlar mevcut.

Direksiyon sertliği için 5-6 tane seçenek mevcut ama benim araçta "drive select ...." olarak seçili. Bu da bana sürüş profili seçme özelliğim yok ama neden direksiyon ayarı "normal"de değil de "drive select"de sorusunu sorduruyor. Aklımda deli sorular. En yakın zamanda kurcalamalara başlarım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@silvershadow Murat hocam düğme dışında nasıl bir donanıma ihtiyaç oluyor acaba ?

Değerli Muhammed Hocam;

Teknik/mühendislik altyapısını bilmemekle birlikte

Kesin olarak bildiğim seçtiğiniz profile göre direksiyon tepkilerini ve DSG'nin devirini ve de motorun gaza verdiği tepki hızını kontrol edebilen bir tür düzenleyici ünite var. Bu Chip Tuning yapanların kullandığı ünitenin benzeri olmalı.

Bu ünitenin herkeste olduğunu sanmam. Çünkü maliyettir bu. tek bir vidanın dahi maliyetinin hesaplandığı devasa sayılarda üretimde böylesi bir masrafa girilmez.

Anladım hocam. Bu sorunun tam yanıtını bulabilirsek ve herhangi bir ekstra donanıma gerek olmadığı anlaşılırsa vag.com ile açılabileceğini düşünüyorum. Direksiyon ve motor ayarları kısmında drive select ile ilgili ayarlar mevcut.

Direksiyon sertliği için 5-6 tane seçenek mevcut ama benim araçta "drive select ...." olarak seçili. Bu da bana sürüş profili seçme özelliğim yok ama neden direksiyon ayarı "normal"de değil de "drive select"de sorusunu sorduruyor. Aklımda deli sorular. En yakın zamanda kurcalamalara başlarım :)

Ben ümitliyim Abi, opsiyonun fiyatı vergiler dahil 393TL, çok pahalı olmayan bi parçayı belki vw koymuştur araçlara, belki de aslında zaten araçta olupta kodlamayla açtıkları birşeyi opsiyon olarak sunuyorlar, Orhan Abimin otomatik uzun far alıp aynı zamanda şeritte kalma yardımcısına da kodlamayla sahip olabildiği gibi olabilir :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@silvershadow Murat hocam düğme dışında nasıl bir donanıma ihtiyaç oluyor acaba ?

Değerli Muhammed Hocam;

Teknik/mühendislik altyapısını bilmemekle birlikte

Kesin olarak bildiğim seçtiğiniz profile göre direksiyon tepkilerini ve DSG'nin devirini ve de motorun gaza verdiği tepki hızını kontrol edebilen bir tür düzenleyici ünite var. Bu Chip Tuning yapanların kullandığı ünitenin benzeri olmalı.

Bu ünitenin herkeste olduğunu sanmam. Çünkü maliyettir bu. tek bir vidanın dahi maliyetinin hesaplandığı devasa sayılarda üretimde böylesi bir masrafa girilmez.

Anladım hocam. Bu sorunun tam yanıtını bulabilirsek ve herhangi bir ekstra donanıma gerek olmadığı anlaşılırsa vag.com ile açılabileceğini düşünüyorum. Direksiyon ve motor ayarları kısmında drive select ile ilgili ayarlar mevcut.

Direksiyon sertliği için 5-6 tane seçenek mevcut ama benim araçta "drive select ...." olarak seçili. Bu da bana sürüş profili seçme özelliğim yok ama neden direksiyon ayarı "normal"de değil de "drive select"de sorusunu sorduruyor. Aklımda deli sorular. En yakın zamanda kurcalamalara başlarım :)

Ben ümitliyim Abi, opsiyonun fiyatı vergiler dahil 393TL, çok pahalı olmayan bi parçayı belki vw koymuştur araçlara, belki de aslında zaten araçta olupta kodlamayla açtıkları birşeyi opsiyon olarak sunuyorlar, Orhan Abimin otomatik uzun far alıp aynı zamanda şeritte kalma yardımcısına da kodlamayla sahip olabildiği gibi olabilir :)

Dun ilk defa kullandim. Dsg sahibi arkadaşlar muhakkak almali. Eco modu sectiginiz zaman. Vites degisim araliklari da degisiyor daha cok ekonomi yapmak icin. D vites gostergesi e oluyor. Ayrica eskisi gibi artik eğim degil rampa olmayan bir duzluk bile farkettiginde arac kendini suzulme moduna aliyor. Motor devri 900 civarina dusuyor. Vitesi bosa alip arac resmen yolda suzulerek gidiyor. Suzulerek gittigi mesafe de gercekten beni sasirtti eski 2012 model aracimda vitesi bosa alip arada denerdim ne kadar gidebilir diye cok gitmezdi. 2015 golf dsg muazzam mesafeler gidebiliyor(bir an acaba kendi gaz vermiyordur degilmi dedim icimden)[emoji2] . Frene veya gaza basarsaniz bu moddan cikiyor. Hafif gaz verip ayaginizi cekince duz yolda bile hemen suzulme moduna geciyor.

Bu moda serbest surus modu diyor ve eco ibaresi olusuyor gostergede.viteslerde dedigim gibi e1 e2 şeklinde gösteriyor. Sanzimani rahatlattigi kesin. Eco modunda hiz sabitleyici de yavas yavas hizlandigini farkettim. Ayarlarinda da var zaten. Sport modu zaten hem vites gecislerini hem direksiyonu hem hiz sabitleyiciyi spor moda aliyor. Resimleri aksam eklemeye calisacagim. 393 tl vererek alinabilecek cok kullanisli bir opsiyon.

20cb426db7091af1163a0e5676828677.jpg

34dbf9977dc95d192723a424cb732161.jpg

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bende sürüş profili ekleyeceğim aracıma. Araştırdığım kadarı ile şu şekilde. 

Tuş takımını alarak Gateway'a kablo çekiliyor daha sonra servisten mod yazılım siparişi verilerek satın alınacak. (tıpkı full link gibi) servis yazılımı olan online odis ile aracınıza kurulacak. Benimde yakında gelecek olan projelerim arasındadır. Bu arada geçen ay sorduğumda 630tl fiyat vermişlerdi sürüş profillerine.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, Vanery yazdı:

Arkadaşlar bende sürüş profili ekleyeceğim aracıma. Araştırdığım kadarı ile şu şekilde. 

Tuş takımını alarak Gateway'a kablo çekiliyor daha sonra servisten mod yazılım siparişi verilerek satın alınacak. (tıpkı full link gibi) servis yazılımı olan online odis ile aracınıza kurulacak. Benimde yakında gelecek olan projelerim arasındadır. Bu arada geçen ay sorduğumda 630tl fiyat vermişlerdi sürüş profillerine.

Bende bir ara çok düşündüm sürüş profili yapmayı ancak bana artısı sadece yelken modu olacağı için vazgeçtim. Onun yerine biraz daha ekleyip katlanır ayna aldım. :)

Ender bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...