Jump to content

Recommended Posts

 

 

Klima konsolundaki SETUP tuşu

 

 


 

JYW29J.jpgOqaMb4.jpgGYGz7r.jpg

Bu tuş aslında Media ekranı üzerinden Klima ayarları yapacağımız Menüye de kısayol tuşudur.

Ekranın üst alanında güncel klima ayarları gösterilir;

örneğin, sürücü ve ön yolcu tarafında ayarlanan

sıcaklık. +22 °C (+72 °F) ve altındaki sıcaklıklar

mavi oklarla, +22 °C (+72 °F) üzerindeki sıcaklıklar

ise kırmızı oklarla gösterilir.

Fonksiyonu açmak veya kapatmak veya alt menüyü

seçmek için ilgili fonksiyon alanına dokunun.

/Klima profili tuşu ile AUTO modunda fan seviyesi ayarı Hafif, orta ve güçlü arasında seçim yapılabilir.

/OFF Climatronic sisteminin kapatılması.

/ON Climatronic sisteminin açılması.

/Ek kalorifer menüsünün açılması

/Ayarlar anlamına gelen içiçe geçmiş dişliler olarak sembolize edilen tuş

alt menünün

//AUTO modunda fan seviyesi ayarı Hafif, orta ve güçlü arasında seçim yapılabilir

//Ek kaloriferin açılması ve kapatılması için

//Otomatik hava sirkülasyonunun açılması ve kapatılması için

//Alt menünün kapatılması için fonksiyon alanını

kontrol etmenizi sağlar

a26jZg.jpg

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 8 months later...

On 03.06.2015 at 06:52, silvershadow yazdı:

//AUTO modunda fan seviyesi ayarı Hafif, orta ve güçlü arasında seçim yapılabilir

Arkadaşlar bu denilen şeyi ben bir türlü bulamadım, yapamadım. Araç 2014 highline. Yardımcı olabilir misiniz? 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
32 dakika önce, ozan2088 yazdı:

Arkadaşlar bu denilen şeyi ben bir türlü bulamadım, yapamadım. Araç 2014 highline. Yardımcı olabilir misiniz? 

Değerli Hocam;

Bu ayar için 2015 model olmalı.

Fakat VAG kablosu ile açılabilir.

BU ekrana ait Kaliteli bir fotoğraf ekleyebilirsek güzel olurdu...

@MSE

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • Genel Koordinatör

Değerli Hocam;

Bu ayar için 2015 model olmalı.

Fakat VAG kablosu ile açılabilir.

BU ekrana ait Kaliteli bir fotoğraf ekleyebilirsek güzel olurdu...

@MSE

Hazırda var mı hemen bakıyorum ...

Bakıldı ve eklendi hocam :)

cd1dbfcdf735969378ce56fa10ee8ce2.jpg

c95a601a80813a94cf935d1bda5ae7c3.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, silvershadow yazdı:

Değerli Hocam;

Bu ayar için 2015 model olmalı.

Fakat VAG kablosu ile açılabilir.

BU ekrana ait Kaliteli bir fotoğraf ekleyebilirsek güzel olurdu...

@MSE

 

28 dakika önce, MSE yazdı:

Hazırda var mı hemen bakıyorum ...

Bakıldı ve eklendi hocam :)

teşekkür ederim yardımınız için. Aracı ilk aldığımda sanki menüyü görür gibi oldum, sonra bulmadım. Belki de kataloğu defalarca okumanın vermiş olduğu Dejavuydu. :)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
13 dakika önce, Srkn yazdı:

@silvershadow hocam otomatik hava sirkülasyonu standart olarak acikmi yoksa menuden bir ayar yapmak gerekiyormu?

Değerli Hocam, 

Otomatik hava sirkülasyonu default olarak açıktır. İsteseniz de ancak kısa süreliğine kapatabilirsiniz. Sonra otomatik olarak açılır kendiliğinden.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, silvershadow yazdı:

Değerli Hocam, 

Otomatik hava sirkülasyonu default olarak açıktır. İsteseniz de ancak kısa süreliğine kapatabilirsiniz. Sonra otomatik olarak açılır kendiliğinden.

İlginize tesekkurler hocam.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 9 months later...

değerli @silvershadow hocam klimada auto tuşuna bastığımızda acaba sağ ve sol tarafta yazar dereceler aktif mi oluyo yoksa en son hali mi gözüküyo. çünkü autoya bastığımda manueldeyken sağ ve sol taraf senkronize olarak 22 mesela, autoya basıyorum hala 22 gözüküyo. autoda dereceyi araç kendi belirleyip güncellemiyomu göstergede ki dereceyi ? yada menüye bastığım zaman auto için ekrandaki dereceleri kendim mi belirliyorum ama o zaman autonun ne anlamıyo kalıyo kafam karıştı valla.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
35 dakika önce, EMİR yazdı:

değerli @silvershadow hocam klimada auto tuşuna bastığımızda acaba sağ ve sol tarafta yazar dereceler aktif mi oluyo yoksa en son hali mi gözüküyo. çünkü autoya bastığımda manueldeyken sağ ve sol taraf senkronize olarak 22 mesela, autoya basıyorum hala 22 gözüküyo. autoda dereceyi araç kendi belirleyip güncellemiyomu göstergede ki dereceyi ? yada menüye bastığım zaman auto için ekrandaki dereceleri kendim mi belirliyorum ama o zaman autonun ne anlamıyo kalıyo kafam karıştı valla.

Değerli Hocam 

Manuel klima ile otomatik klima arasındaki fark ilkinde ayarın her defasında yeniden yapılması kadar sıcak veya soğuk değişimine rağmen sizin ayarladığınız ısıya sabitleyip gerektiğinde klimayı gerektiğinde ise ısıtmaya kendisinin geçmesidir.  Çift bölgeli olan klima farkı ise bunu her iki taraf için farklı ısı dereceleri için yapılabilmesidir.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hocam senkronizeyi biliyorum iki taraf ne isterse ona göre ayarlanabiliyor. Anlam veremediğim autoda ısıyı niye ben belirliyorum içerde ısı durumuna göre kendi belirlemesi gerekmez mi ? Diyelim ki ben 18 derece yaptım autoya bastım daha sonra buz gibi havada 18de devam edicekse autonun anlamı ne ?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, EMİR yazdı:

Hocam senkronizeyi biliyorum iki taraf ne isterse ona göre ayarlanabiliyor. Anlam veremediğim autoda ısıyı niye ben belirliyorum içerde ısı durumuna göre kendi belirlemesi gerekmez mi ? Diyelim ki ben 18 derece yaptım autoya bastım daha sonra buz gibi havada 18de devam edicekse autonun anlamı ne ?

 

Vallahi Hocam al benden de o kadar. :)

teknolojiyi mümkün olduğunca takibe çalışırım ama anlamsız bulduğum 2 veya 3 teknik donanım var.

Aslında anlamışsınız ama odak noktasını kaçırmışsınız sadece.  

 Bu ayar 24 e getirilir ve açma düğmesine basılır ve bir daha basılmaz ellenmez kısacası unutulur....

Yaz kış ideal ısı değeri budur. Kışın 20 üşütür. Yazın da üşütür veya gereksiz yüksek yakıt tüketimine yol açar.  

Şahsi kanaatim ise: Soğuk veya sıcak tuşunu çevirmek bu kadar mı zor? Klima zaten yaz kış açık olmalıdır. 

Sileceklerin otomatik olmasını ve ışık sensörünü  şe saliselerle veya saniyelerle ölçülen gecikmelerini sorun etmesek de. Far anahtarını çevirmek veya silecek kolunu aşağı indirmek ne kadar zor olabilir?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • Kurucu Yönetici
8 dakika önce, EMİR yazdı:

Hocam senkronizeyi biliyorum iki taraf ne isterse ona göre ayarlanabiliyor. Anlam veremediğim autoda ısıyı niye ben belirliyorum içerde ısı durumuna göre kendi belirlemesi gerekmez mi ? Diyelim ki ben 18 derece yaptım autoya bastım daha sonra buz gibi havada 18de devam edicekse autonun anlamı ne ?

Sizin yazdığınız dereceye olabilen en kısa sürede ulaşır ve o dercede kalır. Kapı açıldı içeri soğudu diyelim. Kapattıktan sonra fan hızı ve sıcaklık artar ve o dereceye hızlıca gelir.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Hocam senkronizeyi biliyorum iki taraf ne isterse ona göre ayarlanabiliyor. Anlam veremediğim autoda ısıyı niye ben belirliyorum içerde ısı durumuna göre kendi belirlemesi gerekmez mi ? Diyelim ki ben 18 derece yaptım autoya bastım daha sonra buz gibi havada 18de devam edicekse autonun anlamı ne ?




Sizin yazdığınız dereceye olabilen en kısa sürede ulaşır ve o dercede kalır. Kapı açıldı içeri soğudu diyelim. Kapattıktan sonra fan hızı ve sıcaklık artar ve o dereceye hızlıca gelir.


Hocam klima nereden bilsin sizin rahat edeceğiniz sıcak ya da soğuk derecesini ? Araç içindekiler rahat edecekleri sıcaklık derecesine getirir, klima araç içini ayarlanan dereceye iç dış ortam ve güneşe göre ayarlamaya çalışır. Şunuda ekleyeyim auto dayken kış ayında istenilen dereceye ulaşınca hiç hava gelmiyor. Dolayısıyla manuel kullanıyorum. Yaz aylarında denemedim ama tahminim istenilen dereceye gelirse yine havayı kesecektir.
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Birde şöyle birşey daha var yoldayken dış ortam sıcaklığının düşüşlerinde yani 0° den dususe geçen -5,-6 bölgelerde mecbur sıcaklıkla oynamam gerekti bildiğin arabanın içi soguyor.

GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@yusuf Hocam o halde auto en ekonomiği. bikere iç sıcaklığı ayarladıktan sonra sıcaklık değişene kadar sabit tutar ve yakıt tüketimini çok etkilemez o halde ?

 Nedersin  @silvershadow hocam. Gerçe sen yaz kış hep açık olması gerek diyosun ama Türk insanı algısında yakıt var :)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • Kurucu Yönetici
7 saat önce, EMİR yazdı:

@yusuf Hocam o halde auto en ekonomiği. bikere iç sıcaklığı ayarladıktan sonra sıcaklık değişene kadar sabit tutar ve yakıt tüketimini çok etkilemez o halde ?

 Nedersin  @silvershadow hocam. Gerçe sen yaz kış hep açık olması gerek diyosun ama Türk insanı algısında yakıt var :)

Hocam bende yaz kış klima açık. Manuel modda kullanıyorum. 0.5l yakıt için keyfimi bozamam :)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@windshear Ek ısıtıcı aracı sipariş ederken istenebilen veya serviste 1238 euro + işçilik ile taktırılabilen bir şey. Aracınızda varsa setup tuşu ile akşam arabadan inerken sabah 8:00  de aracın içini 27 dereceye getir, camların donunu çöz diyebiliyorsunuz. Araç motor çalıştırmadan benzin yakarak içeriyi ısıtıyor.

Ürünün linki : VW.de

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 3 years later...
On 07.02.2016 at 5:45 PM, MSE yazdı:

cd1dbfcdf735969378ce56fa10ee8ce2.jpg

Herkese selam. Uzun zaman önce farkettiğim bir durum ile ilgili sorum olacaktı.

Bilindiği üzere klimatronik klimada 22 derece ve altında setup ekranında mavi üfleme simgesi çıkıyor. 22,5 ve üstünde kırmızı..

Gözüme çarpan durum; güneşli havada araç içi sıcaklığı 22,5 dereceden fazla yaklaşık 33 olarak ölçüm yaptım. Klima auto tuşuna bastım. Daha sonra setup tuşuna..

Klima ayarını 22,5-29,5  aralığında setup ekranı açıkken görsel olarak kırmızı renklidir .Araç içi sıcaklık 33 derece civarı olduğundan 22,5 dereceden 29,5 derece aralığında soğuk üfleme yapar. Görsel olarak kırmızı görünür.  

Tam tersi de düşünülebilir. Dış hava 5 derece , araç içi 10.. Klima ayarı 20 yada 22.  Sıcak hava gelir ama mavi görünür. 

Deneme fırsatı olan paylaşırsa sevinirim.

tarihinde ogzogz tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 6 months later...
On 02.03.2020 at 3:47 PM, forjust1day yazdı:

Dış sıcaklığa göre değişir o renkler , yaz mevsiminde dış ortam ısısı 30 derece iken 25 dereceye ayarladığınızda mavi olacaktır 

Maalesef sizin düşündüğünüz gibi olmuyor. Sistem olarak (sadece auto aktifken) 22 °C ve altı mavi renk, 22,5 °C ve üzeri kırmızı renk oluyor. 

 2 yorum üstte örneğini vermiştim. Şuan dış hava sıcaklığı 37 °C  gösteriyor. Araç içi tahmini 30°C.  Ancak 29,5 °C'ye de ayarlasam 22.5 °C'ye de ayarlasam setup tuşuna basınca ekranda kırmızı görünüyor ama soğuk üflüyor. 22°C ve altında mavi oluyor sadece. 

Aslında çözümü çok basit. Sadece yönlendirme motoru hangi yöndeyse(sıcaksa kırmızı, soğuksa mavi) ona göre renk değiştirebilirdi.

 

Burada bana göre Volkswagen'in ufak bir mantık hatası ile açık verdiğini düşünüyorum.

tarihinde ogzogz tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...