Jump to content

Recommended Posts

1.2 TSI için mobil 1 ESP 5-30 almayı düşünüyorum. Bu yağ bizim araçlara uygunmudur?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, Golfmk7 yazdı:

1.2 TSI için mobil 1 ESP 5-30 almayı düşünüyorum. Bu yağ bizim araçlara uygunmudur?

ESP Formula olanı bizim için uygundur

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3. yıl bakımı 945 TL tuttu.

Fren hidroliği sıvısı değişti geçen yıllardan farklı olarak. Fıçı yağ yerine 1 Lt lik Castrol Edge Prof. 5W-30 yağ seçtim.

Meşhur Park Freni güncellemesi bu yıl yapıldı.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2013 model 1.2tsi motorlarda triger nezaman değişiyor arkadaşlar? masrafı ne kadardır? bir de 2013 modellerde zincir mi var kayış mı? kimisi kayış diyor kimisi zincir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Merhabalar,

2.El olarak aldığım, 2015 1.4 TSI 125 BG Pasifik Mavi aracım var. 42500 km aracım Yağ değişim ve Bakım için 12 gün kaldı yazısı çıkıyor ekranda. Yetkili servis ile telefonda görüşmemde 790 TL fiyat verdi ve aracın 30000 bakımının yetkili serviste yapılmadığını söyledi. İyi niyet garantisi devam ediyorsa yetkili serviste yaptırayım yoksa özelde yaptırayım bakımı dediğimde onu biz bilemeyiz Almanya ya yazı yazılıp onlardan öğrenebilirsiniz gibi saçma bir cevap verdi.

Sizce bakımını özel serviste mi yoksa yetkili serviste mi yaptırmalıyım? Önereceğiniz servis var mıdır?

SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Yetkili Servise götürmeye karar verdim ve Yarın için (11.04.2018) Tekstilkent Avek ten randevu aldım. Bu kararı almamda etkili olan olay aracıma ait 2 Adet Güncelleme bulunduğu söylendi servisten. Güncellemeler nedir acaba bilgisi olan arkadaş var mı?

SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@bunyamin81  3 hafta kadar önce 1.6 TDI ile bakıma girdik bize dedikleri 2 güncellemeyi sorduk baktılar 1 i motor bölümündeki kabloların düzenlenmesi dedi diğeri de park freni ile ilgiliymiş ne değişti frende bilmiyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
[mention=4688]bunyamin81[/mention]  3 hafta kadar önce 1.6 TDI ile bakıma girdik bize dedikleri 2 güncellemeyi sorduk baktılar 1 i motor bölümündeki kabloların düzenlenmesi dedi diğeri de park freni ile ilgiliymiş ne değişti frende bilmiyorum
Cevabınız için teşekkür ederim, mutlaka yararlı bir güncellemededir diye düşünüyorum. İnsanları servise çekmek için uyduracak değiller ya :/

SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@bunyamin81  bence de üstadım ek ücret falanda almıyorlar zaten ancak sanki bana biraz daha sert basınca autohold devreye giriyormuş gibi geldi ama emin değilim :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 4/8/2018 at 01:34, Erkin Yücel yazdı:

2013 model 1.2tsi motorlarda triger nezaman değişiyor arkadaşlar? masrafı ne kadardır? bir de 2013 modellerde zincir mi var kayış mı? kimisi kayış diyor kimisi zincir.

Arayıp sordum EREL'e. Aracınızda kayış var ama 180bin KM ya da 5 yılda değişmesi gerekir dedi. Sizin aracınızında yıl geldiği için değiştirmeniz lazım dedi.  Buna ek V kayışı, gergileri, devir daim de değişmesi gerekebilir dedi. Fiyatları şu şekilde verdi

- Triger : 1937 TL

- V kayışı : 76 TL

- Gergiler : 340 TL

- Devir daim : sadece ön parçası değişir ise 430, komple değişir ise 1281 TL

Bu fiyatlara işçilik dahil sanırım, en azından triger için dahil dedi. Ayrıca bir de %16 indirim uygulanacak dedi. En kötü durumda 3050TL gibi bir masraf çıkıyor  :( Devir daim komple değişmez ise 2350 civarı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@forjust1day @bunyamin81  İOS 11.3 versiyonu kullanıyorum,program güncel ama bu sevis bilgilerini ben de göremiyorum telefondan,bu bilgilere başka türlü ulaşma imkanımız varmıdır acaba ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
[mention=3153]forjust1day[/mention] [mention=4688]bunyamin81[/mention]  İOS 11.3 versiyonu kullanıyorum,program güncel ama bu sevis bilgilerini ben de göremiyorum telefondan,bu bilgilere başka türlü ulaşma imkanımız varmıdır acaba ?


Hocam volkswagenim uygulamasina kayit oldunuzmu ? Şasi no sistemde kayıtlımı ? Bi bayii ile görüşün isterseniz onlar araci kaydetsinler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@forjust1day @bunyamin81 

 Araç şirket üzerine olduğu için başta kayıt yapamamıştım,müşteri hizmetlerini aradım sağolsun arkadaş aracı kaydetti,olmazsa tekrar arayım müşteri hizmetlerini.

 Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Tamer 

 Mobil uygulamayı biraz kurcalayınca çözdüm olayı. :'(

 wolksvagenim menüsünden servis hizmetlerini sola kaydırınca 4. sırada servis takvimi çıkıyor,buradan tüm bakım bilgilerine ulaşabiliyoruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, Erkin Yücel yazdı:

Arayıp sordum EREL'e. Aracınızda kayış var ama 180bin KM ya da 5 yılda değişmesi gerekir dedi. Sizin aracınızında yıl geldiği için değiştirmeniz lazım dedi.  Buna ek V kayışı, gergileri, devir daim de değişmesi gerekebilir dedi. Fiyatları şu şekilde verdi

- Triger : 1937 TL

- V kayışı : 76 TL

- Gergiler : 340 TL

- Devir daim : sadece ön parçası değişir ise 430, komple değişir ise 1281 TL

Bu fiyatlara işçilik dahil sanırım, en azından triger için dahil dedi. Ayrıca bir de %16 indirim uygulanacak dedi. En kötü durumda 3050TL gibi bir masraf çıkıyor  :( Devir daim komple değişmez ise 2350 civarı.

Vay arkadaş o nasıl bir fiyattır öyle.Gözüm korktu. Bilgilendirdiğiniz için sağolun. Yetkili serviste mi yaptırmayı düşünüyorsunuz? Özel serviste yaptırırsanız bizi de bilgilendirirseniz memnun oluruz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@ABDUHAN  aşağıdaki konuda da aynı şeyi konuşmuştuk. orada bir arkadaş vw bayisinde çalıştığını söyledi ve vw in bu konudaki elindeki bilgilendirme yazısını paylaştı. tekrar buraya da paylaşayım aynı şeyi. Bu durumda değiştirmeyi düşünmüyorum, ama v kayışını arada bir kontrol ettirmekte fayda var :) triger ve baskı balata değişimi aynı zamana gelenler arabayı satar heralde fiyatlar acayip.

Adsız.jpg

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Erkin Yücel @ABDUHAN @ZITIPAŞA @bunyamin81

Erkin bey paylaştığınız bilgilendirme yazısı önemli olmakla birlikte bu konu hakkında düşüncelerimi paylaşmak isterim; Evet böyle bir yazı vardır., Ancak şunu söylemeliyim ki VW 'de devirdaim su pompası arızası model yılından bağımsız olarak kronik arıza olarak halaa devam etmektedir., ve Triger seti değişimi esnasında devirdaim pompasının da değiştirilmesi gerekmektedir., Hatta son 8-10 ay içinde 2013-2014-2015 model Golf sahibi arkadaşlarımız devirdaim pompası arızasından araçları hararet yaparak devirdaim pompası arızasından sıkıntı çektiler.!

Triger seti ve gergi rulmanı değişimi esnasında devirdaim pompasını değiştirmezseniz., ilerki zamanda devirdaim pompası arızalandığında (%80-90 arıza vermesi muhtemel kaçış yok) boşu boşuna tekrardan triger ve v kayışı sökülecek, tekrardan yüksek işçilik masrafı ile 2. kez karşı karşıya kalınacaktır., Bu olayın şakası yoktur..! motor için en zararlı şeylerin başında hararet gelir

1 hafta öncesi forumda daha yeni olay bir arkadaşımızın devirdaim pompası yüzünden araç hararet yaparak ucuz kurtuldu eğer araç üst kapak conta arızası verseydi şuan vereceğiniz işçilik ücretinin 4-5 katı fazla ücret + motorda kalıcı hasar, hepsini karşılasanız bile araçta değer kaybı vs. bu işin şakası yoktur., V kayışı, gergi rulmanı, Triger seti ve devirdaim pompası komple değiştirmek gerekiyor.,

Ayrıca triger değişimi için 2.000 lira masraf yapıpta, 76 liralık V kayışını değiştirmemek nedir sayın hocam.? V kayışı koparsa elbet araca bi zararı olmak ancak tekrardan işçilik ödemeye değer mi..?

Buyrun ilgili konuyu buradan okuyabilirsiniz;

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Özön Çekmeköy de 39.000 km 1.4 tsi aracımı 3.yıl bakımını yaptırdım .Bakıma ek olarak fren hidroliği ve bujiler değişti, hiç güncelleme yoktu.Toplamda 1190 tl ödedim içime oturdu inanın. Malzeme olarak 500 tl olsa geri kalanı işçilik . Abi bu nedir resmen soygun 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles 

Söylediklerinize harfiyen katılıyorum. Sıcak yerlerde yaşayan veya arabayı sıkıştıran arkadaşların daha da dikkali olması gerekiyor bence. Bozulmaları ciddi masrafa yol açacaktır. Vw nin devirdaim için neden böyle bir karar aldığını anlamak da zor. Umarım amaçları sizin de dediğiniz gibi 2 kere işçilik bedeli almak değildir. Ayrıca zincir değil de kayış olan trigerin 180bin de değişmesi de bir garip geldi bana. Dizel de 120bin olması da ayrı garip. Ne farkı var acaba? 

Paylaşılan yazıdan benim üstüme alındığım ve şuan tek sevindiğim nokta 60bin km olan 2013 Golf'umde sadece yıl geldiği için bu bakımı yapmayacak olmam.  Daha önceki polo aracımda 120bin km de triger, tüm gergi parçaları, v kayışı, baskı balata ve devirdaim i değiştirmiştim. Baya bir masraf oluyor haliyle böyle bakımlar.

Araçta 180bin km yi zaten görmem ama olurda görürsem tüm kayış, gergi parçaları ve devirdaimi mutlaka değiştirirdim. Belki daha bile önce değiştiririm. Bu arada V kayışı el ile kontrolü her bakımda mevcut sanırım vw de. Dışarıda da bakım yapılırken kontrol ettirilmeli ve herhangi bir yıpranma vs  varsa onun da değişimini aksatmamak gerekli. Zaten onun işçiliği ve malzemesi diğerlerinin yanında devede kulak.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Özön Çekmeköy de 39.000 km 1.4 tsi aracımı 3.yıl bakımını yaptırdım .Bakıma ek olarak fren hidroliği ve bujiler değişti, hiç güncelleme yoktu.Toplamda 1190 tl ödedim içime oturdu inanın. Malzeme olarak 500 tl olsa geri kalanı işçilik . Abi bu nedir resmen soygun 

Bende bugün tekstilkent Avek te yaptırdım bakım, sizden farklı birtek bujiler değişmedi ve iki adet güncelleme yapıldı (Eletronik Fren ve Radio/Navigasyon Güncellemesi) Fotoğraftanda görüleceği gibi Ücret 920 TL...

0ac2361431fba9c4ff42d37db85d39ee.jpg

 

SM-A310F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Erkin Yücel yazdı:

@forzaGilles 

Söylediklerinize harfiyen katılıyorum. Sıcak yerlerde yaşayan veya arabayı sıkıştıran arkadaşların daha da dikkali olması gerekiyor bence. Bozulmaları ciddi masrafa yol açacaktır. Vw nin devirdaim için neden böyle bir karar aldığını anlamak da zor. Umarım amaçları sizin de dediğiniz gibi 2 kere işçilik bedeli almak değildir. Ayrıca zincir değil de kayış olan trigerin 180bin de değişmesi de bir garip geldi bana. Dizel de 120bin olması da ayrı garip. Ne farkı var acaba? 

Paylaşılan yazıdan benim üstüme alındığım ve şuan tek sevindiğim nokta 60bin km olan 2013 Golf'umde sadece yıl geldiği için bu bakımı yapmayacak olmam.  Daha önceki polo aracımda 120bin km de triger, tüm gergi parçaları, v kayışı, baskı balata ve devirdaim i değiştirmiştim. Baya bir masraf oluyor haliyle böyle bakımlar.

Araçta 180bin km yi zaten görmem ama olurda görürsem tüm kayış, gergi parçaları ve devirdaimi mutlaka değiştirirdim. Belki daha bile önce değiştiririm. Bu arada V kayışı el ile kontrolü her bakımda mevcut sanırım vw de. Dışarıda da bakım yapılırken kontrol ettirilmeli ve herhangi bir yıpranma vs  varsa onun da değişimini aksatmamak gerekli. Zaten onun işçiliği ve malzemesi diğerlerinin yanında devede kulak.

 

Hocam olayı basite indirgersek triger 180bin km dayanmaz dayanmayacaktır., hadi bu kadar uzun km boyunca dayandı bu seferde devirdaim pompası su koy vercektir., Araç yaz-kış kapalı garajda muhafaza edilir, sadece tek şöför tarafından kullanılır, kar kış kıyamette kapalı ortamda durur belki o zaman deriz ki triger yaşlanmaz ama öyle olsa bile bu seferde triger de çatlamalar oluşuyor., bu yazıda söylenilenler işin kimyasına aykırı bişey., Örneğin yazıya istinaden bunu referans kabul eden benzinli araç ile senede ortalama 15bin km yapan bir araç sahibi trigeri 12 yıl sonra değiştirmesi gerekiyor ki bu mümkün değil ya triger kopar yada devirdaim pompası sizlere ömür.,

Özetle (araçta zincir yoksa) triger kayış ise; her 90-120.000 km 'de bir veya 5 yılda bir (önce hangisi dolarsa) Triger seti, V kayışı, gergi rulmanı ve devirdaim pompası değişmesi gerekiyor., İşimiz servisin söylediğine kalacak ise; bunda 4-5 yıl önce servislerin antifirizin ömürlük olduğunu söylerlerdi., Ama adama sorarlar antifiriz ömürlük ise elin Almanı neden sıfır-kapalı kutu antifirize son kullanım tarihi yazıyor :) Düşünün bir tarafta motorun içinde sürekli ısınan-soğuyan bir sıvının ömürlük olduğunu iddaa ediliyor., diğer tarafta antifirizi üreten firma kutunun üzerine son kullanım tarihi basıyor.. Siz hangisine inanırdınız..? Tencerinin doğurduğuna mı yoksa öldüğüne mi :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles değerli hocam bu konuyu okuduktan sonra bakım faturasını inceledim ve motor yağı olarak shell helix ultra kullanıldığını gördüm. Üreticinin tavsiyesi castrol diye biliyorum, yetkili servis istediği yağı kullanabilir mi? Aynı zamanda miktar olarak 4.6 litre yazılmış acaba motor yağını fazla koymuş olabilirler mi?  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles ekleme yapayım benim aracım makyajlı kasa diğer arkadaşların ikinci-üçüncü bakımı olduğunu gözününde bulundurarak makyajsız kasa diye tahmin ediyorum. acaba makyajlı kasada değişen motor daha fazla motor yağı alıyor olabilir mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
20 dakika önce, gokberks yazdı:

@forzaGilles değerli hocam bu konuyu okuduktan sonra bakım faturasını inceledim ve motor yağı olarak shell helix ultra kullanıldığını gördüm. Üreticinin tavsiyesi castrol diye biliyorum, yetkili servis istediği yağı kullanabilir mi? Aynı zamanda miktar olarak 4.6 litre yazılmış acaba motor yağını fazla koymuş olabilirler mi?  

 

15 dakika önce, gokberks yazdı:

@forzaGilles ekleme yapayım benim aracım makyajlı kasa diğer arkadaşların ikinci-üçüncü bakımı olduğunu gözününde bulundurarak makyajsız kasa diye tahmin ediyorum. acaba makyajlı kasada değişen motor daha fazla motor yağı alıyor olabilir mi?

Hocam arkadaşın aracı TSI benzili araç ve TSI motor 4 litre yağ alır., TDI ise (makyajlı-makyasız farketmeksizin) 4,6 litre yağ alır.,

Shell Helix olayı ise; bazi servisler insiyatif kullanarark üreticinin tavsiyesine uymayarak başka marka yağ kullanıyorlar., Sebebi ise maliyeti düşürerek çok daha ucuza başka firmalarla anlaşması diyebiliriz., Örnek; VW Mez Florya ve Uzay Oto

VW Almanya 4-5 sene öncesi her servisin farklı yağ firması ile anlaşması neticesinde motorlarda ki arızaların artması ve yağ yakma problemleri neticesinde avrupa'daki tüm servislerin Castrol kullanmasını istiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Yazan: calik
      Merhaba,
      Ekte 15.000 - 30.000 km arası kullandığım sökülen yakıt filtresinin fotoğrafını görebilirsiniz. Bu kirlilik miktarının 15.000 km için normal olduğunu gözlemledik.
      Sizler de isterseniz kendinizinkileri koyabilir, böylece karşılaştırma imkanı bulabiliriz.
      İstasyon Bilgisi : Shell Petrol A.Ş. Maslak Atatürk Oto San. Sit.
      Motor : 1.6 TDI BMT 90
      Kullanım : 15.000 km (15.000-30.000 arası)
×
×
  • Yeni Oluştur...