Jump to content

yer_ucagi_34

BOEING 737-800 İNCELEDİM GOLF’le KARŞILAŞTIRDIM

Recommended Posts

Herkese merhabalar yeni konuma hoşgeldiniz.

Bu sefer bambaşka bir konu ile karşınızdayım.

Geçenlerde birkaç ay önce Thy ile yaptığım uçuşta bana eşlik eden Boeing 737-800 tipi uçağın incelemesini sizler değerli hocalarımla paylaşacağım.

Öncelikle biraz temel bilgi vereyim havacılıkla pek ilgilenmeyenler için. Havacılıkta en çok satılan 2 uçak markası vardır. Boeing ve Airbus. Hangisi daha iyi diyecek olursanız, ikisi de iyidir bunların. BMW Mercedes gibidirler.

Airbus Avrupa yapımı, Boeing ise Amerikan yapımıdır. Şirket olarak Boeing çok daha köklü bir şirkettir ama.

Bunun dışında arabalarda nasıl plaka oluyorsa uçaklarda da plaka ile aynı işlevi gören kuyruk tescili denilen şey vardır. Uçağa binenler sıkça görürler, uçağın kuyruk yani arka kısmında TC-JVC tarzı bir şeyler yazar. İşte bu uçağın kuyruk tescilidir. Türkiye’ye kayıtlı uçakların kuyruk tescili böyle TC-XXX şeklinde olmaktadır.

Benim yolculuk ettiğim uçak 2008 model, 9.7 yıllık, ilk sahibi Türk Hava Yolları olan bir Boeing 737-800’dü. Uçağın kuyruk tescili TC-JHC, uçağın ismi ise “İSKENDERUN”du. Ve uçak özel boyama olan THY’nin de üye olduğu Star Alliance havayolu birliği boyamasına sahipti.

Şimdi uçağın içine geçelim. Uçağımız yanlış hatırlamıyorsam 155 kişi alabiliyor. Tabi Pegasus gibi firmalarda 189’a kadar çıkarılabilmekte. Uçağın en ön 3-4 sırası Business Class olarak ayrılmış durumda. Uçuş başlamadan perde çekilerek Economy ile Business arası ayrılmakta. Ben tahmin edeceğiniz üzere Economy Class’daydım fakat zaten benim uçuşumda çoğu iç hatlarda olduğu gibi business uygulaması yok zaten. O koltuklar da Economy yolcularına hizmet veriyor.

Uçak eski olduğundan dolayı uçakta koltuk arkası ekran eğlence sistemi bulunmuyor. Sadece üstteki uçağın haritada nerede olduğunu gösteren ekranlar yer almakta.

Uçağın koltukları oldukça rahat ve koltuk kafalıkları aynı BMW 7 Serisi gibi hem yukarı aşağı hem de sağa sola doğru sıkıştırarak ayarlama seçenekleri mevcut. Bunun dışında THY olduğundan dolayı diz mesafeleri bayağı geniş. Ve her koltukta ayak dayama mevcut. Kol dayamaları söylememe gerek yok. Golf’le karşılaştırdığımda bir Golf kadar konforlu koltukları olmasa da fena değil ve diz mesafesi de Golf’ten çok az geniş.&: Ayrıca koltuklar tamamen deri.

Şimdi uçağın teknik ve performans verilerine gelecek olursak, Uçakta CFM markasının ürettiği 2 adet motor yer almakta. Ve bu motorlar uçak ile birlikte mükemmel şekilde çalışıyor. Uçak kalkışta motorlara tam gaz verilmesinin ardından hızlı bir şekilde kalkış hızı olan V2’ye ulaşıyor. Fakat böyle ilk başta 100 KM/H’ye kadar olan hızlanmada ACT Golf her türlü tokatlar, 100’den sonra Boeing alır. @mehmetmertAğırlıktan dolayı ilk kalkışta yavaş kalıyor.8D

Yalıtım ise fena değil uçakta. Kalkış anı dışında çok ses gelmemekte. 

Yakıt tüketimine de gelecek olursam yolcu başına yaktığı değer Golf’ün yarısı kadar.acıktım

Bu uçak 26.000 Litre yakıt alabilmekte. 

Ve full yolcu ile 5.765 KM menzile sahip.

100 KM’de 451 Litre yakıt tüketiyor.

Yine 100 KM’de yolcu başına 2.57 litre yakıt tüketiyor.

İncelemede ikramları da söylememek olmaz. Standart THY iç hatlar ikramları bulunuyor. Eğer uçuşunuz sabah ise sıcak şekilde Beyaz Peynirli Sandviç getiriliyor. Sandviç boyut olarak fena değil. Uçuş akşam ise yine sıcacık şekilde kaşar peynirli sandviç geliyor. Bu da bayağı lezzetli. İçecek ise sınırsız sürekli isteyebilmektesiniz.

Şimdi sizleri çektiğim fotoğraflar ile baş başa bırakıyorum.

@silvershadow @fcsrn @Ender @Nfk @iamalegend @yusufacs @Alperen099 @Blackjoke@forjust1day @caglar_61 @Beşiktaş1903 @xentus @DuzboruDownpipe

B3419A31-729B-41B6-8D43-AA852F8BACA8.jpeg

F9EDABD1-7A46-45E0-895A-61D22767DC6B.jpeg

Bu fotoğrafta yandaki Anadolujet uçağı ilk uçak yolculuğumda bana eşlik eden uçaktı yıllar yıllar önce. O zamanlar kuyruk tescili TC-JHJ idi şuanda TC-SBF. TC-SBF olduktan sonra da yine birkaç kez daha binmişimdir.

C556B7C3-B8BB-4F84-B5C3-9AE46538D98C.jpeg

 

1B00F010-9DB6-4D3E-AECB-77FEA44AA2D7.jpeg

EF854A35-8AA6-4298-AF29-B187113BA7C0.jpeg

2C6C8072-0604-4616-AE4B-5F6F0DB9760D.jpeg

2DE38399-9178-4D83-B3F7-0689A2000D2F.jpeg

THY sembolü olan 3 tane yaban kazı’nı böyle farklı açılarla yan yana koyunca T H Y yazısını görebilmektesiniz

C56A75D0-B057-4889-9719-341496BBA078.jpeg

 

C35075FA-2AB9-4CB7-B0A5-FC40DB12B998.jpeg

Nfk, tuncidag, Kırcalı ve 13 diğer bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Savatage yazdı:

@yer_ucagi_34

Hocam yakıt tüketimi hakkında bilgi verebilirmisiniz?

870 km/h sabit hızla istanbul antalya ne yakıyor?(kabin +bagaj full dolu). Birde kalkışta inişte falan pist sesi çok alıyor mu? Airbuslar çok sessiz diyorlar ?

Hocam merhabalar. Konu’ma gösterdiğiniz ilgi için çok teşekkürler.

Dediğiniz gibi Airbus’lar ses konusunda birazcık daha iyiler. Ama Boeing’ler de çok fark yok arada. Kalkış anında ses biraz çok olabilmekte ama öyle çok rahatsız edici değil. Özellikle benim gibi havacılık tutkunları için ninni gibi geliyor o ses.

Yakıt tüketimini hemen söyleyeyim.

Bu uçak 26.000 Litre yakıt alabilmekte. 

Ve full yolcu ile 5.765 KM menzile sahip.

100 KM’de 451 Litre yakıt tüketiyor.

Yine 100 KM’de yolcu başına 2.57 litre yakıt tüketiyor.s=bigstar

 

 

Nfk, forzaGilles ve Jesi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam tebrikler bu konu için.Benim gibi uçağa hiç binmemiş ve binmesi zor olacak biri için gerçekten güzel bilgiler var.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

yer_ucagi_34 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 dakika önce, slck yazdı:

Hocam tebrikler bu konu için.Benim gibi uçağa hiç binmemiş ve binmesi zor olacak biri için gerçekten güzel bilgiler var.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Gösterdiğiniz ilgi ve beğeni için çok teşekkür ediyorum hocam.

Eğer sizin için faydası olduysa ne mutlu bana.s=bigstar

İnşallah denk gelir ilk uçak yolculuğunuzda ben de size eşlik ederim.s=bigstar

slck bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, Savatage yazdı:

Yıllardır petlas bi uçak lastiği üretiyor pazarlıyor diye bi muhabbet vardır . Lastikler sorulur araştırılar da?

Forumun tüm üyelerine şundan birer tane verseler %80 i boenig 737 ye madrid jant takıp apronda resmini çeker

Ahhahahaahah, hocam kahkaha attım.8D8D Madrid’li 738 düşünemiyorum.&:

Petlas muhabbetini ben de çok duyuyorum ama genelde Michelin tercih ediliyor. Ve uçak lastikleri çok pahalı olduğu için eskidikçe kaplama yöntemi uygulanıyor aynı kamyonlar gibi.

Uçak lastiği fiyatını örnek vermem gerekirse Emirates’deki dünyanın en büyük uçağı Airbus A380’in tüm lastiklerini değişimi 22 Milyon Dolar tutuyor.

Arka lastikler 100-150 kez, ön lastikler ise 200-250 kez kaplanabilmekte. Bu işlemi THY Technic gibi yerler yapmakta.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
14 dakika önce, Savatage yazdı:

@yer_ucagi_34

Hocam yakıt tüketimi hakkında bilgi verebilirmisiniz?

870 km/h sabit hızla istanbul antalya ne yakıyor?(kabin +bagaj full dolu). Birde kalkışta inişte falan pist sesi çok alıyor mu? Airbuslar çok sessiz diyorlar ?

Ben yanıt vereyim

Jet A1 yakıt kullanır.

Havda 380 km ve 50 dk için Yük hava durumu ve yolcu sayısına bağlı olmak kaydıyla 3.5 ila 7 bin litre tüketir.

Ancak dönüş için de inmeden geri dönecek kadar da yakıtı taşımak zorundadır.

Gıttiği pistte iniş için sıra beklerken havada turlayacaksa ona gore fazla yakıt alir 

Köpükten pist başına 2 km ortalama yolculukta yaklaşık 250 ila 500 litre tüketir.

Savatage, yer_ucagi_34 ve arimayacik bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, silvershadow yazdı:

Ben yanıt vereyim

Jet A1 yakıt kullanır.

Havda 380 km ve 50 dk için Yük hava durumu ve yolcu sayısına bağlı olmak kaydıyla 3.5 ila 7 bin litre tüketir.

Ancak dönüş için de inmeden geri dönecek kadar da yakıtı taşımak zorundadır.

Gıttiği pistte iniş için sıra beklerken havada turlayacaksa ona gore fazla yakıt alir 

Köpükten pist başına 2 km ortalama yolculukta yaklaşık 250 ila 500 litre tüketir.

Ooo, Murat hocam maşallah siz de bayağı ilgiliymişsiniz havacılığa. Bilmiyordum.s=bigstar

Vay be Pist başına kadar 250-500 yaktığını ilk kez duydum. Ben de bizdeki CR-V’ye çok yakıyor derdim. Bunun yanında hiçbir şey.8D

Bu arada şu geri dönme olayı genel olarak iç hatlar ve yakın avrupa şehirleri için falan geçerli oluyor. Londra gibi uçuşlarda maks yakıt alsa da geri dönemiyor. s=bigstar

silvershadow bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Savatage 

Saatte 280 ila 380 km hızla piste teker koyduğunda oluşan ısı ve basınç korkunctur. Özel valfli subap kapakları aşırı ısıyla genleşebilecek azot gazını tahliye için hazırdır

Dahası ortalama 70 tonluk bir aleti bu hizdan düşürebilmek için çığlık atan jantları vardır.

Lafın gelişi değil gerçekten de diskler o kadar ısınır ki ısıyı tahliye etmekte normal hava akışı bir işe yaramaz bu nedenle havayı hızla tahliye ederek soğutma sağlayan ozel jantlarındaki motorlar çalıştığında; buna bir de  hava frenleri ve palllerin geriye çalışmasıyla motor treniyle beraber bu çığlığa benzeyen korkunç gürültüyü çıkartırlar.

Yani madrid jant hayal bile edilemez  :)

Savatage ve yer_ucagi_34 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
12 dakika önce, silvershadow yazdı:

@Savatage 

Saatte 280 ila 380 km hızla piste teker koyduğunda oluşan ısı ve basınç korkunctur. Özel valfli subap kapakları aşırı ısıyla genleşebilecek azot gazını tahliye için hazırdır

Dahası ortalama 70 tonluk bir aleti bu hizdan düşürebilmek için çığlık atan jantları vardır.

Lafın gelişi değil gerçekten de diskler o kadar ısınır ki ısıyı tahliye etmekte normal hava akışı bir işe yaramaz bu nedenle havayı hızla tahliye ederek soğutma sağlayan ozel jantlarındaki motorlar çalıştığında; buna bir de  hava frenleri ve palllerin geriye çalışmasıyla motor treniyle beraber bu çığlığa benzeyen korkunç gürültüyü çıkartırlar.

Yani madrid jant hayal bile edilemez  :)

Bu kadar teknik konuları hiç bilmiyordum hocam sizin sayenizde bir sürü yeni şeyler öğreniyoruz.

silvershadow bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@yer_ucagi_34 hocam aynı zamanda sivil havacılık tutkunu olarak incelemenizi severek okudum:) THY'de dünya genelinde bizim göğsümüzü kabartan en önemli şirketten biri. 

737-800'ün ful dolu olarak sefere çıktığını düşünürsek yolcu başına 2.57 Lt. Fena bir değer değil bizim golfler de (1.4 tsi dsg) 4 kişi ile yola çıksak yolcu başına yaklaşık 1.5 Lt. yakıyor:) sanıyorumki aradaki fark ağırlık farkı:) ayrıca hayallerimden biri de Airbus A380 seyahatidir:)

Tüm dostlara saygılarımla... 

yer_ucagi_34 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
51 dakika önce, Emergency yazdı:

@yer_ucagi_34 hocam aynı zamanda sivil havacılık tutkunu olarak incelemenizi severek okudum:) THY'de dünya genelinde bizim göğsümüzü kabartan en önemli şirketten biri. 

737-800'ün ful dolu olarak sefere çıktığını düşünürsek yolcu başına 2.57 Lt. Fena bir değer değil bizim golfler de (1.4 tsi dsg) 4 kişi ile yola çıksak yolcu başına yaklaşık 1.5 Lt. yakıyor:) sanıyorumki aradaki fark ağırlık farkı:) ayrıca hayallerimden biri de Airbus A380 seyahatidir:)

Tüm dostlara saygılarımla... 

İlgi ve beğeniniz için çok teşekkür ederim.

Forumda sizin gibi havacılık tutkunları olduğunu görmek beni ne kadar sevindiriyor anlatamam.

Ben de çok istiyorum hocam A380 seyahatini,s=bigstar bakalım.

silvershadow ve Emergency bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, scknklc yazdı:

@yer_ucagi_34 ben de bir hava trafik kontrolörü olarak yazınızı ilgiyle okudum hocam elinize sağlık.

Oooo hocam, havacılıkla ilgili olan bayağı bir kişi varmış forumda.:('

Öncelikle ilgi ve beğeniniz için ben teşekkür ediyorum. 

Anladığım kadarıyla Malatya Havalimanı'ndasınız.

Bu fotolar da oradan tanımışsınızdır. Havalimanı'nda olduğunuz zaman bir tanışmak çok isterim. Sürekli gidip geliyorum.8D Birkaç hafta sonra Ramazan'da bol bol Golf Tutkusu Malatya (GTM) Buluşması yaparız inşallah Malatya'dan bayağı üye var.&:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, Ysn yazdı:

Çok bilgilendirici bir konu teşekkürler emoji4.png spoiler hoşuma gitti nerde taktırdılar acaba emoji4.png


Sent from my iPhone using GolfTutkusu mobile app powered by Tapatalk

Konuma gösterdiğiniz ilgi ve beğeni için asıl ben size teşekkürü borç bilirim.s=bigstar

Spoiler işi kolay hocam THY Teknik’teki tanıdıklardan ayarlarım size.8D

silvershadow ve Ysn bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Yazan: yer_ucagi_34
      Herkese merhaba Yeni Konu’ma hoşgeldiniz.
      Ülkemizde satışının başlamasını özellikle beklediğim araçlardan biriydi Yeni Polo.
      Yeni Polo’ya, daha araç çıkar çıkmaz satın alan yine benin gibi Ömer isimli arkadaşımız sayesinde, birçok kez binme ve inceleme fırsatı buldum. Ömer’le birlikte test videosu çekip Ömerlerle Polo Testi diye video yapma planımız vardı fakat malesef fırsatımız olmadı.
      Bunun dışında aracı hem VW Miram hem de Doğuş Kartal’da inceleme fırsatım oldu. Özellikle VW Miram’daki araç tam anlamıyla gırtlak dolu bir araçtı. Adaptive Cruise Control’e kadar donanımı olan bir Polo’ydu.
      Şimdi araç hakkındaki düşüncelerimi siz değerli hocalarıma anlatayım;
      Öncelikle Yeni Polo’yu çok beğendim. Araç gerçekten çok güzel olmuş. Eski nesliyle alakası olmayan ve eski nesliyle karşılaştırılmayacak kadar güzel olmuş araç. Önceden Golf’le alakası olmayan Polo bu neslinde Golf’le kıyaslanabilecek hatta Golf’e kafa tutabilecek bir araç haline gelmiş.
      Araç zaten bildiğiniz üzere Passat, Tiguan, Kodiaq, Golf gibi araçların kullandığı MQB Platformunun A0 türevi üzerine inşa edilmiş bir araç.
      Bu sayede hem çok iyi sürüş dinamiklerine kavuşan Yeni Polo, hem de belirgin şekilde büyüyen boyutlara kavuştu. 
      Boyutunu kafanızda canlandıracak bir örnek vermek gerekirse; Araç Golf 4’den daha büyük boyutlara sahip.
      Bu sayede de B Segmenti olmasına rağmen C Segmentine kafa tutabilecek seviyede bir araç.
      Aracın malzeme kalitesi Golf 7’ye yakın olmakla birlikte Kapıların tamamının sert plastik olması ile B segmenti olduğunu belli ediyor. Yine aynı şekilde yalıtımı da Golf 7’ye çok yakın.
      Aracın en alt donanımında dahi LED Gündüz farları, 6,5” ekran gibi donanımlar gelmekte.
      Yanlış hatırlamıyorsam aracın 350 Litre bagaj hacmi bulunuyor. Yine neredeyse Golf ile aynı.
      Motor kısmına geçecek olursak; araçta benim incelediğim, tercih edeceğim ve bireysel kullacılar tarafından en çok tercih edilen motor; 1.0 TSi 3 Silindirli 95 PS 175 nm Tork’a sahip olan yeni nesil motor. Bu motora manuel şanzıman veya 7 İleri DQ200 Kuru Kavrama DSG şanzıman eşlik ediyor. Ve motor aracı çok çok iyi şekilde taşıyor.
      Şimdi en can alıcı noktaya geliyorum. Burada bu aracı Golf ile karşılaştırdığım için belki birçok kişi bana kızacak.
      Şuanda sıfır KM Golf 7,5 veya 2. El Golf 7 alacak olsam ikisini de almam onların yerine Highline Donanıma sahip Sıfır KM bir Yeni Polo tercih ederim.
      Neden diyecek olursanız Golf 7 kasa 2012’den beri satılmakta artık makyaj yemiş olsa da bu kasanın çok eskidiğini düşünmekteyim. Bundan dolayı Polo tercihi çok daha güncel bir araç sahibi olmuş olmayı sağlayacaktır.
      Tabiki tek sebebi de bu değil, araç aynı platformu kullanması, boyutu ve kalitesiyle Golf 7’yi pek aratmamasından dolayı yine Golf 7, 7,5 yerine tercih edilebilir.
      Fakat bu söylediklerim tabiki Golf 8 çıkana kadar. Golf 8 çıktığı zaman yine Polo’yla karşılaştırılmayacak kadar iyi bir araç olacak.
      GÜNCELLEME: Yanlış anlaşılma olmasın Polo’ya kesinlikle Golf’ten daha iyi demiyorum. Golf her zaman Polo’dan daha iyi bir araçtır ve öyle olacaktır. Üstteki karşılaştırmayı ikisini de hiç almamış ve şuanda alacak bir kişi için kendi deneyim ve fikrimce yaptım.
      Şimdi sizi çektiğim fotoğraflarla baş başa bırakıyorum. @silvershadow @forzaGilles @Ender @Blackjoke @DuzboruDownpipe @fcsrn @Nfk @iamalegend @xentus @forjust1day @gokberks @[email protected] @Adv_Dbl @Jesi @Alperen099 @Elz @caglar_61
       
       
       








×
×
  • Yeni Oluştur...