Çeşitli Sorular-2013 1.4 tsi 122 dsg


nikces35

Yeni Üye
Katılım
18 Eyl 2016
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
İsim
Seçkin
***2013 1.4 tsi -122- dsg Golf ile tanışalı bir ay oldu keşif devam ediyor. Doğru yerde mi açtım bu başlığı bilmiyorum ama bazı sorular sıralamak istiyorum müsadenizle.

1- 60.000 bakımı yaklaşmakta garanti Aralık'ta bitecek. Kasım ayı içinde en geç bakım şart zira geç bile kalındı en son 49.000'de yapılmış. İzmir çevresi için Vosmer'in iyi olmayan yorumları var. Manisa iyi deniyor fakat Çiğli sanayide Naim Usta adında harika biri var gittim tanıştım başka tavsiyesi olan var mı? Bu arada trigerin zincir olduğunu değişmeyeceğini söylediler doğru mu? 60.000de neler değişir?

2- Start-stop için kapatılmasının daha yararlı olacağı söyleniyor, forumda da o yönde yazılar var ayrıca DSG kullanımı olarak ışıklarda vs. N konumunda tutmak yararlı denmiş. f1 ve S modu sık kullanıma uygun gibi gelmedi. İlk otomatik deneyimimi yaşıyorum aydınlatılmaya ihtiyacım var. (mümkünse)

3- Lastikler Michelin yanaklarında çatlamalar var önde bilhassa. Dişleri fena değil kışı geçirmeye çalışacağım. Continental ile değiştirmeyi düşünüyorum öneriler var mıdır? Ha unutmadan basınç konusu 30 mu? 32 mi? çok fark eder mi?

4- Ön kaputta koruma var üzerinden çizmişler koruma çıkartılsa altına geçmiş midir? Kirliyken rahatsız etmiyor yıkayınca yaptırayım diyorum. Çıkartmak ya da çıkartmamak bütün mesele bu. Fotoğraflarını atsam iyi olcak bu şekilde havada kalıyor.

5- Renk siyah, tamponlarda kapılarda ufak tefek belli belirsiz çizikler var piyasada satılan çizik giderici ürünler etkili midir? Ziebart Sonax gibi yerlerde boya koruma pasta cila falan yaptırılmalı mıdır? O paraları vermeye değer mi?

6- Döşemeler bej rengi. Herhangi bir yıkamacıya götürüp koltukları yıkatsak sonuç verir mi? Risk var mı? Airbaglere uygun kılıf nerden alınır? İnternette pek kaliteli şeyler göremedim. Ya da sadece minder tarzı şeylerle mi idare etmeli?  Bagaj havuzu kullanışlı mı?

7- Yakıt için tercih ettiğiniz firma hangisi? Shell ile başladım 95 ile nitro arasında pek fark algılamadım. Arada sırada mı nitro koysak, devamlı mı?

8- Araçta sensör yok. İhtiyaç duymuyorum ama olur da dalgınlık olur diye taktırmayı düşünüyorum. Geri görüş kameralı olarak kullanan var mı? Maliyeti nedir? Marka model seçenekleri var mıdır?

9- Maalesef araç yıkamayı pek sevmem ama aksi gibi siyah renk denk geldi. Kova, şampuan, bezler falan tedarik edildi ama inanın yaptığım işi beğenmiyorum. Bu yıkama işi en kısa sürede en güzel şekilde nasıl yapılır püf noktaları var mıdır?

10- Yol bilgisayarındaki sürüş bilgilerinde atıyorum 10 km gittim 10km'de ne yaktığını göstermiyor. 100km'deki ortalamayı veriyor. Doğru değil mi? Yoksa yanılıyor muyum?

Çok uzun oldu farkındayım. Herkesin arabası değerlidir. Ama ben hala heyecanlıyım. Yıllar önce sıfır olarak 2001 Opel Astra'mız vardı. Tadı damağımda kalmış bir Alman'dı satmak zorunda kalmıştık. Ondan sonra Renault Dacia gibi araçlarla tecrübeler edindik. Uzun bir aradan sonra gerçekten karakterli bir Alman'la tanışmış oldum. Üzerine titriyorum. Her ayrıntı önemli benim için. Yorumlarınız da çok değerli. Saçma şeyler yazdıysam veya sorduysam kusura bakmayın. Daha önce yazılmış konular olabilir fırsat buldukça forumu takip etmeye çalışıyorum. Bir anlamda içimi dökmüş oldum, şimdiden teşekkür ederim, herkese kazasız belasız bol keyifli sürüşler dilerim.

 
Öncelikle aracınız hayırlı olsun.., bazı sorularınıza yardımcı olmaya çalışayım..

2- Start-Stop özelliğinin mantığı şu şekilde dir., Eğer ki aracınız ışıklar da yada başka bir sebeb ile 10 saniye den fazla bekleme yapacağını anladığınız anda bırakın start-stop görevini yapsın aktif olsun., Amaa 10 saniye den kısa süreli bir dur-kalk durumunda kapatın çünkü start-stop 10 sn.ye den kısa süreli aktif olup aracıın motorunu durduruğu ve tekrardan ateşleme yapıp motoru çalıştırdığı zaman ki enjektörlerin yanma odalarına püskürteceği yakıt miktarı sizin kısa süreli o bekleme esnasında aracınızın motorununun çalışarak yakacağı yakıt miktarından çok daha fazla olacaktır ve eğer böyle bir durum varsa start-stop'u kapatın siz tasarruf yapmaya çalışırken aslında bu kısa sürede motorun tekrar ateşleme yapması esnasında çok daha fazla yakıt "gerekli ateşleme enerjisi" sağlanması ve pistonların tekrardan o güç ile hareket etmesini sağlaması adına enjektörler tarafından yanma odalarına püskürtülerek hiç gerek yok iken boşu boşuna yakıt yanarak tüketilmiş olacaktır.., Ayrıca sıkışık dur-kalk trafikte ve sabah erken saatlerde aracın çalışması esnasında start-stop 'u motorun ideal sıcaklığına gelene kadar mutlaka kapalı olmasını öneririm., Motorun ideal çalışma sıcaklığı 90 °C dır., fakat motor sıcaklığı 45-50 °C arası değere geldiği zaman aracın ilgili sistemi ilgili beyine yeterli sıcaklığa ulaştım start-stop "aktif" olabilir diye sinyal gönderiyor fakat bu sıcaklık aslında kesinlikle ideal sıcaklık değeri değildir., Peki neden böyle yapıyorlar derseniz bu malesef tamamen "avrupa birliği çevre yasalarıyla" ilgili bir durum dur!

3- Eğer lastiklerinizin yanaklarında çatlamalar var ise dişleri iyi durumda bile olsa o lastiğin ömrü bitmiştir ve artık görevini sağlıklı olarak yerine getiremekte diye size alarm vermeye başlamıştır bunu dikkate almanızı özellikle belirmek isterim, lastik aracın en önemli parçası demek olduğunu siz zaten benden çok daha iyi bildiğinize eminim.. Marka seçimine gelicek isek bunda sizin nasıl bir lastik istediğinizinde önemi çok fakat aynı zamanda aracın jant ebatlarında önem kazanmakta., Eğer ben çukurlarda patur-kütür ses yapmayan yoldaki engebeleri sönümleyen konforlu ve yumuşak hamurlu bir lastik istiyorum derseniz ve lastiklerinizde eğer 16inch ise şuan piyasada bulabileceğiniz en konforlu lastik Continental PremiumContact 5 (eğer jant ebadınız 16inch ise) Eğer aracınız Highline ve doğal olarak 17inch ise bu sefer Continental 'in dünyada ün salmış PremiumContact 5 serisinden mahrum kalacaksınız anlamına geliyor (PremiumContact 5'te 16inch ebattan büyük üretilmemekte) demektir bu sefer siz istesenizde istemeseniz de biraz daha 17inch olduğundan performans lastiği almanız gerekmekte olacak., Konfordan biraz ödün veren performans lastiği olarak önerebileceğim 2 lastik var., 1.cisi yine ünlü alman markası Continental SportContact 5 serisi (kendileri yol tutuş özellikleriyle efsane olmuş bir lastiktir), 2.cisi ise bir önceki serisi ile çok beğenilmiş yeni versiyonu ile de yine oldukça başarılı olan ve hem kullanıcılar tarafından çok beğenilmiş hem de uzmanlar tarafından olumlu yorumlar alan Goodyear 'ın Eagle F1 Asymmetric 3 serisi dir.,

Hangisini tercih ederseniz edin Continental SportContact 5 veya Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 her iki lastikte çok çok iyi lastiklerdir., Continental SportContact 5 hem ıslak, hem de kuru zeminde mükemmel yol tutuşu sağlıyan fren mesafesi harika olan bir lastiktir., Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 ise kendisinin abisi olan Asymmetric 2 den görevi başarıyla teslim almış her nekadar performans ön planda tutularak üretilmişse de piyasada performans lastiği altında bulabileceğiniz en konforlu ve yumuşak hamurlu lastik diyebilirim... Ve size lastik konusunda diğer bir nacizane tavsiyem kesinlikle fabrikanın verdiği lastik ebatlarından şaşmamanızdır., Otomobil firmaları araçları üretirken binlerce testler yaparak bir araç için en uygun lastik ebatlarını bulmak için çaba sarfettiği yatırımları bir kenara bırakmamak aksine o lastik ebatları emin olun ki araç için ideal olan en uygun ebatlardır., Farz edelim ki sizin aracınız lastik ölçüleri 205/55 R16 91V olsun eskiyen lastiklerinizi yenileriyle değiştirirken hangi markayı seçerseniz seçin bu ölçülerden vazgenmeyin derim.., Bitmedi 205/55 R16 değeri tamam da peki bu lastik ölçüleri değerlerinin sonuna eklenen 91V veya 91W gibi yazılar nedir derseniz; 91 yada her ne sayı olursa olsun o rakam bir lastiğin maksimum taşıyabileceği yük kapasitesidir, diğer bir değişle lastik dünyasında "yük endeksi" diye tabir edilir., Lastik almaya gittiğinizde satıcılar size her nekadar fabrikanın taktığı oem lastiklerden satmaya çalışsada mutlaka yük ve hız endekslerinin eski oem lastiklerinizle aynı olmasına dikkat edin bu gözden kaçabilen ama önemli olan ufak bir detaydır., bir lastiğin yük endeksi ne kadar artarsa o kadar konfordan ödün vermiş daha sert bir hamurlu lastik almış olacağınızı unutmayın..!! sonuna eklenen V, W, Y gibi harfler ise bir lastiğin "uygun lastik basıncı" ve diğer berlirli koşullar sağlandığı varsayılarak verilen, ve belirli bir süreyi aşmamak kaydıyla lastiğin çıkabileceği en yüksek hızı göstermek adına koyulan harf kodlarıdır., V: 240km, W:270km Y:300km

Aracınız Comforline donanımlı bir Mk7. Golf ise orjinal lastik ölçüleriniz 205/55 R16 91V aracınız Highline donanımlı bir Mk.7 Golf ise orjinal lastik ölçüleriniz 225/45 R17 91W Eğer aracınız da extra ücret verilerek opsiyon olarak alınmış 18 inch ebatlı Durban jant var ise de orjinal lastik ölçüleriniz 225/40 R18 92W yada 92Y

6- Koltuklarınız bej rengi olduğundan ister istemez kir ve lekeri 3-4 yılın verdiği koşullar neticesinde kirlenme çok doğal., Herhangi bir oto temizliyicisi değil de eğer bu işte uzman kişiler tarafından yapılırsa ilk gün ki gibi tertemiz olmaması için hiç bir sebeb yok mis gibi olurlar ama acemi işini bilmeyen bir yere düşerseniz pişman bile olabilirsiniz biraz araştırın derim., Eğer zamanınız varsa kendiniz biraz araştırma biraz da zamannız varsa kendiniz uygun ürünleri alarak çok çok iyi sonuçlar elde edebilirsiniz tertemiz olurlar.. Evet orjinal bagaz havuzu çok kullanışlı..

7- Hangi benzin markasını ve hangi benzin türünü seçerseniz seçin ama birine karar verip o benzin türünü kullanmaya devam etmenizi tavsiye ederim ve mümkünse seçtiğiniz benzin markasının diyelim ki mesela bu BP firması olsun., Dediğim gibi eğer münkünse Bp firmasının herhangi bir benzincisinden değil de BP yada başka marka o firmanın can petrol aş. cancağazım aş. den değil de BP 'nin yada diğer x markanın bizzat kendisinin işletmesini yaptığı her şehirde yerler var ve direk markanın işletmesini yaptığı istasyonlardan almanızı (ben öyle yapmaktayım) tavsiye ederim., Diğer konu ise fuel save yada Nitro+ seçim tercihi durumuna gelirsek., ben ülkemiz de malesef avrupa'da ki gibi kaliteli ve temiz bir yakıttan zaten mahrum olduğumuz için hem de yeni nesil güzelim motorlara "fuel save" adı altında satılan benzin türlerine karşıyım., Ve maddi imkanınız el veriyorsa BP Ultimate yada Shell V-Power Nitro+ gibi daha temiz benzin türlerini kullanmanızı özellikle öneririm., Eskiden opel dizel aracımda SHELL V- Power diesel+ GTL kullanırdım., yine bir diğer benzinli aracımda Shel V-Power Racing 100 oktan kullanırdım., kısacası zengin karşımlı ve aynı zamanda "kalitesi artırılmış" daha verimli/sağlıklı çalışmasını sağlayan yakıt türleri motorunuz için her zaman daha iyidir., kimi insan için ilk öncelik (benim gibi) aracın motor ömrü daha ön plandadır., fakat kimi insan için de "teoride" 50-60 km daha fazla yol yapabilen yakıt türleri daha iyi dir, bu tamamen kişinin kendisi ve tercihi ile alakalı bir durum...

10- Evet aracınız yol bilgisayarının her zaman 100km deki ortalamayı vermesi normaldır., Aslında diğer bir değişle siz zaten 10 km yaptığınız yol boyunca ne kadar yaktığınız görmektesiniz denebilir..

 
@nikces35

Değerli Hocam 

Golf tutkunu Dostlar arasına hoş geldiniz. 

1. Garanti bitecek olsa dahi DSG şanzıman sahibi olduğunuz için serviste bakımını yaptırdığınız sürece "iyi niyet garantisi " adı altında verilen garantiden faydalanmanız hayati olabilir. Şimdi 200 liradan kaçınıp sonra 10 bin vermek var. Evet yetkili servisler anlamsızca pahalıdır ancak az önce söylediğim basit kurala uyarsanız ciddi bir arızada sadece işçilik ödeyerek kurtulmanız mümkün.  Ayrıca ikinci elde yetkili servis bakımlı araçlar alıcılar tarafından özellikle tercih edilebilmektedir, dolayısıyla ikinci elde değer ve tercih edilirliğini arttıran bir yatırım olarak görülebilir. 

İzmir de Alsancak Vosmer tercih edilebilir. Önce internetten randevu alarak %5 işçilik indirimi de alınabilir. 

60 bin km bakımında normal bakım harici buji ve DSG şanzıman yağı da değişmekte. Tam listeyi alttaki linkte bulabilirsiniz

https://binekarac.vw.com.tr/hizmetler.aspx

Triger TSI motorlarda kayış değil zincir biçimindedir.

Diğer sorular kıymetli Ali Üstadım tarafından mükemmelen açıklanmış ama fırsat bulabilirsem bir iki ekleme yapacağım. 

Hayırlı olsun 

 
***2013 1.4 tsi -122- dsg Golf ile tanışalı bir ay oldu keşif devam ediyor. Doğru yerde mi açtım bu başlığı bilmiyorum ama bazı sorular sıralamak istiyorum müsadenizle.

1- 60.000 bakımı yaklaşmakta garanti Aralık'ta bitecek. Kasım ayı içinde en geç bakım şart zira geç bile kalındı en son 49.000'de yapılmış. İzmir çevresi için Vosmer'in iyi olmayan yorumları var. Manisa iyi deniyor fakat Çiğli sanayide Naim Usta adında harika biri var gittim tanıştım başka tavsiyesi olan var mı? Bu arada trigerin zincir olduğunu değişmeyeceğini söylediler doğru mu? 60.000de neler değişir?

2- Start-stop için kapatılmasının daha yararlı olacağı söyleniyor, forumda da o yönde yazılar var ayrıca DSG kullanımı olarak ışıklarda vs. N konumunda tutmak yararlı denmiş. f1 ve S modu sık kullanıma uygun gibi gelmedi. İlk otomatik deneyimimi yaşıyorum aydınlatılmaya ihtiyacım var. (mümkünse)

3- Lastikler Michelin yanaklarında çatlamalar var önde bilhassa. Dişleri fena değil kışı geçirmeye çalışacağım. Continental ile değiştirmeyi düşünüyorum öneriler var mıdır? Ha unutmadan basınç konusu 30 mu? 32 mi? çok fark eder mi?

4- Ön kaputta koruma var üzerinden çizmişler koruma çıkartılsa altına geçmiş midir? Kirliyken rahatsız etmiyor yıkayınca yaptırayım diyorum. Çıkartmak ya da çıkartmamak bütün mesele bu. Fotoğraflarını atsam iyi olcak bu şekilde havada kalıyor.

5- Renk siyah, tamponlarda kapılarda ufak tefek belli belirsiz çizikler var piyasada satılan çizik giderici ürünler etkili midir? Ziebart Sonax gibi yerlerde boya koruma pasta cila falan yaptırılmalı mıdır? O paraları vermeye değer mi?

6- Döşemeler bej rengi. Herhangi bir yıkamacıya götürüp koltukları yıkatsak sonuç verir mi? Risk var mı? Airbaglere uygun kılıf nerden alınır? İnternette pek kaliteli şeyler göremedim. Ya da sadece minder tarzı şeylerle mi idare etmeli?  Bagaj havuzu kullanışlı mı?

7- Yakıt için tercih ettiğiniz firma hangisi? Shell ile başladım 95 ile nitro arasında pek fark algılamadım. Arada sırada mı nitro koysak, devamlı mı?

8- Araçta sensör yok. İhtiyaç duymuyorum ama olur da dalgınlık olur diye taktırmayı düşünüyorum. Geri görüş kameralı olarak kullanan var mı? Maliyeti nedir? Marka model seçenekleri var mıdır?

9- Maalesef araç yıkamayı pek sevmem ama aksi gibi siyah renk denk geldi. Kova, şampuan, bezler falan tedarik edildi ama inanın yaptığım işi beğenmiyorum. Bu yıkama işi en kısa sürede en güzel şekilde nasıl yapılır püf noktaları var mıdır?

10- Yol bilgisayarındaki sürüş bilgilerinde atıyorum 10 km gittim 10km'de ne yaktığını göstermiyor. 100km'deki ortalamayı veriyor. Doğru değil mi? Yoksa yanılıyor muyum?

Çok uzun oldu farkındayım. Herkesin arabası değerlidir. Ama ben hala heyecanlıyım. Yıllar önce sıfır olarak 2001 Opel Astra'mız vardı. Tadı damağımda kalmış bir Alman'dı satmak zorunda kalmıştık. Ondan sonra Renault Dacia gibi araçlarla tecrübeler edindik. Uzun bir aradan sonra gerçekten karakterli bir Alman'la tanışmış oldum. Üzerine titriyorum. Her ayrıntı önemli benim için. Yorumlarınız da çok değerli. Saçma şeyler yazdıysam veya sorduysam kusura bakmayın. Daha önce yazılmış konular olabilir fırsat buldukça forumu takip etmeye çalışıyorum. Bir anlamda içimi dökmüş oldum, şimdiden teşekkür ederim, herkese kazasız belasız bol keyifli sürüşler dilerim.
1. Bakım için geç kalmazdınız. 15.000 km de bir bakım.

2. Güzergaha göre karar vermeli bunun için. Ben kullanıyorum.

3. Şimdilik önler ile arkaları yer değiştirin. Yeni lastik alacağınız zaman tekrar konuşuruz. 4unu birlikte değiştiriniz.

4. Uzun yola çok gitmiyorsanız kaput korumanın anlamı yok.

5. İyi bir yerde yapılan boya koruma araca ilaç gibi gelir bence.

6. Kılıf falan takmayın bence.Mindere falan da gerek yok. Boya koruma yaparken ya da kendiniz de temizleyebilirsiniz. 

7. Katkılı yakıt para tuzağı gibi geliyor bana.

8. Orjinal görünümlü olmayan sensörler hiç hoşuma gitmiyor benim. Orjinal görünümlü olanın görsel destekli seti çinde 700 tl civarı. Montaj ile 1100 tl ye gelir.

9. Temizlik bölümünde bol bol konu var. Eksik kalan şeyleri yine oradan sorabilirsiniz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@silvershadow@forzaGilles@yusuf

Değerli yorumlarınız ve görüşleriniz için çok teşekkür ederim. Çok yararlı oldu. Çok faydalı bir forum olmuş kuranların ellerine sağlık.

 
@nikces35

2. Start stop hakkında okumak isterseniz. 



3. Sizde benzin depo kapağının içerisinde, 2014 model sonrasında ise Kapı direğinde yazılı değerler bizim gibi standart kullanıcılar için  uyulması gereken  değerler  yazılı plaketteki bilgilerdir.

Sadece ileri düzey kullanıcılar bu basınç değerlerini kendilerince  yorumlayabilir.

Gözümüze bazen az gibi gözüküyor ama gözümüz  yanılabilir ama değerler yanılmaz.



Lastikleri kesinlikle değiştirin. Aracınıza bu kadar özen gösterirken aracınızı ve sizi taşıyan, yerle temasını sağlayan en önemli şey olan lastikleri önemsiz saymayınız.

Yeni lastik alınacaksa kullanıcı deneyimleri kadar kağıt üzerinde de övgüleri hak eden kesinlikle  Goodyear F1 Eagle asmtrc 3

4. İster yarım ister tam boy olsun Kaput filmi zamanla renk farkı oluşmasına neden olur. Bence çoğunlukla aracı ilk almanın heyecanı ile yaptırılan son derece pahalı ve çok da lüzumlu olduğuna inanmadığım bir şeydir. 

5. Çizik gidericiler boya üzerindeki cila veya vernik katmanında incelmeye neden olduğu için sık kullanılmamalıdır. Özellikle ince tampon boyasında uygularken daha bir dikkat etmelisiniz. Çizik gidericilerin hemen hepsi temelde ince pasta ile benzer sonuçlara sahiptir.  Alıp kullanabilirsiniz her uerde var. Ama bu konuda spesifik ürünler biraz pahalı olmakla birlikte kolay bulunamıyor maalesef. Özellikle marka isterseniz dostlarımın önerisi benim de önerimdir. 



Boya koruma gerekli midir ? Uzun yıllar kullanacaksanız kesinlikle. Bu alttaki linkte detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.



Ve bu da...



bana kalırsa profesyonel uygulama merkezinde ve profesyonel malzemelerle yapılırsa harika olur.

.... devam edeceğim...

Bu arada;

anahtar kelimelerle arama yaparak konulara ulaşmanız mümkün.  Bizde karmaşık konular yerine sınıflandırılmış bilgiler bulunduğu için aradığınızı bulmak zor değildir. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt