Golf'ün motor gücüne göre farklı bir fren sistemleri mi var?


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,340
İsim
Murat İNCİ
Golf'ün motor gücüne göre farklı bir fren sistemleri mi var?

Fizik kuralları ve otomotiv mühendisliği gereği daha fazla hız ve güç için daha fazla ağırlık, daha fazla ağırlık için de daha fazla fren gücüne ihtiyaç var.

Golf'te R ve GTI standart bir araçtan çok hızlı olduğu gibi bu hızlı aracın durdurulması için de ekstra bir güce ihtiyaç var. 
Bunun anlamı  disklerin çapları motor gücü arttıkça doğru ve aritmetik orantılı olarak büyüyor. 
85 beygirden 140 beygire kadar olanlar tüm standart Golflerde;  288 mm hava kanalcıklı olan ön ve 272 mm arka disklere sahip
GTI ise önlerde hava kanalcıklı 312mm, arkalarda 300mm iken 
Ecnebiler tarafından "Performance" diye adlandırılan güçlendirilmiş versiyonunda performans paketli GTI'ın sahip olduğu önlerde hava kanalcıklı 340mm, arkada 310 mm çapında diskleri var. Ki bu kaliper kapakların GTI'da ateş kırmızısı  rengini R'da parlak Siyah'a  çevirmekle yetinmiş ve gerek fren kaliperleri gerekse disk çapında herhangi bir değişikliğe gidilmemiştir.
İşin en ilginç tarafı da ( yalnızca 400 beygirlik versiyonu hariç ) tüm fren sistemi iki kaliperli....
Hepsinde fren merkezi ve sistemi aynı....
Yalnızca elektronik merkezdeki ayarları farklı.....
Daha önce paylaştığım modifiye GTI'da sizlerle paylaştığım fotoğrafları aldığım sitede de benim söylediklerime kanıtlar bulunabilir.....  
İşte [link=http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=4974]burada[/link]
Zeka kimi zaman insana oyunlar oynuyor böyle... Ben de R hakkında kapsamlı bir yazı hazırlarken öğrenmiştim ve mantık dışı bulmuş şaşırıp kalmıştım.

Diskler hakkında daha ayrıntılı bilgi için yedek parça kodları ve özellikleriyle birlikte :
http://www.ultimatespecs.com/car-specs/Volkswagen/65934/Volkswagen-Golf-7-Advance-14-TSI-ACT-Tech-140HP.html

 
performans modellerinde fren sistemi gerçekten çok önemli. Peşpeşe ani hızlanmalar ve yavaşlamalar sonunda frenler performansını koruyabilmeli ki korkmadan gaza basılabilsin.

 1.4 125hp'de frenlerden gayet memnundum açıkcası. O performans için gayet yeterliydi ki ki sonuçta performans modeli vs sürekli gazlayıp sonra frenler şişti diye eleştirmek garip olurdu. GTI ya da R kullanma şansım olmadı hiç malesef. 

Benim golf'te ki frenden tek sevmediğim husus pedalın fazla yukarıda kavramasaydı, biraz daha geniş bir aralıkta çalışmasını tercih ederdim şahsen.

Açıkcası paylaştığınız bilgilerden sonra daha da  meraklandım, Forumda hem R, hem GTI kullanıcıları mevcuttu sanırım. Fren konusunda yorumlrını okumak isterim şahsen.

 
@silvershadowMuhtemelen hep aynı parçaları daha yüksek adet olarak üretip maliyeti düşürmek amacıyla diskler dışındaki parçaları aynı özellikte seçmiş olabilirler.

Ayrıca fren sistemini ne kadar kuvvetlendirirsen kuvvetlendir sonuçta lastik ile yol temas alanı seni sınırladığı için, fazla büyük disk, kaliper vb. kullanmanın da faydası yok bir noktadan sonra.

@scorpion fren pedal dozajı konusunda ben de sana katılıyorum. Pedalın ilk kursunda bu kadar tepki vermesi benim de çok hoşuma gitmiyor. Mercedes gibi değil.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt