Jump to content

sdrc

1.6 TDI HIGHLINE DSG / KARMAŞA

Recommended Posts

 

Merhabalar;

Daha önce neden Golf'te karar kıldığımı detaylıca yazmıştım; lakin yazıyı okumayanlara özetle şunu söyleyebilirim ki, DİREKSİYONUNA GEÇTİĞİMDE MUTLU OLDUĞUM ARAÇ tanımına tam olarak uyuyordu.

Ocak 15 gibi arabayı almak konusunda netkelip kaporasını ödemiştim. O vakitler makyajlı kasanın ağustos ayı gibi geleceğini düşünüyordum açıkçası. https://www.golftutkusu.com/index.php?/topic/3382-Sipari%C5%9Fi-Verdim%2C-Yorumlar%C4%B1n%C4%B1z%C4%B1-Merak-Ediyorum linkte bahsi geçen aracı almak için anlaşmıştık.

 

Arabayı 1 Martta teslim aldım ve inanın ilk andan itibaren keyif aldım. Hele işyerinden bir arkadaşımla deneme sürüşüne çıktığımda "ya araba gitmiyor, akıyor sanki yolda" ifadesini kullanması açıkçası beni çok mutlu etti.

 

Golf'ü her zorlamamda, sınır değerlere getirmemde yüzümde enteresan bi gülümseme bıraktı.

 

DPF rejenerasyonu denilen olayla 2-3 defa karşı karşıya geldim. bu biraz can sıkıcı geldi bana. tam olarak detayını bilmediğim için normal karşılıyorum ama bakalım ilerleyen zamanda ne olacak.

 

Adaptif hız sabitleyiciyi takip mesafesini hiçe sayarak kullanmayı başaramadım bi türlü. yani normal c.control gibi kullanılamıyor sanırım.

 

gelelim karmaşaya;

 

18 martta makyajlı kasanın geliyor olması beni üzmedi desem yalan olur. İlk kez bi araba alıp buruk kaldığım bir yanım oldu.

 

Umarım her şey güzel olur.

 

bu arada aracı aldıktan 2 gün sonra vag.com kodlamalarımızı yapan@fcsrn kardeşime çok teşekkür ederim.

 

8a4ac63df5f97f9be22c09094cf3f762.jpg

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun güle güle kullanın, ama arabayı aldıktan 2 hafta sonra makyajlı kasa haberi ciddi bir gol olmuş s=bur2 satış temsilcisi uyarmadımı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Değerli Sinan Hocam;

Aracınızı gönlünüzden geçen donanım özelliklerine göre konfigüre ederek teslim almalısınız. Aracın size özel donanımlara sahip olduğunu bilmek dahi yeter.

Aracınız Mart ayında ve olması gerekenden biraz da geç teslim aldınız.

Sadece ACC için bile aracını değiştirmek isteyen dostlar var. 

Kullanmaya  alışmanız biraz zaman alacak ve sağ ve sol eliniz ile parmaklarınız diğer arabalardan farklı olarak hiç durmadan çalışacak.

Aracınızı teslim aldınız ve keşke denmeyecek kadar dolu bence aracınızın makyajlı kasası ile pek az yenilik geldi ve bunlar için elinizdeki uzay gemisine dönüşmüş aracı daha az sevmenizi veya bunca mutluluğunuzu gölgelemeye değmez.

ACC ve DCC hakkında şu yazıları okuyarak bilgi edinebilirsiniz.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@silvershadow forumu okudukça arabayla ilgili daha iyi bilgilere sahip olacağımız kesin. Teşekküe ediyorum üstad.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@sdrc hocam makyajlı kasayı bekleseydiniz kısa bir süre sonra yeni kasa ile karşılaşacaktınız. Sonu yok yani keyfini çıkarın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vaayyy hayırlı olsun abi.Ben senin yerinde olsam zerre pişman olmam.Çok güzel dolu dolu ömürlük bir golf aldın. :)

 

Ayrıca makyajlı golfü test eden test firmaları yürüyen yalıtım kalite olarak hiç bir fark olmadığını belirttiler zaten.Hayalet gösterge ve led far dışında bir nanesi yok.Hayaletide yakında takmaya başlarlar zaten.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Makyajlı golf inanın Golf 7 ye çok bir şey getirmiyor, üzülmenize hiç değecek birşey yok özellikle şuan aldığınız araç ile. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınız hayırlısı olsun güle güle tadını çıkara çıkara kullanın maşallah yok yok ben makyajlı kasanın geleceğini bilerek aldım aralık ayında aldım hiçte pişman değilim.bi tek makyajlı stoplar hoşuma gitti onuda alıp takarız

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

En belirgin değişiklikler hayalet gösterge ve 8" ekran. Bunlar sizin için çok önemli değilse can sıkmaya gerek yok. Aracınız dolu dolu keyifle kullanılacak bir araç Güle güle kullanın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

DPF uyarısı normal şartlarda uzun süre düşük devirde, şehir içi kullanımda zaman zaman karşınıza gelecektir. Ben de dizel kullanıcısı olarak bundan şikayetçiyim ama vitesi manuele çekip 4. viteste 3-3.5 devirlerinde 2-3 dakika kullanımda jenerasyona girer, uyarı silinir.

Güle güle binin hayırlı olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2c22a693452adde7b915300dc346344c.jpg@DumanG Hocam bende ayni dertten muzdarip im üç bin km si sehir ici Amasya kucuk yer 3-5 km mesafe kullanıyoruz birde fan acma derdi var harıl harıl çalışıyor Yalnız DSG de manuele almaya gerek yok bana aracı alırken almana gerek yok demişlerdi ve almadan da temizliyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, uğr_05 yazdı:

2c22a693452adde7b915300dc346344c.jpg@DumanG Hocam bende ayni dertten muzdarip im üç bin km si sehir ici Amasya kucuk yer 3-5 km mesafe kullanıyoruz birde fan acma derdi var harıl harıl çalışıyor Yalnız DSG de manuele almaya gerek yok bana aracı alırken almana gerek yok demişlerdi ve almadan da temizliyor

Hocam muhtemelen o filtre düşük kullanımda kurum veya pislik birşey bağlıyor, dolunca uyarı veriyor. Gaza yüklenince atıyor diye tahmin ediyorum. DSG de öyle bir durum olduğunu bilmiyordum, ben manuele çekip 3000 devirde sürdüğümde yaklaşık 1 dakika içinde sönüyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, Srkn yazdı:

@sdrc hocam gule gule kullanin.maşallah.Allah kaza bela vermesin.makyajli kasada pek bir ekstra olmadigi icin uzulmenize gerek yok.bende sizden 1 hafta önce falan teslim aldim.hemde uygun fiyata.bugun almaya kalksam 16 bin tl civari fark vermem gerekiyor.bir tek led stop ve gunduz surus fari vs icin degmez bence.

DPF rejenerasyonu ile ilgili bende yaklaşık 2 haftadir uğraşıyorum.yalniz bende uyari cikmiyor devir 1 de seyrediyor ve fan aciyor.yani henuz uyari isigi yanmadi.

@silvershadow ve @ansolak hocam dahil,servis ve st ile uzun uzadiya gorusmelerim sonucu bunun olagan bir durum oldugunu ogrendim.onceki aracim TSI olduğu icin ve ilk dizel tecrubem oldugu icin sorularim bitmek bilmedi.burdan tekrar teşekkür ederim hocalarima.özellikle @silvershadow hocam hakkını helal etsin.gece gunduz demeden gene benle ugrasti :)

bu aksam eve gelirken @ansolak hocaminda dedigi gibi 2500-3000 arasi biraz kullanmaya gayret gösterdim.park ettigimde ibre normal seviyede yani 700'un bir tik altindaydi,ayrıca fan acmadi.

TSI motordaki sakin kullanim bunda surekli gecerli degil sanirim.

Değerli Serkan Hocam

Hakkım varsa helal olsun.

Bana kalırsa bu konu bir başlık olarak açılıp sizin tüm bulgu ve videolarınızla tam olarak tanımlamayı hak ediyor.

Neden mi?

Sayenizde bilmediğim bir çok şey öğrendim. 

Ortalığı birbirine kattık gecenin bir yarısı..

Burada emeği geçen @ansolak nickli  Ahmet ve @calik nickli Alper Hocama da teşekkürü bir borç bilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@sdrc @Srkn @ansolak @silvershadow

Güle güle kullanın.

Özellikle kışın teslim alınan 0 km araçlarda DPF in dolu olması normal. Bende de aynısı oldu, Murat Bey ile konuştuk konuyu.

Kısa mesafe kullandığınızda kaç devir ile kullanırsanız kullanın, normal kullanıma göre, mutlaka erken dolacaktır. Endişelenmeye gerek yok, ya biraz yol yapmalı ya da rölantide 10-15 dakika bitirmesini beklemeli. Rejenerasyon sırasında stop ettiğinizde ertesi gün motor tekrar soğuk olacağı için kaldığı yerden devam edemez. Yeniden başlar, yine tam ısınmışken stop ederseniz yine rejenerasyon eksik kalır.

7/24 yardıma hazırız :) Yeter ki dostluk güzellik olsun.

Selamlar herkese. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
22 saat önce, silvershadow yazdı:

Değerli Serkan Hocam

Hakkım varsa helal olsun.

Bana kalırsa bu konu bir başlık olarak açılıp sizin tüm bulgu ve videolarınızla tam olarak tanımlamayı hak ediyor.

Neden mi?

Sayenizde bilmediğim bir çok şey öğrendim. 

Ortalığı birbirine kattık gecenin bir yarısı..

Burada emeği geçen @ansolak nickli  Ahmet ve @calik nickli Alper Hocama da teşekkürü bir borç bilirim.

Yasayarak,tecrübe ederek ogreniyoruz hocam.bu forum ve sayenizde bende cok sevdigim marka olan Volkswagen'i daha iyi taniyorum.

Murat hocam sizden o narin kaleminizle bir Dizel partikül filtresi (DPF) konusu beklesem cok sey istemis olmam degilmi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
21 saat önce, calik yazdı:

@sdrc @Srkn @ansolak @silvershadow

Güle güle kullanın.

Özellikle kışın teslim alınan 0 km araçlarda DPF in dolu olması normal. Bende de aynısı oldu, Murat Bey ile konuştuk konuyu.

Kısa mesafe kullandığınızda kaç devir ile kullanırsanız kullanın, normal kullanıma göre, mutlaka erken dolacaktır. Endişelenmeye gerek yok, ya biraz yol yapmalı ya da rölantide 10-15 dakika bitirmesini beklemeli. Rejenerasyon sırasında stop ettiğinizde ertesi gün motor tekrar soğuk olacağı için kaldığı yerden devam edemez. Yeniden başlar, yine tam ısınmışken stop ederseniz yine rejenerasyon eksik kalır.

7/24 yardıma hazırız :) Yeter ki dostluk güzellik olsun.

Selamlar herkese. 

Alper hocam cok tesekkur ederim ilgine.o sizin guzelliginiz.

Bu mesajiniz sayesinde rejenerasyon oldugu anda araci stop etmeyeceğim.stop ettigimde fan çalışıyor.demekki stop etmezsem rejenerasyonu tamamlayacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun hocam.ALLAH ağız tadıyla güle güle kazasız belasız kullanmayı nasip etsin.Olan olmuş artık hocam.Onun için keyfinizi kaçırmaya değmez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Srkn yazdı:

Alper hocam cok tesekkur ederim ilgine.o sizin guzelliginiz.

Bu mesajiniz sayesinde rejenerasyon oldugu anda araci stop etmeyeceğim.stop ettigimde fan çalışıyor.demekki stop etmezsem rejenerasyonu tamamlayacak.

Serkan Bey. Her seferinde stop etmeden bekleyecek zamanınız olmayabilir. Eğer bir sonraki gün daha uzun süreli bir yol gidecek iseniz stop edin. Varsın yarım kalsın nasıl olsa sonraki çalıştırmada uzun yoş gidilecek.

Ama sürekli çok kısa mesafe kullanıyorsanız, bir seferinde stop etmeden rejenerasyonun bitmesiini beklemek daha uygun olabilir  

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba Günaydın !

Makyajlı kasa olayı şanssızlık olmuş diyemicem hocam çıkalı çok oldu ve bu beklenen birşeydi, keşke takip etseydiniz, çok bir fark olmasada daha içe siner olurdu neyse sağlık olsun aracınız çok güzel kazasız belasız kullanın :)

bu arada 2015 Nisandan beri dizel Golf kullanıyorum partikül uyarısıyla hiç karşılaşmadım, araç kısa kullanımlarda fan açıyo fakat bu uyarı en son nokta sanırım, bu durum kullandığımız yakıt ile alakalı olabilir mi ? ben aracı aldığımdan beri shell den alırım yakıtı; çok nadir bir veya iki defa farklı firmalardan aldım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dpf (Dizel Partikül Filtresi) en büyük düşmanı soğuk havalarda kısa mesafe dur kalklı araç sürüşleri, Araç ısınmadan gideceğiniz yere varılması, gibi kullanım türlerinden kaynaklı tıkanma meydana gelebilir. Fakat kafaya takılacak çok büyütülecek bir husus değildir. Dpf uyarı vermese bile aracınızı sürekli yukarıda belirttiğim şekilde kullanıyorsanız.

Hemen hafta sonu kaçamağı yapın uzun yola çıkın Ailenizle güzel doğa seyahati yapın ve Dpf uyarısı silinsin :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınız hayırlı olsun.Kazasız belasız kullanmak nasip olur inşallah.Ben mercedes'ten golf'e dönüş yapmak zorunda kaldım.Hiçbir opsiyon kullanmadan direk comfortline aldım.Mayıs ayında aldığım için makyajlı kasa ve tabii ki ötv süprizi denk geldi.

Kullandıkça (araç 2 ayda 1850km) şunu anladım ki ,eski aracımda olan bir çok teknolojik özellik gerçekten gerekli değil.Ben bu kadar konfor ve teknolojinin araç kullanma zevkini ve trafik dikkatini yok ettiğini düşünüyorum.Ben aracı alırken indirimler vs ile highline ile arasında (tdi için) 7 bin liraya kadar indiler ama ısrarla almadım.İkinci el kaygım yok.Araca bisiklet gibi biner malı da kullanırım.

Fazla takılmaya gerek yok.Şerit takip vs vs.Siz araca hükmedemiyorsanız boşverin şerit takibi.Bu size eleştiri değil sakın yanlış anlamayın.Kendi kendine park özelliği mesela.Eski aracımda sadece bir kez Antalya da denedim hepsi o.

Ben eski usul öğrendiğim araç kullanma sevdasındayım şahsen.Aynalarla park eder,trafiği dikizden kontrol eder,gözlerimi dört açarım.Yorulursam uzun yolda durur bir çay içer,aileme de bir mola verdiririm.Büyük şehir küçük şehir her trafik aynı oldu artık.

Görüşlerim naçizane böyle....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...