ANA KONU



benlik durum
5 yıl 3 ay / 87k km
Mk7,5 hakkaten sıfır trim sesi.
Sıcakta klima açınca bile mi ses gelmiyor.

Mk7 10 yıl 1 ay 100 bin km seslerin nereden geldiğini duymamak için müzik açıyorum, özellikle de şu salıncak burcu gıcırtısı (aslında artık parçayı alıp değiştirtsem iyi olur)
 

Sıcakta klima açınca bile mi ses gelmiyor.

Mk7 10 yıl 1 ay 100 bin km seslerin nereden geldiğini duymamak için müzik açıyorum, özellikle de şu salıncak burcu gıcırtısı (aslında artık parçayı alıp değiştirtsem iyi olur)
Hangi parçayı değiştiriyorsunuz gıcırtı için?
 
Hangi parçayı değiştiriyorsunuz gıcırtı için?
Parça kodunu bilmiyorum forumda bir konuda yazılmıştı. (Güncel bakım masrafları konusu olabilir)
Görselde görünen parça, genelde sökülüp yağlanıyor kısa vadede iş görüyor
Screenshot_2022-03-31-09-46-26-62.png
ama benimki 10 yılı doldurduğu için acaba sökülüp değişse mi diyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Sıcakta klima açınca bile mi ses gelmiyor.

Mk7 10 yıl 1 ay 100 bin km seslerin nereden geldiğini duymamak için müzik açıyorum, özellikle de şu salıncak burcu gıcırtısı (aslında artık parçayı alıp değiştirtsem iyi olur)
Tdi zirai sulama motorumuzun sesi belkide tüm parazit sesleri bastırıyordur. Ondan belki duymuyorumdur.
 
@Kysr038

Soguk havalarda kasis gecerken Salıncak burcu gıcırtısı tabiki var.
Bu zaten trim degil major bi şasi baglantısı faulü ses sorunu

Trim sesi derken araç içi mekanik plastik hertürlü ekipmanının usta+robot montajlamasında vida/somunlar olması gerektigi torkda sıkılmış , ara izolasyon malzemeleri gerektigi sekilde kullanılmış anlamında demistim.

Leon mk3 2013 den 2016 ya kadar

Trim seslerinden dolayı Leon sahipleri kapılarını+ ön gögüslerini yap-boz sök tak izolasyon deliye döndüler.
 
2013 de comfort golfleri 16 doverlara mecbur edenler

Sene 2023 de avrupa ülkelerinde
Polo ları standart 16 inç valencia ile süslediler

Avrupada polo lar 16 valencia ile satılıyor.

https://www.volkswagenpartsuk.co.uk/parts/polo-aw-gp-valencia-alloy-wheel-16-galvano-grey-metallic/

Ekli dosyayı görüntüle 66906


Eskiler bilir şahin doğan zamanında cms40 jantlar vardı zaman geçti durbanlar çıktı her araca göre şimdi anladığım kadarıyla valencia jantları her araçta göreceğiz...
 
Hangi parçayı değiştiriyorsunuz gıcırtı için?
Bende aynı sorundan şikayetçiydim salıncak sökülünce üzerinde 2 adet lastik burç var onları değiştirin sorun bitecektir ben İstanbul Başakşehir Güngören sanayii sitesinde fatih ustaya yaptırdım çok memnunum
 
Eskiler bilir şahin doğan zamanında cms40 jantlar vardı zaman geçti durbanlar çıktı her araca göre şimdi anladığım kadarıyla valencia jantları her araçta göreceğiz...
Bu isler böyle

Bir zamanların Yırtık kot modası gibi

Bugün yırtık kot giyen gencliğe , kardesim pantolunun yırtılmış derler

Güncel trend valencia

Bir zamanlar durbandı.

3-4 seneye valencia jantlarıda nakavt edecek yeni bir jant icat edilir
 
Bugün secim öncesi yangından mal kaçırır tarzda !!

Ankaradaki bi arkadaşa
2020 1.0 tsi manuel polo aldık
Km 49.000

Yanlız hem expertiz ustasının orda
Hemde kendi ustamızın tamirhanesinde kaput acıp dinleyen her iki bilirkişide motorun saat gibi çalıstığını sorunsuz oldugunu belirtti.

Ancak aracta rölanti durumda trafikte bekleme konumlarında
Bariz sekilde koltuklarda hissedilen vibrasyon (titresim var)

Hareket edince kesiliyor vibrasyon.

Kendi aracım 1.6 tdi golfte tamam yok böyle bir titresim ama
Daha önce pek cok kez 1.2 tsi ları olan arkadaş/ dost /akraba ların golflerinde böyle bir titresim hissedilmiyordu. (+1.2 tsi leonu olan bir arkadaşın aracında da keza aynı)

Bu 1.0 tsi lar 1.2 tsi lardan biraz daha mı hallice titreşim yapıyor.

Yoksa aracta bir sorun olabilirmi.

Araç icindiyken kaput/motor tarafından anormal bir ses desibeli yok..

Koltuğa vuran titresim var???

Varmı 1.0 tsi motorum var
Yorumum bu şu diyebilecek??
 
Bugün secim öncesi yangından mal kaçırır tarzda !!

Ankaradaki bi arkadaşa
2020 1.0 tsi manuel polo aldık
Km 49.000

Yanlız hem expertiz ustasının orda
Hemde kendi ustamızın tamirhanesinde kaput acıp dinleyen her iki bilirkişide motorun saat gibi çalıstığını sorunsuz oldugunu belirtti.

Ancak aracta rölanti durumda trafikte bekleme konumlarında
Bariz sekilde koltuklarda hissedilen vibrasyon (titresim var)

Hareket edince kesiliyor vibrasyon.

Kendi aracım 1.6 tdi golfte tamam yok böyle bir titresim ama
Daha önce pek cok kez 1.2 tsi ları olan arkadaş/ dost /akraba ların golflerinde böyle bir titresim hissedilmiyordu. (+1.2 tsi leonu olan bir arkadaşın aracında da keza aynı)

Bu 1.0 tsi lar 1.2 tsi lardan biraz daha mı hallice titreşim yapıyor.

Yoksa aracta bir sorun olabilirmi.

Araç icindiyken kaput/motor tarafından anormal bir ses desibeli yok..

Koltuğa vuran titresim var???

Varmı 1.0 tsi motorum var
Yorumum bu şu diyebilecek??
Start stop devreye girerken de araç sağlam sarsılıyor hissettiniz mi onu
 
@sertan
@Kysr038

Aksam görüstük poloyu alan arkadaşla

Kontak cevirince araç normal 900 dv/dk rölantide çalısıyor

Rölantide Devir ibresi 900 deyken bu anlattıgım sekilde ön koltuklarda hissedilen fazladan titresim var

Boş vitesde Milimetrik gaz verip deviri 1000 e getirince titresim kesiliyor...

Durum bu........
 
Normalde tsi lar 900 devir de çalısıyor degil mi rölantide ??

Tdi kültüründen geldigim icin , bilmedigimden sorayım bunu ??
 

Normalde tsi lar 900 devir de çalısıyor degil mi rölantide ??

Tdi kültüründen geldigim icin , bilmedigimden sorayım bunu ??
Eğer araç tam ısınmışsa, akü ihtiyacı yoksa, klima da açık değilse dış ortam sıcaklığı da soğuk değilse 900 devirden aşağısına da düşüyor.

Ama çoğunlukla bunlardan bir yada birkaçı sebebiyle 900 - 1000 devir arasında gezebiliyor rölanti devri...

1.0 ı çok gözlemlemedim ama 1.2 tsi uygun koşullarda 750-800 devir bandına kadar düşebiliyor. Çalışıyor mu çalışmıyor mu anlayamıyorsun.

Ama tabi konumuz 1.0 tsi, rölantide de start stop devreye girerken de gerçekten titreşimi hissediyorum ben...
 

Geri
Üst Alt