Jump to content

Triger Kayışı Kopması , Değişim Ücreti


Recommended Posts

Merhaba, daha uygun olduğundan arabamı özel serviste 10.000km bakımını yaptırdım usta öylesine araba kaç km dedi 120.000 deyince triger kayışını sordu direk değişmedi dedim raf ömründen kaç km de değişmesi gerektiğinden birde işçiliğin zahmetinden bahsetti çok fazla elektronik parça varmiş bağlıymış birbirine vb.. bana 2.500tl fiyat çıkardı istersen gel yapalım dedi ve tabikide bana çok fazla geldi triger kayışı değişimi gerçekten bu kadar pahalımı ?  1300tl kayış değişimi, 1300lirada uzun kmlerden sonra değişmesi gereken elektonik bi parçadan bahsetti hepsi triger kayışı ile alakalı..

Sorum şu aracın sadece triger kayışını değiştirsem kaça patlar ? Birde bahsettiği elektronik şeyi biliyorsanız onuda değiştirmelimiyim ? Teşekkürler.. 

Arabam Golf 7 Bluemotion bu arada 2012 fakat 2013 motorlu kaputu açınca b8 passatla aynı yani.. bunuda usta söyledi örneklede gösterdi :)) ona göre söyleyin diye yazdım

 

Edit: İnternette biraz baktım gittigidiyora biri 1300TL ye Triger ve Devirdaim sistemi koymus devirdaim sanırım ustanın bahsettiği elektronik zımbırtı devirdaim değişmelimi illa ?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Meriç Mavisu merhaba aracınız TDI mı TSI mı? 1.2TSI için başka sitelerde 500 600 tl civarına triger kayış seti var. B

Bende de 2013 1.2 TSI var. Aynı soruyu hem buraya hem de başka forumlara sordum. 

Diğer forumda bir arkadaş şöyle bir cevap yazdı

Alıntı

1.2 TSI motorların tümünde triger zincirlidir. 

Yine aynı arkadaş başka bir konuda da şöyle yazmış

Alıntı

2013 1.4 tsi 90bin bakımını yeni yaptırdım triger kayışı değişimini sordum zincir var dedi servis. Diğer V kayışı filan duruma göre (çatlama,ses,esneme) değişiyormuş. 

Yani bizde kayış değil zincir olma ihtimali yüksek. Zincirler de 150-180bin km gitmesi lazım en azından.

Bugün ben bir servisi arayıp soracağım.

 

EDİT:

Arayıp sordum EREL'e. Aracınızda kayış var ama 180bin KM ya da 5 yılda değişmesi gerekir dedi. Sizin aracınızında yıl geldiği için değiştirmeniz lazım dedi.  Buna ek V kayışı, gergileri, devir daim de değişmesi gerekebilir dedi. Fiyatları şu şekilde verdi

- Triger : 1937 TL

- V kayışı : 76 TL

- Gergiler : 340 TL

- Devir daim : sadece ön parçası değişir ise 430, komple değişir ise 1281 TL

Bu fiyatlara işçilik dahil sanırım, en azından triger için dahil dedi. Ayrıca bir de %16 indirim uygulanacak dedi. En kötü durumda 3050TL gibi bir masraf çıkıyor :(

 

 

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Meriç Mavisu yazdı:

Sadece kayışını değiştirtsek ne olur bileniniz var mı forumda illa setmi değiştirmek zorundayım kayışı söküp yenisini taksa olmuyormu bu iş ?

Yapılacak olan işlem o kadar basit bir işlem değil sırf bu kayış için motor kulağının biri sökülüp motor yarı iskeleye alınıyor., kayışlardan biri bile değişse tekrardan sente ayarı yapılması gerekiyor, bu işlem eski kayışı sök yenisini tak gibi anlatılacak kadar kolay bir işlem değildir., kaputu açınca triger kayışını görünür olması sizi aldatmasın oldukça karmaşık uzun süren bir işlemdir., motor bölmesinin sol tarafının neredeyse tamamı sökülüyor., yani düşünün sırf bu işlem için moturun taşıyıcı kulaklarından birini söküp motoru yarı calaskaya alınıyor., triger kayışı, v kayışı, gergi rulmanları, devirdaim pompası tümünün değişmesi gerekir., değişmeyen/değiştirilmeyen basit bir rulman yüzünden arıza çıksa maliyeti 8-10bin liraları bulan masraf ile karşı karşıya kalırsınız.,

edit: özel servisin verdiği fiyat pahalı gibi bir de yetkili servisten fiyat alın yukarıda arkadaş bu iş için servisten 2350 lira fiyat almış ve serviste takılan parçaların orjinal olduğu düşünülürse özel servisin verdiği fiyat pahalı., kaldı ki özel servisin malzemeleri orjinal mi kullanacak belli değil garantisi de yok orjinal derler müdail parça kullanıyorlar çoğu..

video 'da golf mk4 'ün triger seti değiştiriyorlar seyrederseniz ne kadar karmaşık ve kolay bir işlem olmadığını anlayabilirsiniz;

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 1 ay sonra...
  • 4 weeks later...

p@Can Duymuş mrb Can bey bende 2013 1.6 TDI confortline manuel golf var aracım 43500 km de. Ben aracın 2. Sahibinin aracın bütün bakımları yetkili woswagen servisinde yapılmış km dolmadigi halde her yıl düzenli olarak en son bakımda 39000 km gibi yapilmis yani hiç servis dışına çıkmamış bir araç fakat şimdi aracın triger tarafından ses geliyor muhtemelen otomatik gergi bilyesi veya kayış şimdi aracın garantisi bitti. İyi niyet garantisi de yok dediler şimdi sizin bu paylaştığımız belgeye göre kayis 3 tek 1 gitmiş sonuçta benim bunu kurcalayip bozma yada zorlamayla bozma gibi bir şansım da yok. Bunun bariz yedek parça kaynaklı olduğu belli bana salı gününe randevu verdiler ben şimdi nasıl bı yol izleyebilirim tamamen benim sansizligimi golfumu hemen yaptırıp satmalimiyim 😢

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, İsoiks yazdı:

p@Can Duymuş mrb Can bey bende 2013 1.6 TDI confortline manuel golf var aracım 43500 km de. Ben aracın 2. Sahibinin aracın bütün bakımları yetkili woswagen servisinde yapılmış km dolmadigi halde her yıl düzenli olarak en son bakımda 39000 km gibi yapilmis yani hiç servis dışına çıkmamış bir araç fakat şimdi aracın triger tarafından ses geliyor muhtemelen otomatik gergi bilyesi veya kayış şimdi aracın garantisi bitti. İyi niyet garantisi de yok dediler şimdi sizin bu paylaştığımız belgeye göre kayis 3 tek 1 gitmiş sonuçta benim bunu kurcalayip bozma yada zorlamayla bozma gibi bir şansım da yok. Bunun bariz yedek parça kaynaklı olduğu belli bana salı gününe randevu verdiler ben şimdi nasıl bı yol izleyebilirim tamamen benim sansizligimi golfumu hemen yaptırıp satmalimiyim 😢

Aracın tüm bakımları yetkili serviste yapılmış ise iyi niyet garantisi 7 yıl dır., yok öyle yağma size kötü niyetli bir servis danışmanı veya servis denk gelmiş aracı başka bir yetkili servise götürün veya doğuş merkeze şikayet edin., hem bütün bakımlar serviste yapılacak hem de yok iyi niyet garantisi yok dicekler., yaa tutarsa diye belki para koparırız diye şanslarını deniyorlar

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 1 year later...

Benzinli 180 dizel 120 üzdü, dizel alma bakımı daha maliyetli diyen arkadaşım aklıma geldi bu zamana kadar her şey aynı idi noldu şimdi😀 devir daim pompasını durduk yere değiştirmeyin derim 200binde hala giden var.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 4 ay sonra...
On ‎11‎.‎04‎.‎2018 at 9:29 AM, Erkin Yücel yazdı:

@Meriç Mavisu merhaba aracınız TDI mı TSI mı? 1.2TSI için başka sitelerde 500 600 tl civarına triger kayış seti var. B

Bende de 2013 1.2 TSI var. Aynı soruyu hem buraya hem de başka forumlara sordum. 

Diğer forumda bir arkadaş şöyle bir cevap yazdı

Yine aynı arkadaş başka bir konuda da şöyle yazmış

Yani bizde kayış değil zincir olma ihtimali yüksek. Zincirler de 150-180bin km gitmesi lazım en azından.

Bugün ben bir servisi arayıp soracağım.

 

EDİT:

Arayıp sordum EREL'e. Aracınızda kayış var ama 180bin KM ya da 5 yılda değişmesi gerekir dedi. Sizin aracınızında yıl geldiği için değiştirmeniz lazım dedi.  Buna ek V kayışı, gergileri, devir daim de değişmesi gerekebilir dedi. Fiyatları şu şekilde verdi

- Triger : 1937 TL

- V kayışı : 76 TL

- Gergiler : 340 TL

- Devir daim : sadece ön parçası değişir ise 430, komple değişir ise 1281 TL

Bu fiyatlara işçilik dahil sanırım, en azından triger için dahil dedi. Ayrıca bir de %16 indirim uygulanacak dedi. En kötü durumda 3050TL gibi bir masraf çıkıyor :(

 

 

 

Sosyete tamircisi sanırım, servise git kardeşim, 1 yıl da garantili olur parçaların. dışarıda yaptırdığında tamirhaneden çıktığında biter parça garantisi. ve aracında olmayan arızalar bir bakmışsın ki çıkıvermiş. o 2500 tl sana 4000'e kadar çıkar.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Gokselbahar yazdı:

Merhaba

2013 model golf 7 tdi dsg sahibiyim

Arac 127 bin km de ama herhangi bir sorun gözükmüyor trigerin değişmesi gerekip gerekmediğini nasil anlaya bilirim?

120 binde triger değişmesi lazım koparsa daha çok masraf çıkar, zamanla esner ve çatlaklar oluşur ama oluşmamış olsa bile kopma riski var bu sizi yanıltabilir, bunun için değişim öneriliyor, dışarıda değiştirirseniz size devir daimi de değiştirelim zaten sök tak zahmetli öyle böyle yapıp değiştirtmeye çalışırlar çalışan parçanızı değiştirtmeyin. Yetkili servisin bülteni var devirdaim sağlamsa zaten değiştirmemeleri gerekir. Size tavsiyem yetkili servis olur. 

tarihinde bf417 tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
5 saat önce, Gokselbahar yazdı:

Merhaba

2013 model golf 7 tdi dsg sahibiyim

Arac 127 bin km de ama herhangi bir sorun gözükmüyor trigerin değişmesi gerekip gerekmediğini nasil anlaya bilirim?

Siz anlayamazsınız bunu., riski göze alıyorsanız cebinizde en az 10bin tamir masrafı için hazırlıklı olmanız gerekir..

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...