Olabilir hocam.Açıkçası yüksek devir bir süre çalışmadığında dikkatimi çekiyor ama sürekli yüksek devirde çalışıyor diyemem. Sizin motorla makyajsız kasa arasında motor farklılıkları da var belki yazılım da farklıdır ondan olabilir.
Olabilir hocam.Açıkçası yüksek devir bir süre çalışmadığında dikkatimi çekiyor ama sürekli yüksek devirde çalışıyor diyemem. Sizin motorla makyajsız kasa arasında motor farklılıkları da var belki yazılım da farklıdır ondan olabilir.
Eyvallah hocam sağolasın. Emisyon, katalitik buna bağlı olduğunu bilmiyordum. Yüksek devir çalışmasının çok nedeni var demek ki. Motor parçaları çok soğuksa, ortamda nem fazla veya oksijen azsa gibiAraçlar en yüksek emisyonu ilk başta veriyor, katalitik konvertörler yaklaşık 300 derecenin altında emsiyonları gerektiği kadar azaltamıyor, cold start mevzusuda oradan gelir, aslında motor hemen katalitik konvertör ve egzoz sistemini 300 gibi derecelere çıkartıp emisyon salınımını azaltmak için gerekenden daha zengin çalışır ve yavaşça 1000-900rpm e düşer.
Motor sıcakta olsa egzoz soğuduğu için kısa süreliğine bile olsa yüksek devirde çalışması normaldir.
Güncel araçlarda daha çok dikkat çekiyor çünkü emsiyon kuralları sınırları çok katı.
Kat. Konvertör tam olarak emisyon azaltmıyor lakin zararsız hale çeviriyor diyelim.
Benzinli motorlar her ne kadar gelişsede hala bir dizel seviyesinde değiller e tabi dizel motorlarda çok gelişti, konudan bağımsız geçen YouTube da yeni passat ile alakalı bir video izlerken gördüm araçta bir normal e-hybrid dedikleri full hybrid sistem vardı birde klasik 2.0 tdi vardı acaba artık düz benzinli modeller yerine tam hybrid sisteme mi tamamen geçilecek.Bizim araç tam 10binde ankara git gel uzun yol, 3 kişi bagaj klima arada basıp çekerek, 5.8 gibi bişey yaktı , geçen gidişime oranla bir miktar düşme var.
Rica ederim, motorun çoğu tavrı emisyona yönelik, start stop fonksiyonu dahi 10km/h altına iner inmez kapatıyor mesela.Eyvallah hocam sağolasın. Emisyon, katalitik buna bağlı olduğunu bilmiyordum. Yüksek devir çalışmasının çok nedeni var demek ki. Motor parçaları çok soğuksa, ortamda nem fazla veya oksijen azsa gibi
Dizelin en büyük handikapı NOx emisyonu, aslında diğer emisyonları benzinliden daha düşük. Çift beslemeli AdBlue sistemleri ile bu emisyonları oldukça düşürdüler ama maliyetler oldukça yükseldiği için artık düşük hacim dizel üretmiyorlar.Benzinli motorlar her ne kadar gelişsede hala bir dizel seviyesinde değiller e tabi dizel motorlarda çok gelişti, konudan bağımsız geçen YouTube da yeni passat ile alakalı bir video izlerken gördüm araçta bir normal e-hybrid dedikleri full hybrid sistem vardı birde klasik 2.0 tdi vardı acaba artık düz benzinli modeller yerine tam hybrid sisteme mi tamamen geçilecek.
Keşke plug in hybrid yatırım yapsalar güzel olacak da demek ki maliyetli.Benzinli motorlar her ne kadar gelişsede hala bir dizel seviyesinde değiller e tabi dizel motorlarda çok gelişti, konudan bağımsız geçen YouTube da yeni passat ile alakalı bir video izlerken gördüm araçta bir normal e-hybrid dedikleri full hybrid sistem vardı birde klasik 2.0 tdi vardı acaba artık düz benzinli modeller yerine tam hybrid sisteme mi tamamen geçilecek.
Doğru diyorsunuz, dsg yazılımı bile yakıt tüketim ve emisyona göre yapılmış. Her DSG böyle de yine de 2. vitese erken geçmesini istemezdim. Neyse ki S mod bir tık esnek.Rica ederim, motorun çoğu tavrı emisyona yönelik, start stop fonksiyonu dahi 10km/h altına iner inmez kapatıyor mesela.