Jant Hakkında Görüşleriniz (17 jant )


@Negatiwe

cesaretim yok konfor kaybım çok olur diye korkuyorum :)  18 durban hayalim + spor yayda işin içine girince iyice sertleşicez gelen yorumlar öyle :(   
Değerli Hocam 

Orijinal yayları kullanmanız kaydıyla çoğunluğun aksini düşünüyorum. 

Hem konfor hem yol tutuş hem daha alçak profil ve hem de düşük sürtünme nedeniyle düşük yakıt tüketimi.

Burak Hocamın aracında test etme imkanım oldu.

Tıpkı Audi gibi spor yayların zorunlu olması gerektiğini düşündüm... o kadar güzel...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@silvershadow

murat hocam katılıyorum size ama burak hocamda fabrikasyon dcc var onunda etkisi vardır sanırım :)  

 
@silvershadow

murat hocam katılıyorum size ama burak hocamda fabrikasyon dcc var onunda etkisi vardır sanırım :)  
Değerli Hocam 

GTA grubunun güzide üyesi Burak Hocamdan bahsediyorsak... aracıyla beni kabul etti ve  45 dk lık bir güzergahta gittik, yolda sohbet de ettik hatta, eminim olmadığına . Acaba yanlış mention etmiş olabilir miyim? kusuruma bakmayınız.

@burak_

 
@silvershadow@silvershadow

buraklar karıştı hocam kusura bakma :)  Burak hocam sonradan 18 ve orjinal Spor yay bulupmu taktı detay alabilirmiyim konfor konusundada tecrübenizide tabiki. 

 
@silvershadow@silvershadow

buraklar karıştı hocam kusura bakma :)  Burak hocam sonradan 18 ve orjinal Spor yay bulupmu taktı detay alabilirmiyim konfor konusundada tecrübenizide tabiki. 
Spor süspansiyon da Durban lar da orijinal fabrikasyon değerli Hocam. 

Spor süspansiyon hakkındaki bütün ön yargılarımı altüst etti diyebilirim. Tüm karşılaştırmalarımda  alışık olduğum 16 inch jantlar ve lastikleri dikkate almadım. Ölçü 17 inch oldu.

Takır takır kemik gibi bir araç beklerken oldukça dengeli bir araç çıktı karşıma.

Hatta almak nasip olursa bir daha kesinlikle spor süspansiyonlu almayı düşünüyorum o kadar güzeldi. 

17 inch jantlarla arada fark yoktu.

 Bu sözlerim elbette fabrikasyon yaylar için geçerli.  Diğer eibach ve benzeri yayların karakteri bildiğiniz kemik, jantların üzerindeki lastiği söküp jantların üzerinde gitsek ne hissettirir öyle hissettiriyor. Abartıyor olabilirim belki ama bana göre değilmiş onu anladım.

DCC ise tam bir keyif...

Imkansız gibi ama Bu ikisini bir arada sunan ama durup aracı liste kaldırıp yay ve amortisörlerin ve de lastiklerin değiştirilmesi gerekirken bunu tek bir tuşa bastığınızda yapıyor olmanız resmen sihir gibi...

Comfort modda 17 inch jantlar ve lastik konforunu dönüşen lastikler bindiğim R da 19 inch jantlar Lastiklerde spor süspansiyonlarının sertliğini sport modda değil "Race" modunda gösteriyor. Fakat sport modda da hiç fena değil. 

 
Spor süspansiyon da Durban lar da orijinal fabrikasyon değerli Hocam. 

Spor süspansiyon hakkındaki bütün ön yargılarımı altüst etti diyebilirim. Tüm karşılaştırmalarımda  alışık olduğum 16 inch jantlar ve lastikleri dikkate almadım. Ölçü 17 inch oldu.

Takır takır kemik gibi bir araç beklerken oldukça dengeli bir araç çıktı karşıma.

Hatta almak nasip olursa bir daha kesinlikle spor süspansiyonlu almayı düşünüyorum o kadar güzeldi. 

17 inch jantlarla arada fark yoktu.

 Bu sözlerim elbette fabrikasyon yaylar için geçerli.  Diğer eibach ve benzeri yayların karakteri bildiğiniz kemik, jantların üzerindeki lastiği söküp jantların üzerinde gitsek ne hissettirir öyle hissettiriyor. Abartıyor olabilirim belki ama bana göre değilmiş onu anladım.

DCC ise tam bir keyif...

Imkansız gibi ama Bu ikisini bir arada sunan ama durup aracı liste kaldırıp yay ve amortisörlerin ve de lastiklerin değiştirilmesi gerekirken bunu tek bir tuşa bastığınızda yapıyor olmanız resmen sihir gibi...

Comfort modda 17 inch jantlar ve lastik konforunu dönüşen lastikler bindiğim R da 19 inch jantlar Lastiklerde spor süspansiyonlarının sertliğini sport modda değil "Race" modunda gösteriyor. Fakat sport modda da hiç fena değil. 
Değerli Hocam,

3,5 cm eibach yay kullanan biri olarak yayla ilgili konfor görüşlerimi aile büyüklerinin görüşleriyle birleştirerek yazma gereği duydum.

Ben hiçbir şekilde basık araç zevki olan bir insan değildim bu yayları almamdaki tek amaç 18' jant alacağım için arabanın spor süspansiyonlu bir golf gibi biraz daha yerde olması gereksinimiydi ( aracımda spor süspansiyon yok). 

Bu düşüncemi dedem ve dayımla paylaştım. Sert bir şekilde karşı çıkıp kesinlikle taktırmamı istemediler. Babama söylediğimde ise boşu boşuna araçla oynadığımı, para israfından başka bir şey yapmadığımı söyledi.

Bende iki taraftan gelen tepkiler neticesinde yayları taktıracağımı dedem ve dayıma söylemedim fakat babama söyledim. Amacım dedem ve dayımın yayları taktırdığım zaman arabaya bindiklerinde eibach yayları farkedip farketmeyecekleriydi. Eklememde fayda var dedem 2013 730d, dayım ise 2012 520d sahibi yani konforlu araçlara bindiklerinden dolayı nispeten sert süspanyonlu bir araca bindiklerinde bunu farketmeleri gerekiyordu.

Nitekim yayları taktırdım ve dedemle dayım 2-3 defaya mahsus aracıma bindiler ve hiçbir şey farketmediler. Daha sonra yayları taktırdığımı söylediğimdeyse arabanın sekmeye başladığını söylediler. Bu yüzden bana bu daha çok psikolojik bir olay gibi geldi.

Babamsa bindiği an direk arabanın daha çok sektiğini söyledi ki binmeden önce yayların takılı olduğunu biliyordu. Babam da Fluance sahibi.

Benim şahsi kanaatimse 3.5 cm eibach yaylar kesinlikle konfordan öyle gözle görülür bir şekilde feragat ettirmiyor, tek sorunu kasislerde sekmesi ki biz bu işin tutkuluları için önemi olduğunu düşünmüyorum.

O yüzden demem o ki değerli hocam eibach yaydan ziyade dediğiniz vogtland veyahut h&r yaylar için geçerli olabilir. O marka yayları kullanan forumdaşlar varsa yazabilirlerse memnun olurum. Benim okuduklarıma göre vogtland ve h&r, eibach'a göre daha sert. Bu arada yazdığım izlenim ve çıkarımlar kesinlikle 3.5 cm yay grupları için geçerlidir; 5 cm yayların mevcut amortisörlerimiz için uygun olmadığı düşüncesindeyim ve 5 cm yay yerine coil işine girilmesi gerektiğini, para dan ziyade araç sağlığının daha önde yer aldığını savunmaktayım.

Saygılarımla

 
@silvershadow

murat hocam bilgiler için teşekkürler keşke fabrikasyon olmayan süspansiyon ,yay ve jant deneyimi olsaydı daha iyiydi :)  

@Mete45

hocam tam aradığım yazı diyebilirim :) bende 18 e geçme arifesindeyim  eicbach pro mu kullanıyorsunuz birde yandan aracınızın foto varsa tadından yenmez ;)  

 
@Redline Hocam evet eibach prokit kullanıyorum 3-4 aydır. 1 ay gibi bir süre içerisinde Allah izin verirse bende 18'e geçiş yapacağım. Şuan aracımın üstünde doverlar bulunmakta. 18'e geçiş yaptığımda mı atayım yoksa şuanki halini de görmek ister misiniz ? Ayrıca şunu da belirteyimki 16' jantlarla beraber eibach prokitte ön lastik üstüne 2 arka lastik üstüne 3 parmak zor giriyor. Demem oki 18' jantları taktığım zaman tam yerinde bir görüntü alacağımı düşünüyorum. Herhangi bir sorunuz varsa başım üstüne bildiğim kadar yardımcı olurum kullandığım yay, aldığım jant ve lastik konusunda. Yine isterseniz şuanki yandan resmini atabilirim aracın.

Saygılarımla

 
@Mete45

hocam ben 18 taktınız zannettim :)  16 dan 18 e geçiş konforu hissedilir şekilde etkileyecek sanırım sizde ,bende 17 dijon var tereddütteyim sizinki tamamen macera :)  

18" ne jant almayı düşünüyorsunuz modeli ne olacak ? 

 
@Redline Vallahi hocam 18' Oz racing Superturismo LM matte black aldık 3 gün önce bayisinden, salonda duruyor yavrucaklar içim acıyor lastik alamadık daha. İsterseniz taktırdıktan sonra izlenimlerimi yazarım daha iyi olur sizin için daha geçiş yapmayacaksanız 18'e. Hocam yaş 18 diyorumki gençken yaşayalım maceramızı ileride kim öle kim kala. Siz ne düşünüyorsunuz jant olarak ?

image.jpeg

image.jpeg

 
@Mete45

Güzel jant hayırlı olsun evde durması seni yiyip bitiriyor tabi :)  

Ben durban düşünüyorum ama O.Z larda fena değil aldığınız yerin sitesi varmı modellere bakabiliyormuyuz birde size nekadara maal oldu. 

 
@Redline Evet sormayın heves kursakta kalıyor biraz. Hocam OZ Racing'in Türkiye'deki tek yetkili bayisi Driven34. Tarabya Ferahevlerde bulunuyor. Sahibindende Driven34 yazdığınız an jant ilanları çıkar. İnternete de yazdığınız zaman Driven34 sitesi çıkıyor fakat OZ racing'in kendi sitesinden jant modellerine bakmanız daha sağlıklı çünkü bayide bulunmayan her OZ jantı aynı fiyata getirtebiliyorsunuz. Benim istediğim jantın ferric gray rengi mevcuttu matte black rengi aynı fiyata getirttiler İtalya'dan sağolsunlar. Hocam takım fiyat 5800₺ fakat pazarlıkla 5000₺'e aldık. Hem durbandan daha ucuz (0 fiyatlar için) hem de daha özgün bir görünüm yakalasın diye araç bu seçimi yaptım. Yanlış görmediysem sizde rline ya da r body kit var aracınıza bir OZ gayet yakışacaktır. Üstelik Durban'lardan daha hafif olması da + bir özellik.

 
@Mete45

Hemen inceliyorum ozaman. Kaç günde geliyor jantlar birde taksit imkanı oluyormu ? 

 
@Redline Hocam benim geliş 2 haftaydı yanlış hatırlamıyorsam ama malum olaylar sonucunda biraz gecikme oldu. Taksit var mı bilmiyorum hocam ben birikmişimle almıştım nakit olarak. Can Eyilik Bey var orada ismimi verirseniz yardımcı olur size. Ayrıca ben jant için bilgi sorduğumda hemen ödeme yaparsam 4500₺'e inmişti ama tercih etmemiştik.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Mete45

eyv hocam teşekkürler yarın arayıp bilgi alim bir bbs sr model jantı begendim bakalım değerlendiricem. 

 

Geri
Üst Alt