Golf 7 1.2 tsi 2016 rölanti devri 900 de olması normal midir?


Levent35

Üye
Katılım
24 Eki 2018
Mesajlar
40
Tepkime puanı
8
Konum
İzmir
İsim
Levent
Devir saatinin 900 lerde olması normalmi daha önce daha düşüktü yada problemse nedendir acaba

 
Bakım dışında bir işlem yapılmadı. Hava filtre kutusu da, filtre değişirken yerinden çıkartılıyodur. 0-30 yağ konusu tercih değil yetkili servis devamlı 5-30 kullanıyordu. Bilgilendirme olmadan değiştirmişler ( bakırköy - tamaş). Son bakımda da uzak ama tanıdık olan bir yetkili servisi tercih ettim, spoyler ezilmişti boyanması gerekiyordu. Onlarda 0-30 yağ kullanıyordu farklı yerlerde olmasın dedim bakımı yaptırdım. Rölanti sorunu  ecu beyinden olabilir , boğaz kelebeği, rölanti ayar valfi, sensörlerde okuma hatası , hava sıcaklığıyla alakasını anlıyamıyorum. Hava alıyo kaçak var desek sürekli yapması gerekir. Rölanti valfi arızalı olsa büyük ihtimal dalgalanma olur. Sadece şubat ayı aracı park ederken ayağım debriyajdayken silkeleme oldu. Aslında ipucu veriyordu kış olduğu için anlamak zor oldu. Yasaklarda araç yattığı için haftada iki kere onbeş dakika motoru ısıtıyordum. O zamanda 800 rpm altına inmiyordu. Hareket edince biraz yol alınca her zamanki konuma geliyordu. Ya da stop edip yeniden çalıştırınca normal halline geliyordu. Tabi şu an hava sıcaksa 28-30 derecinin üstünde normal konuma dönmüyor. Biraz uzun tuttum ama belki senin için kıyaslama olur. Araç 1.2 manuel 2014

 
Upvote 0

@Koray07 sorma amacım aynı işlemleri yaptırmış olabilirmiyiz diye, ben 1 ay önce şanzuman takozu sorunu nedeniyle aküyü çıkartıp 1 gece bekletmek zorunda kalmıştım. Bu arada beyin sorun olarak algılayıp bu durumu yazmış olabilir. Fakat o zaman bu kadar sıcak olmadığı için sorun çıkarmadı zira 32. 5 derecede başlıyor. Bende filtre kutusunu çıkartmıştım belki takılırken kablo hasarı olabilirmi dedim ama bu seferde tamamen arızaya geçmesi lazım. Yazmış olduğun boğaz kelebeği, rölanti ayar valfi, sensörlerde okuma hatası olabileceğini düşünmüyorum, zira maf sensörü,pcv valfi, çek valf, karbon kanister, boğaz kelebeği temizliği yaptım, ayrıca bunların üzerindeki contalarıda değiştirdim ama değişiklik olmadı. En azından yenilemiş/temizlemiş oldum:)) seninde tespitin gibi geriye tek bir şey kalıyor ecu... Bu arada sen yazdıktan sonra aşağıya indim. Dış hava ısı sensörüne su döktüm derece 30, rpm 680 dediğin gibi oldu. Birde akü kutup başını söküp, biraz bekleteyim bakayım. Olmadı oraya su püskürtmesi için aparat takacağım:))) Yarın sanayi açılsın bakacağım birkaç yer tabii bulabilirsem. 

@Ukoray Direk hava sıcaklığıyla alakalı , 25 derecenin altında problem yok. Neden yaptığını bilmemek can sıkıyor. Bir ay sonra sıcaklıklar düşünce muhtemelen fark edilmeyecek. Yakın zamanda bakım yaptırdın mı? Bir ay önce bakım yaptırdım. 60 bin bakım bujiler değişti alakası var mıdır. Son iki bakımdır 0-30 yağ kullanıyorlar. Her şeyi düşünmeye başladım. Dediğin gibi sadece ikimizin aracında olan bir sorun galiba, en azından birimiz durumu çözerse irtibatta kalalım. Yakıtı nerden alıyorsunuz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Benim akü 2 yıl önce değişti yanımda değişti yetkili serviste değiştik den sonra arıza kayıtlarını siliyorlar. Onla alakalı değildir. Kışın çok yattı araba yasaklardan akü şarj döngüsünde sıkıntı olmuş mudur. Bunların hava sıcaklığıyla bağlantısını kuramıyorum. Kışın yapsa bu sorunu dersin akünün performansı düşüyor o yüzden yüksek rölantide çalışıyor. Ustada net cevap veremiyor geveliyor, devir saatine bakma o farklı gösterir diyor, 5 senedir farklı göstermiyordu ama . İnşallah çözersin  beni de kurtarırsın takıntı yaptım. Çalışmadığım için araştırmasına giremiyorum.  Panjura su tutunca düzeliyor, ben yıkamada fark ettim. Büyük olasılık  beyinle alakalı inşallah daha basit bir şeydir.

 
Upvote 0
Beyin resetlemeyle düzelme şansı varmıdır.
Dediğim gibi yarın araştıracağım zira can sıkıcı bir durum. Ben hala akü bağlantısı ( beyin ile alakalı) olarak düşünüyorum. Şöyle bir durumda var hakikaten rolanti 650 de olsa 800 de olsa anlık tüketim 0.6-0.7 arası değişiyor. Yarın sabah aküyü sökeceğim bakalım ne olacak. Bu arada forumda, kimsenin bu konu hakkında yorumu yok herhalde. 

 
Upvote 0
Ya ikimizin başına geldi sadece ya da bizim dikkatimizden kaçmadı. Adaşız da galiba ben zaten çok şanssız  bir insanımdır. Bana denk gelmesi normal, aynı sokakta üç defa taş uçtu arabanın üstüne yaz ayında. Senden haber bekliyorum, görüşmek üzere. Allah kolaylık versin,  teşekkürler.

 
Upvote 0
@Koray07 soyadım koray, ben şansızlıktan ziyade biraz detaycıyımdır, bundan dolayıda böyle şeyler hep beni bulur, çözüme ulaştırdığım anda sana haber vereceğim,görüşmek üzere. 

 
Upvote 0
@Koray07 soyadım koray, ben şansızlıktan ziyade biraz detaycıyımdır, bundan dolayıda böyle şeyler hep beni bulur, çözüme ulaştırdığım anda sana haber vereceğim,görüşmek üzere. 
Merhaba, hocam map sensörüyle alakalı bir işlem yaptınımız mı? Benim araçtaki belirtiler, kışın silkelemesi (bir defa yaptı), rölanti de ses değişikliği, egzosta hafif bir patırdama sanki map sensörüyle alakalı gibi, ya da her zaman araç öyle çalışıyordu bana öyle gelmiş olabilir. Fark var gibi çünkü aracı dinlerim, dikkat ederim. Map sensörü arıza vermeyip görevini tam yapmıyor olabilir mi? Mekanik bir arıza olsa herhalde devamlı yapar. Dış sıcaklıkla alakalı olduğu için, sensör okuma hatası gibi duruyor. Ortam sıcaklığı düştüğü an düzeliyor normale dönüyor. Ortam sıcaklığıyla, dış basınçla alakalı çalışan sensör de map sensörü, yukarıda bazı parçaların temizliğini yaptığını belirtmiştin map sensörünü temizledin mi,  parçaların bakımını bu sorundan sebeb mi yapmıştın.  

 
Upvote 0
Merhaba, evet parçaların bakımını bu sebeplerden dolayı yapmıştım. Ayrıca map sensörünü temizledim. Üzerindeki contayıda değiştirdim. Hatta biri orjinal, biri bosch iki tane var elimde. Orjinali arızalıdır diye zamanında bosch almıştım. Ayrı ayrı ikisinide denedim sonuç değişmedi. Dediklerinize katılıyorum. Bugün bir yere daha götüreceğim, bakalım orası ne diyecek. Elinde orjinal servis yazılımı olduğunu söyleyen bir yer. Olmadı benim aracın üzerinde iki tane map sensörü var. Yerlerini değiştirebilirim. Sonuç alır almaz haberdar edeceğim. 

 
Upvote 0
@Ukoray Sen çok uğraşmışsın, buradan aküyü de elediğini düşünüyorum. Kolay gelsin. Teşekkür ederim.

 
Upvote 0
@Koray07 evet uğraştım. Az önce eve geldim. Vcds programı olan bir servise gittim. İncik boncuk her yerine baktılar. Burada anlattıklarımın hepsini anlattım. Su testini de yaptım. Bu arada burası sadece volkswagen bakıyor. Söyledikleri 650 rpm de veya 800 rpm de motor arıza kaydı vermiyor. Sonuç sorun yok, olması gereken 800 rpm, 1000 rpm çıkarsa o zaman gelirsin dediler. 650 rpm de normalmiş. Hangisi doğru dedim; ikiside doğru, ilk defa böyle bir şeyle karşılaşıyoruz dediler. Kaldı maf sensörlerinin yerini değiştirmek ve tavsiyene istinaden akü ölçümü yaptırmak. 

 
Upvote 0
@Ukoray bazen 800 rpm in üzerine çıkıyor. Sen bu sorunu fark edeli ne kadar süre oldu. Aracın kaç binde otomatik mi, manuel mi? Bu sorundan sonra hiç uzun yol yaptın mı? şöyle 3-4 saatlik, ben hep şehir içi dolaşıyorum. Belki uzun yol yapınca kendini temizler düzelir diye umut ediyordum.

@Koray07 soyadım koray, ben şansızlıktan ziyade biraz detaycıyımdır, bundan dolayıda böyle şeyler hep beni bulur, çözüme ulaştırdığım anda sana haber vereceğim,görüşmek üzere. 
Merhaba, hocam map sensörüyle alakalı bir işlem yaptınımız mı? Benim araçtaki belirtiler, kışın silkelemesi (bir defa yaptı), rölanti de ses değişikliği, egzosta hafif bir patırdama sanki map sensörüyle alakalı gibi, ya da her zaman araç öyle çalışıyordu bana öyle gelmiş olabilir. Fark var gibi çünkü aracı dinlerim, dikkat ederim. Map sensörü arıza vermeyip görevini tam yapmıyor olabilir mi? Mekanik bir arıza olsa herhalde devamlı yapar. Dış sıcaklıkla alakalı olduğu için, sensör okuma hatası gibi duruyor. Ortam sıcaklığı düştüğü an düzeliyor normale dönüyor. Ortam sıcaklığıyla, dış basınçla alakalı çalışan sensör de map sensörü 

 
Upvote 0
@Ukoray zaten 800 rpm ya da bi tık altında 750 rpm de sabit kalsa sorun yok. Hatta daha az titreşimli çalışıyor deriz varsın üç kuruş fazla yaksın, ama düzensizlik var sıcaklık artıkça artıyor. Dikkat et seyir halinde 90 km hızlarda falan öndeki sıcaklık sensörü muhtemelen rüzgardan soğuduğu için  rölantide düzensizlik oluyor, düşüyor trafikte kalırsan yükseliyor. Acaba dış sıcaklık sensörü sorunlu olabilir mi? Su döküp soğutunca rölantinin düşmesi ile ilgili bir fikir yürütmediler mi şundan sebebtir. benim artık aklıma bir şey gelmiyor.  

 
Upvote 0
@Ukoray zaten 800 rpm ya da bi tık altında 750 rpm de sabit kalsa sorun yok. Hatta daha az titreşimli çalışıyor deriz varsın üç kuruş fazla yaksın, ama düzensizlik var sıcaklık artıkça artıyor. Dikkat et seyir halinde 90 km hızlarda falan öndeki sıcaklık sensörü muhtemelen rüzgardan soğuduğu için  rölantide düzensizlik oluyor, düşüyor trafikte kalırsan yükseliyor. Acaba dış sıcaklık sensörü sorunlu olabilir mi? Su döküp soğutunca rölantinin düşmesi ile ilgili bir fikir yürütmediler mi şundan sebebtir. benim artık aklıma bir şey gelmiyor.  
Map sensörlerinin yerini değiştirdim hiç bir fark olmadı. 90 km hızda giderken rolantide düzensizlik oluyor demişsin orayı tam anlayamadım. Giderken gaz kesme falanmı okuyor, yoksa durduğunda rolanti düşmüşmü oluyor. Bugün 70-80 arası hızlarda seyrettim öyle bir durumla karşılaşmadım. Trafikte evet yükseliyor, sonra biraz hareketlenip durduğumda yine 800 rpm. Yok kime gitsem bu böyle diyor, en sonunda yoldan geçen ne kadar araç varsa çevireceğim. Aracım manuel vites, 146 binde, 1.2 tsi jetta. Koskoca forumda yokmu fikir yürütebilecek. Hayret. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

dış sensör soğuduğu için rölanti devri  normal konuma geliyordu. Zaten kafamın almadığı hava sıcaklığı ne alaka, herhalde kendi kendine düzelirse düzelir. Ben yetkile servise gittim. Aynı şeyleri söylediler. Aküde düşük ihtimal , beyinden, her şeyden  olabilir. Yarım saat aralıklarla çekilmiş yeni fotoğraflar yüklüyorum incelersin.

IMG_20210719_131346.jpg

IMG_20210719_135227.jpg

IMG_20210719_135516.jpg

IMG_20210719_140743.jpg

IMG_20210719_144057.jpg

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt