Golf & Jazz


Gökhan

Üye
Katılım
11 May 2015
Mesajlar
225
Tepkime puanı
19
İsim
gökhan
Arkadaşlar mevcut 1.2 manuel aracımı satabilirim kesin karar yok fakat size sormak istediğim .. Aynı segment olmadığını da biliyorum fakat boyutlar yakın ve donanım olarak Jazz gerçekten çok dolu .. Fikirlerinizi alabilir miyim 

1.2 DSG Golf mü ( 79.000 TL ) / 1.33 CVT Jazz mı ( 71.000 TL ) 

 
Jazz'a hiç bulaşmayın, Golf'ten sonra jazz'ın yalıtımı, konforu kötü gelir ve performansı hiç iyi değil. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Değerli Hocam 

Donanım seviyelerinde sanırım eşit değil.

Ancak uzun yolda güvenliği ve Çarpışma testlerindeki başarısı nedeniyle Golf aradaki 8 bin liralık farka değer. 

Park yeri sıkıntısı varsa veya küçük araba sevenlerdenseniz Jazz güzel araba ve segenmentinde başa güreşenlerden.

 
Arkadaşlar mevcut 1.2 manuel aracımı satabilirim kesin karar yok fakat size sormak istediğim .. Aynı segment olmadığını da biliyorum fakat boyutlar yakın ve donanım olarak Jazz gerçekten çok dolu .. Fikirlerinizi alabilir miyim 

1.2 DSG Golf mü ( 79.000 TL ) / 1.33 CVT Jazz mı ( 71.000 TL ) 
Değerli hocam, Jazz B sınıfı bir araçtır, C sınıfı olan Golf'e göre en belirgin farkı uzunluğunun 26 cm kısa oluşu ve genişliğinin 11 cm dar olmasıdır, aynı zamanda bagaj hacmi de 26 litre daha küçüktür, bu dış özellikleriyle VW grubundan Polo ile aynı sınıfta anılabilir...

içeriye geçtiğinizde ise segment farkını bütünüyle hissedeceğiniz detaylarla karşılaşırsınız, size tavsiyem öncelikle segmente karar vermeniz, eğer b sınıfı araç düşünüyorsanız da polo ile karşılaştırma yapmanız daha sağlıklı olacaktır...

 
@magic

Hocam evet aynı segment te değil biliyorum zaten şu an 1.2 manuel golf kullanıyorum ,  fakat Dsg korkum devam etmekte açıkçası 

 
@Gökhan Değerli Gökhan Hocam Golf'ten önce sıfır olarak aldığım 2012 Honda Jazz 1.4 Fun CVT+ aracımız ile kullandığımız 2,5 sene boyunca hiçbir sıkıntı yaşamadık. Aynı segmentte araçlar değiller elbette ancak kıyaslama yapmak konusunda hangisi daha iyi sorusunda cevap veremeyeceğiniz yegane iki araçtır sözünü ettiklerimiz. Ayrıca yeni kasa Jazz'dan söz ettiğimizden ikilemde kalmanız gayet anlaşılır.

Kendi tecrübelerime bakacak olursak: (Jazz'dan Golf'e geçiş ki siz halihazırda zaten Golf kullanıyorsunuz ve aşağıda belirttiğim detayların çoğuna aşinasız) Yalnız kıyaslamam bir önceki kasanın son nesli (Jazz), yeni kasayı tecrübe etme imkanım olmadı.

Golf:

* Kesinlikle premium sınıfa geçiyorsunuz.

* Malzeme kalitesi ve konfor kesinlikle daha üst seviyede.

* Kaporta aksamı ve boya kalitesi tartışmasız çok daha iyi (Jazz'ların boyası nispeten çok daha ince olduklarından çok hassaslar)

* CVT gibi sorunsuz bir şanzumandan kusursuz olan (şahsen) DSG'ye geçiş

* Bariz çekiş ve performans farkı

* Standart hali kafi gelmezse ufak dokunuşlar ve kodlamalarla kişiselleştirebilme imkanı (Jazz'da da kozmetik dokunuşlar elbette mevcut paketlerinde ancak kodlama imkanı yok bildiğim kadarıyla)

* Yan salınım ve viraj kabiliyeti 

* Bagaj kullanımınız fazlaysa mutlaka yer tasarruflu stepne ile alınmalı.

* Her yolun aracı

Jazz:

* Bagaj Hacmi (Jazz ile 2 aile full bagaj tatile gidebilmiştik, ancak Golf ile giderken bir de Polo'yu almak zorunda kaldık.)

* Sürüş pozisyonu

* Ekonomik kullanım (CVT yapısı itibariyle sizi sürekli dingin bir kullanıma sevk ediyor.)

* Ikea :)  (Ne varsa alabilirsiniz, arka koltukların müthiş katlanma mekanizması sayesinde istediğiniz her şeyi sığdırabilirsiniz)

* Malzeme kalitesi Golf'e nispeten bariz düşük, özellikle plastik aksam ancak 2,5 senelik kullanımımda herhangi bir trim sesiyle karşılaşmadım)

* Sorunsuz yapısı sayesinde periyodik bakımları haricinde hiçbir sorunu, masrafı olmadı.

* Servis maliyeti haddinden fazla, keza OEM aksesuar fiyatları ve terminleri oldukça yüksek. Ancak arada kampanyaları oluyor, takip ederseniz avantajlı servis ve parça fiyatlarını yakalamak mümkün.

* Yapısı ve kullanım amacı doğrultusunda viraj kabiliyeti oldukça düşük ve özellikle yan rüzgarlarda çok fazla salınımı var.

* Rakip markalarda opsiyonel olan bir çok donanım standart olarak sunuluyor, yalnız Jazz alıncakasa mutlaka en dolu versiyonu alınmalı.

* Eski kasasında olan ve kullandığım araçta olan müthiş panaromik cam tavanın yeni kasada sunulmaması büyük eksiklik, sırf bu yüzden tercih etmeme sebebim olur.

* Şehir aracı

Bilgi: Önümüzdeki dönemde araç almak istersem öncelikle Golf Variant'a bakarım ancak aklımda her daim bir Jazz opsiyonu olacaktır. Yalnız kesin olan Golf'ten sonra eşimin yeniden bir Jazz'a sıcak bakmayacağına adım kadar eminim :)  Biraz uzattım hocam ancak kendimden tecrübe, eşim o kadar çok sevdiğimiz ve uzun yollar yaptığımız Jazz'ımızdan Golf'e geçtikten sonra ve hatta Golf'ü de sattıktan sonra Jazz'ın J'sinin kelimesini etmedi.

Kararınız ne olursa şimdiden hayırlı olsun. 

 
@erkanz  Çok teşekkür ederim çok güzel açıklamışsınız . 

 
@Gökhan Değerli Gökhan Hocam Golf'ten önce sıfır olarak aldığım 2012 Honda Jazz 1.4 Fun CVT+ aracımız ile kullandığımız 2,5 sene boyunca hiçbir sıkıntı yaşamadık. Aynı segmentte araçlar değiller elbette ancak kıyaslama yapmak konusunda hangisi daha iyi sorusunda cevap veremeyeceğiniz yegane iki araçtır sözünü ettiklerimiz. Ayrıca yeni kasa Jazz'dan söz ettiğimizden ikilemde kalmanız gayet anlaşılır.

Kendi tecrübelerime bakacak olursak: (Jazz'dan Golf'e geçiş ki siz halihazırda zaten Golf kullanıyorsunuz ve aşağıda belirttiğim detayların çoğuna aşinasız) Yalnız kıyaslamam bir önceki kasanın son nesli (Jazz), yeni kasayı tecrübe etme imkanım olmadı.

Golf:

* Kesinlikle premium sınıfa geçiyorsunuz.

* Malzeme kalitesi ve konfor kesinlikle daha üst seviyede.

* Kaporta aksamı ve boya kalitesi tartışmasız çok daha iyi (Jazz'ların boyası nispeten çok daha ince olduklarından çok hassaslar)

* CVT gibi sorunsuz bir şanzumandan kusursuz olan (şahsen) DSG'ye geçiş

* Bariz çekiş ve performans farkı

* Standart hali kafi gelmezse ufak dokunuşlar ve kodlamalarla kişiselleştirebilme imkanı (Jazz'da da kozmetik dokunuşlar elbette mevcut paketlerinde ancak kodlama imkanı yok bildiğim kadarıyla)

* Yan salınım ve viraj kabiliyeti 

* Bagaj kullanımınız fazlaysa mutlaka yer tasarruflu stepne ile alınmalı.

* Her yolun aracı

Jazz:

* Bagaj Hacmi (Jazz ile 2 aile full bagaj tatile gidebilmiştik, ancak Golf ile giderken bir de Polo'yu almak zorunda kaldık.)

* Sürüş pozisyonu

* Ekonomik kullanım (CVT yapısı itibariyle sizi sürekli dingin bir kullanıma sevk ediyor.)

* Ikea :)  (Ne varsa alabilirsiniz, arka koltukların müthiş katlanma mekanizması sayesinde istediğiniz her şeyi sığdırabilirsiniz)

* Malzeme kalitesi Golf'e nispeten bariz düşük, özellikle plastik aksam ancak 2,5 senelik kullanımımda herhangi bir trim sesiyle karşılaşmadım)

* Sorunsuz yapısı sayesinde periyodik bakımları haricinde hiçbir sorunu, masrafı olmadı.

* Servis maliyeti haddinden fazla, keza OEM aksesuar fiyatları ve terminleri oldukça yüksek. Ancak arada kampanyaları oluyor, takip ederseniz avantajlı servis ve parça fiyatlarını yakalamak mümkün.

* Yapısı ve kullanım amacı doğrultusunda viraj kabiliyeti oldukça düşük ve özellikle yan rüzgarlarda çok fazla salınımı var.

* Rakip markalarda opsiyonel olan bir çok donanım standart olarak sunuluyor, yalnız Jazz alıncakasa mutlaka en dolu versiyonu alınmalı.

* Eski kasasında olan ve kullandığım araçta olan müthiş panaromik cam tavanın yeni kasada sunulmaması büyük eksiklik, sırf bu yüzden tercih etmeme sebebim olur.

* Şehir aracı

Bilgi: Önümüzdeki dönemde araç almak istersem öncelikle Golf Variant'a bakarım ancak aklımda her daim bir Jazz opsiyonu olacaktır. Yalnız kesin olan Golf'ten sonra eşimin yeniden bir Jazz'a sıcak bakmayacağına adım kadar eminim :)  Biraz uzattım hocam ancak kendimden tecrübe, eşim o kadar çok sevdiğimiz ve uzun yollar yaptığımız Jazz'ımızdan Golf'e geçtikten sonra ve hatta Golf'ü de sattıktan sonra Jazz'ın J'sinin kelimesini etmedi.

Kararınız ne olursa şimdiden hayırlı olsun. 
Ben de aydınlandım..

Ellerinize sağlık değerli Erkan Hocam 

 
Jazz'ın tek bir iyi tarafı var o da sorunsuz şanzumanı CVT.
Ancak özellikle uzun yolda 1.3 atmosferik ve CVT ikilisi sizi üzer. (Yaristen biiliyorum)

 
motor teknolojisi olarak;

1.6 atmosferik 132 bg elantradan geçtim golf7 1.2 tsi 105 bg e. düz ve yokuş aşağı yolda 1.6 atmosferik seri ve hiç zorlanmıyor. ama iş rampalara ve ara sollamalara gelince sınıfta kalıyor. yakıt sarfiyatı hakeza yüksek.

1.2tsi rampalarda hiç zorlanmıyor, yakıt sarfiyatıda düşük. 

golf&jazz kalite,konfor,yol tutuş vs.diğer özellikleri kıyaslamak abes olur. elma ile armut gibi. :)

 

Geri
Üst Alt