silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Golf'ün motor gücüne göre farklı bir fren sistemleri mi var?
Fizik kuralları ve otomotiv mühendisliği gereği daha fazla hız ve güç için daha fazla ağırlık, daha fazla ağırlık için de daha fazla fren gücüne ihtiyaç var.
Golf'te R ve GTI standart bir araçtan çok hızlı olduğu gibi bu hızlı aracın durdurulması için de ekstra bir güce ihtiyaç var.
Bunun anlamı disklerin çapları motor gücü arttıkça doğru ve aritmetik orantılı olarak büyüyor.
85 beygirden 140 beygire kadar olanlar tüm standart Golflerde; 288 mm hava kanalcıklı olan ön ve 272 mm arka disklere sahip
GTI ise önlerde hava kanalcıklı 312mm, arkalarda 300mm iken
Ecnebiler tarafından "Performance" diye adlandırılan güçlendirilmiş versiyonunda performans paketli GTI'ın sahip olduğu önlerde hava kanalcıklı 340mm, arkada 310 mm çapında diskleri var. Ki bu kaliper kapakların GTI'da ateş kırmızısı rengini R'da parlak Siyah'a çevirmekle yetinmiş ve gerek fren kaliperleri gerekse disk çapında herhangi bir değişikliğe gidilmemiştir.
İşin en ilginç tarafı da ( yalnızca 400 beygirlik versiyonu hariç ) tüm fren sistemi iki kaliperli....
Hepsinde fren merkezi ve sistemi aynı....
Yalnızca elektronik merkezdeki ayarları farklı.....
Daha önce paylaştığım modifiye GTI'da sizlerle paylaştığım fotoğrafları aldığım sitede de benim söylediklerime kanıtlar bulunabilir.....
İşte [link=http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=4974]burada[/link]
Zeka kimi zaman insana oyunlar oynuyor böyle... Ben de R hakkında kapsamlı bir yazı hazırlarken öğrenmiştim ve mantık dışı bulmuş şaşırıp kalmıştım.
Diskler hakkında daha ayrıntılı bilgi için yedek parça kodları ve özellikleriyle birlikte :
http://www.ultimatespecs.com/car-specs/Volkswagen/65934/Volkswagen-Golf-7-Advance-14-TSI-ACT-Tech-140HP.html
Fizik kuralları ve otomotiv mühendisliği gereği daha fazla hız ve güç için daha fazla ağırlık, daha fazla ağırlık için de daha fazla fren gücüne ihtiyaç var.
Golf'te R ve GTI standart bir araçtan çok hızlı olduğu gibi bu hızlı aracın durdurulması için de ekstra bir güce ihtiyaç var.
Bunun anlamı disklerin çapları motor gücü arttıkça doğru ve aritmetik orantılı olarak büyüyor.
85 beygirden 140 beygire kadar olanlar tüm standart Golflerde; 288 mm hava kanalcıklı olan ön ve 272 mm arka disklere sahip
GTI ise önlerde hava kanalcıklı 312mm, arkalarda 300mm iken
Ecnebiler tarafından "Performance" diye adlandırılan güçlendirilmiş versiyonunda performans paketli GTI'ın sahip olduğu önlerde hava kanalcıklı 340mm, arkada 310 mm çapında diskleri var. Ki bu kaliper kapakların GTI'da ateş kırmızısı rengini R'da parlak Siyah'a çevirmekle yetinmiş ve gerek fren kaliperleri gerekse disk çapında herhangi bir değişikliğe gidilmemiştir.
İşin en ilginç tarafı da ( yalnızca 400 beygirlik versiyonu hariç ) tüm fren sistemi iki kaliperli....
Hepsinde fren merkezi ve sistemi aynı....
Yalnızca elektronik merkezdeki ayarları farklı.....
Daha önce paylaştığım modifiye GTI'da sizlerle paylaştığım fotoğrafları aldığım sitede de benim söylediklerime kanıtlar bulunabilir.....
İşte [link=http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=4974]burada[/link]
Zeka kimi zaman insana oyunlar oynuyor böyle... Ben de R hakkında kapsamlı bir yazı hazırlarken öğrenmiştim ve mantık dışı bulmuş şaşırıp kalmıştım.
Diskler hakkında daha ayrıntılı bilgi için yedek parça kodları ve özellikleriyle birlikte :
http://www.ultimatespecs.com/car-specs/Volkswagen/65934/Volkswagen-Golf-7-Advance-14-TSI-ACT-Tech-140HP.html