Yakıt Tüketimi


Merhaba,

Ben de 1.0 tsi DSG arac sahibiyim fakat önerilen lastik basinclari asagidaki gorseldeki gibi. En fazla 33 on-arka belirtilmis. Siz neye gire 37 bar'a kadar ciktiniz? Bir zarari olur mu? Yakit degerleri bayagi iyi. Benim uzun yol degerlerim 5.4 - 5.2 oldu. On-arka 32 yaparak. 17 inch lastikler.
0830e8e49c83135ee2770c1c7dbd55bf.jpg


SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Merhaba,

Evet normalde olması gereken basınç değerleri sizin paylaştığınız gibi.

Fakat diğer yolcu arkada oturduğu için, bagaj ve depo full dolu olduğu için, birde 90-100 geçmeyeceğim diye arka lastikleri biraz fazla şişirdim. 5 yolcu full bagajda arkalar için tavsiye edilen 41 psi. Ben de 2 yolcu full bagaj ve full depo için 37psi bastım.

Bunu yakıt tasarrufu için yapıyoruz ama lastikleri olması gerekenden fazla şişirmenin elbette dezavantajları var. Benim bildiğim zararları;

1-Yol tutuşu azalır. (Aracınızı yüksek hızlarda kullanacaksanız lastiklere kesinlikle referans değerlere göre hava basın)

2- Fren mesafesi uzar.

3-Konfor ciddi oranda düşer

4- Lastiklerin yerle temas eden yüzeyi azaldığı için lastikler daha çabuk aşınır.


Ben zaten senede bir iki kere uzun yol yapıyorum. Bunda da yakıt tasarrufu için aracımı sakin kullanırım genellikle. Bu sebeple uzun yolda Lastiklere olması gerekenden biraz fazla hava basıyorum. Genelde uzun yolda ve yüksek hızlarda araç kullanıyor olsam lastiklere kesinlikle olması gereken değerlerde hava basardım.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Selamlar herkese.

Mercedes C200d aracimi satip Golf almayi dusunuyorum. Degistirme sebebim, her seyinden cok memnun olmama ragmen, kasasinin buyuk olmasindan dolayi İstanbul trafiginde kullaniminin zahmetli olmasi ve bir de yakit tuketimi.

Deger olarak net rakamlar veremeyecegim ama uzun yolda gercekten yakit tuketimi cok iyi c200’un. Lakin sehiricinde kasmadiginiz surece 7 litrenin altina dusmuyor.

Bu konuda sizlere danismak istiyorum. Daha once vw kullanmadim, o yuzden vw ozelinde teknik bilgilere ve terimlere cok asina degilim. Ama Golf’e de hep bir hayranligim vardi, bakalim nasip olursa deneyecegim   :)

Oncelikle dizel/benzin takintim yok. Hangisi daha avantajliysa onu tercih edecegim. Ya da buldugum araclar arasinda hangisi daha mantikliysa onu alacagim. Gecenlerde bir yetkili servisten bilgi almistim. 1.4 tsi 150 hp ACT motorlarin hem ekonomik hem keyifli oldugunu soylemisti. 1.6 tdi almak yerine bunu tavsiye etmisti. 1.4 tsi ya da 1.6 tdi, 2017 model ustu otomatik golf arastiriyorum. Bunlarin haricinde bulunmasini istedigim donanimlar da var tabi ama konu yakit tuketimi oldugu icin sizlerden bu iki motorun bildiginiz avantajlarini ve dezavantajlarini paylasmanizi rica ediyorum.

Simdiden tesekkurler...

 
Vw golf 1.6 tdı manuel 2015 110hp highline 17 jant 37 psi lastikler klimasız 2 kişi bagajlı kullanım. Amasya gümüşhacıköy-Ankara eryaman arası. 110 sabit, bir seferlil 2-3 dk lık 160-180 gitme. Yakıt bp

IMG_20190913_135349.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
2017 golf 7.5 1.0 tsi 110hp midline plus manuel 15 inç jantlı aracımda yakaladığım en iyi ortalama. 1. Fotoğraf Şanlıurfa Gaziantep arası düz eğimsiz yolda 2.9 yakalanmış bir ortalama. Lastik basıncı 30 psi. 90 km sabit hızda gidilerek yakalanmıştır. İstenirse çok az yakan bir araç. 2. Fotoğraf ise Kumluca Antalya arası genelde yokuş yukarı ve virajlı bir yolda tam gaz gidilen 12 l/100km ortalaması. 3. Fotoğraf ise ben Antalyanın Finike ilçesinde yaşıyorum. Finike şehir içinde yakalanmış uzun dönem ortalaması. Finikede yoğun bir trafik yok tabiki. Ama bu uzun kullanım değeri benim kullanıma göre. Ben ya yakıt tasarrufu yaparım yada performansın son damlasına kadar kullanırım. Ortası pek yoktur bende. Genelde perfermonslı kullanırım. Bazende yakıt tasarrafu yapmak için 60 km hızda 6 viteste giderim. Bu arda araçta son hız olarak düz yolda 214 km hıza kadar şahsi olarak gördüm. 0-100 km hızlanmasıda 9 ile 10 saniye arası değişiyor. Kadranda 9 saniyede çıkıyor ama gps le ölçülse 10 saniyeyi bulabilir. Bu arada düz yolda 2018 1.6 tdi dsg confortline ile defelarca kalkış roll yapıldı. Hepsinde 1.0 tsi geçiyor. Ama fark tabiki çok değil. Tahmin edilemden çok daha performanslı bir motor. Lütfen hiç kullanmayanlar motor hacmine bakıpta boş yorumlar yapmasın. Yok gitmez yok çekmez yok çok yakar diyen bir çok arkadaşıma gel kullan kendin hör dediğimde hepsi laflarını geri aldılar çok şaşırdılar. Özellikle dizel araç kullananlardı bu arkadaşlar. Ekstıra para verilip kesinlikle dizel yerine 1.0 tsi tercih edin hiç pişman olmıcaksınız. Çok arkadaşımın fikrini değiştirdirdim dizel 0 golf alcakken 1.0 tsi aldırttım. Hepside çok memnun. Screenshot_20191124_001401.jpgScreenshot_20191124_001425.jpgScreenshot_20191124_003403.jpg

 
Herkese iyi pazarlar. Buda benim yakıt tüketimim. Araç 1.4tsı 125hp 16 jant yol trabzon izmir arası. Ankaraya kadar olan kısımda 90 - 130 arası daha seri kullanım. Ankara  Izmir 90 -110 arası daha sakin kullanım (2. resim)

20191124_172332.jpg

Screenshot_20191124-172303_Gallery.jpg

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@salcek ben kısa dönem ortalamalarını aracın istendiğinde ne kadar az yaktırılabileceğini ve yine istenildiğinde ne kadar yüksek yakabileceğini göstermek için attım. Yoksa tabikide sürekli düz yolda 90 la gidemeyiz. Yada sürekli yokuş yukarı virajlı yolda 6500 devirde aracı zorlamayız. Ben özellikle güzarkahı ve yol durumunu açıkladım kimseyi yanıltmamak için. Uzun kullanım ortalamam şehir dışı değil bu arada finike ilçesindeki şehir içi kullanımım ve yoğun trafik ve çok fazla ışık yok. Zaten ortalama 34 km olan hızdan anlamışsınızdır. Ama ben %60 performanslı %40 yakıt tasarruflu kullanırım. Çok fazla normal kullanım yoktur bende. Ya yakıt kasarım yada performaslı kullanım ortalaması. Bence 1.0 tsi dizele en yakın yakan araç. Performansıda dizelden çopu koşulda daha iyi. Tabi vergi bakım maliyetleri gibi avantajlardan hiç bahsetmiyorum. 

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
arkadaşlar 7.5 lar 7 den 200 kg kadar daha ağır mıydı? cevap evet ise 7.5 ların yakıt tüketimi 7 lere göre daha fazla mıdır?

 
İlginç 200 kg fark ciddi bir rakkam bence olamaz
2016 ya kadar olan MK7 ler 1242 kg, 2017 ve sonrası MK7.5 lar ise 1444 kg. 200 kg bence de ciddi bir rakam, golf almayı düşünüyordum. Alıp 1449 turbo modifikasyonu ile 200 hp kullanacaktım. 7.5 lar bu kadar ağır ise 7 alırım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
hocam detaylı açıklamayı yazmayı unutmuşum. ben 1.6 TDi ağırlıklarından bahsetmek istemiştim. Şimdi yabancı kaynaklara da baktım, sanırım sahibinden.com saçmalamış yanlış bilgi vermiş.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@vsoner TDI ler TSI lerden daha ağırdır.
Benimki 1.4TSI 1271Kg ise TDI mutlak daha fazladır

 
@Gökcan Tazeler Lastik basıncı 32 önler arkalar 36 bu lastik basıncı sayesinde sedece yakıt deyil vantıratörün çalımşması aracın soguması ısınması hakkında bilginiz vardır 

 

@vsoner trbo derken nasıl yani başkan biraz bilgi verirmisiniz
yurt dışında satılan 2.0 TDi (184 hp) golfler var. bunun turbosunun modeli gtd 1449vz dir. bu turboyu alıyorsun, kendi 1.6 tdi turbosunu söküp bunu takıyorsun. kesme biçme yok. sök tak. üzerine bir yazılım araba sana oluyor 200 hp. DPF de üzerinde kalabilir istersen. 105'lik motorlar 190 hp, 110 ve 115'lik motorlar ise 200 hp oluyor.

sonra çok rahat şekilde 184 hp stok 320d lere 2-3 boy atıyorsun. bundan keyifli daha ne olabilir? :D

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt