Golf 7 1.2 tsi 2016 rölanti devri 900 de olması normal midir?


Levent35

Üye
Katılım
24 Eki 2018
Mesajlar
40
Tepkime puanı
8
Konum
İzmir
İsim
Levent
Devir saatinin 900 lerde olması normalmi daha önce daha düşüktü yada problemse nedendir acaba

 
@Blackjack6206 Aslında yanlış yapıyoruz. Aracın yatması hiç sağlıklı değil, rölanti konusunu araştırırken akü mevzusuna baktım. Tam emin değilim ama rölantide alternatör tam şarj yapamıyor. Fazla yatırmamak arada da uzun yol yaparak kullanmak lazım. Hem hareketli parçalar, hem de şarj döngüsü için. 

 
Upvote 0

@Koray07 olabilir her ne kadar tamam desekte tabiiki gözlemlemeye devam. Su sıcaklığından kaynaklandığı fikrinden yavaş yavaş uzaklaşıyorum. Sen öyle dedikten sonra aracı çalıştırdığımda (ilk marş) hararet devir göstergesi en düşükte, hava sıcaklığı 38,5 derece rolanti 650 rpm, 1 km sonra hararet 45 derece,hava sıcaklığı 38,5 derece ve rolanti 800 rpm, 2,5 km sonra hararet 90 derece, 800 rpm ve sıcaklık 38 derece. Hal böyleyken eğer su sıcaklığından kaynaklansa kış mevsimindede arabayı zaman zaman sıkıştırdığım oluyordu. O zaman da devir 800 rpm olması gerekirdi diue düşünüyorum(gerçi çok bakmıyordum hararete ama anlardım) dikkat edersen 45 derece hararette dahi anında 800 rpm oluyor, hava sıcaklığı ile ilgili olduğuna kanaat getirdim. 

IMG_20210805_140642.jpg

IMG_20210805_140042.jpg

IMG_20210805_135707.jpg

 
Upvote 0
@Ukoray hocam su sıklığıyla alakası yok. Yazılım algoritma ilk resim bugün ilk çalıştırma, ikinci resimde dış hava sensörünü soğuttum yani aldatmaca, rölanti normal konumda. 

IMG_20210805_150242.jpg

IMG_20210805_150840.jpg

 
Upvote 0
@Koray07 bir yerde anlaşamadık herhaldeüst mesajlarda " Hala su sıcaklığı ile ilgili olduğunu düşünüyorum" dediğin için ben yeni mesaj atma gereği duydum. Herhalde yanlış anladım. Yoksa atmosferik şartların (nem, aşırı sıcaklık) bunu tetiklediğini düşünüyoruz herhalde. 

 
Upvote 0
@Ukoray dün radyatör soğuduğu için mi, yoksa dış hava sönsörü soğuduğu için mi değişkenlik gösteriyor demiştim ya . Hala radyatör ihtimali olduğu için soğutma suyuyla alakalı olabilir diye açık kapı bırakmıştım. Tabi artık o ihtimal kalmadı. Hocam eğer bu seneki sıcaklık, nem, basınç duruma özel bir durumda tamam. Aksi halde başladığımız noktadayız. Ecu dan kaynaklı bir sorun. 

 
Upvote 0
@Koray07 neden halen Ecu'da sorundan bahsettiginizi anlayamadım gercekten, bu tasarlanmis ve normal bi durum. MAF sensoru bu ise yariyor. Maf sensorusunuz bozulursa ya da kirlenirse rolanti dalgalanabilir, araç fazla yakabilir, urettigi guc dusebilir vs vs... Arastirin biraz göreceksiniz sizde, buyrun yabanci bi forumdan da bilgi. 

Here the air density also plays a role as the air going inside the engine is checked by the MAF sensor (Mass Air Flow) that is located before the air filter element. This sensor sends data to the ECU to meter the fuel quantity for combustion depending on the density and temperature.

A denser and cooler air will make the ECU send lesser fuel thereby idling at a lesser RPM. Do see for yourself the effect of temperature on idling RPM during the day (hotter temperature) and night (cooler temperature).


 
Upvote 0
Hatta ek olarak ikinci bir Oksijen sensorude olmasi lazim arabalarimizda yanilmiyorsam.

Biz nasi hava çok sicak nefes alamiyorum diyorsak ve yeterli oksijeni almak için nabiz atışımiz artiyorsa aynisini arabada yasiyor ve rpm artiriyor 🤣

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@CemK bütün temennim senin yazdığın gibi olması. Sadece bu yaz böyle bir durumun oluşması.teşekkürler

 
Upvote 0
@CemK 🤣 eğer izmitte yaşıyor olsan. Nokta otomotiv mi diyeceğim. Nabız, kan akış hızı, sıcakta nefes alma örneğini o da verdi. Tabii o zaman ne kadar tamirhane varsa dolaşıyordum. Tesadüfün böylesi. 

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt