Jump to content

Dsg hep mi arıza veriyor?


Recommended Posts


  • İleti 67
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuda en çok paylaşım yapanlar

Konuda en çok paylaşım yapanlar

En beğenilen yorumlar

Hocam boşuna paranoyaklık yapmışsınız. (Bence) Tamamen DSG'yi kullanmayı "BİLMEYENLER"den aldıysanız aracınızı elinizde patlaması normal. Sıfır araçta'ta DSG problemi yaşamadığınızı varsayıyorum. DS

Birinden duydum, ne kadar doğrudur yorumlarınızı merak ediyorum, teknik olarak teyit edebilecek bilgim yok;  Dsg araçlarda ilk hareket ileri olmalı, aracınızı ona göre park edin, aracı ilk çalışt

@mbonat Boşuna mı!!  Valla hocam ben aracın yokuş aşşağı durduğunda dişlilere yüklenmesinden oldukça rahatsız oluyorum ve bu sıralamayı mutlaka yapıyorum. Gerekli veya gereksiz, Kimseden duyduğumdan d

Konudaki görseller

60bin oldu hala tık yok 80 bin gibi bi kavrama degiştirriz bi 80 daha gider şehir içinde çok seri ve keyifli bi şanzuman tipi soylenenlere pek aldırış etmeyin araç yüklüyken dur kalk trafigine pek gitmiyo evet onun haricinde bence sorunsuz 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Önceki aracım Golf 6 DSG 4.yılında iyi niyet garantiden kavrama değişti, daha da  sorun çıkarmadı. Şimdiki aracım Golf 7 DSG 3 yıldır sorunsuz kullanıyorum. 🧿

Golf 6 DSG alırken bende çok düşünmüştüm ama internette abartıldığı gibi bir durum yok, ki zaten araç servis bakımlıysa VW servisler de gerekli desteği veriyor.keyfi-performansı- konforu değişilmez

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Golf835 boşuna pimpirikli olmuşsun hocam bozulan derken neyi bozulmuş onuda anlamış degilim ben ya garantiden kavrama degiştiren oldu yzaten artık hayli yıl oldu bu dsg çıkalı illaki iyileştirme arge yapıldı bu saatten sonrada korkmamak lazım kronik sorun varmı yok baskı balata gibi zamanı geldiginde kavrama degiştiriyosun o kdr 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Wv nin ne yazık ki manuel ı de dsg side çok nazik dikkatli olmak gerekiyor türkiye şartlarında rakım farkı çok fazla olan bir ülkeyiz kuru çöl iklimi ve nem orani çok yüksek yerlere sık gidiyorsanız benim gibi.... dsg den bıkıp manuel e geçiş yaptım 20 binde baskı balata değiştirdim ha diyeceksiniz kullanım farkader... corsam vardı 170 binde sattım değiştirmedim polom vardı 230 binde sattım değiştirmedim 90 binde astram vardı değiştirmedim isim dolayısı  çok yol yapıyordum bir zmanlar  şimdi yapmıyorum ama o kadar ne yazık ki örnekler çok fazla ama ben golfun sanzuman ı kadar narin nazik hatta biraz kaba olursak dandik sanzuman görmedim hevesimi aldığımda satarım dedim ama golf um e gün geçtikçe daha çok bağlanıyorum :) gulu seven dikenine katlanır yada aslanı besleyen yemini düşünmez altı üstü golf ama tutku işte şöyle bağlayalım mevlam dilerse mermere geçirir disi dilerse muhallebi yerken kırar disi dsg kesinlikle şans 200 binde tıkır tıkır çalışan var arkadaşımda 30 binde patlayan da  Allah ağız tadıyla sıkıntısız kullanmayı nasip etsin cümlemizin araçlarını zor alıyoruz çok vergi ödüyoruz herşey gönlünuzce olsun saygılar 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hocam boşuna paranoyaklık yapmışsınız. (Bence) Tamamen DSG'yi kullanmayı "BİLMEYENLER"den aldıysanız aracınızı elinizde patlaması normal. Sıfır araçta'ta DSG problemi yaşamadığınızı varsayıyorum.
DSG kullanırken bazı şeylere dikkat etmeniz gerekiyor. Şanzıman'a fazla yük bindirmemek gerekiyor; örnek vermek gerekirse.. 
Eğer aracı yokuş aşşağı eğimi olan bir yola park edecekseniz ve uzun süre kalacaksa
1- Frene bas
2-Vitesi boşa al (N)
3- Elektronik park frenini çek
4-Vitesi (P) konumuna al

DSG'yi bu sıra düzleminde kullanırsanız "Bozulmasının önüne geçemezsiniz" belki ama ömrününü daha uzun olmasını sağlayabilirsiniz. Bir kaç tanıdığım da araçlarını bu sıra şeklinde değil de tam tersi şeklinde yani şansıman'a zarar verecek şekilde kullanıyorlar. 

Mmt0634'ün dediği gibi VW de şanzıman çok narindir, hatta sürüş esnasında Türk uslulü bi el direksiyonda bir el vites üstünde Olmaması gerekdiği bile söyleniyor. 
Dediğim gibi eğer 2.el DSG alacaksanız,veya düşünüyorsanız önceki kullanıcının nasıl kullandığı çok önemli.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

cevremde hemen hemen herkesin dsg sanzumanli arabasi var, skoda, vw,audi,seat cesit cesit, hepsinin km'sini toplasan 1 milyon km'den fazladir, en eskisi 2011 model, inanmazsiniz ama hic kimsenin dsg ile yasadigi sorunu yok, kavrama degistiren bile yok, kendi tecrübemde 40-50bin km'dir bende hic sorun yasamadim. Kullanmaylada alakali oldugunu sanmiyorum, cogunun hanimida kullaniyor ve pek dikkat etmiyorlar. (Dipnot: arabalarin hepsi Istanbul trafiginde kullaniliyor)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@bf417 😁 normal hocam, o kuralları bilmeme rağmen yolda giderken bi bakıyorum elim vites üstünde duruyor. Hâlâ daha çıkamadım manuelin etkisinden.

 @krym kullanmayla alakası olduğunu sanmıyorum demişsiniz ama çoğusunun hanımı kullanıyor demişsiniz:) aynı kapıya çıkıyor. Bayanlarda kullanıyor olsa erkeklerde kullanıyor olsa doğru kullanmadıktan sonra şanzıman'ın ömrünü kısaltmış oluyoruz. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Listeliym :  

140 lık golf 7 2013

150 lik golf 7 2015

150 lik fr 2016

tdi leon 2016

tsi polo 2015

tdi polo 2016

125 golf 7 2015

150 lik fr 2018

Hepsi dsgydi. Sadece 125 lik golfun 45 bınden garantiden kavraması degişti. 70 binden satana kadar sorun yasamadım.

Bizzat evimizin aracıydı hepsi. Dikkatli ve özenli kullanıldılar. Çogunda yazılımda vardı.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@mmartins dogrudur hocam bende onu soyluyorum yani insanlarda saçma bi algı var 100 binin üstünde veripte sırf dsg muhabbetine tabiki zevkler tartışılmaz ama manuel alan var bence hammallıktan öte degil 😂 bide araçların makyajlanmasının sebebi bu zaten bi önceki modellerde olan sorunları çözmek ve yenilemek kasa makyajlandıkca hatalar giderilir bizim insanımız tampon ve far degişiyo zannettiginden herkes bi haber saygılar

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
8 saat önce, Recep Gül yazdı:

Hocam boşuna paranoyaklık yapmışsınız. (Bence) Tamamen DSG'yi kullanmayı "BİLMEYENLER"den aldıysanız aracınızı elinizde patlaması normal. Sıfır araçta'ta DSG problemi yaşamadığınızı varsayıyorum.
DSG kullanırken bazı şeylere dikkat etmeniz gerekiyor. Şanzıman'a fazla yük bindirmemek gerekiyor; örnek vermek gerekirse.. 
Eğer aracı yokuş aşşağı eğimi olan bir yola park edecekseniz ve uzun süre kalacaksa
1- Frene bas
2-Vitesi boşa al (N)
3- Elektronik park frenini çek
4-Vitesi (P) konumuna al

DSG'yi bu sıra düzleminde kullanırsanız "Bozulmasının önüne geçemezsiniz" belki ama ömrününü daha uzun olmasını sağlayabilirsiniz. Bir kaç tanıdığım da araçlarını bu sıra şeklinde değil de tam tersi şeklinde yani şansıman'a zarar verecek şekilde kullanıyorlar. 

Mmt0634'ün dediği gibi VW de şanzıman çok narindir, hatta sürüş esnasında Türk uslulü bi el direksiyonda bir el vites üstünde Olmaması gerekdiği bile söyleniyor. 
Dediğim gibi eğer 2.el DSG alacaksanız,veya düşünüyorsanız önceki kullanıcının nasıl kullandığı çok önemli.

Yaptıklarınız gereksiz boşa yapıyorsunuz .

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Bu arada dsgli araç kullanıyorum autohold zaten yapılması gereken herşeyi yapıyor ekstra hiçbir şey yapmadan kullanıyorum .

Başka konudada açıklamıştım yeni nesil dsglerin sorunu kavrama .

Vites topuzuna elinizi koydunuz diye kavrama bitmez veya p ye el freni çekmeden attınız diye . Bunları kim çıkardı bilmiyorum ama tamamen saçmalık ve insanlar inanarak yapıyor .  Yaptığınız benimsediğimiz şeyleri biraz düşünerek yapsak bunlar olmaz .

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


×
×
  • Yeni Oluştur...